D-vitamiinista vatsavaivoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hippula

Vieras
Onko muita?

jekovitia kokeilin nyt toistamiseen, poika 2kk, 2 päivää yhtä kitinää, ilmavaivoja, kakka ei tule ja yöunet aivan surkeat kun muuten mielestäni masuvaivat ovat huomattavasti vähentyneet. No lopetin tipat ja katsotaan.

Onko jekovit siedetyin d-vitamiini vai joku muu?

Onko haittaa vaikka poika pääsee aloittamaan vitamiinin vasta aika vanhana koska ei nyt voi kauheiden vatsavaivojen takia antaa? Vai tottuuko maha noihin?

Muita myöhään d-vitskut aloittaneita?

Ja rintamaidolla mennään joten tärkeitähän nuo olis...

siirrä vaan niiden antoa ihan reippaasti..kokeile sitten, kun masu kestää. ei tuollainen ole luonnollista, JOS vauva raukkaa vääntelehtii tuskissaan. käytän maalaisjärkeä ja sanon, ettei se voi olla kovin luonollista.. :|

Nostaa jälleen.

Engalta oisin kysynyt et minkäikäinen vauvanne on?

Helpottaako noi vaivat kun vatsa tottuu vai onko järkevämpi olla ilman? Kokeilemme seuraavaks deetipat, jotka taas ei sopinut esikoiselle lainkaan...

Tuttu lopetti tippojen antamisen kunnes vauva oli 3 kk. Onhan niitäkin jotka ei anna lapselleen mitään ylimääräistä, esim rokotuksia ja D-vit. En tiä miten järkevää mutta lapset hengissä...

en antanut ollenkaan ensimmäisinä kuutenaviikkona. Kesällä ei mielestäni tarvitse kun on aurinkoa. Lapseni on amerikkalainen eikä sille annettu amerikassa ollenkaan d-vitamiinia. Ehkä sitten kun on oikein pimee niin on tärkeempää. =)

Meillä jekovitit teki myös kauheet masukivut pojalle,pidettiin taukoo viikko ja kokeiltiin deetipat,jotka sitten sopivat koska masu ei oo kipeeks niistä menny.Esikoiselle taas kävi jekovitit hyvin...alotettiin tipat varovasti,pienellä määrällä ja siitä sitten pikkuhiljaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikkupallero:
en antanut ollenkaan ensimmäisinä kuutenaviikkona. Kesällä ei mielestäni tarvitse kun on aurinkoa. Lapseni on amerikkalainen eikä sille annettu amerikassa ollenkaan d-vitamiinia. Ehkä sitten kun on oikein pimee niin on tärkeempää. =)

Minä taas oon kuullut että Suomessa ei päde tuo auringosta d-vitamiinin saanti.Suomessa se ei pääse silleen paistamaan mitä esim.just Amerikassa.Eli oon käsittänyt että täällä pitää antaa koko ajan sitä.Kaveri ei anna ollenkaan d-vitamiinia sen lapsille ku ne juo korvike maitoa ym.ja niihin kaikkiin(hedelmäsoseisiin,maitoon jne. on lisätty jo d-vitamiinia).

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:

Minä taas oon kuullut että Suomessa ei päde tuo auringosta d-vitamiinin saanti.Suomessa se ei pääse silleen paistamaan mitä esim.just Amerikassa.Eli oon käsittänyt että täällä pitää antaa koko ajan sitä.Kaveri ei anna ollenkaan d-vitamiinia sen lapsille ku ne juo korvike maitoa ym.ja niihin kaikkiin(hedelmäsoseisiin,maitoon jne. on lisätty jo d-vitamiinia).

niin varmaan onkin.. mut kuka auringossa pitää vastasyntynyttä sielläkään?
oon täällä kuitenkin antanut ja maha onpi kipee. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:

niin varmaan onkin.. mut kuka auringossa pitää vastasyntynyttä sielläkään?
oon täällä kuitenkin antanut ja maha onpi kipee. :ashamed:
Niistä minä en tiiä mitään :D Mutta kait siellä enempi aurinko paistaa ja vauva joutuu väkisinkin oleen auringossa välillä,en tiiä :D Mutta tuo sanottiin neuvolassa mulle aikanaan että Suomessa pitäää antaa koko ajan d-vitamiinia.Kysy apteekista eri vaihtoehtoja noille tipoille jos ne osais paremmin kertoa mitä kaikkia niitä on,ettei vauva raasun tarvis kärsiä massuvaivoista.. :(

Annatteko sitten "väkisin" noita koko ajan vaikka huutaisi kuinka??? En mä kestä katsella kun toinen kärsii ja kiemurtelee. No, kokeilen vielä noita deetippoja ja alotan varovasti.

Yhteistyössä