E-laskussa väärä tilinumero!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuohtunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuohtunut"

Vieras
Sainpa juuri saunalahdelta viestin, jossa väitettiin että olen jättänyt laskun maksamatta ja eräpäivää oli siiretty tästä syystä.

Menin sitten nettipankkiin ja tarkistin asian, niin e-laskuna tulleen laskun olen maksanut heti saapumista seuraavana päivänä. Kirjauduin myös omasaunalahti-palveluun ja avasin sieltä saman laskun ja niitä verratessani huomasin, että laskut olivat muuten täysin samanlaiset ja samoilla numeroilla, mutta tilinumerot olivat erilaiset.

Kenellekkään käynyt samalla tavalla ja kuinka asia on selvinnyt?

Itselläni ei olisi kamalasti intoa alkaa saunalahden mokailun takia soittelemaan kalliisiin palvelunumeroihin ja pankin kanssa selvittelemään mihin tuo raha on sitten mennyt.

Laitoin kyllä tulikivenkatkuisen viestin saunalahdelle! :(

Saunalahdella on myös asiakaspalvelu chat. Ei tarvii maksaa puheluista.

Oletko ennen maksanut saunalahden e-laskuja vai oliko ensimmäinen kerta? Oliko maksunsaajana varmasti saunalahti eikä esim. elisa?

Mulle on tullu jo pitkään saunalahden laskut e-laskuina, eikä oo ennen tuollaista sattunut. Saajana oli saunalahti, eikä elisa. Laskuissa ei ollut siis MITÄÄN muuta eroa, kuin tilinumerot. :(

Niin ja chatti oli täynnä ja puhelinpalvelu ruuhkautunut, joten netistä laitoin vain viestiä, mutta siinä menee päiviä ennenkuin vastaavat ja oon raskaana jo yliajalla, että en todennäköisesti ole kotona vastailemassa netissä saunalahden viesteihin ja eräpäivä muutaman päivän päässä... :/

Mikä pankki? Kiinnostaa, koska nythän kaikki pankit ovat uusineet e-laskujärjestelmänsä kun suoramaksu poistui. Virhe voi siis olla pankin järjestelmissäkin.

ok, ei osunut tänne.

Mutta tosiaan, vika voi olla pankissakin, että kannattaa varmuuden välttämiseksi vähän rajoittaa huutomerkkejä viestinnässä :) Varsinkin kun sulla on noin selvä näyttö väärästä tilinumerosta, niin kyllä se siitä lutviintuu.

Mulla myös sama tilanne tänään kuin "tuohtuneella". Eli E-laskussa väärä tilinumero. Soitin Saunalahteen ja kerroin asiasta. Ei osannut asiakaspalvelija selittää, mistä väärä tilinumero laskulle on tullut, mutta laskulla ollut saajan tilinumero ei edes ollut Saunalahden tili. Itse epäilen, että Saunalahdella on joku bugi softassa, joka generoi nuo E-laskut. Ilmoittakaa asiasta Saunalahteen, jotta älyävät korjata mokan. Eivät välttämättä noteeraa mun yksittäistä ilmoitusta asiasta.

Mulla kävi myös noin ja chatin kautta otin Saunalahteen yhteyttä ja käskivät maksaa laskut vanhan tilinumeron mukaan. Itse huomasin tuon siitä, että maksoin laskut ja seuraavana päivänä oli rahat tulleet takaisin tilille, koska tilinumero oli väärä.