Diana Neumann ei halua luopua sukunimestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minusta tästä vois tehdä ennakkotapauksen ja muuttaa Suomen lakia niin, että eron sattuessa aina pitäis toisen nimi palauttaa takaisin!

No sehän olisi hölmöä. Laillinen leima ihmiselle ettei ole oikeutettu nimeen, jonka ensimmäisessä paikassa joutui/halusi/sovittiin vaihtaa. Lapset sitten kanssa automaattisesti lähihuoltajan nimelle.

Alkuperäinen kirjoittaja df:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minusta tästä vois tehdä ennakkotapauksen ja muuttaa Suomen lakia niin, että eron sattuessa aina pitäis toisen nimi palauttaa takaisin!

No sehän olisi hölmöä. Laillinen leima ihmiselle ettei ole oikeutettu nimeen, jonka ensimmäisessä paikassa joutui/halusi/sovittiin vaihtaa. Lapset sitten kanssa automaattisesti lähihuoltajan nimelle.

Ja se joka joutuu vaihtamaan nimensä on kuluista vapaa, lakia voisi muuttaa vielä niin järjettömäksi, vai mitä. Siinähän olisi ex-siipalla maksettavaa, kun vaimo(tai aviomies) ja 4 lasta vaihtaa nimensä, henkilötodistuksensa, korttinsa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Musta jotenkin hölmöä, että pitäisi luopua miehensä nimestä. Siis eikö se ole hänen oma nimensä nyt?

Samaa mieltä, ja sitten tämäkin että ei ole kovin halpaa vaihtaa sukunimeä kaikenmaailman ajokortteihin sun muihin. aksaako se mies nimen vaihdoista aiheutuvat kulut? ei vaan itsekkäästä syystä ex mies haluaa entisen vaimonsa ottavan takasin oman tyttönimensä.

Alkuperäinen kirjoittaja enää en vaihda:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Itseäkäs ukko. ANtaisi nyt Dianan edes jotain pitää, kun puolet lapsistakin jo vei.

Sahasko ne lapset kahtia?

Toisesta luotettavasta palstalähteestä luin, että toinen poika menee Pertille ja toinen Dianalle.

silloinkun viimeks tutkailin eron vaikutusta lapsiin, niin asiantuntijat sanoi et erotapauksissa tälläinen lasten jako on aivan suurimpia virheitä. Nimestä viis, mut tätä en ymmärrä. Ne lapset tarvii toisiaan helpottaakseen erosurua.

Nimenomaan noin, helpottaa erosurua. Lapsellahan on tuossa tapauksessa aina ikävä äitiä/isää ja vielä sisarustaan

Käsitin jostain aikaisemmasta artikkelista, että lapset on tosiasiassa vuoroviikoin vanhemmillaan (samassa paikassa yhtä aikaa) mutta virallisesti niin että toisen kirjat isällä ja toisen äidillä.

Minä mietin asiaa näin, että jos olisin mennyt naimisiin vaikkapa 20 vuotiaana, ja ottanut sitten miehen sukunimen, ja eroaisimme 3 vuoden päästä, niin siinä tapauksessa varmaan vaihtaisin oman nimen takaisin, olisihan minulla siinä tapauksessa ollut 20 vuotta tyttönimeni ja vain 3 vuotta miehen nimi, joten oma tyttönimi tuntuisi vielä varmasti enemmän omalta.

Jos taas minulla olisi ollut 20 vuotiaasta lähtien miehen sukunimi 30 vuotta ja sitten tulisi ero, niin varmasti se miehen nimi tuntuisi niin omalta että sen pitäisin. Varsinkin jos olisi lapsia.

Voi jumalauta. Jos miehelle on sukunimi noin vitun tärkeä, niin ois sit pitänyt sen ihan vaan itsellään eikä 'jaellut' kelle sattuu. Törkeetä tommonen et vaatii vaihtamaan, huhhuh. Kun itse ois voinut olla vähän tarkempi et kenelle sitä menee antamaan.

niin sit myös lasten sukunimi vaihtuu. Itse pidän exäni nimen juuri lasten takia koska minusta lastensukunimen vaihto olisi typerää vain siksi että vanhemmat eroaa..

Alkuperäinen kirjoittaja yksi joka painii saman asian kanssa:
niin sit myös lasten sukunimi vaihtuu. Itse pidän exäni nimen juuri lasten takia koska minusta lastensukunimen vaihto olisi typerää vain siksi että vanhemmat eroaa..

Eihän vaihdu. Jos lasten äiti vaihtaa takaisin tyttönimeen niin lapset pysyy isän nimellä. Jos taas äiti haluaa vaihtaa lapset omalle tyttönimelleen niin se vaatii isän hyväksynnän ja nimenvaihtoa pitää erikseen hakea. Esimerkkitapaus siis perhe, jossa ollut isän nimi sukunimenä ja vanhemmilla yhteishuoltajuus.

Yhteistyössä