Digikameroista jotain tietävät, kumman valitsen...

  • Viestiketjun aloittaja Nelliina
  • Ensimmäinen viesti
Nelliina
Linkkejä ei onnistunut laittaa, mutta Hobby hallin sivuilla on Olympus Mju 840 digipokkari ja Samsung L210 digikamera teknisine tietoineen, jotka ei kyllä mulle kerro hölkäsen pöläystä. Onko jollain kyseisiä kameroita? Kumpi kannattaa valita? Kalliimpia vaihtoehtoja ei kannata ehdottaa, noista kahdesta otan toisen....
 
Scorpio
Noista kahdesta Olympukseen kallistuisin minäkin, ja vielä nopeammin Canoniin, jos sellainen olisi tarjolla. Canon, Nikon ja Pentax ovat olleet minun luottomerkkini kameroissa, parhaillaan mun digipyssyni ovat Canon PowerShot S5IS ja Canon PowerShot A80.
 
Olympus on mun mielestä parempi noista vaihtoehdoista. Kannattaa ennen ostoa miettiä mihin tarkoitukseen haluat kameran ja niistä on hyvä keskustella asiantuntevan myyjän kanssa. Itse kuvailen tosi paljon liikkuvia kohteita (lapset&eläimet) joten kameran pitää olla kunnollinen. (Suosin Canonia ja Nikonia)
 
vieras
Ja aina täytyy tietysti muistaa, että loppukahinoissa laadusta ei vastaa kuitenkaan kamera, vaan kameran käyttäjä! Maailman laadukkainkaan kamera ei pysty omine nokkineen korjaamaan liian suurta kuvausetäisyyttä, huolimatonta sommittelua, täysin vääriä valaistusolosuhteita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja aina täytyy tietysti muistaa, että loppukahinoissa laadusta ei vastaa kuitenkaan kamera, vaan kameran käyttäjä! Maailman laadukkainkaan kamera ei pysty omine nokkineen korjaamaan liian suurta kuvausetäisyyttä, huolimatonta sommittelua, täysin vääriä valaistusolosuhteita...
Lienee itsestäänselvyys -laadukkaalla kameralla vain on helpompi opetella kyseisiä asioita ja monissa on se auto-ohjelma jolla tumpelompikin saa alkuun edes jonkinmoisia otoksia otettua. Kun näkee onnistuvansa niin kiinnostus lisääntyy ja opettelee/oppii käyttämään kameran tarjoamia erilaisia kuvausmahdollisuuksia.. Liian hienouksia pullollaan olevaa kameraakaan on turha ostaa, äkkiä tulee tunne että en osaa mitään enkä jaksa opetella... =)
 

Yhteistyössä