V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitäs tuosta yhdestä krapulapäivästä.
Peesi.
Löysää nutturaasi aapee. :attn:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitäs tuosta yhdestä krapulapäivästä.
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Tulkitse miten tulkitset. Jos kerta olet alkoholistiperheen lapsi, tietänet senkin, että alkoholismi on perinnöllinen sairaus.
Kyllä ja ei ole. Ei mikään altistava geeni laita sitä viinapulloa sinun suullesi. Kyllä sen valinnan aina tekee ihminen itse.
Tuosta mä olen tietyn rajan jälkeen hieman eri mieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:tää on niin tätä.. heti tehdään alkoholisti diagnoosi, vaikka ei tiedetä perheen elämästä mitään.Tiesittekö, että perus masennus voi myös aiheuttaa tuommoista käytöstä? Ei ihminen ole heti automaattisesti alkoholisti, jos hän juo viinaa liikaa.
Tätä minä olen yrittänyt vaivihkaa sanoa. Jos rouva ottaa lasin pari viiniä ruoalla niin hän on vain sivistynyt kulinaristi ja ehkäpä viiniharrastajakin palstalaisten mielestä. Mutta jos mies ottaa saunan päälle oluen tai kaksi niin onkin alkoholisti. Täällä vain niin helposti kaikki MIEHET jotka ei hyppää juurikin naisen pillin mukaan leimataan alkoholisteiksi ja narsisteiksi. Ja jos joku uskaltaa olla eri mieltä niin hänkin on sitten samaa kastia.
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:tää on niin tätä.. heti tehdään alkoholisti diagnoosi, vaikka ei tiedetä perheen elämästä mitään.Tiesittekö, että perus masennus voi myös aiheuttaa tuommoista käytöstä? Ei ihminen ole heti automaattisesti alkoholisti, jos hän juo viinaa liikaa.
Ei olekaan, hän voi olla myös suurkuluttaja. Alkoholistin ja suurkuluttajan suurimpana erona lienee karkeasti sanottuna se, että suurkuluttaja päättää itse paljonko ja milloin juo, eikä viina ole päällimmäisenä mielessä. Voi juoda esim. vain yhden perjantai-illan, eikä jatka lauantaina. Saatika sunnuntaina.
Yksi alkoholismin määritelmä on, että jos juominen häiritsee jotakuta läheistä eikä siihen silti saada muutosta aikaiseksi, on kyseessä alkoholismi. Ihan noin pitkälle en kuitenkaan menisi, sillä on olemassa ihmisiä, joita häiritsee jo pieni ja harvakseltaan tapahtuvakin alkoholin nauttiminen, kunhan kyseessä vain on jonkin sortin viina jota juodaan. Tää on mielestäni persearvio; ei kenenkään alkoholisoituneeksi määritteleminen sentään yhden ahdasmielisen perheenjäsenen varassa voi olla.
Ja jotta ette saisi liian ahdasta käsitystä omista tottumuksistani, nin kyllä, minä juon silloin tällöin viinaa, ihan känniksi asti. :xmas: En siis ole mikään absolutisti.
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista..:Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista.. :Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:tää on niin tätä.. heti tehdään alkoholisti diagnoosi, vaikka ei tiedetä perheen elämästä mitään.Tiesittekö, että perus masennus voi myös aiheuttaa tuommoista käytöstä? Ei ihminen ole heti automaattisesti alkoholisti, jos hän juo viinaa liikaa.
Aijjaa. Sullahan hauskat käsitykset on. Masennus aiheuttaa alkoholismia, alkoholismi puolestaan pahentaa masennusta. Alkoholismi on aina oma erillinen sairaus, johon tosin liittyy todella paljon muita mielenterveysongelmia.
Ja niin, ihminen ON alkoholisti jos hän juo liikaa viinaa.
Tämän tiesinkin jo. Oon aika monen alkoholistin läheinen ja tiedän kyllä "sairaudesta" paljonkin.Olen myös kärsinyt vaikeasta masennuksesta ja olen alkoholistin lapsi. Silti ihminen ei ole heti alkoholisti jos hän juo liikaa. Alkoholismin oireisiin kuuluu muutakin.
No mitäs muita oireita pitää olla, että on alkoholisti jos kerran joka päiväinen tissuttelu ei siihen riitä? Meinaatko, että jeppe juo ihan vaan vittuillakseen joka ikinen ilta pari kolme kaljaa ja kunnon kännit sitten viikonloppuisin? Ihan joka ikinen päivä. Että ei ole alkoholisti, tykkää muuten vaan viinasta..?
Jep jep, näitä selityksiä on tullut kyllä kuultua.
Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:tää on niin tätä.. heti tehdään alkoholisti diagnoosi, vaikka ei tiedetä perheen elämästä mitään.Tiesittekö, että perus masennus voi myös aiheuttaa tuommoista käytöstä? Ei ihminen ole heti automaattisesti alkoholisti, jos hän juo viinaa liikaa.
Ei olekaan, hän voi olla myös suurkuluttaja. Alkoholistin ja suurkuluttajan suurimpana erona lienee karkeasti sanottuna se, että suurkuluttaja päättää itse paljonko ja milloin juo, eikä viina ole päällimmäisenä mielessä. Voi juoda esim. vain yhden perjantai-illan, eikä jatka lauantaina. Saatika sunnuntaina.
Yksi alkoholismin määritelmä on, että jos juominen häiritsee jotakuta läheistä eikä siihen silti saada muutosta aikaiseksi, on kyseessä alkoholismi. Ihan noin pitkälle en kuitenkaan menisi, sillä on olemassa ihmisiä, joita häiritsee jo pieni ja harvakseltaan tapahtuvakin alkoholin nauttiminen, kunhan kyseessä vain on jonkin sortin viina jota juodaan. Tää on mielestäni persearvio; ei kenenkään alkoholisoituneeksi määritteleminen sentään yhden ahdasmielisen perheenjäsenen varassa voi olla.
Ja jotta ette saisi liian ahdasta käsitystä omista tottumuksistani, nin kyllä, minä juon silloin tällöin viinaa, ihan känniksi asti. :xmas: En siis ole mikään absolutisti.
Hei, veit jalat suustani. Tätä minäkin ajan takaa. Ap:n tilanteesta en edelleenkään tiedä mitään. Silmään laittoi vaan nuo alkupään kommentit, joissa todettiin miehen olevan alkoholisti. Hän saattaa juoda liikaa, mutta ei se tee hänestä alkoholistia.
Ja kyllä alkoholisti voi olla myös työssäkäyvä ihminen. Mutta se riippuvuus. Alkoholismi on addiktiosairaus. Ei riitä pelkkä suunnaton viinan määrä vaan siihen pitää olla koukuttunut.
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Ja minun mielestäni; jos joka ilta on PAKKO saada edes pari olutta, jos vain muut olosuhteet sen suovat, on luultavasti alkoholisti. Piste. Ugh, olen puhunut.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Yksi alkoholismin määritelmä on, että jos juominen häiritsee jotakuta läheistä eikä siihen silti saada muutosta aikaiseksi, on kyseessä alkoholismi.
Tämä on muuten hauska määritelmä! Eli jos juominen häiritsee vaimoa niin mies on alkoholisti. Mutta jos mies vaihtaa toiseen vaimoon jota juominen ei häiritse niin mies ei olekaan alkoholisti. Siis juomisen määrällä ei ole merkitystä vaan vaimolla! Jotenkin tuntuu jonkun naisen tekemältä määritelmältä ja jonkin verran epätieteelliseltä.
Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista..:Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista.. :Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:tää on niin tätä.. heti tehdään alkoholisti diagnoosi, vaikka ei tiedetä perheen elämästä mitään.Tiesittekö, että perus masennus voi myös aiheuttaa tuommoista käytöstä? Ei ihminen ole heti automaattisesti alkoholisti, jos hän juo viinaa liikaa.
Aijjaa. Sullahan hauskat käsitykset on. Masennus aiheuttaa alkoholismia, alkoholismi puolestaan pahentaa masennusta. Alkoholismi on aina oma erillinen sairaus, johon tosin liittyy todella paljon muita mielenterveysongelmia.
Tämän tiesinkin jo. Oon aika monen alkoholistin läheinen ja tiedän kyllä "sairaudesta" paljonkin.Olen myös kärsinyt vaikeasta masennuksesta ja olen alkoholistin lapsi. Silti ihminen ei ole heti alkoholisti jos hän juo liikaa. Alkoholismin oireisiin kuuluu muutakin.
No mitäs muita oireita pitää olla, että on alkoholisti jos kerran joka päiväinen tissuttelu ei siihen riitä? Meinaatko, että jeppe juo ihan vaan vittuillakseen joka ikinen ilta pari kolme kaljaa ja kunnon kännit sitten viikonloppuisin? Ihan joka ikinen päivä. Että ei ole alkoholisti, tykkää muuten vaan viinasta..?
Ei se riitä. Siihen pitää olla KOUKUSSA siihen alkoholiin.On PAKKO juoda. Suurkulutus on myös huono juttu, mutta se ei ole alkoholismia. Eikä me tiedetä Ap:n todellista tilannetta. Vain se, mitä hän kertoi meille.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Ja minun mielestäni; jos joka ilta on PAKKO saada edes pari olutta, jos vain muut olosuhteet sen suovat, on luultavasti alkoholisti. Piste. Ugh, olen puhunut.
Näihin sanoihin kiteytyikin hyvin MIELIPITEESI asiasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Suurin osa alkoholisteista nimenomaan ON työssä käyviä tavallisia perheenisiä ja -äitejä. Harva ulkopuolinen heitä alkoholistiksi arvaa, ennen kuin sitten vasta kun sitä on jatkunut jo vuosia ja taas vuosia. Ihan merkittävissä asemissa on tässä maassa selvällä suomen kielellä sanotusti täysiä juoppoja, jotka dogaa lähes joka ilta ainakin pienen kännin. Ja niinä iltoina kun ei kännissä olla (esim. just sen työn takia), ollaan ns. kuivahumalassa.
Ja minun mielestäni; jos joka ilta on PAKKO saada edes pari olutta, jos vain muut olosuhteet sen suovat, on luultavasti alkoholisti. Piste. Ugh, olen puhunut.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Ja minun mielestäni; jos joka ilta on PAKKO saada edes pari olutta, jos vain muut olosuhteet sen suovat, on luultavasti alkoholisti. Piste. Ugh, olen puhunut.
Näihin sanoihin kiteytyikin hyvin MIELIPITEESI asiasta.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista..:Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista.. :Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:tää on niin tätä.. heti tehdään alkoholisti diagnoosi, vaikka ei tiedetä perheen elämästä mitään.Tiesittekö, että perus masennus voi myös aiheuttaa tuommoista käytöstä? Ei ihminen ole heti automaattisesti alkoholisti, jos hän juo viinaa liikaa.
Ei se riitä. Siihen pitää olla KOUKUSSA siihen alkoholiin.On PAKKO juoda. Suurkulutus on myös huono juttu, mutta se ei ole alkoholismia. Eikä me tiedetä Ap:n todellista tilannetta. Vain se, mitä hän kertoi meille.
![]()
Luuletko ihan tosissaan, että joku ihan huvikseen, ilman pakonomaista tarvetta, juo joka ainoa ilta alkoholia muutamia annoksia? Kyllä se kuule alkaa kuulostaa jo melkoiselta addiktoitumiselta, jos ei pysty olemaan juomatta esim. arkisin. Normaalit ihmiset ei tissuttele joka ikinen ilta, eivätkä juo änkyräkännejä joka ikinen viikonloppu. Sulla on niin hämäriä ajatuksenjuoksuja, että mun rautalanka ei riitä tähän hommaan alkuunkaan.
Sä siis ihan pokkana väität, että ihminen ei ole addiktoitunut jos juo joka ilta. Sun mielestä sen addiktoitumisen varmaan saa selville vain kysymällä asiasta ihmiseltä itseltään ja niin kauan kuin se vastaa että "ei, ei mun ole pakko juoda, enkä ole myöskään alkoholisti tai koukussa viinaan, juon vaan huvikseni/siksi kun vaimo mäkättää/ siksi kun ihmiset ottaa päähän/ on rahamurheita/jne" niin se ei sitä sitten myöskään ole??
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Mutta mitäs minä kanssasi tästä väännän. Aikahan sen näyttää, kumpi meistä oli oikeassa.
Mees ottaan vaikka olut.
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Mikäköhän seksuaaliriippuvuden raja-määritelmä on?Kiinnostais!joka päivä vai 6krt päivässä??ja kuka sen määrittelee?
Itse hoitoalan ihmisenä ja ent.nistinä käsitän riippuvuuden määritelmän niin,että mikäli riippuvuus tmv.pakonomainen käyttäytyminen alkaa haitata omaa elämää on riippuvainen.Mutta jos ko.mies juo sitä kaljaansa eikä koe siitä olevan haittaa elämälleen niin miksi hänet tuomitaan alkoholistiksi,jos ko.käytös häiritsee hänen vaimoaan?Tätä en ymmärrä!Eikös ongelma ole silloin vaimolla!?
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä ei:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Mikäköhän seksuaaliriippuvuden raja-määritelmä on?Kiinnostais!joka päivä vai 6krt päivässä??ja kuka sen määrittelee?
Itse hoitoalan ihmisenä ja ent.nistinä käsitän riippuvuuden määritelmän niin,että mikäli riippuvuus tmv.pakonomainen käyttäytyminen alkaa haitata omaa elämää on riippuvainen.Mutta jos ko.mies juo sitä kaljaansa eikä koe siitä olevan haittaa elämälleen niin miksi hänet tuomitaan alkoholistiksi,jos ko.käytös häiritsee hänen vaimoaan?Tätä en ymmärrä!Eikös ongelma ole silloin vaimolla!?
niin eli vaimo ei kuulu siihen elämään? sinä ja sun hoitoalan ihmises.. ette kyllä tajua mitään! olen alkoholisti ja ymmärrän täysin ap:ta. olen saman käynyt läpi, mutta itse syypäänä. koe itse, niin tiedät. jatka aäkin vaan sun kirjojen lukua alhoholisteista jos luulet siintä sitten jotain ymmärtävän. PISTE.
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä ei:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Mikäköhän seksuaaliriippuvuden raja-määritelmä on?Kiinnostais!joka päivä vai 6krt päivässä??ja kuka sen määrittelee?
niin eli vaimo ei kuulu siihen elämään? sinä ja sun hoitoalan ihmises.. ette kyllä tajua mitään! olen alkoholisti ja ymmärrän täysin ap:ta. olen saman käynyt läpi, mutta itse syypäänä. koe itse, niin tiedät. jatka aäkin vaan sun kirjojen lukua alhoholisteista jos luulet siintä sitten jotain ymmärtävän. PISTE.
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä ei:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Mikäköhän seksuaaliriippuvuden raja-määritelmä on?Kiinnostais!joka päivä vai 6krt päivässä??ja kuka sen määrittelee?
Sisälukutaito suotavaa sullekkin vai onkos siellä juotu jotai vettä väkevämpää??
Määhän kerroin olevani ent.nisti ja alkoholistilla ei kyllä ole mitään käsitystä heroiini-riippuvuudesta...mutta menen lukemaan kirjoista alkoholismista!
![]()
![]()