DUBAI

Ollaan lähdössä 24.2.09 matkalle Dubaihin 2v. 2kk poikamme kanssa ja nyt haluaisin tietää kokemuksia hotellista ja muutenkin lomakohteesta?

Olemme ottamassa matkarattaat mukaan olen ymmärtänyt että se olisi viisasta?!

Alkoholista ja tupakastakin saapi kertoa ja miten nainen saapi pukeutua?

Majoitumme Huoneistohotelli Golden Sands 3 FFF+

Kiitoksia etukäteen!
 
Kävin avokkini kanssa Dubaissa alkuvuodesta. Lapsia ei ole, joten vaikea sanoa sillä silmällä kohteesta. Kokemus oli mielenkiintoinen ja uusi.

Matkakohteessa hyviä ja huonoja puolia. Hyvinä mahtavat shoppailumahdollisuudet, kaunis ranta (maksullinen, mutta halpa) ja ihana vesipuisto :). Huonona/hyvänä, ei iltaelämää - teille varmaan hyvä juttu, että ei kuulu melua baareista ym. iltaisin, kun on lapsi. Alkoholia ja tupakkaa en koko aikana kohteessa nähnyt.

Todella ikävä puoli oli se, että minua tuijotettiin (itserakasta :D) vaikka pukeuduin olkapäät ja polvet peittäviin vaatteisiin. Tuo siis "sääntönä" maassa. Näin kuitenkin turisteja, nuoria tyttöjä, joilla oli päällä minihameita ja bikinit yläosana. Yhtä porukkaa ei kuitenkaa edes huolittu taksiin, joten suosittelen pukeutumaan "sääntöjen" mukaan :). Turvallinen ja rauhallinen maa (liikenne tosin kaukana rauhallisesta, vieläkin pelottaa, kun ajattelen niitä taksimatkoja). Liikkuminen paikasta toiseen on melko hidasta juuri tuon liikenteen takia ja ilman taksia on vaikea kulkea, kun etäisyydet on pitkiä. Paikka ei ole vielä lähellekkään valmis, jonka vuoksi ei ole joka paikasta kauhean kaunis paikka.

Hotellissamme oli hyvä palvelu (en muista nimeä millään). Neljän tähden hotelli taisi olla. Ystävällistä ja palveluhaluista porukkaa.

*muoks*
Tässä vielä kuva, jonka otin vesipuistossa käydessä. Maailman korkein hotelli siis ihan puiston vieressä :).

 
Olemme käyneet nyt 7 kertaa alueella. Kaksin mieheni kanssa, tyttären kanssa(ekakerta 1,5v.), sekä mahd.ensi joulukuussa jälleen. Rattaat kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan, vaikkakin paikotellen voi olla huonokulkuista.
Emme polta emmekä käytä alkoholia, mutta kyllä siellä tupakkaa näkyi ja alkoholiakin(pääosin hotellien ravintoloissa).
Pukeutumisessa olemme noudattanneet väh. olkapäiden peittoa, aina eivät ole polvet peittyneet. Rannalla bikinit on ok., yläosattomia ei sallita.
Lapsia rakastetaan, lastenvaunujen kanssa kulkija huomattiin ja tietä annettiin. Hotellista en osaa sanoa paljoa, sijainti on suht hyvä. Kaikki sujuu hyvin, kunhan muistaa olevansa muslimimaassa, siis maassa maan tavalla.

Kerron mielelläni lisää jos kiinnostaa.

minä+mies ja lapset 5v sekä 2kk
 
eikö se oo arabi maa?
tuli heti mieleen, että kun serkkupoika kävi joskus 5 vuotta sitten saudi arabiassa ja oli ostanus sieltä palion halpoja cd levyjä niin niiden laulajien kuvat oli sutattu mustalla tussilla siten että kaulaan asti oli peitetty niinkö ois muka poolopaidat päällä. Sairasta!
 
Julkiset hellyydenosoitukset ei tuolla sitten ole suvaittuja =) Enkä kyllä suosittele hiprakassa esiintymään.
Takseilla liikkuminen on hidasta, ruuhkat ovat kamalat, eikä julkinen liikenne vielä toimi. Busseja löytyy, mutta ovat tupaten täynnä.
Hotellissa oli ilotyttötoimintaa... Vai että kovin suvaitsemattomia seksuaalisesti. hah =D
Paljon kuitenkin ihanaa nähtävää ja tuonne mahtuu monenlaisia ihmisiä, länsimaalaiset ovat varsin tuttu näky. Maassa maan tavalla kuitenkin, kannattaa kunnioittaa heidän tapojaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Julkiset hellyydenosoitukset ei tuolla sitten ole suvaittuja =) Enkä kyllä suosittele hiprakassa esiintymään.
Takseilla liikkuminen on hidasta, ruuhkat ovat kamalat, eikä julkinen liikenne vielä toimi. Busseja löytyy, mutta ovat tupaten täynnä.
Hotellissa oli ilotyttötoimintaa... Vai että kovin suvaitsemattomia seksuaalisesti. hah =D
Paljon kuitenkin ihanaa nähtävää ja tuonne mahtuu monenlaisia ihmisiä, länsimaalaiset ovat varsin tuttu näky. Maassa maan tavalla kuitenkin, kannattaa kunnioittaa heidän tapojaan.
En mä sinne ole kännäämään menossa mutta kuhan tulin kysyneeksi asiaa :) En mä kyl julkisesti nyt muutenkaan paljoa pusuttele muutenkaan miestäni. Oliko meidän valitsemassame hotellissa ilotyttötoimintaa vaiko yleisesti kerrot?

Eli jos laittaa minihameen ja alle legginsit on se soveliasta. kyllä/ei ?


Kiitoksia vastauksesta kuitenkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
eikö se oo arabi maa?
tuli heti mieleen, että kun serkkupoika kävi joskus 5 vuotta sitten saudi arabiassa ja oli ostanus sieltä palion halpoja cd levyjä niin niiden laulajien kuvat oli sutattu mustalla tussilla siten että kaulaan asti oli peitetty niinkö ois muka poolopaidat päällä. Sairasta!
Dubai ja Saudi-Arabia ovat keskenään täysin erilaisia paikkoja, eivät kaikki arabimaat ole samanlaisia. Naisturisti saa kyllä Dubaissa pukeutua muuhunkin kuin hijabiin. Paikalliset naiset ovat monesti hunnutettuja ja miehet pukeutuvat perinteisesti. Olkapäät ilman muuta peittoon, mitään spaghettiolkaintoppeja ei sinne kannata ottaa. Ja vähintään polveen ulottuva hame tai housut. Polvipituiset shortsitkaan eivät miehillä ole kiellettyjä. Jos menee moskeijaan, niin pää tietenkin peitetään.

Alkoholia oli tarjolla hotellien baareissa, mutta ei esimerkiksi paikallisissa ravintoloissa ollenkaan. Eikä sitä myydä kaupoissa. Jotain "reikä seinässä" kauppoja on, josta sitä saa, mutta niitä emme itse nähneet. Oli itse asiassa todella virkistävää olla lomalla kohteessa, jossa ei kännisiä näkynyt.

Ap taitaa olla menossa helmikuun lopulla, jolloin siellä on Shopping Festival ja hinnat todella kohdillaan. Itsekin ollaan mietitty menevämme uudemman kerran joskus festivaalien aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
eikö se oo arabi maa?
tuli heti mieleen, että kun serkkupoika kävi joskus 5 vuotta sitten saudi arabiassa ja oli ostanus sieltä palion halpoja cd levyjä niin niiden laulajien kuvat oli sutattu mustalla tussilla siten että kaulaan asti oli peitetty niinkö ois muka poolopaidat päällä. Sairasta!
Dubai ja Saudi-Arabia ovat keskenään täysin erilaisia paikkoja, eivät kaikki arabimaat ole samanlaisia. Naisturisti saa kyllä Dubaissa pukeutua muuhunkin kuin hijabiin. Paikalliset naiset ovat monesti hunnutettuja ja miehet pukeutuvat perinteisesti. Olkapäät ilman muuta peittoon, mitään spaghettiolkaintoppeja ei sinne kannata ottaa. Ja vähintään polveen ulottuva hame tai housut. Polvipituiset shortsitkaan eivät miehillä ole kiellettyjä. Jos menee moskeijaan, niin pää tietenkin peitetään.

Alkoholia oli tarjolla hotellien baareissa, mutta ei esimerkiksi paikallisissa ravintoloissa ollenkaan. Eikä sitä myydä kaupoissa. Jotain "reikä seinässä" kauppoja on, josta sitä saa, mutta niitä emme itse nähneet. Oli itse asiassa todella virkistävää olla lomalla kohteessa, jossa ei kännisiä näkynyt.

Ap taitaa olla menossa helmikuun lopulla, jolloin siellä on Shopping Festival ja hinnat todella kohdillaan. Itsekin ollaan mietitty menevämme uudemman kerran joskus festivaalien aikaan.
Saakos naisilla olla polvipituiset shortsit? Miten on leggensien käyttö esim. hameen kanssa joka on vaikka vähän polven yläpuolella katsotaanko sitä pahalla? Tai saako paita olla lady fit mallinen ja v-aukkoinen? Miten on hotellissa saako olla bikinit entä rannalla? Miten lapsen pukeutuminen? Onko se yhtä tiukkaa kuin vanhempien?

Kiitos etukäteen!!

Ja ainiin vaihdoimme hotellia Savoy suites *** kun siellä oli puolihoito mahdollisuus!!


Joo mä tiedän tyhmiä kysymyksiä jonkun mielestä mutta muuten en osaa olla maassa maan tavalla!!
 
Dubai on Emiraateista kaikkein "vapaamielisin" joten polvipituiset shortsit/hame olivat ihan ok eli ei siis tarvitse legginssejä alle. Itse käytin kyllä paljon caprihousuja ja paidoista ihan normi t-paidat ok!
En kyllä mitään telttamaisia paitoja alkanut ostamaan vaan lomareissua varten :LOL: joten vartalonmyötäisetkin ok! Lapsella ei ole tietääkseni sääntöjä joten normi vaatetus ok! Hotelleilla yleensä kai aina bikineitä saa käyttää sekä aidatuilla puisto/ranta-alueilla myös! Kaupungin yleisillä rannoilla bikinit ovat kiellettyjä!
Kaupungilla näki kyllä hyvinkin kevyesti pukeutuneita turisteja, mutta itse tykkäsin kunnioittaa kuitenkin paikallisia suosituksia, rannoilla sai sitten köllötellä biksuilla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
eikö se oo arabi maa?
tuli heti mieleen, että kun serkkupoika kävi joskus 5 vuotta sitten saudi arabiassa ja oli ostanus sieltä palion halpoja cd levyjä niin niiden laulajien kuvat oli sutattu mustalla tussilla siten että kaulaan asti oli peitetty niinkö ois muka poolopaidat päällä. Sairasta!
Dubai ja Saudi-Arabia ovat keskenään täysin erilaisia paikkoja, eivät kaikki arabimaat ole samanlaisia. Naisturisti saa kyllä Dubaissa pukeutua muuhunkin kuin hijabiin. Paikalliset naiset ovat monesti hunnutettuja ja miehet pukeutuvat perinteisesti. Olkapäät ilman muuta peittoon, mitään spaghettiolkaintoppeja ei sinne kannata ottaa. Ja vähintään polveen ulottuva hame tai housut. Polvipituiset shortsitkaan eivät miehillä ole kiellettyjä. Jos menee moskeijaan, niin pää tietenkin peitetään.

Alkoholia oli tarjolla hotellien baareissa, mutta ei esimerkiksi paikallisissa ravintoloissa ollenkaan. Eikä sitä myydä kaupoissa. Jotain "reikä seinässä" kauppoja on, josta sitä saa, mutta niitä emme itse nähneet. Oli itse asiassa todella virkistävää olla lomalla kohteessa, jossa ei kännisiä näkynyt.

Ap taitaa olla menossa helmikuun lopulla, jolloin siellä on Shopping Festival ja hinnat todella kohdillaan. Itsekin ollaan mietitty menevämme uudemman kerran joskus festivaalien aikaan.
Saakos naisilla olla polvipituiset shortsit? Miten on leggensien käyttö esim. hameen kanssa joka on vaikka vähän polven yläpuolella katsotaanko sitä pahalla? Tai saako paita olla lady fit mallinen ja v-aukkoinen? Miten on hotellissa saako olla bikinit entä rannalla? Miten lapsen pukeutuminen? Onko se yhtä tiukkaa kuin vanhempien?

Kiitos etukäteen!!

Ja ainiin vaihdoimme hotellia Savoy suites *** kun siellä oli puolihoito mahdollisuus!!


Joo mä tiedän tyhmiä kysymyksiä jonkun mielestä mutta muuten en osaa olla maassa maan tavalla!!
Ei tosiaankaan tarvitse mitään telttoja pitää päällä, ihan normaalit t-paidat käyvät. Kunhan ei ole ns. siveetöntä eli spaghettiolkaintoppeja. Polvipituiset hameet ok, minit ei. Tosiaan siellä näki esim. moskeijaan mennessä junttijenkkejä, joilla oli ihan liian paljastavia asuja. Paikallisien tapojen kunnioittaminen on minusta kaiken a ja o.
Lapset saavat pukeutua niin kuin yleensäkin ja bikinit ovat ok rannalla ja altaalla.


 

Yhteistyössä