digitestin viikot??? kokemuksia kaipaan!

moikka.
eli mulla on nyt tuo clearbluen digi näyttänyt raskaana 1-2 jo useamman päivän,tosin viikkojakin on todella vähän vielä.
ovis pärähti tikkuun 4.3.. ja plussasin ekan kerran viime pe,eli dpo 12.jo tuolloin tuli tuo raskaana 1-2. ja eilen tein ihan tavallisen clearbluen plussatestin päiväpissasta ja selkee + siihen tuli.ajattelin sitten vielä aamulla katsoa jemmaan jääneellä digillä,josko viikot olisi lisääntynyt..ja edelleen sama teksi,raskaana 1-2..??
nyt olisi oviksen ja omien laskujen mukaan 4+2 ja menkkojen mukaan 4+3..
voihan se olla että hormonia on vielä sen verran vähän ettei viikot nouse,mutta pelottaa kovin ja varmaan saatankin ressata turhaan..mutta..
edellinen raskaus oli kohdunulkoinen ja siksi tämä huoli on niin suuri..
ultraan pääsee tsekkaa tilanteen onneksi jo 2.4 mutta jotenkin pelottaa ihan hirveästi.
onko kellään näyttänyt tuo digi tuota raskaana 1-2 vielä 4+ viikoilla ja raskaus ollut normaali?
kiitän jos voisitte kertoa omia kokemuksia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuliina89
Mä tein tässä raskaudessa digin juuri 4+2 (olin varma oviksesta) ja näytti myös mulla silloin viikoiksi vielä 1-2. Olin siis tehnyt pari päivää aiemmin jo digin ja silloinkin näytti 1-2. Muistan, että itsekin huolestuin heti, että pitäisikö näyttää jo enemmän. Seuraavan digin tein 4+4 ja silloin digi näyttikin viikoiksi 2-3. Myöhemmin tein vielä yhden ja siihen sain 3+. Nyt menossa 29+4 ja Papunen edelleen kyydissä mukana :heart: Mulla oli takana 4km:a ennen tätä raskautta, joten siksi tein noita digejä niin monta, kun oli huojentavaa nähdä, että viikot nousee.

Joten älä turhaan huolestu noista digin viikoista. Joillain hormonit nousee nopeasti ja ne saattaa saada jo 4+0 sen 2-3 ja sekin on normaalia. Toisilla taas menee pari päivää kauemmin tuohon tulokseen :) Eiköhän parin päivän päästä viimeistään tule sullekin se 2-3 viikkoa. Tsemppiä ja tarrasukkia pienelle!!
 
Tuo digitestihän ei näytä raskausviikkoja niinkuin ne virallisesti lasketaan. Vaan raskausviikot ovulaatiosta lähtien. Eli jos testi näyttää 1-2 viikkoa raskaana, niin olet luultavasti 3-4 viikkoa raskaana. Näin muistaakseni luin digitestin ohjeesta kun sen itse tein viime syksynä.
 
dpo12 näytti minulla 2-3 viikkoa, 1-2 viikkoa en ehtinyt saamaan! dpo 19 tuli sitten 3+ viikkoa :)

mutta se on niin yksilöllistä kuinka se hormooni nousee ja kuinka sitä erittyy pissaan! ja ihan hirveesti vaikuttaa kuinka paljon oon juonut ennen testin tekoa, esim edellisiltana, koska viimeksi pissannut yms..

eli ei hätää :) pikkaselle tarrasukkia matkaan :heart:

tiuhti 32+5
 
kiitos <3 ehkä tää tästä vielä iloksi suttaantuu.mulla on muissakin raskauksissa olleet nuo viivat aika haaleet perustesteissä ja ihan hyvin on mennyt raskaus,kun noita digejä ei vielä edes ollut.voihan se olla että tota hormonia erittyy hitaammin.

sanmar82,kiva kuulla että vaikka on samaa näyttänyt,kaikki on mennyt hyvin.salaa takaraivossa on tunne et kaikki on hyvin.tuo edellinen ku oli vaan niin rankimman kaavan kautta läpikäyty kokemus,että se jäi aikahyvin pelottelemaan tuonne mieleen.täällä kuitenkin ihan normaalit raskausoireet on päällä.

muumimamma,tiedän kyllä testin periaatteen.mutta toi ovis on varma ainakin tikkujen mukaan.. ja nythän tosiaan olisi omien laskujen mukaan 4+2.

tiuhti_ sulla on noussut hormonit hienosti :)

jospa tämä tästä.katson ihan kiusallaan perjantaina uudelleen digillä,luulis sillon jo näkyvän tuo 2-3..
tulen kertomaan miten kävi..
 
Mullakin tais näyttää aika samanlailla kun sulla. älä stressaa, se riippuu niin paljon siitä pissan "vahvuudesta" ja ihan siitäkin, kuinka kauan aikaa on kulunut hedelmöittymisestä kiinnittymiseen. :) Onnea ja tarrasukkia pienelle! :)
 
kiitos tsempeistä :)
kyllä ne digin viikot näyttää lisääntyvän.tein kyllä tosi vähän aikaa rakossa olleesta pissasta tänään ja sain sen raskaana 2-3 teksin :) että taisin hätäillä ;)
tänään 4+5,olishan se saattanut olla eilen jo tuon verran mutta uskalsin tänään vasta testaa.vähän edes helpotti :)
 
Tuon digitestin markkinointi on kyllä aika arveluttavaa, sillä harva tajuaa millaisesta systeemistä on kyse. Viikot tosiaan digitesti laskee ovulaatiosta - ei viime menkoista ja korkein tulos minkä testillä voi saada on 3+.

Testiin vaikuttaa hCG-hormonin taso kropassa, joka voi vaihdella hyvinkin paljon henkilöltä henkilölle. hCG-taso ei kaikilla nouse samaan tahtiin. Joillakin se nousee nopeasti ja toisilla taas hitaamin. Ja jos odottaa kaksosia tai useampaa voi tuo testi näyttää jo heti alusta lähtien tuota 3+ tulosta.

Vastakseni kuitenkin alkuperäiseen kysymykseen: Ihan normaalilta kuullosta, että v.4+ testi näyttää 1-2. Itse sain v.6+ vastaukseksi 2-3 ja nyt ollaan jo ohitettu laskettu aika ja odotellaan vaan, että neiti syntyisi. En siis tuosta olisi yhtään huolestunut.


Mutta testistä voisin sanoa, etten sille mitään suurempaa arvoa antaisi. Tuo on enemänkin viitteellinen ja hupijuttu, kuin mikään kovin vakava tieteellinen testi. Älä siis murehdi!
 
kiitos milani mielipiteestä! :) ja kiva kuulla että muillakin nuo näyttelee mitä tykkää.en ole ennen edes näin ressiherkkä ollut mut tuo edellinen KU saa tekemään typeriä asioita :D

jokainen joka osaa käyttöohjeet lukea tietää että digi laskee hedelmöittymisestä,ei kuukautisista :)

kuitenkin helpotti saada tuo 2-3,jostain syystä.
toivotaan milani että neitonen pian putkahtaisi! <3 onnea synnytykseen!
 

Yhteistyössä