e-pillerit + unohdus, kun syö useamman liuskan putkeen, tarvitaanko lisäehkäisyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riskitekijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riskitekijä

Vieras
käytän diane nova -pillereitä. olen välillä syönyt pari laattaa putkeen ja vasta tämän jälkeen pitänyt taukoviikon. nyt olen taas syömässä toista liuskaa heti edellisen perään, meneillään on toisesta liuskasta ensimmäinen viikko.

muutama päivä kävi sitten niin, että unohdin ottaa pillerin ajoissa. 12 tuntiahan pitäisi olla se ns. turvaraja myöhästymisille. pillerin ottaminen myöhästyi noin 15 tuntia.

pitäisikö tässä nyt pelätä, että tulen raskaaksi? en ole hetkeen harrastanut seksiä, kun poikaystävä on ollut ulkomailla, mutta ensi viikolla tapaamme taas.

ohjeissahan kerrotaan, miten toimia, jos on unohtanut pillerin, mutta kun tilanne on nyt tuo, että syön toista laattaa putkeen, niin miten tämä vaikuttaa ehkäisytehoon?

onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta?

Jos et halua ottaa sitä vahingon riskiä kontollesi, niin käytä ehkäisyä. Ei tule itkuja jälkeenpäin. Toinen laatta, ensimmäinen laatta. Jos unohdat, käytät lisäehkäisyä tarvittaessa. Kun lopetat putken, tulee kuukautiset. Jos unohdat pillerin välistä putkessa, on mahdollisuus raskautua.

niin, tiedän että tuossa on riskinsä. mietin vain sitä, että kuinka suuri se riski mahtaa olla. otin sen unohtamani pillerin heti kun muistin asian, mutta...

riittäisiköhän, jos käyttäisin ehkäisyvaahtoa lisäksi? juu, tiedän ettei kukaan voi varmuudella sanoa, miten tulee tapahtumaan. eka kerta kun olen pillerin ottanut liian myöhässä. ärsyttää.

mä oon monta kertaa unohtanut sen yhen pillerin, niin että oon ottanut välillä samaan aikaan seuraavan kanssa,enkä oo raskaaksi tullut. tosin mulla on sellaset pillerit että esim 3viikko niiin ehkäisyteho säilyy vaik unohtas

kiitos vastauksista. itsekin mietin, että riski taitaa olla hyvin pieni. löysin myös pari kommenttia aiheeseen liittyen, jotka tukevat tuota väitettä. ehkä varmuuden vuoksi otan sen ehkäisyvaahdonkin käyttöön... saan ainakin mielenrauhan.

Yhteistyössä