Edelleen ihmettelen itellan toimintaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mä en kestä!;25316949:
Kappas, raskaushormonit on jo iskeneet vai? :D No, oisit ilmaissut se asian tuolla tavalla, eikä niin että kuulostaa kuin epäilisit rollolaisen vaan sanoneen ettei niitä alkuperäisiä laskuja oo tullut, vaikka oliskin.
"Hei neiti epäluuloinen, taidat olla liian täydellinen ihminen tälle(kin) palstalle, joten mitä jos poistuisit, tai ainakin vaipuisit takas meidän kuolevaisten joukkoon sieltä norsunluutornistas."

Kirjoitit tuolla lailla, ihan tosi ystävällisesti ja silleen, eikö? :)

Raskaana tai ei, niin kyllä mä siihen totean että mitä vittua sä oikein selität.

Mun mielestä ilmaisin asian ihan selkeästi, jos sinä kuvittelit jotain muuta niin sille en mitään voi. Ja jos olisit jaksanut ketjua lukea ennen kun hakkasit näppistäsi raivon partaalla tai jotain, niin olisit myös nähnyt toisen kirjoitukseni asiaa koskien ja viimeistään silloin tajunnut mitä tarkoitin.

No tuli noita joulukortteja jaettua aikamoinen kasa ja ei voi muuta sanoa, ett ihmiset kirjoittavat osoitteet aivan päin mäntyä ja usein käsialakin on sellaista ettei selvää tahdo saada. Joulukortteja meidän kaupungissa oli noin 50000 että ei siinä mikään ihme ole jos jokunen ihan vain katoaa.

• Tykkää
Reactions: Jahvetti
[QUOTE="shihtzu";25317805]No tuli noita joulukortteja jaettua aikamoinen kasa ja ei voi muuta sanoa, ett ihmiset kirjoittavat osoitteet aivan päin mäntyä ja usein käsialakin on sellaista ettei selvää tahdo saada. Joulukortteja meidän kaupungissa oli noin 50000 että ei siinä mikään ihme ole jos jokunen ihan vain katoaa.[/QUOTE]

anopin käsialasta saa selvää ja osoiteki oli ihan oikin. Mut saivat korttinsa kllä enen joulua, vain meidän kortti akteissa.
Meillä on LUKOLLISET postilaatikotkin joten ei niistä ihan helposti katoa.

Mullekin tuli vahingossa naapurille osoitettu kirje pankista, ja pankkikortti kuulti siitä läpi. Aika paha moka kyl, onneksi olen reheellinen ihminen ja tietysti laitoin kirjeen oikeaan postilaatikkoon. Laskuja ei ole ikinä vielä hävinnyt, mutta käytänkin suurimmaksi osaksi sähköisiä..

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25320957:
Eihän ne niistä postilaatikoista enää katoa. Huoh. Vaan matkalla sinne.

on kuulemma täälläkin joiltakin LAATIKOISTA varastettu kirjeitä. katsos kun lapsilla on pikkuiset kädet ja ne mahtuu aukosta siäämn. Se on just tätä kun meidän kullannuput saa mennä tonkimaan toisten postilaatikoita, eihän siiinä oo mitään pahaa,.

on kuulemma täälläkin joiltakin LAATIKOISTA varastettu kirjeitä. katsos kun lapsilla on pikkuiset kädet ja ne mahtuu aukosta siäämn. Se on just tätä kun meidän kullannuput saa mennä tonkimaan toisten postilaatikoita, eihän siiinä oo mitään pahaa,.

Ai kamala, teidän lapset saa mennä tonkinmaan laatikoita, ei meidän vaan.

Mun pointtini kuitenkin oli, että postia hukkuu ja tuhoutuu matkalla, se nyt vaan on niin. Ole iloinen, että kyseessä oli vain joulukortti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25321047:
Ai kamala, teidän lapset saa mennä tonkinmaan laatikoita, ei meidän vaan.

Mun pointtini kuitenkin oli, että postia hukkuu ja tuhoutuu matkalla, se nyt vaan on niin. Ole iloinen, että kyseessä oli vain joulukortti.

se oli vaan joulukortti, mutta missä ne kadonneet laskut ovat, joista on karhut vaan tulleet perille.

onneksi sain tuon vakuutusmaksun sovittua niin eteit rvii sitä 5e ylimääräistä maksaa koska alkuperäistä vakuutusmaksua ei lmielle ole koskaan saapunut. me laitetaan heti sapuneet laskut kansioon ja maksetut siten toiseen kansioon. näin pysyy järjestyksessä nämä laskuasiat

No voihan niitä kirjeitä kadota, sitä en kiellä, mutta laskuista on aina tultava muistutus ennen kuin menee perintään. Meille tuli muistutus sähkölaskusta, jonka olemassa oloa kumpikaan meistä ei muistanut, mutta ei me ensi töikseen ruveta syytteleen postia, kun saattoihan se mennä joskus joulun mainospostin seassa paperinkeräykseenkin.

Meille tuli kotiin ilmoitus:teille on postiissa suurikokoinen kirje, noudettavissa klo 9.00 jälkeen. Mentiin hakemaan tytön kanssa pakettia(tytön lahjaa) ja eipä löytynytkään pakettia. Oli kuulemma jäänyt postijakajan kärryihin tai jonnekkin.

Niin tuohon "suurikokoinen kirje" eli maxi kirje asiaan sen verran, että jos jakaja samana päivänä teille sitä maxia tarjottuaan (soittaa ovikelloa kerrostalossa, omakotitalossa riittää että paketti on kantajalla mukana laatikolla normi posteja jakaessa) lykkää posti luukkuunne/laatikkoonne sen maxikirje lapun, niin siinä on myös päivämäärä, milloin maxi on haettavissa postin toimipaikasta, ja mihin aikaan. eli KÄYTÄNNÖSSÄ YLEENSÄ SEURAAVANA PÄIVÄNÄ siitä kun posti on lähetystä tarjonnut. Kyllä niitä lähetyksiä tosin katoakin postissa sillointällöin.

Niin tuohon "suurikokoinen kirje" eli maxi kirje asiaan sen verran, että jos jakaja samana päivänä teille sitä maxia tarjottuaan (soittaa ovikelloa kerrostalossa, omakotitalossa riittää että paketti on kantajalla mukana laatikolla normi posteja jakaessa) lykkää posti luukkuunne/laatikkoonne sen maxikirje lapun, niin siinä on myös päivämäärä, milloin maxi on haettavissa postin toimipaikasta, ja mihin aikaan. eli KÄYTÄNNÖSSÄ YLEENSÄ SEURAAVANA PÄIVÄNÄ siitä kun posti on lähetystä tarjonnut. Kyllä niitä lähetyksiä tosin katoakin postissa sillointällöin.
Niin tässä olikin, noutopäivä ja kellonaika. mentiin Postiin iltapäivällä eikä siellä ollut pakettia. Joulun pyhät tulossa....löytyi onneksi pyhien jälkeen. Eikä tässäkään olisi ollut mitään hätää, mut kirje oli rakkaalta kummitädiltä ja lapsi kovasti odotti luvattua pakettia. Virkailija olisi voinut edes pahoitella, ettei luvattuna/sovittuna aikana saanut kirjettä.

Ahaa.. no siis jos oikein ymmärsin, puhut viimeisestä postinjakelu päivästä eli perjantaista? Yleensä siis tuo paketti asia menee niin, että kantaja tarjoaa sitä pakettia reitillään, asiakas ei ole kotona jolloin kantaja laittaa kortin asiakkaalle. sitten kantaja tekee reittinsä loppuun normisti ja laittaa asiakkaan paketin sovittuun paikkaan, josta se muiden itellan kuljetusten mukana etenee noutopaikkaan. Nyt siis pe. useammissa toimipaikoissa tehtiin jokin poikkeus järjestely, jolla saatiin paketit toimipaikkoihin jo samana päivänä noudettaviksi. Näin ainakin siinä konttorissa toimittiin jossa olen töissä. Kurjaa tietysti, jos tytär on pahoittanut mielensä, ja pakettinne esimerkiksi viipynyt jonkun sekaannuksen vuoksi. Olisi ollut kohteliasta pahoitella, jos se oli postin virheestä johtuvaa. Ai niin tuohon vielä kun nyt vauhtiin pääsin, kun joku ihmetteli muuttunutta postin jakelu aikaa, niin postissa tehdään sillointällöin reitti muutoksia, eli ennen saattoi asua jakelulenkin alkupäässä, ja reitti muutosten jälkeen ollakin viimeisiä jakelupisteitä. Pääsääntöisesti postin pitäisi olla jaettuna kello 16.00 mennessä.

jep ja kun vuodelle 2012 sai muutosverokortin tilattua vasta 15.12. tein sen heti - mutta verokortti saapui postilaatikkoon 28.12. Palkanlaskennassa ollaan varmasti tyytyväisiä. Parhaassa tapauksessa menee lisäprosentilla...

Kyllähän noita posteja katoaa. Mulle ei ole koskaan tullut Kelan päätöstä esikoisen äitiyspakkauksesta (pakkaus kyllä tuli), yhtä pankin nettitunnuslukulistaa ja vakuutuslaskua. Naapureiden posteja on tullut kuitenkin hyvinkin usein. Nämä siis tapahtuneet tässä asunnossa asuessani, en edes viitsi ruveta aikaisempia luettelemaan.

Lisäksi kerran tuli puhelimeeni viesti smartpostin kautta lähetetystä paketista, että on noudettavissa postista. Menin seuraavana päivänä postiin sitä hakemaan, niin eipä löytynyt heiltä. Lopulta paketti löytyi kahden päivän päästä tästä ja toivat sen kotiin saakka.

En sitten tiedä, kuinka paljon muuta postia on jäänyt tulematta, kun eihän kaikkien kirjeiden katoamisia välttämättä koskaan saa selville. Esim jos joku on lähettänyt kortin tms eikä ole siitä erikseen kysellyt, niin enhän itse edes tiedä odottaa sitä.

[QUOTE="Tinttu";25321592]jep ja kun vuodelle 2012 sai muutosverokortin tilattua vasta 15.12. tein sen heti - mutta verokortti saapui postilaatikkoon 28.12. Palkanlaskennassa ollaan varmasti tyytyväisiä. Parhaassa tapauksessa menee lisäprosentilla...[/QUOTE]
Eiköhän siinä olen enempi syytä verohallinnolla,mun miehellä kesti kanssa yli viikon uuden kortin tulo,pidempään meni huomattavasti kuin mitä verosivuilla luvattiin.Hänen työnantajansa kyllä huomio uuden prosentin vaikka verokortti olikin matkalla vielä.