E-pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja One Love
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

One Love

Vieras
Olisin kysynyt miten e-pillerit sopivat sinulle, minka merkkiset ne ovat?

Mun pitaisi miettia sopivaa ehkaisykeinoa, kierukkaa en haluaisi, sterilisaatiota olen miettinyt... Olen 39 v, lapsia ei ole, eika varmaan tule, mutta viela muutamaksi vuodeksi voisin kokeilla pillereita. Olen vaan lukenut hormonikierukan, e-pillereiden jne sivuvaikutuksista (ja kayttajien huonoista kokemuksista..) ja mietin olisiko pillerimerkkia, jolla ei olisi niin paljon ei-toivottuja vaikutuksia. Onhan se tietysti yksilollista, mutta miten pillerit toimivat Sinulla?

Melianesta ja Yasminista kokemuksia. Melianeja söin noin 2 vuotta, Yasmineita syönyt 6 vuotta. Ei kummastakaan sivuvaikutuksia, ei turvotusta, ei päänsärkyä...tyhjennysvuoto tulee ajallaan, ehkäisy toimii, mitään kipuja ei ole, verenpaine pysynyt kohdillaan jnejne.

Ja Yasmineiden hyvä puoli on, että niillä on nestettä poistava vaikutus, eivätkä nosta verenpainetta.

Aiheuttivat masennusta ja MIELIALAN VAIHTELUJA sanan varsinaisessa merkityksessä eli räjähdin herkästi pikkuasioista ja tämän lisäksi surumielisyys ja itkeskely. Elämä tuntui menevän vähän sumussa. Lopetin pillerit noin kaksi kuukautta sitten ja masennus on hävinnyt samoin mielialan vaihtelut. Mieskin sanoo että olen kuin toinen ihminen. Olo on pirteä ja skarppi. Kaikillehan ei tuollaisia oireita tule tai ne menevät ohitse mutta jos huomaat olevasi tavallista ärtyisämpi pidemmällä aika välillä voi se johtua pillereistä.

Femoden käytössä jo 8 vuotta. Ei oireita, kuukautiset tulleet ajallaan, ehkäisy toiminut, ei päänsärkyä, ei mielialanvaihteluita. Itselleni sopineet oikein hyvin.

Mä oon käyttäny Harmonetia jo lähemmäs kymmenen vuotta. Migreeni alkoi yli 30-kymppisenä, mutta on helppo, kun silmäoireet tulee, niin kun buranaa otan, ei tuu pää kipeäksi. Eikä sitä o kun 2-4 kertaa vuodes ja yleensä kuukautisten aikana. Ja älkää ny sitte kauhistuko, että se on vaarallista. Lääkärin kans puhunu ja kontrollis oon. Ja en loppujen lopuksi tiedä, että johtuiko edes pillereistä. Äidillä oli migreeni, systerillä alkoi yli kolmikymppisenä. Voi olla että olis alkanu ilman pillereitäkin. Verenpaine on aina ollu huippualhainen. Muita vaikutuksia ei oo.