Echo oli oikeassa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
... Mä taasen uskon että ihminen on tehty liikkumaan, keho hyötyy todella monin tavoin liikunnasta, joten itse tykkään kombosta monipuolinen ruokavalio+kohtuulliset ruokamäärät+riittävä ja syvä uni+liikunta.
Takuulla laihtuu.
Juuri näin, liikkumaan omalla lihasvoimalla.

Tuttavapiirissä on useampia daameja, siis sellaisia pikkulasten äitejä, jotka on olleet polvileikkauksessa. Kysyin yhteisiltä tutuilta, että onkohan ne olleet parikymppisinä jotain urheilijoita? Jalkapalloilijoita tms, missä paikat on kovilla. No ei olleet, joten jäi mysteeriksi, että mikä niillä mättää?

Kun olin hierojalla ja siellä seisoi muovinen luuranko, niin tulin kysyneeksi, että miksi ihmeessä on aika paljon polvioperaation käyneitä, jotka ei edes ole harrastaneet mitään riskilajeja.

No hän sitten selitti. Kun ihmiset eivät liiku riittävästi, niin nivelillä ei ole riittävän vahvoja tukilihaksia, ja nivelissä on ns. klappia, ne pääsee lonksumaan ja kulumaan virheliikkeiden takia ennenaikojaan.

Että siis huomenna läskiperseet ylös sohvalta ja ulos liikkumaan :cool:

Laten askeleet on luokkaa 6-7000/pv. Siinäkin taitaa olla vähän parantamisen varaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Minäkin ihan pikaisesti vaan:

Liikunta lisää muun muassa kasvuhormonia, mikä vaikuttaa todella moneen asiaan, muun muassa laihdutukseen. Tuo hyvää oloa jne. Eniten kasvuhormonia erittyy yöllä nukkuessa joten hyvät pitkät yöunet on erittäin tärkeitä.

Mielestäni ketoosi on tehokkain tapa laihtua.
Ruokavalion merkitys laihdutuksessa on muistaakseni yli 80%, joten jos sen saa kuntoon niin laihtuu varmasti.
Liikunta kannattaa tehdä silloin hiit-treenin muodossa vaikka vain muutaman kerran viikossa, kunnon palautuminen on hyvä.

Mun koutsi on dr. Eric Berg. Olen aluksi, vuosia sitten, kyseenalaistanut monia hänen juttuja, tutkiskellut asiaa ja saanut huomata, että ne ovat ihan totta. Olen tehnyt myös empiirisiä tutkimuksia ja hän todella tietää mistä puhuu.
Mä olen kokeillut ketoosia pari kertaa, mutta rytmihäiriöitä on ollut molemmilla kerroilla niin paljon, että on ollut pakko lopettaa muutaman viikon jälkeen.

Joillekin se ketoosi sopii ja silloin kyllä laihtuu nopeasti. Mutta mun on hyvä satsata toisenlaiseen ruokavalioon ja liikuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä olen kokeillut ketoosia pari kertaa, mutta rytmihäiriöitä on ollut molemmilla kerroilla niin paljon, että on ollut pakko lopettaa muutaman viikon jälkeen.

Joillekin se ketoosi sopii ja silloin kyllä laihtuu nopeasti. Mutta mun on hyvä satsata toisenlaiseen ruokavalioon ja liikuntaan.
Erikoista. En ole koskaan kuullut että hiilarien poisjättäminen olisi aiheuttanut rytmihäiriöitä.

Mitä söit?
 
  • Tykkää
Reactions: Kissmett
Erikoista. En ole koskaan kuullut että hiilarien poisjättäminen olisi aiheuttanut rytmihäiriöitä.

Mitä söit?
Mulla oli hiilarit noin 20 grammaa vuorokaudessa. Rasvat ja protskut oli OK.

 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mulla on mutu-tuntuma, että rytmihäiriöt ei johdu laihdutustavasta, vaan laihdutusnopeudesta.
Mä laihduin kesällä nopeasti ei-karppauksella ja tuli rytmihäiriöt.
Ei johtunut liian nopeasta laihdutuksesta. Kun en edes oikein ehtinyt saada sitä käyntiin, kun jo alkoi rytmihäiriöt. Sinnittelin jonkin aikaa, mutta kun rytmihäiriöitä oli kolmekin kertaa päivässä, niin oli pakko lopettaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ei johtunut liian nopeasta laihdutuksesta. Kun en edes oikein ehtinyt saada sitä käyntiin, kun jo alkoi rytmihäiriöt. Sinnittelin jonkin aikaa, mutta kun rytmihäiriöitä oli kolmekin kertaa päivässä, niin oli pakko lopettaa.
Muistelen kesällä lukeneeni että karppaukseen nuo rytmihäiriöt kyl kuuluu. Elimistö tarttee kuituakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissmett
vierailija
Saattaisi olla huomattavasti paljon kauniimman näköinen, jos osaisi meikata paremmin eli less is more. Mutta toisaalta olen saanut sellaisen käsityksen, että Erika tykkää kohahduttaa ja olla puheenaiheena tavalla tai toisella ja näemmä on onnistunut siinä.
 
On juu, mutta, jos kuitenkin eksyy, niin varalta ei kuitenkaan loukata edes vahinkossa.

Ps. Et vastannut siellä yhdessä toisessa ketjussa esittämääni kysymykseen, että seukkaako Danny ja se 19v naisenalku. Voit vastata tähän viestiin, jos haluat, voit myös olla vastaamatta, eli tee kuten haluat, valinta on sinun.

Njaa, tää palsta on nykyisin niin piilossa ettei Erika tänne eksy.
 
On juu, mutta, jos kuitenkin eksyy, niin varalta ei kuitenkaan loukata edes vahinkossa.

Ps. Et vastannut siellä yhdessä toisessa ketjussa esittämääni kysymykseen, että seukkaako Danny ja se 19v naisenalku. Voit vastata tähän viestiin, jos haluat, voit myös olla vastaamatta, eli tee kuten haluat, valinta on sinun.
Täh. Enhän mä ees muista sitä kysymystä. Mulla on vastaamatta monelle täällä, koska vaikka näyttäisi jonain päivänä että asun palstalla, niin käyn täällä aikamoisella kiireellä

Vastaus: todennäköisesti seurustelevat. Ei oo ihan normi avustaja-suhde.
 
Joo, kysymys oli siis mistä tiedät että seurustelevatko vai oliko oletuksesi.

Oletuksista seuraa toisinaan aikamoisia väärinkäsityksiä, mutta ei siitä sen.

Täh. Enhän mä ees muista sitä kysymystä. Mulla on vastaamatta monelle täällä, koska vaikka näyttäisi jonain päivänä että asun palstalla, niin käyn täällä aikamoisella kiireellä

Vastaus: todennäköisesti seurustelevat. Ei oo ihan normi avustaja-suhde.
 

Yhteistyössä