E-pillereitä käyttäneet...

Heips!

Tässä ekoja luomumenkkoja odottelen useamman vuoden diane novan syömisen jälkeen. Laiskan puoleisesti ollaan yritetty, joten tosi skeptinen oon et kyse olis raskaudesta. Tuntuu kroppa olevan ihan ulalla pillereiden jättämisen jälkeen.

Kysyisinkin onko kellään ollut samanlaisia oireita diane novien (tai muiden merkkien) jälkeen. kp 11 paikkeilla alkoi jatkuva etominen joka tulee ja menee, mut välillä on niin paha et vessaan joutuu juoksee ja yökkii. Kertaakaan en tosin oo oksentanu. Lihapiirakat etoo AIVAN SAIRAASTI! Hyi yök!

Vatsaa nippailee vasemmalta puolen aika ajoin ja eilen kp 18 vasemmalla puolella niin kova kipu tunti kausia et oisin epäilly umpisuolta ellei ois väärä puoli. Kipu säteili alaselkään asti. Aamulla oli ohi, vaikka toisinaan vielä nippaileekin. Ovis? Pillereitä syöny yht. 10v joten ei hajuakaan oliko silloin oviskipuja.

Päänsärky on ollu jatkuva kumppani ihan ed. menkoista lähtien. Nänneihin ei saa koskea tai turpaan tulee! Ais! Kiukuttaaki iha vietävästi!

Siis onko esiintyny vastaavaa ja monennessako kierrossa kroppa normalisoitunu?

MOi!

Mulla on nyt toinen luomukierto pillereitten jälkeen (Yasmin), ja eka kierrossa mulla oli tuo kuvailemasi "oire" eli luultavasti ovis. Kp16 alko alavatsaa vas.puolelta jomottamaan ja kp17 illalla äityi kipu niin kovaksi, että hyvä kun kävelemään pääsi. :/ Särkylääkkeellä sitten helpottui.. Nyt tässä kierrossa vastaavaa oli oik. puolella alavatsaa, mutta ei todellakaan noin pahana, pientä jomotusta vaan.. eli ilmeisesti ovista oli sitten.:) Epäilin minäkin tosiaan vähintäänkin jotain umpisuolentulehusta!:D

Söin siis pillereitä n.6v ja hyvin on ainakin tähän asti kroppa palautunut.. välillä on ollut pientä etovaa olo (yritystä ei ole vielä ) ja tuo kipukohtaus eka kierrossa. Jostain olen myös lukenut, että eka ovis pillereitten jälkeen voi olla yllättävän kivulias!

Niin ja pillereitten kanssa mulla oli kierto 28 päivää ja nyt lopetuksen jälkeen 29 elikäs aikas samoissa sekin pyörii.

jaa'a.. no mä söin viitisen vuotta pillereitä (pari taukoa pidin, eka 9kk ja sit 2kk) ja söin viimeks cypretyliä joka on täysin vastaava kun Diane Nova. Tosin jätin pillerit kesken liuskan eli söin vkon ja jätin pois. Menkat tuli tuolloin vkon päästä siitä ku jätin pillereiden syönnin. Ny siis vasta toinen kierto niin en osaa kysymykseesi juuri vastailla kuin et kai sen vois olettaa ovis sit olevan ja muutoinkin kropan totuttautumista luomukiertoihin.. itselläni kp33 menos ja viimeks kierto siis oli 15 ko lopetin ne pillerit. Pillereide kans ollu 28-29. Eli nostetaa ny tätä viestii jos ei muuta.. et jos joku ossais paremmi sanoo jol olis ollu useempi luomukierto välis :)

Moro!
Söin viis vuotta diane novaa ja mulla tuntu kropan toipuminen kestävän n.puol vuotta. Lopetin pillerit huhtikuussa ja siitä asti vauvaa yritetty. Mut ne mun oireet oli; nännit todella kipeet, iho rasvoittu, ei kuukautiskipuja ollenkaan, vuodot väheni (noi kaks oli kyllä hyviä sivuvaikutuksia ja on pysyny edelleen :D ), hiuksia lähti päästä tukoittain, itku oli aika herkässä ja halut kasvo (sekään ei huono...). En kyllä muista pahaa oloa. Ja kierto on ollu alusta saakka sännöllinen.

Söin minuletia n.6 vuotta ja muistaakseni tuli eka vkon sisällä se tyhjennysvuoto mut sit seurv.sai ootella n.50vrk.sit ne lyheni n.36 ja sit 28 ja seurv.plussasin eli n.1/2 vuotta vuosikin voi mennä toki hyvin yksilöllistä!Mulla kanssa tuli hirveesti näppyjä ja tukkaa lähti tukottain,silloin en tuntenut mahd.oviksia mutta nyt esikon syntymän jälkeen tunnen selvästi joten erilaiset kiputuntemukset ovat varmasti monilla oviskipua ym.kiertoon liittyvää tuntemusta ja sinänsä "hyödyllisiä" jotta pystyy tulkitsemaan kehoaan esim.mahd.raskautumisen toivossa!Ja varmaan kun pillereitä syödessä tuntemukset olivat lähes olemattomia tuntuvat ne "luomukierrossa"kauhean "voimakkailta" kun niihin ei ole tottunut =)

mä oon muute huomannu ihan saman!! Eli et hiukset rasvottuu mut en oo vaa osannu aatella et se olis sen vuoks et pillerit jätin mut kyllähä se järkeen käy ko 20.11 otin viimesen pillerin ja menkat tuli 26.11 ja hiukset kyl rasvottuu nykysi tosi nopeesti.

Juu, jostain luekelin noita oireita, mitä voi tulla pillereitten lopetuksen jälkeen, ja yhtenä oli just tuo hiusten rasvottuminen. Sitten samoin iho voi rasvottua, mielialat vaihdella, kierto sekasin ym. Mutta "onneks" mulla on vaan tähän mennessä ollu tuo hiusten rasvottuminen! :D Positiivisena halujen lisääntyminen ja en oo yhtä raivohullu, kun pillereitten kanssa!:kieh:

Ite lopetin pillerit joskus marraskuun alussa ja nyt toista kiertoa kp27/29

Minä lopetin syyskuussa pillereiden syönnin 7 vuoden jälkeen. Viimeksi minulla oli käytössä Mirelle pillerit, jotka ovat hyvin pienihormonisia. 18.10 tein raskaustestin, joka oli posit. Eli luomumenkkoja ei koskaan edes tullut. Huomasin kans tuon hiusten rasvoittumisen. Valitettavasti raskaus päättyi rv:lla 9 keskenmenoon. Nyt jouluksi sain ekat omat menkat. Ja tätä ennen mulla oli muutamana päivänä vatsa oik. puolelta tosi kipeä. Epäilin kans ovista. En muista koskaan aikaisemmin kokeneeni vastaavaa kipua. Aikaisemmin ennen pillereiden käyttöä, ei ollut mitään tuntemuksia. Minulla kuitenkin kroppa selvisi aika nopeasti pillereiden lopetuksesta, mutta vähän epäilyttää, että oliko sillä että heti tärppäsi syynsä keskenmenoon, vaikka toisin kaikki lääkärit väittivätkin.

Kaikille plussaonnea!

Pillerit lopetin marraskuussa ja merkkinä Meliane. Söin pillereitä yht.9 v. Ensimmäiset luomut alkoi ennen joulua.
Taas paukkasi hiiva kylään... :headwall: Nappasin sit hoidoksi Fluconazol nimistä lääkettä suun kautta... Lukematta tietenkään pakkausselostusta... :ashamed: Tyhmästä päästä saa kärsiä koko ruumis... :headwall:

Edellisesta pillereitten lopettamisesta on jo vuosia aikaa ja nyt siis on toista kertaa pillerit. En muista yhtään oireilinko silloin lopettamisesta tai mitään mutta raskaus ei alkanut yli vuoteen. Nyt olen kaksi vuotta syönyt Yasminia. Kauankohan siis pitäis nyt varata aikaa siihen että kroppa toimii taas normaalisti ennen kuin raskautta yritetään? Kahden liuskan jälkeen olis tarkoitus lopettaa.

Itse söin mercilonia 2-3vuotta, sen jälkeen vaihdoin Yasminiin, jota söin myös 2-3vuotta, eli noin 6 vuotta pillereitä yhteen putkeen. Viimeisen ehkäisypillerin otin 2007 huhti-toukokuun vaihteessa, muistaakseni. Esikoista toivotaan, vielä ei ole tärpännyt. Kuukautiskierrot olivat heti pillereiden lopetuksen jälkeen jotain 33-43, sitten yli 70, sitten n. 50 ja nyt jännätään mitä tapahtuu... Pillereiden kanssa totuin siis tuohon normaaliin 28 päivään ja ennen pillereitä kierto oli aina säännöllisen epäsäännöllinen eli 30-35.

Sitten niistä oireista, eli jokaisesta kierrosta nyt pillereiden lopettamisen jälkeen, on alkanut tajuttoman pahaolo, kuvotus ja yökkäily noin kp 20 jälkeen. Kroppa on myös turvonnut loppukiertoa kohden niin paljon, että täytyy käyttää eri vaatteita alkukierrosta ja loppukierrosta. Ja alaselkäsärky+alavatsavihlaisut ovat arkipäivää aina kierron puolen välin jälkeen. Myös rinnat turpoavat ja nännit aristavat. Nämä kaikki oireet siis tulleet nyt joka kerta. Ja joka kerta siltikin mieli saa jo uskomaan raskauteen :headwall: :headwall:

Tuo oksettava olo on kyllä pahin :headwall: Välillä sitä ajattelee, että vika on ihan korvien välissä, mutta sitten kun rupeaa "yökkäily" alkamaan on vaikea uskoa että ihan psyykkistä olisi :LOL: Paljon kyllä raskautta toivotaan ja toiveita joka kierrossa elätellään, ehkä kroppakin välillä alkaa jo uskomaan raskauteen...

*Huokaus* jospa tuo kierto pikkuhiljaa tasoittuisi ja kaikki nuo oireet lievenisivät, ja tulisivat takaisin vasta kun on tosi kyseessä :heart:

Ihan samoja oon kokenut itsekin! Nyt vasta tosin ekoja luomuja odottelen. Raskauden mahdollisuus on tosi pieni, mut just noi pillereiden lopettamisesta johtuneet oireet saa toiveet kohoamaan :) Yritän kuitenkin pitää jalat maassa. Tavallaan toivon kovasti että ne ekat menkat tulis, että sais jotain osviittaa tohon kierron pituuteen. Mä söin kuten em 10v pillereitä ja hämärä muistikuva on et menkat ois niitä ennen ollu lähes kellon tarkat ja varsin kivuttomat. Nyt vaan sormet ristissä, että samaan malliin jatkuis...

Nyt kp21 meneillään eikä normaleista menkkaoireista tietoakaan. Ainoo on vaan toi raivostuttava nännien arkuus kun tuntuu et iho repee ku sattuu joku osumaan nänneihin. Rinnat itessään ei oo yhtään kipeet. Toiki vaiva alko jo jossain kp11 aikoihin. Ei oo kyllä koskaan aikaisemmin kuulunu menkkaoireisiin. Kuullu oon et johtuis just pillereitten lopettamisesta. Näillä näkymin taitaa toi kierto kyllä venyä kun ei täti itestään vielä mitään merkkejä anna. Yleensä pms:t alkanu noin viikko ennen oletettuja menkkoja. Hohhoijaa. No ehkä tämä tästä!

Paljon plussatuulia sinulle Bumba! ja kaikille muillekin!

Minäkin vielä vähän peesaan edellä esitettyä. On harmillista, ettei mistään oikein saa kunnon tietoa hormonaalisen ehkäisyn lopettamista seuraavista oireista. Jossain lääkäripalstalla oli kysymys ja vastauksena lääkäri sanoi, että oireet saattavast muistuttaa raskauden alkamisessakin esiintyviä oireita.

Minutkin yllätti nännien arkuus, pelkästään jo suihkussa sattui niin vietävästi, kun vesi osui suoraan arkaan paikkaan. Lisäksi minulla oli kuumeileva ja huono olo aina ajoittain. Elimistö etsii omaa luonnollista rytmiään. Nyt kun lopetuksesta on puoli vuotta, tilanne on normalisoitunut. Seuraavat oireet sitten toivottavasti tarkoittavatkin raskautta =)

Hitto kun saiskin jotain helpotusta tohon arkuuteen. Suurinta osaa liiveistäkään ei voi käyttää ku tuntuu et ihan ku olis vereslihalla!

tuolla olikin toisessa ketjussa linkki perhesuunnitelun sivuille jossa kerrotaan et on tosi harvinaista et pillereitä käyttäneet raskautuis ekasta kierrosta. viimesimpänä raskautuu pillereitä syöneet synnyttämättömät naiset. ARG! linkki on http://pesu.come.to/ ja sieltä raskauden alkaminen

Voi ku olis tienny ni olisin jättänyt pilsut pois aikasemmin....

Nauruprinsessa ja muut plussaonnea teillekin!

Jos tässä joskus raskaudutaan ja lapsi maailmaan asti saadaa, en taatusti enää pillereihin koske ennen kuin on "lapsiluku" täynnä. Tuntuu siltä, että kestää ikuisuuden kropalla löytää se luonnollinen oma rytmi. :headwall:

Itsekin olisin jättänyt pillerit aiemmin pois, jos oisin ollut tarpeeksi "rohkea", toisaalta onhan se melko yksilöllistä miten kenenkin kroppa ja hormoonit toimivat.

Toivotaan alkuvuodelle paljon plussia!

Vannomatta paras, mutta itsekään en aio hormonaaliseen ehkäisyyn enää turvautua. Turha mennä leikkimään luontoäidin luomuksilla. Seuraavan kerran vasta kun menopaussi yllättää tai lapsikatras on täysilukuinen... Mieluummin vaikka pelleilen niiden kumien ja pessaarien kanssa...

Yhteistyössä