Donna sylkitesti

  • Viestiketjun aloittaja HKK
  • Ensimmäinen viesti
HKK
Hei

kyselen kokemuksia syljestä tehtävästä ovistestistä (Donna). Hankin laitteen, mutta mulla se ei ole näyttänyt ovista, vaikka tikut näyttivät plussaa. Olisiko kenelläkään tietoa kyseisestä laitteesta, missähän vois olla vika?
 
HKK
En usko että on viallinen, kun näkyy kuitenkin sellainen kuvio, jonka pitäisikin näkyä kun ovis ei ole lähellä. Ehkä täytyy yrittää vielä toinen kierto, mutta oudolta tuntuu. Voisikohan erilaisilla tuloksilla olla jotain tekemistä sen kanssa, että testi reagoi estrogeeniin ja ovistikut luteinisoivaan hormoniin (meniköhän nimi oikein).
 
untamo
Ethän käytä mitään lapsettomuushormoneja kuten Clomifenia? Muistelen, että niitä ei saanut käyttää jos on sylkitesti. Ostin itselleni saman merkkisen sylkitestin ulkomailla asuessani ja sain kyllä aina tuloksen näkyviin.
 
HKK
En käytä clomeja tai muitakaan lääkkeitä, hyvä pointti kyllä. Olenkin yrittänyt miettiä, mikä ulkopuolinen tekijä voisi vaikuttaa tulokseen. Vai jääkö ovis kuitenkin tapahtumatta, vaikka tikut näyttävätkin plussaa. Olen kyllä kuullut, että eri merkkiset tikutkin voivat antaa eri tuloksen. Oudolta silti tuntuu. Täytyy varmasti kysäistä laitteen myyjältäkin, jos en saa oikeanlaisia kuvioita näkyviin.
 
Mitä nyt olen tätäkin palstaa lueskellut, niin tuntuu ettei noihin ovistesteihin yleensäkään ole kovasti luottamista. Itse laskeksin kuitenkin, että tälläinen Donna tulee edullisemmaksi kun tikut, varsinkin jos joutuu useamman kierron ajan käyttämään. Jännä nyt sitten nähdä miten testi toimii.
 
HKK
Joo Pirre, niin mäkin ajattelin että halvemmalla selviäis. Kun kierto on vielä vähän epäsäännöllinen, niin tikut tulee aika hintaviks, mulle ei mikään 5 tikkua/kierto ole riittänyt. Jotenkin epäilen, että olisko vika mun kropassa ennemmin kun Donnassa. Toivottavasti toimii sulla hyvin.
 
Eilen tuli Donna ja sitä kokeilinkin. En kyllä saanut mitään näkymään, mutta luulen etten osaa oikein katsoa. Miten läheltä sitä pitää katsoa? Ohjeissakin kyllä sanotaan, että kannattaa harjotella eka kierto. Kattelen nyt joka päivä pari kertaa mitä näkyy. Toivottavasti asia selkenee...
 
Eveliinanmama
Panithan Pirre syljen oikeaan paikkaan? Ja otithan pois sen suojakalvon ensin? Minä en tajunnut ottaa vaikka ohjeissa käskettiinkin ja ihmettelin kun mitään ei näkynyt :D Ja pyörittele sitä mustaa niin näkymä tarkentuu.
Tilasin testin www.mammaksi.fi:stä. Suomessa ei muualla taideta näitä myydäkään. Ulkomailla ovat jo suosittuja. Niin ja mitän kuluvia osia ei tarvita. Kertahankinta riittää.
 
Heh...Painoin ja pyöritin.
Ihan samlta näytti vaikka kuinka pyöritti suuntaan tai toiseen.
No, olen postiivinen. Täytyy vaan opetella kattomaan oikein.
Pitikö sitä sylkeä olla miten paljon? Ihan kunnon klimppi :D ?
 
Mäkin harkitsen kyseisen laitteen hakkimista.

Mammaksin sivuilta lainattua:

DONNA-testilaitetta on todella yksinkertaista ja helppoa käyttää! Sylkinäyte laitetaan linssille, annetaan kuivahtaa hetki ja katsotaan tulos mikroskoopin avulla. Sylkinäytteen kiteytymisen koostumus kertoo, onko ovulaatio 1-3 vuorokauden kuluttua, parasta aikaa vai vasta myöhemmin.

Kysyisinkin niiltä, jotka ovat saaneet laitteen toimimaan, että sillä näkeekö selvän eron eri "vaiheiden" välillä?
 
Hitsi! Mulle ei kyllä aukene tuon Donnan käyttö.
Ihan samalta näyttää kokoajan, eli keltainen valo vaan.
Miten läheltä täytyy katsoa ja näkyyko kiteytyminen samalla tavalla kun ohjeen kuvissa?
 
Opirah
Sitä pitää katsoa ihan silmä kiinni linssissä, kuin mikroskooppia. Tarkentuuko kuva yhtään kun pyörität sitä mustaa laitteen yläpäätä? Onko sinulla silmälasit? Kokeile katsoa niin että otat pois ja säädät sen mustan kohdilleen, minulla onnistuu parhaiten ilman silmälaseja. Toimii siis kuten kiikari.
 
kyselisin lisää tästä kyseisestä testistä, jos joku osaisi neuvoa. Eli minulla tuo testi ja nyt siihen sylkenyt jo pari viikkoa. Toissa päivänä sain omasta mielestäni jonkun viivan testiin eli ajattelin, että ovis olisi tulossa. Eilenkin mielestäni olin jotain kuvioita havaitsevinani, mutta nyt taas tänään ei näy kun epämääräisiä pisteitä.. Eli onko teillä muilla kuviot olleet selviä vai onko jäänyt ovis arvailujen varaan?
 
itse sain kyseisen laitteen postissa maanantaina. Kierrot minulla on olleet välillä 28-52 eikä tuo vauvan yrittäminen ole vielä tuottanut tulosta ni päätin tilata kyseisen laitteen. Oon nyt parina päivänä testaillu sillä ja on tullu vaan sellasia "palleroita" näkymään mikä tarkottaa etten ovuloi ainaskaan tällä hetkellä. Mielenkiinnolla odottelen josko näyttäisi ovulaation ajankohdan...
 
meredith
Moi! Tietääkö joku, haittaako Teroluttien käyttö Donna-sylkitestiä? Clomifeniahan ei saa käyttää (ts. silloin sylkitesti ei anna kai oikeaa tulosta) - mutta entä Terolutit?
 
Mulla nyt Donna ovismikroskooppi ekaa kiertoa käytössä. Omasta mielestäni vaatii vähän harjoittelua: kannattaa aluksi kokeilla vähän eri sylkimäärillä ja useamman kerran päivässä, että löytää optimaaliset olosuhteet. Kivaahan sillä on katsella! Ovulaation kyllä erotin selvästi kun se tuli. Pakkauksessa sanottiin jotain ettei pitäisi käyttää noiden hedelmällisyyteen vaikuttavien lääkkeiden kanssa. En tiedä tarkemmin. Mutta ovulaatiotikkuihin verrattuna olen siis oikein tyytyväinen, tätä voi käyttää missä vaan.
 

Yhteistyössä