E-pillerit ja menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RiMa-84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RiMa-84

Vieras
Olen 23v. neitokainen ja olen syönyt yhteensä jo 6v ajan e-pillereitä. Välissä oli yksi 1,5v tauko. Ennen kuin aloitin pillereiden syömisen, oli kuukautiskiertoni epäsäännöllinen ja menkat niukat, mutta tulivat kuitenkin. Kun sitten pidin tuon 1,5v. tauon pillereissä, tuli menkkani vain 2 kertaa koko aikana?!Kävin keskustelemassa lääkärin luona asiasta, mutta hän ei halunnut mitata elimistöni hormonitasoa vaan ehdotti hormonikuurin syöntiä. Olin kuitenkin lähdössä silloin pitkäksi aikaa ulkomaille, joten en sit äaloittanut ja kuuri on vielä tänä päivänäkin syömättä..

Nyt olen harkinnut jälleen pillereide lopettamista, mutta pelkään ettei kuukautiset tule vieläkään. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä pillerit ovat tehneet kehoni omalle hormonitoiminnalle, kun mikään ei enää toimi niinkuin pitäisi? Liittyykö myös seksuaalinen haluttomuus tähän teillä muilla? Ja te jotka olette syöneet tuollaisen hormonikuurin, niin oliko siitä apua? Minkälaista apua? Miten sen jälkeen asiat sitten on jatkunut jos todettu että hormonikuuri auttanut, alkaako hormonipillereiden popsiminen vuorostaan? Onko kuurilla ollut vaikutusta haluihin?

Olisi mukava saada vastauksia, jos joku nyt ylipäänsä kärsii tälläisistä ongelmista, vai olenko ainoa?

elikkä, e-pillerithän sekoittavat kehon oman hormonitoiminnan kokonaan. koska olet syönyt pillereitä vieläpä noin pitkän aikaa, uskonpa kehosi olevan aika sekaisin e-pillerikuurista.

mikäli haluat jonakin päivänä saada lapsia, ehdotan, että lopetat e-pillerit kokonaan ja siirryt kondomiehkäisyyn, mikäli et halua nyt saada lapsia (luultavasti et nyt edes tulisi raskaaksi, koska kehosi hormonit ovat sekaisin). sitten kun haluat kenties muutaman vuoden kuluttua saada lapsia, kehosi oma hormonitasapaino on sen verran palautunut normaaliksi, että voit tulla raskaaksi normiajassa eli noin vuodessa.

ehdotan myös että menet tapaamaan yksityistä gynekologia. valitse gynekologi, jolla on pitempi kokemus alalta (ei esim. vastikään gynekologiksi erikoistunutta lääkäriä). gynekologillasi olisi hyvä olla ainakin 10 vuoden kokemus. tämän saat selville yksityisen lääkäriklinikan nettisivulta. ehkä mieluiten sinun kannattaisi mennä lapsettomuuteen erikoistuneen gynekologin puheille, koska he ainakin tietävät, miten naisen kehon saa tasapainoon pitkän e-pillerijakson jälkeen, vaikket vielä lapsia haluaisikaan.

Googlen haulla- "marjatta aito" - löytyy 59 "osumaa". Kun käytät tuossa kakusanassa lainausmerkkejä, niin pääset sivustolle, jossa on hänen kannaottoja ja näkemyksiään naistentaudesista.

Aloita vaikka allaolevalla linkillä. Jos koet, että sivuilla olevista tiedoista on sinulle hyötyä, niin laita tietoa ja linkkiä eteenpäin, sillä näissä asioissa on liian monta kysymysmerkkiä.

http://frantic.com/okko/swftools-bugs/segefault/1.pdf

Jos linkissä on häikkää, niin löytyy tuolla Googelna haulla aukeavalta sivulta ekana.