Edelleen mua v*****aa toi mun ukon juominen!Ei voi mitään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Timpalla nyt on loputon tarve vähätellä kenen tahansa juomista, on ollut aina; niin omaa kuin palstasisariensa miesten. Mä olenkin tehnyt tästä omat johtopäätökseni ko. duden omista juomatottumuksista ja sen selittelystä.

Terv. nimim. Alkoholistin läheinen

Jaahans, taas yksi keittiöpsykologin diagnoosi! :laugh:

Terv. nimim. Alkoholistiperheen lapsi

Tulkitse miten tulkitset. Jos kerta olet alkoholistiperheen lapsi, tietänet senkin, että alkoholismi on perinnöllinen sairaus.

Näin alkoholistin lapsena voin sanoa, että tuommoinen isän juominen vaikuttaa myös niihin lapsiin. Joskus voisi miettiä hiukan enemmän myös niitä jotka ovat väkisin siinä tilanteessa, jotka eivät voi siihen vaikuttaa mitenkään.

Oikeasti todella ärsyttää tälläiset. Oman äidin rohkeus ei riittänyt eroon ja sitä sitten kärsittiin loppu aika kunnes kukin pääsi muuttamaan omaan kotiin. Oma isä heräsi siinä vaiheessa kun äiti heitti että ero tulee jos juominen ei lopu, ja me lapset oltiin jo osa omassa kodissa ja loput just muuttamassa.

Ketään ei saa väkisin pidettyä juomasta, mutta sen katsooko sitä ja kestää sen niin siihen voi vaikuttaa. Ja mieti niitä lapsia.

Itse olen todella kypsä tilanteeseen, jota katson myös itse vierestä ja äiti ei tajua mitä hallaa hän tekee omille lapsilleen. Ja kyllä se on alkis jos sitä viinaa on pakko saada oli se sitten tölkki per ilta tai pullo per ilta. Onko sillä väliä sillä määrällä, jos se on joka iltaista?

Tiedän että jos me ei yhdessä oltais niin joka päivä ja enemmän ukkoni jois.On sanonut sen itsekin ettei tekiskään muuta kun vaan jois jos jäisi yksinään...Sitä vaan en ymmärrä että miks ei vois ottaa just sitä saunaolutta(käy mulle kyllä)vaan juo joka päivä tai ilta ainakin sen tölkin ellei kahta,kolmea..?!Se vaan ärsyttää.En mä sille kiukua turhasta vaan sen omista tyhjistä puheista joita ei pidä vaikka sanoiskin niin..Ja en edes joka viikko JAKSA ENÄÄ valittaa kun ei mee mun sanomiset perille,vaan sit ku mun mittani täyttyy ni sit tulee sanottua.

Tulkitse miten tulkitset. Jos kerta olet alkoholistiperheen lapsi, tietänet senkin, että alkoholismi on perinnöllinen sairaus.

Kyllä ja ei ole. Ei mikään altistava geeni laita sitä viinapulloa sinun suullesi. Kyllä sen valinnan aina tekee ihminen itse.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että jos me ei yhdessä oltais niin joka päivä ja enemmän ukkoni jois.On sanonut sen itsekin ettei tekiskään muuta kun vaan jois jos jäisi yksinään...Sitä vaan en ymmärrä että miks ei vois ottaa just sitä saunaolutta(käy mulle kyllä)vaan juo joka päivä tai ilta ainakin sen tölkin ellei kahta,kolmea..?!Se vaan ärsyttää.En mä sille kiukua turhasta vaan sen omista tyhjistä puheista joita ei pidä vaikka sanoiskin niin..Ja en edes joka viikko JAKSA ENÄÄ valittaa kun ei mee mun sanomiset perille,vaan sit ku mun mittani täyttyy ni sit tulee sanottua.

Ja tuo silmänisku EI TODELLAKAAN tullu tonne mun toimesta,vaan ihan sulkumerkit pistin!!!

Kyllä ja ei ole. Ei mikään altistava geeni laita sitä viinapulloa sinun suullesi. Kyllä sen valinnan aina tekee ihminen itse.

Tuosta mä olen tietyn rajan jälkeen hieman eri mieltä.

tää on niin tätä.. heti tehdään alkoholisti diagnoosi, vaikka ei tiedetä perheen elämästä mitään. :) Tiesittekö, että perus masennus voi myös aiheuttaa tuommoista käytöstä? Ei ihminen ole heti automaattisesti alkoholisti, jos hän juo viinaa liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pintsa:
tää on niin tätä.. heti tehdään alkoholisti diagnoosi, vaikka ei tiedetä perheen elämästä mitään. :) Tiesittekö, että perus masennus voi myös aiheuttaa tuommoista käytöstä? Ei ihminen ole heti automaattisesti alkoholisti, jos hän juo viinaa liikaa.

Aijjaa. Sullahan hauskat käsitykset on. Masennus aiheuttaa alkoholismia, alkoholismi puolestaan pahentaa masennusta. Alkoholismi on aina oma erillinen sairaus, johon tosin liittyy todella paljon muita mielenterveysongelmia.
Ja niin, ihminen ON alkoholisti jos hän juo liikaa viinaa.

Ei olekaan, hän voi olla myös suurkuluttaja. Alkoholistin ja suurkuluttajan suurimpana erona lienee karkeasti sanottuna se, että suurkuluttaja päättää itse paljonko ja milloin juo, eikä viina ole päällimmäisenä mielessä. Voi juoda esim. vain yhden perjantai-illan, eikä jatka lauantaina. Saatika sunnuntaina.

Yksi alkoholismin määritelmä on, että jos juominen häiritsee jotakuta läheistä eikä siihen silti saada muutosta aikaiseksi, on kyseessä alkoholismi. Ihan noin pitkälle en kuitenkaan menisi, sillä on olemassa ihmisiä, joita häiritsee jo pieni ja harvakseltaan tapahtuvakin alkoholin nauttiminen, kunhan kyseessä vain on jonkin sortin viina jota juodaan. Tää on mielestäni persearvio; ei kenenkään alkoholisoituneeksi määritteleminen sentään yhden ahdasmielisen perheenjäsenen varassa voi olla.

Ja jotta ette saisi liian ahdasta käsitystä omista tottumuksistani, nin kyllä, minä juon silloin tällöin viinaa, ihan känniksi asti. :xmas: En siis ole mikään absolutisti.

Tätä minä olen yrittänyt vaivihkaa sanoa. Jos rouva ottaa lasin pari viiniä ruoalla niin hän on vain sivistynyt kulinaristi ja ehkäpä viiniharrastajakin palstalaisten mielestä. Mutta jos mies ottaa saunan päälle oluen tai kaksi niin onkin alkoholisti. Täällä vain niin helposti kaikki MIEHET jotka ei hyppää juurikin naisen pillin mukaan leimataan alkoholisteiksi ja narsisteiksi. Ja jos joku uskaltaa olla eri mieltä niin hänkin on sitten samaa kastia.

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista.. :

Mutta mikä on "liikaa"? Rajat ovat täysin yksilöllisiä.

No enpä kuule sanois että rajat on yksilöllisiä. Ihan vaikka virallisen määritelmän mukaisesti voidaan kattoa mikä on liikaa. Ja kun juominen on joka päiväistä, niin että ei yksinkertaisesti voi olla juomatta edes sitä yhtä kaljaa, niin kyllä silloin aletaan olla heikoilla jäillä.

Jos joka päivä täytyy saada alkoholia, niin silloin voidaan puhua jo alkoholiongelmasta.
Mä sanon rehellisesti, että en katselisi kovin kauaa miestä, jonka joka päivä tarvis saada alkoholia.
Mulla se johtuu jo omasta taustastani, kun isäni oli alkoholisti.Vasta vakavasti sairastuttuaan pääsi alkoholista eroon.

Yksi alkoholismin määritelmä on, että jos juominen häiritsee jotakuta läheistä eikä siihen silti saada muutosta aikaiseksi, on kyseessä alkoholismi.

Tämä on muuten hauska määritelmä! Eli jos juominen häiritsee vaimoa niin mies on alkoholisti. Mutta jos mies vaihtaa toiseen vaimoon jota juominen ei häiritse niin mies ei olekaan alkoholisti. Siis juomisen määrällä ei ole merkitystä vaan vaimolla! Jotenkin tuntuu jonkun naisen tekemältä määritelmältä ja jonkin verran epätieteelliseltä.

Itse siis mainitsin että EN PISTÄ PAHITTEEKSI JOS MIEHENI(ukkoni)JOISIKIN SEN SAUNAOLUEN TAI KAKS,mutta se että juokin joka ilta ja viikonloppu niin se käy hermoon....!!!!!

Aijjaa. Sullahan hauskat käsitykset on. Masennus aiheuttaa alkoholismia, alkoholismi puolestaan pahentaa masennusta. Alkoholismi on aina oma erillinen sairaus, johon tosin liittyy todella paljon muita mielenterveysongelmia.

Tämän tiesinkin jo. Oon aika monen alkoholistin läheinen ja tiedän kyllä "sairaudesta" paljonkin. :) Olen myös kärsinyt vaikeasta masennuksesta ja olen alkoholistin lapsi. Silti ihminen ei ole heti alkoholisti jos hän juo liikaa. Alkoholismin oireisiin kuuluu muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista..:
No enpä kuule sanois että rajat on yksilöllisiä. Ihan vaikka virallisen määritelmän mukaisesti voidaan kattoa mikä on liikaa. Ja kun juominen on joka päiväistä, niin että ei yksinkertaisesti voi olla juomatta edes sitä yhtä kaljaa, niin kyllä silloin aletaan olla heikoilla jäillä.

Ei ole mitään "virallista" määrää. Toki on rajat suurkulutukselle mutta niissäkin mainitaan aina erikseen että rajat ovay kuitenkin yksilöllisiä.

Yksi alkoholismin määritelmä on, että jos juominen häiritsee jotakuta läheistä eikä siihen silti saada muutosta aikaiseksi, on kyseessä alkoholismi.

Tämä on muuten hauska määritelmä! Eli jos juominen häiritsee vaimoa niin mies on alkoholisti. Mutta jos mies vaihtaa toiseen vaimoon jota juominen ei häiritse niin mies ei olekaan alkoholisti. Siis juomisen määrällä ei ole merkitystä vaan vaimolla! Jotenkin tuntuu jonkun naisen tekemältä määritelmältä ja jonkin verran epätieteelliseltä.

Lukisit loppuun ennen kuin alat keuhkoomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse siis mainitsin että EN PISTÄ PAHITTEEKSI JOS MIEHENI(ukkoni)JOISIKIN SEN SAUNAOLUEN TAI KAKS,mutta se että juokin joka ilta ja viikonloppu niin se käy hermoon....!!!!!

Ja jatkan vielä...Saa toki ottaa JOINAKIN viikonloppuina rommipaukunkin tai muutaman,mutta KUN se ON JOKA VIIKONLOPPU ja ARKI ILTA se juominen kuvioissa,niin.....

Tämän tiesinkin jo. Oon aika monen alkoholistin läheinen ja tiedän kyllä "sairaudesta" paljonkin. :) Olen myös kärsinyt vaikeasta masennuksesta ja olen alkoholistin lapsi. Silti ihminen ei ole heti alkoholisti jos hän juo liikaa. Alkoholismin oireisiin kuuluu muutakin.

No mitäs muita oireita pitää olla, että on alkoholisti jos kerran joka päiväinen tissuttelu ei siihen riitä? Meinaatko, että jeppe juo ihan vaan vittuillakseen joka ikinen ilta pari kolme kaljaa ja kunnon kännit sitten viikonloppuisin? Ihan joka ikinen päivä. Että ei ole alkoholisti, tykkää muuten vaan viinasta..?
Jep jep, näitä selityksiä on tullut kyllä kuultua.

Yhteistyössä