e-pillerit ja myöhästyneet menkat

• Viestiketjun aloittaja ongelma
  • Ensimmäinen viesti
ongelma
Hei!

Onko kenellekään käynyt niin että kuukautiset ovat "myöhässä" vaikka syö e-pillereitä? Olen syönyt noin 8 vuotta Meliane-merkkisiä pillereitä ja aina on menkat tulleet ajallaan. Nyt ovat kuitenkin 2 päivää myöhässä. En ole unohtanut koskaan pilleriä ja olen muutenkin ottanut ne aina samaan kellonaikaan. Huomenna pitäisi jo aloittaa uusi laatta mutta menkkoja ei vain kuulu. Hmm, outoa.

Tuulikki
Voihan sen raskaustestin tehdä. E-pillerit ovat LÄHES 100-prosenttinen ehkäisy.

Stressi, laihdutus, raudanpuute yms. voivat myös aiheuttaa menkkojen poisjääntiä.

Mira
Pillereitä syödessä kuukautiset voivat loppua kokonaan, kun kehon oma hormonitoiminta vuosien myötä muuttuu, eikä omien ja pillerien hormonien yhteisvaikutus olekaan enää sama. Jos mitään negatiivisia sivuvaikutuksia ei ilmaannu (etkä kuulu mihinkään riskiryhmiin), voit jatkaa pillerien syöntiä ihan normaalisti.

minä
Kuulostaapa tutulta. Kerkesin 6 vuotta syömään meliane kunnes alkoi kuukautisissa olemaan heittoa, kunnes jäivät kokonaan pois. Siinä sitten muutama raskaustestikin tuli paniikissa tehtyä. Viimein tajusin terkkariin ottaa yhteyttä joka heti varasi lääkärille ajan. Vaihdettiin sitten melianet yasmineihin, toistaiseksi hyvin tuloksin!! eli neuvon suakin vaihtamaan merkkiä!

Yhteistyössä