ebay.comista tilaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä2009
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi. riippuu tuotteesta & myyjästä, postittaako suomeen. Postikulut määräytyy tuotteen mukaan (kato ko. tuotteen kohdalta). Mulle tuli lasten pyörään 20eur postikuluja.

Alkuperäinen kirjoittaja tilasin just:
voi. riippuu tuotteesta & myyjästä, postittaako suomeen. Postikulut määräytyy tuotteen mukaan (kato ko. tuotteen kohdalta). Mulle tuli lasten pyörään 20eur postikuluja.

Johan halvalla postitti!!oisko sulla linkkiä,vai oliko kyseessä käytetty yksittäiskappale?

Kohteen tiedoissa lukee postittaako myyjä Suomeen. Esim. Saksassa myyjät laittaa pääsääntöisesti, että postittavat vain Saksaan, mutta jos erikseen kysyy myyjältä, niin useimmiten sitten lähettäväkin Suomeen. Postikulut riippuu mistä tavara on ostettu, mikä kokoinen/painoinen tavara on ja minkälaista postitus-systeemiä myyjä käyttää. Usein Saksassa käyttävät yksityisiä firmoja ja Ruotsissa ovelta ovella pakettia. Halvinta on mun mielestä ostaa Englannista tai Usasta. Ebayssä on tapana vielä veloittaa ostajalta pakkaus ja käsittelykuluja. Halpointapa maksaa on paypal, mutta eu maihin voi maksun tehdä myös ihan tilisiirtona. Myyjä on kohteen tietoihin merkinnyt mitä maksusysteemejä hän hyväksyy. Jotkut eivät tykkää paypalista, koska maksun saaja joutuu maksamaan maksunvälityspalkkion paypalille.

Vielä muistutus, että eu:n ulkopuolelta ei kannata tilata mitään yli 45 euroa sis. postikulut. Muuten paketti voi tyssätä tulliin ja maksua tulee silloin vähintäs 10 euroa. Alle 45 ostoksistakin menisi tullimaksu, mutta tulli ei veloita alle 10 euron maksuja.

Mä olen viime marraskuusta lähtien ollut aivan koukussa ebay'hin. Ostan muksuille lähes kaikki vaatteet sieltä. Hyvin on tähän asti toiminut. Kannattaa kokeilla. Siellä on myyjiä, jotka vedättää postikuluilla lisää liksaa itselleen, mutta siellä on myös aivan mahtavia myyjiä, joiden kanssa on kiva asioida. Kaikki sujuu hienosti, tuotteet tulee nopeasti ja he eivät ota välistä mitään ylimääräisiä kuluja. Toki ymmärrän kulut paypal-maksuista tms. Paypal on turvallinen ja helppo tapa maksaa.

Yhteistyössä