Diana Neumann ei halua luopua sukunimestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minäkään lähtisi vaihtamaan nimeä jos ero tulisi,tämä on nyt myös minun nimeni vaikka avioliiton kautta onkin tullut,koen tämän enemmän omaksi kun tyttönimeni koskaan.

Oishan se ihanaa, että eron tullen nainen joutuisi vaihtamaan nimensä. Siis sen takia, että mua kyllä ärsyttää kun miehen ex-vaimo on saman niminen kuin minä...ihan kuin oltais kaikki yhtä suurta perhettä. Argh. Mutta ymmärrän kyllä että haluaa olla lastensa kanssa samalla sukunimellä.

No paras mitä olen tuossa tilanteessa kuulut ol i kommentti "en viitsi ruveta vaihtamaan takaisin tyttönimeen, kun meen kuitenkin pian uudestaan naimisiin, niin vaihdan sitten". Kyseessä lapseton ihminen, eikä uutta ollut heti erotessa valmiina. No teki kyllä loppujen lopuksi juuri noin kolme vuotta eron jälkeen.

tuollaisissa tilanteissa mun mielestä oma nimi takaisin, kaikista järkyttävintä on että jotkut vielä lisääntyy uuden miehen kanssa ja lapset tulee entisen äijän nimelle....mutta kun kaikki ei käsitä....

Alkuperäinen kirjoittaja sj:
Oishan se ihanaa, että eron tullen nainen joutuisi vaihtamaan nimensä. Siis sen takia, että mua kyllä ärsyttää kun miehen ex-vaimo on saman niminen kuin minä...ihan kuin oltais kaikki yhtä suurta perhettä. Argh. Mutta ymmärrän kyllä että haluaa olla lastensa kanssa samalla sukunimellä.

Joo ja jos uus vaimo ei hyväksy mitään miehen menneisyydessä, niin pannaan lapsillekin se vanha tyttönimi!

Kyllä ymmärrän ettei halua vaihtaa sukunimeä, varsinkin kun lapset on sillä. Enkä kyllä ymmärrä miksi sen sukunimen pitäminen niin ärsyttää ex-miestä.

Tietty on sekin vaihtoehto että vaihtaa takaisin tyttönimelle ja lapset siinä samassa, mutta ei kaikki ex:t sillekään lämpene ja toisaalta minusta nuo lasten nimien vaihtamiset on aika turhia.

Jos meillä tulisi ero niin pitäisin kyllä miehen sukunimen silti. Jos sitten joskus löytäisin uuden miehen ja menisin tämän kanssa hankkimaan lapsia niin nämä lapset tulisivat sitten oman isänsä sukunimelle.

Minä en aikoinani erottuani ensimmäisestä miehestäni vaihtanut tyttönimeäni takaisin.
Ja nimenomaan laiskuuttani, ja siksi että olisi pitänyt taas vaihtaa kaikki paperit jne. Ja ehkä siksikin hiukan, että se entisen mieheni nimi oli sellainen helppo tusinanimi, jota ei tarvinnut tavailla jokapaikassa.
Minulle sukunimeen ei liity erityistä indentifitoiutumista ( kirjoitinkohan sanan oikein :D ), siten että
se olisi minulle jotekin osa minua, muutakuin nimenä joka liitetään etunimeni perään.
Vaihdoin kyllä nimeä avioituessani uudelleen- siinä kohdassa tuntui kuitenkin hassulta, että olisin pitänyt entisen mieheni sukunimen.
Tässä Neumanninen tapauksessa ymmärrän molempia osapuolia. En muuten tiennyt, että he ovat eronneet ( ajastani jäljessä :D ).

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
Pitäisiköhän Pertin nyt ensisijaisesti miettiä lapsiaan. Koska perheellä kaikilla ollut sama nimi, niin eiköhän se lapsille olisi mukava, että tämä jatkuu.

Tuskin nyt lapset siitä kärsii, vaikka äitillä eri sukunimi olisikin.
Meidän lapset ovat sitten ihan pilalla, kun pidin oman sukunimen myös naimisiin mennessä. Lapsilla on miehen sukunimi.

Niin kauan kuin ex-vaimolla ei ole muita "uusia" lapsia minua ei ainakaan häiritse, mutta kun joskus näkee sitäkin että seuraavatkin lapset halutaan äidin nykyiselle nimelle eli oikeasti ex:n sukunimelle niin... se kyllä tuntuu minusta tosi oudolle.

Mainitsemienne syiden lisäksi on nimen julkinen status! Ei kukaan halua takaisin virtaseksi, kun on tottunut saamaan huomiota. Huom. Nimi on miehen taiteilijanimi, brändi. Ymmärrän "noimannia" täysin jos haluaa sen erossa takaisin. Minusta olisi fiksua luopua nimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mainitsemienne syiden lisäksi on nimen julkinen status! Ei kukaan halua takaisin virtaseksi, kun on tottunut saamaan huomiota. Huom. Nimi on miehen taiteilijanimi, brändi. Ymmärrän "noimannia" täysin jos haluaa sen erossa takaisin. Minusta olisi fiksua luopua nimestä.

minäkin ymmärrän Neumannia. Itse vastaavassa tilanteessa ehkä?? luopuisin nimestä. En haluaisi, että minuun liitettäisiin jatkuvasti vain se leima, että olen Neumannin ex-vaimo. Olisinhan sitä toki, mutta jos se olisi asia, jolla persoonani määriteltäisiin ja esiteltäisiin. Tosin ehkä se leima olisi nimenvaihdosta huolimatta.

Yhteistyössä