DNA:n surkea liittymä ja asiakaspalvelu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
dna kohtelee työntekijöitään aika huonosti. tuttavani on miehensäkanssa päällikköinä ja monet sotkut on takana ja edessä. rahoja on odotellu jo kauan,ties koska saa ne ulos.
kaatuu koko kökkeröinen..

No tämä ei olisi mikään yllätys. Siihen malliin asiakkaitaankin kohtelee :kieh:
Ennen tätä ärsyttävää episodia minäkin pidin DNA:ta arvossa....

Höpö höpö. Palkkojen maksussa ei ole koskaan häikkää ollut. Joku muu siinä on maksanut kuin palkat.

Mokkulamme oli 2v sopimuksella,mutta vuoden jälkeen alkoi h i d a s t u m a a n.....ja luulimme että vika oli läppärissä.'
Ostimme uuden Imacin ja mokkula kyykähti kokonaan.Dna 'asiakaspalvelu' ilmoitti monen puhelun jälkeen että ei taida toimia uusissa tietokoneissa (mac ja uudemmassa windowsissa)mutta kahden vuoden sopimusta ei voi purkaa!!!!!
Otimme monella tavalla yhteyttä DNA:han mutta asiakaspalvelulla ei ole valtuuksia tehdä asian eteen mitään!!!!!Pitää tehdä kirjallinen reklamaatio .Teimme sen ja meni yli KAKSI kuukautta mutta emme saaneet mitään väliaikatietoa (soitimme monta kertaa ja kvin Kamoin myymälässä mutta ei.
Lopulta vaimoni sai kuluttaja-asiamiehen kautta asian perille ja hän ilmoitti että mokkulan voi palauttaa(DNA:lta ei vielläkään mitään yhteydenottoa meihin päin)
Monien yhteydenottoyritysen jälkeenkään ei mitään ole kuulunut vaikka olemme pyytäneet jonkun nimeä jolla on valtuudet lopettaa liitymä.
Loputa veimme mokkulan DNA myymälään ja pääsimme eroon siitä kuluttaja-asiamiehen avulla.
Viekää asianne eteenpäin älkää luovuttako ,ei dna voi piiluota kiireiden eikä avuttomien esimiesten taakse!

Nopeissa läppäreissä täytyy nettiasetuksissa yhteydet-välilehdellä panna täppä kohtaan "käytä aina oletusyhteyttä" ja painaa nappulalla se oletusarvoksi ( DNA jne ) ja lopuksi OK.
Hitaissa läppäreissä tämä ei ole välttämätöntä, niissä homma pelaa vaikka täppä olisi paikassa "älä koskaan käytä puhelinyhteyttä".

Meillä on ollut vuosikausia DNA:n laajakaista ja kännyliittymät eikä minkäänlaista ongelmaa, koskaan. Nyt kavereilta kuulee kun he tuskastelevat esim Soneran pätkivän netin kanssa.
Eiköhän näitä hyviä ja huonoja teleoperaattoreita mahdu Suomenmaahan. Riippuu missä asut, landella varmasi pätkii mikä vain...

vaihdoin puhelinta uudempaan jolloin vahha sopimus piti lopettaa.on mennyt puolivuotta tapahtumatta
mitään.ainoastaan ulosotto lappu tuli maksamattomasta laskusta.puolentunnin odottelun jälkeen pää-
sin asiakaspalveluun ,jonne olen soittanut monta kertaa.siellä sanotaan aina että ei tarvitse maksaa
laskua ennenkuin selvittävät asian.kun tämä sotku on selvitetty niin sanon kaikki liittymäni irti.
kuka muuten maksaa soittoni etelä-amerikasta,ei ainakaan dna?
en suosittele kyseistä yhtiötä.

Minulla on ollut DNA:n liittymä jo ainakin yli 5 vuotta ja kaiki on sujunut loistavasti, lisäksi minulla on mokkula, eikä siinäkään ole ollut mitään vikaa. En vaihtaisi Soneraan, joka on vietävän kallis liitymä ja jonotusajat pitkiä, DNA:lt vastataan aina suht koht nopeesti.

Mulla oli tuo mokkula. Otin silloin kun oli tarjous että mokkulan sai kaupan päälle, ilmaiseksi. No joskus parin kk päästä vilaisin sitä laskua ja ihmettelin kun kk-maksun 19,90 lisäksi siellä oli joku kimppamaksu jotain 4eur. Soitin ja kysyin asiasta, niin sehän olikin se mokkula! Ei sitten ollutkaan ilmainen. Maksoin sitä sen 2vuotta ja irtisanoin. Ja jahka kun kerkeän niin irtisanon tässä muutkin liittymät.

Mä luulin alux, et DNA:lta saa ihan loistopalvelua, kun kaikki sotkut mitä alux oli, ni selvitettiin käden käänteessä. Esim. liittymät ei toiminut ja numeroita tuli ja meni ja meni yli kk, ennen kuin sain toimivan kännykän ja numeron. Nyt sit vähän yllätti, kun tulikin laskut kolmesta liittymästä ja puhelin lyötiin kiinni ja sanottiin, et mun numero on jonkun toisen ja se "joku toinen" on sulkenut liittymän. Ihan utopista menoo. Nyt sit saan puheluita eri asiakaspalvelijoilta jotka on enemmän tai vähemmän pihalla koko asiasta... toiset on et "älä maksa laskuja, ennen kuin ollaan selvitetty koko sotku" ja toiset soittelee, et "oot nyt tilannut tälläisen siirron ja sun pitäs nyt maksaa laskut, ennen kun siirretään palveluita"..ja kovistelee oikein... siis en tiedä enää miten tän sais selville. Tää on ihan vitsi. Yhen kerran olin ihan varma, et mun kaa pilaillaan.... siis nyt on hermot niin loppu ja en tiedä miten tästä enää eteenpäin pääsis tän DNA:n kanssa.

Minulla myös on ongelmia jatkuvasti mokkulan kanssa vaikka en asu ns. korvessa. Puhelimitse saa aina samoja neuvoja ongelmaan ja koskaan ne eivät ole toimineet. Tuossa taannoin ei netti myöskään toiminut lainkaan kymmeneen päivään ja siitä soittelin suhteellisin paljon, mutta vasta kolmentena päivänä myönsivät että vika on heidän päässä ja sitä korjataan parhaillaan. Mitään kompensaatiota en tähän saanut, enkä edes pahoitteluja.

Ja vain muutama päivä sitten vein kännykkäni dna kauppaan korjattavaksi. Se reissu venyi yli 2 tuntiseksi, koska he olivat kadottaneet joitakin minun tietojani eivätkä näin ollen mm. meinanneet uskoa, että kännykkä on todella ostettu heiltä. Siinä vierähti reilusti aikaa ja otin esiin kuluttajasuojalainkin, mutta silti asia ei millään edennyt. Lopulta kuitenkin myyjä taipui ja alkoi soittelemalla selvittämään asiaa. Ja heureka! Viimeinkin joitakin tietojani alkoi löytyä ja puhelin lähti huoltoon. En vain ymmärrä miksei tämä myyjä voinut samantien alkaa selvittelemään tätä asiaa muualta, kun siinä 1½ tunnin aikana oli jo käynyt erittäin selväksi, ettei tietojani näy heidän koneellaan. Kaikenkaikkiaan se reissu oli hyvin turhauttava.

Tämän lisäksi liittymänikään ei ole yhteistyöhaluinen. Muutaman kerran vuodessa huomaan, ettei puhelimella saa yhteyttä mihinkään, eikä myöskään minuun saa tällöin yhteyttä.

Minun ja DNA:n yhteinen taival taitaa päättyä tähän. En vain yksinkertaisesti jaksa enää tätä.

On ihme kun meillä täällä muonion joki varressa ei oikein toimi Nyt DNA Herätkää Kun tänne tulee kaivoyhtiöitä niin teillä olis tuhannen taalan paikka laittaa kunnon anteeni joka kattais Ruotsin puolella ja Äkäsjoen seutu En ole ainut ihminen Joka valittaa tästä. Minulla on ollut Ruotsin Liitymä joka tällä hetkellä ei toimi joten minulla on DNA litymä joka on erttäin hitas Toivoisin pikaista paranusta tähän liitymään TER: MATTI FRIMAN KOLARI ÄKÄSJOENSUU

Onkohan koko dna menossa konkurssiin kun toimintahäiriö on kestänyt koko päivän ja silti tulevat puhelut voi ottaa vastaan mutta ei voi itse soittaa. Taitaa olla verkkomaksut Elisalle maksamatta, voihan sitäkin jonkunlaiseksi sähköhäiriöksi sanoa. Kukahan korvaa etukäteen maksetut puheajat jos bankrotti kolkuttaa

Otin messuilta mökkille oman mokkulan koekäyttöön; jonka piti alkaa toimia samana päivänä. Nyt kolmen viikon jälkeen mokkula ei toimi vieläkään. Asiakaspalveluun olen soittanut n. 15 kertaa asian selvittämiseksi.

Sieltä "asiakaspalvelusta" sitä sitten kuuleekin kaikenlaisia tarinoita.
Välillä on tekninen vika juuri tuossa mokkulassa, että alkaa aivan just toimimaan, Muutaman kerran on kuulemma ollut joku IMEI koodi väärin. Joissain puheluissa minulta kysyttiin että onkohan minulla ollut maksuhäiriöitä, ettei se aukea. Välillä sanottiin , että liittymän avaaja on tehnyt virheen näpytellessään liittymää auki. Kyllä siellä tarinoita riittää. Olen ottanut asian jo siltä kantilta, että minkähän lainen tarina sieltä tälläkertaa tulee.

Ne asiakaspalvelun ihmiset on aivan kädettömiä hoitamaan asioita, ne lupaa soitella takaisin ja laittaa tekstiviestiä ja sähköpostia. Kertaakaan sieltä ei ole kukaan ottanut yhteyttä minun. Ne selittää siellä aivan ummet ja lammet. Netin kautta olen laittanut yhteyden ottopyyntöjä mihin ei vastata.

Niillä on hieno systeemi kun soittaa asiakaspalveluun, jossa kysytään haluatko, että puhelun jälkeen otan osaa asiakaspalvely kyselyyn. Puhelun jälkeen joku automaatti soittaa takaisin ja kun vastaan aina kaikkiin arvosanalla 1, niin lopuksi se kone sanoo, että olet tyytymätön palveluumme haluatko, että otamme teihin yhteyttä. Vaikka olen lähes jokakerta laittanut että haluan yhteyden oton, niin kolmen viikon aikana kukaan ei ole soittanut takaisin. Näppärä tuollainen asiakaspalvelu systeemi, johon kukaan ei tee mitään siellä dnassa.

Nyt minun kyllä kannattaa kanssa palauttaa se mokkula takaisin sinne liikkeeseen, ettei kohta ala tulla laskuja liittymän käytöstä, mikä ei edes toimi. Ensin ajattelin, että testailen kuinkahan kauan menee ennen kuin se alkaa toimia. Mutta aikaisempien kirjoitusten perusteella kannattaa häipyä DNA kuvoista mahdollisimman pikaisesti tai minulla on oikeasti maksuhäiriöitä.

Eilen hain Saunalahden mokkulan, jolla nyt olen jo netissä. eikä ollut maksuhäiriöitä, eikä teknisiä vikoja.

Kyllä kannattaa harkita DNA:n liittymistä.

Yksi positiivinen asia on, että sinne asiakaspalveluun pääsee yllättävän nopeasti. Muuten ei voi kuin nauraa koko firmalle.

mulla on ollut dnan liittymä (puhelimessa) jo pari vuotta ja aina olen saanut hyvää palvelua. tämän kesän aikana osassa liittymiä oli yhteysongelmia jonka sai hoidettua sillä että käveli dna-liikkeeseen ja sai samantien uuden simkortin tai soitti asiakaspalveluun ja laittoivat postissa tulemaan. eikä joutunut maksamaan siitä.

Jokaisella kuluttajalla on 14 vuorokauden oikeus tutustua tuotteeseen ja jos ei toimi ni palauttaa se takaisin lähettäjälle. Työtähän ne Dna:n työntekijätkin tekee ja varmasti parhaansa yrittäävät auttaa. Tuskinpa kukaa jaksaa 6-8h päiväss piruuttaan vaan istuu luurin toisessa päässä ja kuunnella asiakkaiden keljuilua, yrittämättä tehdä parhaansa auttaakseen. Ja minusta yleensäkin liittymä myyjät tekevät asiakkaan edun mukaista työtä, hehän tarjoavat asiakkaalle säästöä ja edullisempaa ratkaisua! Minun kokemuksen Dna:sta ovat täysin positiiviset, mutta tätä ehkä olen edesauttanut itsekin maksamalla laskuni ajoissa ja soittamalla asiakaspalveluun ystävällisellä sävyllä.

ja ps. jos Dna:n aspaan joutuu usein soittelee ni onneks se on ilmasta Dna:n liittymistä. :)

Joo, on Dna:n tapeltu ja mokkuloita vaihdeltu tuhat kertaa. Vähä saatiin hyvitystä kuukausimaksuissa yms. Mutta ihan pee laitos kyllä kaikenkaikkiaan. Ja kun KUKAAN ei tiedä mitään koskaan vaan aina siirretään vastuu toisille. Onneksi kohta eroon siitä.:kieh:

Todellakin kannattaisi ne sopimusehdot aina lukea. Mokkulassa tosiaankin on se 14pvä kokeiluaika, eli jos mokkula palautetaan myöhässä, sopimus tulee voimaan, eli 24kk määräaikaisuus jonka aikana liittymää ei voida irtisanoa ellei kyseessä ole painava syy(mokkula rikki, kuolintapaus..) ja tällöin on irtisanomispyynnön tultava asiakkaalta kirjallisena. Ja mokkulaahan EI palauteta DNA liikkeseen vaan aina postin kautta! Asiakaspalvelusta saa ohjeet. Sama pätee kaikkia määräaikaisuuksia, kirjallinen reklamaatio jos vikaa ilmenee, ja varsinkin silloin jos huollon jälkeen ei liittymä toimi tai on oltu jo yhteydessä Tekniseen tukeen ja he todenneet vian laitteessa/kuuluvuudessa/verkossa. Lukekaa ne sopimukset! Asiakaspalveluun on turha soittaa vain haukkuakseen, sillä asia ei ainakaan sillä etene millään lailla ja varmasti puhelu katkaistaan jos ei osata ottaa apua vastaan, vaan vain huudetaan ja haistatellaan. Asiakaspalvelijatkin ovat vain ihmisia ja TEKNIIKAN armoilla nykyään mennää, joten vaikka asiakapalvelija tekisi kaiken niin kuin kuuluukin, ei tietokoneista ja järjestelmistä ole koskaan 100% varmuutta. Joten jos asiakas menisi suoraan asiaan ja kertoisi missä vika, miten kauan vikaa on ollut ja mitä jatkossa halutaan ja sen jälkeen kuuntelisi asiakaspalvelijan vastauksen ja mahdolliset parannusehdotukset(hyvitykset, pahoittelut, miten edetään täsät eteenpäin) asiat tulisi hoidettua varmasti sujuvammin. Ja täytyy sanoa, että ei sitä kauheesti sellasta asiakasta huvita palvella, joka ylimielisenä haluaa vaan näsäviisastella ja haukkua. miksi ihmeessä soittaa sitten asiakaspalveluun, jos ei palvelua halua. Nettisivujen kautta saa ihan vapaasti laittaa sitä palautetta! kaikkien aika tuhlaantuu vaan turhilla puheluilla. Asiakkaiden käytös asiakaspalvelua kohtaan on aika isoksi osaksi törkeää. Koitetaanhan hoitaa ne asiat ja ongelmat asiallisesti.

Meillä just prikuleen taistellaan saman ongelman kans kun alottaja. Aina luvataan ottaa yhteyttä ja tutkia mut mitään ei tapahdu.
hmm, totta mitä sanot. MUTTA me on soitettu nyt kuus kertaa asian tiimoilta asiakaspalveluun. on oltu asiallisia ilman hiiltymistä jne. yritetty selvittää asiat niinku akuiset ihmiset, ei niinku pohjalaaset mutta siltikään ei asioihin tule mitään selvyyttä.
Ei lienee auta kun marssia liikkeeseen mokkula mukana ja linja kuluttajasuojaan auki. Alkaa jo hihat käristä.
Asiakasplaveluun soittaessa siellä vaan änkytetään eikä tiedetä edes puhelinnumeroita suoraan liittymän irtisanomisosastolle.

Ei ole meno parantunut näinä vuosina. DNA:n "asiakaspalvelu" on vitsi, tai ei sentään, vitsit ei saa asiakasta näin vihaiseksi. Tylyä odottaa määräaikaisuuden päättymistä, että pääsee "asiakassuhteesta" eroon. Tylytystä ja väärää infoa, jonka seuraksena asiakas joutuu maksamaan 49 e! Suututtaa. DNA:lla taitaa aina olla asiakkaan vika, vaikka "asiakaspalvelija" oli selkeästi väärässä. Alkeellista menoa, ei mitään käsitystä asiakaskokemuksesta. DNA:lla "asiakasneuvoja" saa sanoa puhelimessa asiakkallee ihan mitä sylksi suuhun tuo kunhan vaan vika on aina asiakkaan koneessa.

Yhteistyössä