D-vitamiinitippojen antaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja deetä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

deetä

Vieras
Oletteko antaneet kaikki tipat (esim. Jekovitissa viisi tippaa) kerralla, vai oletteko jakaneet tipat esim. kahteen eri annokseen, esim. kolme aamulla, kaksi illalla? Onko ollut merkitystä vatsavaivoihin?

Mä oon jakanut deetipat kun menee 20tippaa päivässä (niitä on isompi määrä). Kun annoin devitolia niin silloin annoin kerralla. en ole huomannut eroa, joskaan en ole kertaakaan antanut näitä koko määrää. Mutta eroa devitoliin ei meillä ole ollut paitsi deetipat on helpompia kun ei tarvii jääkaappia.

Alkuperäinen kirjoittaja yx äiti:
Mä oon jakanut deetipat kun menee 20tippaa päivässä (niitä on isompi määrä). Kun annoin devitolia niin silloin annoin kerralla. en ole huomannut eroa, joskaan en ole kertaakaan antanut näitä koko määrää. Mutta eroa devitoliin ei meillä ole ollut paitsi deetipat on helpompia kun ei tarvii jääkaappia.

Ja Jekovit on se kaikista helpoin. =) Ei tarvi jääkaappia ja annostuskin on vain 5 tippaa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja yx äiti:

Meilläkin näin, deetipat kahdessa erässä. Se ero deetipoissa on verrattuna muihin, että niiden D-vitamiini on D3-vitamiinia, joka imeytyy paremmin (tai on jotenkin muuten parempaa) kuin noiden muiden tippojen D2-vitamiini.

Alkuperäinen kirjoittaja faaf:
Ja Jekovit on se kaikista helpoin. =) Ei tarvi jääkaappia ja annostuskin on vain 5 tippaa päivässä.

Huono D-vitamiini

http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602-555.html

Minulle sanoi terkkari, että kun maitoa menee litra päivässä, niin tippoja ei tarvitse antaa ollenkaan. Ja nyt, kun lapsi on viisikuinen, paljastui että olisi pitänyt antaa kolme tippaa päivässä! Kumpaa neuvoa tässä nyt sit pitäis noudattaa?

^Meille taas terkka sanoi että kun menee korviketta yli litra päivässä niin riittää kun tippoja antaa vain joka toinen päivä. Meillä kans jekovitit käytössä eli annetaan 3 tippaa päivässä.

Yhteistyössä