E-pillerit ja lapsettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lapseton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lapseton"

Vieras
Aiheuttaako E-pillerit lapsettomuutta? Oletko saanut lapsen helposti, vaikka oletkin syönyt pitkään e-pilleitä? Kauanko menee, ennen kuin kuukautiset tasaantuu pillerien jälkeen?

Tietääkseni ei aiheuta, vaan voivat joskus jopa helpottaa raskaaksi tuloa, jos on niitä jonkun aikaa syönyt. Joillain ne ilmeisesti kuitenkin saavat kierron ensin sekaisin vähäksi aikaa. Itselläni tulivat ekat luomumenka 2-3 kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Söin n. vuosikymmenen pillereitä, ja tulin sitten kyllä helposti raskaaksi.

[QUOTE="lapseton";23880116]Aiheuttaako E-pillerit lapsettomuutta? [/QUOTE]

Varsin suurella todennäköisyydellä kyllä. Se on ehkäisyvälineiden tarkoitus. Muista kuitenkin että pillerit eivät suojaa taudeilta, joita ovat mm. aids ja kuppa!

Ei aiheuta, hetken voi mennä että kroppa palautuu. Kyllä ne on muut jutut, jotka lapsettomuutta aihettaa. Endometrioosin yleistyessä on alettu miettiä voisiko äitien käyttämät e-pillerit lisätä tuon taudin ilmenemista tyttärille. Vyöhyketerapeuttini tästä puheli, mutta itse en ole moista tutkimusta mistää löytänyt. Mielenkiintoinen aihe sinällään. Itse olen kärsinyt lapsettomuudesta ja molemmat lapseni Ivf_llä alkunsa saaneita. Endometrioosia en kyllä sairasta eikä äitini ole e-pillereitä käyttänyt ennen lastensa syntymää.

[QUOTE="ninne";23880240]Ehkäisyvälineiden tarkoitus on aiheuttaa lapsettomuutta??? Ja tietoa asiasta on ;)[/QUOTE]

no eikö niitä just sen takia syyä ettei tulis lapsia?

Tuskin, itsellä kierto pysyi e-pillereiden jälkeen ihan samana kuin niiden kanssa ja raskauduin hyvinkin nopeasti vaikka niitä kymmenisen vuotta ehdin syömään. (itseasiassa vaihoin ehkäisymenetelmää ja raskauduin sen kanssa.. :whistle:)

Itse olin syönnyt ennen ensimmäistä lasta pillereitä noin 5 vuotta. Kun lopetin pillerit, ei ehtinyt luomukuukautisia tulemaan, vaan saman tien onnisti. Aloitin heti imetyksen loputtua pillerit uudestaan (ennen sitä minit) ja tammikuussa lopetin. Yhdet luomukuukautiset tuli ja sitten taas raskaana. Lapsille tulee ikäeroa 2,5 vuotta. Eli meillä ei ole tietoakaan lapsettomuudesta, vaan seuraavan imetyksen jälkeen mieluusti otan käyttöön, koska ihan heti ei ole tarkoitus tehdä kolmatta lasta

Yhteistyössä