E-pilleri merkin vaihto sai aikaan helvetin

  • Viestiketjun aloittaja inhottavaa
  • Ensimmäinen viesti
inhottavaa
Eli lääkäri sai päähänsä että mun kannattais vaihtaa epilleri merkkiä. No mä nyt sitte suostuin. Ei olis pitänyt. Nyt on alapää ku helvetis. Limakalvot kuivat ja todella ärtyneet. Kokoajan on välivuotokin vaivannut. Olen joutunut syömään ab-kuurin nyt virtsatie ja emätintulehdukseen sekä hiivakuurin. Silti limakalvot on ihan heikossa kunnossa. Eikä ne varmaan pääse paranemaankaan niin kauan kun on tuota välivuotoa. En tiedä kuinka senkin vuodon sais loppumaan nopeammin. Mulle on nyt vaihdettu epillerit takaisin niihin vanhoihin mutta vielä ei ole vuoto loppunut. gyne on tutkinut ja mitään muita syitä vuodolle ei löytynyt. Gyne sanoi että voi vuotaa läpi koko laatan ennenku normalisoituu tilanne. Mutta mitä teen tuon alapään kanssa se on niin kuiva ja ärtynyt. :(
 
voi voi
Miksi ihmeessä suostuit vaihtamaan merkkiä kun edelliset sopi hyvin? Luulisi sinun tietävän että ne koettaa myydä aina eri merkkejä siksi kun saa eri lääkefirmoilta provikoita jos onnistuu saamaan kyseiselle merkille käyttäjiä.
 
"a.p"
Niin no en mä nyt sata prosenttisen tyytyväinen ollut niihin vanhoihinkaan. siksi suostuin kokeilemaan. Mutta joo ei kyllä ollut sen arvoista. Mieluummin oon vähän turvonnut laatan loppupuolella kun tätä alapää helvettiä mikä on nyt menos. Enää en kyllä suostu mihinkään vaihtoihin.

Toivottavasti tilanne tasaantuu. Ettei nämä vanhatkin pillerit oo käyneet epäsopiviksi.
 
"a.p"
Lopettaisin jos löytyis joku muu korvaava ehkäisy kuin kondomi. Ja epillereissä on ollu se etu ettei tarvi pyöriä lattialla kuukautiskipujen kourissa.

Kuparikierukka, hormonikierkka ja minipillerit käyty läpi. Täys paskoja kaikki.
 
"a.p"
En tiedä meni sitte taas seksielämä katkolle. Ku vihdoin saatiin se taas herätettyä henkiin... Ärsyttävää pitää kai löytää joku muu lääkäri ku ei tää nykyinen tunnu ymmärtävän mitään. Ei antanu uutta reseptiä niihin vanhoihin. Tukki sitte jotain ihan muuta taas matalahormonista
 
"a.p"
joo-o... ei taida kellään olla mitään vinkkiä tähän tilanteeseen... tiedä mitä sitä oikein tuikkais tuonne jalkoväliin... mitään tulehdusta ei enää pitäis olla mutta on tuo alakerta vielä jotenki ärtyny ja epätasapainossa.. mutta tiedä auttaako nyt mitkään puikot ja voiteet sun muut kun on tuota vuotoa.. Joka on nyt muuttunut tiputtelusta ihan kunnon vuodoksi. Oliskohan tää nyt sitten tyhjennysvuoto???

maanantaina otin viimeisen tabletin mercilon laatasta. Tiistaina aloitin ne vanhat pillerit uudestaan. Ihan pakkausselosteen ohjeen mukaan olen toiminut. Eli periaatteessa tää vois nyt olla tyhjennysvuoto.
 
"paula"
atso spc ja se merkki. Oliko siinä aiemmassa tätä apuainetta:
http://ekoodit.fi/E307/alfatokoferoli/

Sehän ei sovi kaikille oillenkaan!

Onko jossain ruoassa sitä samaa ja saat nyt yliannoksen?
 
"paula"
[QUOTE="paula";30795535]atso spc ja se merkki. Oliko siinä aiemmassa tätä apuainetta:
E307: Alfatokoferoli | E-koodit.fi

Sehän ei sovi kaikille oillenkaan!

Onko jossain ruoassa sitä samaa ja saat nyt yliannoksen?[/QUOTE]

Fimean hausta löytyy tuolla koodilla nämä nyt;
Lääkevalmisteen nimi

Resepti
Bioclavid 80-11.4 mg-ml jauhe oraalisuspensiota varten SPC 2015-02-24

Resepti
Casenlax 4 g jauhe oraaliliuosta varten SPC 2015-04-09 Uusi

Itsehoito
Citrafleet jauhe oraaliliuosta varten SPC 2015-03-10

Resepti
Daisynelle 150 mikrog-20 mikrog, 150 mikrog-30 mikrog tabletti SPC 2014-06-18

Resepti
Etalpha 0.25 mikrog kapseli SPC 2008-10-03

Resepti
Etalpha 0.5 mikrog kapseli SPC 2010-01-18

Resepti
Etalpha 1 mikrog kapseli SPC 2008-10-03

Resepti
Etalpha 2 mikrog-ml tipat SPC 2009-12-07

Resepti
Fucidin 250 mg tabletti, kalvopäällysteinen SPC 2014-05-06

Resepti
Montelukast Actavis 4 mg purutabletti SPC 2014-08-06

Resepti
Montelukast Actavis 5 mg purutabletti SPC 2014-08-06

Resepti
Paracetamol Accord 500 mg poretabletti SPC 2014-09-09

MUTTA kun ne eivät aina ole koodilla merkattuja, vaan sillä nimellä.... Täytyy hakea esikseen.

Tietysti syy voi olla mikä tahansa muu...
 
"paula"
[QUOTE="a.p";30795611]Ei ole alfatokoferolia niissä vanhoissa pillereissä.

Mutta ilmeisesti noissa merciloneissa on.[/QUOTE]
all-rac-alfa-tokoferoli

Samaa ainetta, mut kirjoitetaan usein eri tavalla. Noinko?
 
"paula"
[QUOTE="a.p";30795611]Ei ole alfatokoferolia niissä vanhoissa pillereissä.

Mutta ilmeisesti noissa merciloneissa on.[/QUOTE]

Kannattaa tehdä siitä valitus...

Fimea

On niin monessa muussakin valmisteessa:-(

Onko sulla allergioita?
 
"paula"
[QUOTE="a.p";30795680]all-rac-alfa-tokoferoli muodossa on laitettu mercilonin pakkauselosteeseen.

Cilest pillereissä ei ko ainetta ole.[/QUOTE]
Fimea

Niitä näyttää olevan pari eri merkkiä.----
 
"paula"
[QUOTE="paula";30795706]Fimea

Niitä näyttää olevan pari eri merkkiä.----[/QUOTE]

Voisiko olla sun allergisten reaktioiden taustalla jokin näistä?
Fimea

Monivitamiinivalmisteita kannattaa myös karttaa, just siksi... E.vitamiinia oli kauan sitten Ido-E -nimisissä tableteissa. En käsittänyt, miksi mulle tuli aina etova olo niistä mut kun keräsin purnukoita apteekkiin hävitettäväksi, huomasin sen kuvan laidassa: soijapapuhan siinä:-D
 
"paula"
Nyt on alapää ku helvetis. Limakalvot kuivat ja todella ärtyneet. Kokoajan on välivuotokin vaivannut. Olen joutunut syömään ab-kuurin nyt virtsatie ja emätintulehdukseen sekä hiivakuurin. Silti limakalvot on ihan heikossa kunnossa.
Antibioottikuuri vei nuoren miehen mielisairaalaan: "Minulle tuli omituinen tarve hypätä sillalta" | Yle Uutiset | yle.fi

Tietysti se saattaa johtua siitä sun abtibioottikuuristakin. Oliko Avelox?
 
vvvvv
Apteekissa on maitohappobakteeri voidetta (ellen). Maitohappobakteerit auttaa palauttaa tasapainon.
Ja kaupasta käyt hakee perinteistä vaseliinia tai aloevera vaseliinia (pikkuinen vihreä pyöreä metallinen siinä vieressä) ja laitat sellasta aamui illoin suojaamaan alakertaa. Niissä ei ole yhtään vettä, nii eivät kirvele ärtyneillä limakalvoilla.
 
"paula"
[QUOTE="a.p";30795680]all-rac-alfa-tokoferoli muodossa on laitettu mercilonin pakkauselosteeseen.

Cilest pillereissä ei ko ainetta ole.[/QUOTE]

Lääkärihän noista asioista kuuluu VASTATA. Jos olet allerginen jollekin ainesosalle, on hoitovirhe määrätä sitä sulle jatkossa. Itsehpoitovalmisteiden käyttö sotkee pakkaa - esim allergialääkkeetä tai kortisoni peittävät oireet.

Farmaseutti: Lääkkeiden sivuvaikutuksia hoidetaan usein vain uusilla lääkkeillä | Yle Uutiset | yle.fi

Tuosta kuitenmkin on hyvä lähteä liikeelle.

Lääkevalmistajan ja apteekin väen kannalta asia on aina vaan parempi, mitä enemmän kokeiluja teet. Aloita tarkka päiväkirjan täyttäminen, kyllä se syy sieltä löytyy. Vähitellen.
 
"paula"
Aijoo: askorbiinihappo E300 lisää sitä vuotoa.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/suomi+on+muistilaakkeiden+suurkuluttaja/a1048584?s=u&wtm=medi-18022015

Mikä on syy tai seuraus, jää arvoituksksi. Mut lääkkeen valmistajan, myyjän ja markkinoijan edun mukaista onkin mahdollisimman huonomuistinen asiakas:-D

Alumiinia ei muuten saa pois niistä sapuskoista, mitä saa laittaa ruokiin ja lääkkeisiin. Mitä useampi valmiste on käytössä, sitä enemmän sitä saa elimistöön ja se varastoituu aivoihin ja rasvakudokseen, josta se sit laihtuessa lähtee vahingoittamaan elimistöä. Siksi kai prof Arstila aikoinaan kirjoitti, että "vain yhtä valmistetta saa käyttää samaanaikaisesti". Närästyslääkkeissä alumiinia on paljon ja erilaisissa torjunta-aineissa kans (jäämiähän sallitaan!), joten onhan tämä melkoinen soppa selvitettäväksi kenelle vaan.

Nyt meni hukkaan se, missä sanottiin et alumiini aiheuttaa anemiaa. Saattoi se olla jokin dokumentti tuolla mun tallentavassa digiboxissakin.

On muuten melkoinen silmänkääntötemppu puhua TALLENTAVASTA boxista, vaikka ohjelmat poistuvat kolmen kuukauden päästä sieltä automaattisesti... Täytyy olla tarkkana sanamuotojen kans, kuten se että pitäisi olla erikseen SÄILYTTÄVÄ boxi, siis varmaan joku ulkoinen muistiasema?

No, vähän samaan logiikkaan, kuin kerran yks lääkäri sanoi, kun kysyin, mikä on hyvä lääke, mitä siltä vaaditaan. Vastaus oli yksinkertaisen tyrmäävä: "Sellainen, minkä potilas suostuu syömään":-D
 
"paula"
[QUOTE="paula";30796120]Aijoo: askorbiinihappo E300 lisää sitä vuotoa.

Suomi on muistilääkkeiden suurkuluttaja -

Mikä on syy tai seuraus, jää arvoituksksi. Mut lääkkeen valmistajan, myyjän ja markkinoijan edun mukaista onkin mahdollisimman huonomuistinen asiakas:-D

No, vähän samaan logiikkaan, kuin kerran yks lääkäri sanoi, kun kysyin, mikä on hyvä lääke, mitä siltä vaaditaan. Vastaus oli yksinkertaisen tyrmäävä: "Sellainen, minkä potilas suostuu syömään":-D[/QUOTE]

Tuo vuotaminen perustuu ihan omaan kokemukseen, jota ei voi kukaan muu kumota. Mutta kauan meni siinä, et tajusin selvittää asiaa mitenkään:
Terveyden vaarat - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Jatkakaa tuosta:)
 
"paula"
[QUOTE="vvvv";30796133]Sussa paula on se hyvä puoli, että ihan itse omilla kirjoituksillas näytät ett juttu lentää ny vähän liian korkeella ett sitä kannattais ottaa vakavasti.[/QUOTE]

Joo, olishan se kamalaa, et ihmiselle, joka ei siedä soijaa missään muodossa, sitä syötettäisiin oikein joka tuutista urakalla. Vasta-aihe - lokerosta löytyy se syy, mutta eihän ne syyt missään testissä löydy, kun ei ole olemassa markkereita niihin:-D

Fimea

Ennenvanhaan piti mennä kirjaston lukusaliin lukemaan niitä Pharmacoita - mut eihän niitä pränttejä moni nähnyt lukea:-D

Mut nyt mulla ei ole AIKAA vinkkailla. Itse en käytä mitään lääkeitä, mutta tosihan on, että soijasta se progesteronikin on tehty, vaikka ekat e-pillerit tehtiinkin perunasta saatavalla ainesosalla... Tuli vasta jossain dokumentissa. Mut olennaista on se, mitä ihminen on valmis tekemään asioiden eteen. Itse en siedä alumiinia enkä soijaa, siksi ne tietysti tähän tulivat. Miksi mun täytyisi sietää niitä - tai muidenkaan?
 

Yhteistyössä