<<< DISKO disko JOULUN DISKO >>>

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
Joo niin luin että tuottaja on, monien tuttujen nimien takana. Mutta osaa tuo näköjään itsekin esittää, kaunis tunnelmallinen biisi joskin harvemmin tälläistä olen kuunnellut mutta se nyt on vaan tottumuskysymys. Ihan helposti tätä kuuntelee.

Tässä alkaa nyt iltatoimet, jälkikasvun "viimeinen" ruokinta ja sänkyyn keikautus ja hoh hoijaa... mutta käyn kyllä illan päälle vielä koneella. Laita mitä viitsit ja jos et viitsi mitään niin palataan asiaan tuonnempana kun huvittaa. Ei tämä mikään duuni ole :D joten ei paineita tästä.

Tälläinen löytyi... ilahduttaa varmasti sinua siinä kuin minuakin?

Dolly Parton & Norah Jones - Grass Is Blue
http://www.youtube.com/watch?v=YaTIb15BsmE&feature=related

Randomi Buddy
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22771934:
Joo niin luin että tuottaja on, monien tuttujen nimien takana. Mutta osaa tuo näköjään itsekin esittää, kaunis tunnelmallinen biisi joskin harvemmin tälläistä olen kuunnellut mutta se nyt on vaan tottumuskysymys. Ihan helposti tätä kuuntelee.

Tälläinen löytyi... ilahduttaa varmasti sinua siinä kuin minuakin?

Dolly Parton & Norah Jones - Grass Is Blue
YouTube - Dolly Parton & Norah Jones-Grass Is Blue
Jeap! Arvelinkin, että menee aika lailla sivuun siitä genrestä mitä olet täällä hehkutellut, mutta hyvällä maulla, tyylitajulla ja taidolla kun on tehty, niin mikä ettet sinäkin tykkäisi.

Tuossapa sitten olikin oikein klassinen balladi, myös noilla samoilla aineksilla toteutettuna, joten ilahdutti tokikin etenkin kun nyt taas pehmoilulinjalla ollaan. Dollyn ääniala on paljon korkeampi kuin Noralla, jolla vielä niin paljon tummempi äänenvärikin, että oma mielenkiintonsa (+kontrastinsa) tuohon esitykseen tuli tuostakin näkökulmasta seuratessa. Transponointi oli välttämätön siksikin tuossa siirtymässä, mutta tuo oli ihan sujuva tapa noinkin simppelisti tehtynä. Dolly veti alun C-duurissa, siihen sitten vain E-major välikkeeksi, ja Norah alkoi viedä biisiä eteenpäin A-duurissa. Ja hyvin vetikin. Tosiaan olahdutti minuakin, niin esitys kuin esittäjätkin,ja vielä sen rakenne. Lopetus F#m-sointuun oli myös ihan piristävä poikkeus, ettei ihan kaavamaisinta balladilopuketta tehty.

Tämäpä meni nyt taas vallan tekstuaaliseksi, kun vain linkkejä piti alunperin heitellä, mutta itsepähän aloitit tuolla joku sivu sitten vastaamaan mulle suorasukaisen tekstistisesti jopa ilman mitään musalinkkiä.

Erityiset kiitokset seurastasi tältä päivää sinulle siis tänään jo tässä vaiheessa, katsos kuten tuosta postauksesta #523 muistat, onnistuit järjestämään minulle muuta seuraa tulevaksi yöksi.
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1895736-disko-disko-joulun-disko/sivu21.html#post22770292

Taidetaankin Noran kanssa päätyä tutkistelemaan kaikki voimasointukuviot ja secret chords minor fall and the major lift...

äiti 44 v
Heittelet sävellajeja lonkalta tyyliin veljeni, mahdollisesti keskustelen veljeni kanssa? Moni juttu kyllä täsmäisi, ehkä ei silti kuitenkaan :D

Ei aavistustakaan mitä olen tehnyt eli mitä yöseuraa luoksesi johdatin mutta oli mitä oli niin varmasti kaikenkaikkiaan fiksumpaa ja terveempää ajankulua poikamiehelle (?) kuin täällä yöt valvoa. Kroonisesta unettomuudesta saa ties minkä MBO:n kaikilla mausteilla, sinähän lääkärinä tiedät mitä tarkoitan.

Mitä taas tekstuaalisuuteen tulee niin ei kai kukaan ole ohjeistanut etteikö tänne kirjoittaa saisi? Tai jos on niin onpahan niin typerä ohje että sitähän on ilmanmuuta rikottava!

Kate Bush - Wuthering Heights
http://www.youtube.com/watch?v=BW3gKKiTvjs

äiti 44 v
Saaks tänne laittaa mitä tahansa musaa maan ja taivaan väliltä?
Saa saa tietenkin, ei Lunatic ole kieltänyt laittamasta ja vaikka tämä on DISKO niin on täällä jo nyt ihan mitä musiikkia on mieleen juolahtanut! Ala laittamaan vaan. Tämä on sellainen "nykyaikainen, suvaitsevainen" disko jossa on katto korkealla ja seinät ties kuinka etäällä toisistaan.

Minä käyn nyt katsomassa Taivaan Tulet mutta nähdään joko myöhemmin tänään tai jonain toisena päivänä! Oli kiva pitkästä aikaa taas tavata! Terkuin Äiti

Yhteistyössä