E-pillerit käytössä, menkkoja ei yli vuoteen! Muita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kattimarri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kattimarri

Jäsen
19.07.2006
82
0
6
Pori
Hei!
Olisin kovin kiitollinen jos joku voisi kertoa omasta kokemuksestaan tulla raskaaksi vaikka menkat ovatkin olleet kovin epäsäännölliset, periaatteessa puuttuneet kokonaan.
Itselläni menkat alkoivat 16v:na ja olivat alussa tosi epäsäännölliset, sitten Harmonet-pillereiden käytön yhteydessä kierto oli prikulleen 28pv. Harmonetin valmistus loppui tms ja tilalle annettiin Meliane.
Nyt menkat on viimeksi tullut 1/09!! eli 14kk sitten!! Sitä ennenkin n2v ajan tuli vain n2-4krt/v. Syyksi sanottiin että urheilen liikaa ja että rasvaprosenttia pitäisi nostaa.. Olin sitten 11kk saleilematta ja juosematta ja lihoin pari kiloa, ei tulosta.

Nyt olen syksystä o9 ollut taas saleilematta ja juoksematta ja painoa on tullut n6kg. Nyt olen ehkä normaalipainoinen (174cm ja 67kg).
Lääkärillä kävin kk sitten, otettiin kilpirauhaskoe= normaali ja prolaktiini= normaali! raskaustesti=nega
Pillerilaatta loppui viikko sitten ja lääkäri sanoi etten alottaisi uutta laattaa, ellei menkat tule 3kk:ssa, niin sitten yhteys lääkäriin ja hormoneilla käynnistellään menkkoja.
Pelottaaa voinko raskautua ollenkaan??

Onko kellään samantapaista ollut?? :(

samansuuntaista joo... ei minnuukaan meinattu aluksi uskoa/ottaa tosissaan, kärsin menkkojen puutteen lisäksi mummotaudin oireista.... no, lopulta tutkittiin lisää (olin aika aktiivinen sairaalan suuntaan) ja takaa löytyi estrogeenin puute, jolle ei syytä löytynyt. ja lasta ei sitten tosiaan ihan helposti tullut. 2 vuotta hoitoja, 3.IVF ja sen viimeinen PAS tärppäsi, nyt odotan kaksosia rv28.

Itsekin liikuin paljon, sekä salia, että aeroobista, ja sitä aluksi pitivät syynä, vaikka miulla BMI ollut koko ajan yli 20. Loppupelissä sitten tietty syyttelin itseäni että olen "pilannut" itseni, mutta eihän se niin ole.... ja tosiaan lohdullista on se, että kaikkien vaikeuksien jälkeen nyt sitten vauvat tulossa.... tosin tuon estrogeenin puutteen takia olen saanut osteoporoosin :headwall: mutta syy ei siis ole urheilu. (tosin se voi joillain olla, ja etenkin yhdistettynä heikkoon ravitsemukseen ja stressiin yms.... se on yleisin syy, siksi lääkärit tietty sitä tarjoaa....)

sekavaa selitystä. jos kiinnostaa enemmän, käy katsomassa tuolta lapsettomuuspuolelta ketään hoidoissa PKKS:ssä ketjua, ja sieltä alkupuolelta muistelen saattaa löytyä pitempiä tarinoita.... tai laita yv.tä

Yhteistyössä