Dignitas itsemurhaklinikka Sveitsissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viimeinen matka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedättekö ketään kuka olisi lähtenyt viimeiselle matkalle kyseisen klinikan avulla? Itse olen ollut yhteydessä klinikkaan ja saanut hyvin vastauksia kysymyksiini, minulle lähetetty hyvin tietoa mitä lääkettä he käyttävät, mitä kustantaa ja muutenkin miten homma etenee. Omassa tapauksessani en saa kuolinapua klinikalta tässä vaiheessa, koska en ole vielä kokeillut kaikkia hoitomuotoja Suomessa. Mutta olen aloittanut prosessin jonka päämäärä on päästä joku päivä klinikalle ja lähteä sitä kautta lopullisesti. Valitettavasti mielenterveysongelmissa vajaa 40v se ei ole helppoa mutta vaatii tosiaan minulta nyt hurjasti aktiivisuutta täällä päässä eli hakeutua hoitoon ja ottaa kaikki mahdollienn apu vastaan. Kun todetaan ettei mikään auta ja kaikki on kokeiltu ja elämä edelleen sietämätöntä kaikkien hoitoyritysten jälkeen, silloin Dignitas voi antaa kuolinapua. Pitkä matka vielä siihen mutta jostain tämä prosessi on aloitettava ja minulla se on alkanut. Hirveintähän tässä vaiheessa on se että ne pari läheistä ihmistä, jotka ovat enää elämässäni, vähättelevät ongelmiani ja kun olen ottanut puheeksi tämän eutanasia-asian, minulle suoraan nauretaan päin naamaa ja todetaan ettö olenko ihan tyhmä, miski pitää lähteä ulkomaille kuolemaan kun sen voi tehdä Suomessakin. Ottaa vaan yliannostuksen lääkkeitä ti hyppää junan alle. Niin mitä lääkkeitä? Mitä ne lääkkeet ovat mitkä tappaa varmuudella ja nopeasti? Tai tiedänhän minä jotain mutta valitettavasti en tunne "alamaailman" porukkaa josta niitä saisin hankittua tai mistä saisi eläinten lopetuslääkkeitä. Ei ole helppoa kuoleminen täällä. Valitettavasti olen niin arka etten uskalla päättää elämääni hirttäytymällä tai vaikka kerrostalon katolta alas hyppäämällä. Haluan vain nukahtaa rauhallisesti ja sitten kaikki vaan loppuu. Dignitas tarjoaa tätä mutta on pitkä ja kivinen tie päästä sinne.

Yhteistyössä