E-Epa, onko tuttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain

Vieras
E-Epa on kalaöljyvalmiste, jolla on paljon hyviä terveysvaikutuksia. Tai niin ainakin luvataan pakkauksessa. Uteliaisuuttani ostin ja pari päivää on niitä syönyt. Vielä ei tietenkään näin äkkiä huomaa mitään vaikutusta, mutta onko jollain käyttökokemusta pitemmältä ajalta? Olenko ostanut hyvän tuotteen vai ihan huuhaata?

"Mitä EPA on?

EPA on kalaöljyn omega-3-rasvahappo, jonka lyhenne EPA tulee sen englanninkielisestä nimestä (eicosapentaenoic acid), suomeksi eikosapentaeenihappo, jolla on monia edullisia vaikutuksia ihmisen hyvinvointiin ja terveyteen, muun muassa sydämeen, verisuoniin, ihoon, niveliin, ääreishermostoon ja erityisesti aivoihin. E-EPA läpäisee aivoveriesteen paremmin kuin perinteisen kalaöljyt."

Tekee hyvää mm iholle, mielialalle, hiuksille jne. Kampaajakin huomautti, että uutta hiusta kasvaa entiseen verrattuna todella paljon. Elikkä suosittelen!

kiva kuulla! Verkkoapteekki näyttää myyvän kaikkein edullisimmin. Vertasin Sokoksen ja Yliopiston Apteekin hintoja Verkkoapteekista sai edullisemmin, vaikka oli postikulut mukana.

Olen syönyt useita vuosia kalaöljyvalmisteita vaihdellen merkkiä. Itselläni on ollut tavoitteena masennus-ja pms-oireiden helpottaminen.Ainakin mielialat ovat radikaalisti tasoittuneet, johtui se nyt mistä hyvänsä.

Pidin taukoa kalaöljyssä n.kk ja huulet rohtui ihan sikana. Aloitin uudelleen ja huulet parani.

Lapset ja mies ottavat myös annoksensa päivittäin.

Eräs ihminen (mun ope viime vuonna) kertoi syöneensä vuoden nuita kalaöljyvalmisteita ja hänellä se oli auttanut verenkiertoon niin, että sormet eivät olleet enää kylmät. Aikaisemmin kuulemma kärsi sormien kylmyydestä, mutta tosiaan sanoi vuoden syöneen ennen kuin alkoi auttamaan.

Pojalle meinasin kokeilla kun kuulin, että auttaa aivojen toimintaan ja vilkkauteen, tiiä sit onko perää...

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Eräs ihminen (mun ope viime vuonna) kertoi syöneensä vuoden nuita kalaöljyvalmisteita ja hänellä se oli auttanut verenkiertoon niin, että sormet eivät olleet enää kylmät. Aikaisemmin kuulemma kärsi sormien kylmyydestä, mutta tosiaan sanoi vuoden syöneen ennen kuin alkoi auttamaan.

Pojalle meinasin kokeilla kun kuulin, että auttaa aivojen toimintaan ja vilkkauteen, tiiä sit onko perää...

Itse olen huomannut, kun lapset ovat syöneet toista vuotta kalaöljyä, että keskittyminne on parantunut, riehuminen vähentynyt ja muutenkin ovat rauhoittuneet.Hiukset kiiltää, kynnet kasvaa vähän liiankin nopeesti kun koko ajan pitää olla leikkaamassa :)

Mä en syö tuota valmistetta vaan Möllerin Sydämelle-valmistetta jossa on b-ryhmän vitamiineja lisänä ja e:trä. Siinä on liivatetta.

Tämä valmiste sopii loistavasti odottajalle, koska sisältää foolihappoa ja b6+b12, joista b6 on todettu vähentävän pahoinvointia.

Tutkimuksissa kerrotaan odotusajan kalaöljyvalmisteen nauttimisen lisäävän lapsen älykkyyttä ja rauhallisuutta sekä vähentävän allergiataipumusta.

Ainakin kuopuksen kohdalla voin nämä allekirjoittaa: ei allergioita, aurinkoinen lapsi ja hyvin kehittynyt, söin koko raskausajan kalaöljyä.

Isompien lasten odotusaikana en syönyt ja molemmilla allergioita, pojalla astma.

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja aaprotti:
A shadieeyah, Gelatiinia 24%

no voi sun pipo.. kiitos vaivan näöstä :)

Nestemäisissä valmisteissa ei luulis olevan liivatetta. =)

:ashamed: muuten mut mulla ei mee alas nestemäiset lääkkeet. Sama on pojalla..sillä aattelin et noi kapselit ois helppoja..
No ehkä sitä joku löytyy

Hyvä aihe. Tästä ei ookkaan vähään aikaan puhuttu. Itse syön E-epaa 650mg 2 kapselia päivässä, eli aika tuhdin annoksen. Tarkoituksena lievittää masennusoireita ja parantaa muistia ja keskittymiskykyä. Aloitin lukioaikoina ennen kirjoituksia Epan syönnin ja kuinkas kävikään: lukeminen / keskittyminen lukemiseen sujui mallikkaasti, oppi tarttui päähän ja hyvät arvosanat tuli. Suosittelen :)