e-pillerien hankinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kk

Vieras
Juu. Pitäis siis e-pillerit hankkia ja haluisin vähän mielipiteitä, että mitenkä kannattais toimia.
Ite oon tähän asti aatellu ihan terveyskeskusta, mutta ilmeisesti ihmiset on yksityisen kannalla. Eli onko jollain sitte huonoja kokemuksia terveyskeskuskesta (sellasista asioista siis joita yksityisellä ei vois tapahtua)?

Ja kuinka paljon pitäis varautua maksamaan tästä huvista?

Itse asun Vantaalla eli jos haluis suositella jotain nii seki olis ihan kivaa.

Kiitos.

nii joo ja mitä ekalla kerralla tehään eli onks niinku täällä on selostettu, että kyselyä historiasta ja sit tutkimuksia. Eli ei siis mitään sen ""kummempaa""?

Ei mitään kummempaa. Ite oon hommannu ihan e-neuvolan kautta terveyskeskuksesta. Terveydenhoitaja ottaa tietoja (edellinen ehkäisy, paino, pituus, verenpaine, viimeiset kuukautiset, jne.) ja lääkäri tekee sisätutkimuksen. Ottaa mahdollisesti papan ja antaa reseptin käteen:)

Kannattaa mennä terveyskeskuksen ehkäisyneuvolaan. Homma hoituu vähintäänkin yhtä hyvin kuin yksityisellä, mutta siinä säästää n. 100€/kerta... eli on ilmaista.

Minulla ainakin on hyviä kokemuksia kunnalliselta puolelta, joten suosittelen lämpimästi kokeilemaan ensiksi sitä ehkäisy/perheneuvolaa. Ja kuten tosiaan joku mainitsikin, se hintakin on melko suuri asia ainakin näin opiskelijana. Varsinkin kun on ollut tyytyväinen tähän ilmaiseen palveluun.

Yhteistyössä