E-pillerit ja imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hömppä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hömppä

Vieras
Mulla vuoden ikäinen lapsonen ja imetän vielä häntä. Mulle ei sovi minipillerit ja kysyisinkin, että onko yhdistelmäpillereistä muuta haittaa kuin että maidontulo vähenee? Koska kohta imetys loppuu kuitenkin, niin mietin että jos voisin aloitella e-pillerit, jos niistä ei TODELLAKAAN ole lapselle haittaa!!?? Kertokaa te viisaat, kuinka asia on? :)

Mä oon ollut matalahormoonisilla e-pillereillä siitä lähtien kun vaavi oli 3 kk. Ei vaikuttanut mitenkään mun maidontuloon. Olen imettänyt ihan normaalisti, hän on nyt 11 kk. Varmista lääkäriltä että ovat mahdollisimman matalahormoniset niin pitäs olla ihan ok!

Alkuperäinen kirjoittaja M0J0:
Mä oon ollut matalahormoonisilla e-pillereillä siitä lähtien kun vaavi oli 3 kk. Ei vaikuttanut mitenkään mun maidontuloon. Olen imettänyt ihan normaalisti, hän on nyt 11 kk. Varmista lääkäriltä että ovat mahdollisimman matalahormoniset niin pitäs olla ihan ok!

Mitä pillereitä käytät? Mulla Yasmin-pakkaus odottais kaapissa..

Ei kyllä suositella yhdistelmäpillereitä, kun imettää ja mä en mitään riskiä ottais. Ei lääkäri Suomessa ainakaan edes anna e-pillereitä, jos imettää. Joko syöt minipillereitä/et mitään ja imetät tai sitten e-pillereitä ja et imetä.

Kyllä minun pätevä gyneni määräsi Yasminit imetysaikana. Muitaakseni sai aloittaa kun vauva oli 4 kk. On turvallista! Mistä se käsitys, ettei "lääkäri Suomessa anna e-pillereitä" kun naistentautien erikoislääkärit kuitenkin niin tekevät??? Pitäskö luottaa tähän palstaan asiantuntijoita enemmän...

Yhteistyössä