d-vitamiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nina

Vieras
Kuinka kauan menee että vauvan masu tottuu vitamiiniin? ensin kokeiltiin pari päivää devitolia sitten vaihdettiin jekovittiin.Olen nyt antanut jekovittia kahtena päivänä yhden tipan ja voi sitä itkua ja mahan kipristelyä mikä alkaa parin tunnin päästä tipoista! Lopetanko tipat kokonaan en halua kiusata pikkuista!!

Älä lopeta, ne ovat todella tärkeitä vauvalle. Nykyisin suositellaan jopa koululaisille niitä. Ovat vauvan luuston kehitykselle hyvät!

Jos annat aamulla tipat ja illalla huutaa se ei johdu enää tipoista. Mahavaivat vähenee ja loppuu kun kiinteät tulee peliin. Koita jaksaa:)

siis jos vauvasi masua vääntää selvästi tippojen jälkeen, niin ei tarvii antaa. maailma ei kaadu jos et niitä tippoja anna. Siirrä aloitusta muutamalla viikolla. Itse olen antanut myöhemmin, ja muutenkin ollut tarkempi tippojen kanssa vain talviaikaan. Mulla on 4 ja 1,5 vuotiaat pojat. Molemmilla ollut hyvä kasvu ja kaikki ok. Maalaisjärki on ihan hyvä pitää. minusta silloin kun vauvan masu tulee kipeeksi on parasta siirtää hommaa. Niin itse olen tehnyt ja tekisin edelleen.

Haloo!!! D-vitamiinillä tärkeydellä ei ole mitään tekemistä maalaisjärjen kanssa!

Vaikka lapsesi kasvu on ollut hyvä, ei sillä saa luiden hauratta selville muutakuin röntgenillä. Tipat ovat tärkeitä että vauvat saavat vahvat luut.

Ap, kysäse huvikseen asiaa omasta neuvolasta.

D-vitamiini on tärkeä vitamiini, joka esimerkiksi turvaa luulle tärkeiden rakennusaineiden riittävän saannin, vaikuttaa suotuisasti immuunipuolustusjärjestelmään ja vähentää infektiosairauksien riskiä.

No kyllä on silloin maalaisjärjestä kyse jos lapsi itkee kun mahaan koskee ja Hulluahan se on silloin lykätä tippoja toiselle jos mahaan sattuu.
Minulle neuvolassa sanottiin, että jos tulee vatsavaivoja ei tarvitse tippoja antaa, vaan voi lykätä asiaa ja kokeilla myöhemmin. Niinkuin itse kirjoitin annoin vitamiinia myöhemmin, sitten kun maha kesti. Ja muutenkin olen isommalle lapselle antanut talvisin tippoja, joka on 4v.Mutta Esim. näin kesä aikaan jos on ulkona saa sitä myös auringosta.

Tänä päivänä kaikki pitää vaan tehdä niin naurettavan tärkeeksi, että luut nyt sitten halkee kaikki varmaan kun ei ihan jokaikinen elinpäivä anna niitä tippoja. Eikä noita tippoja ole ikuiseti edes annettu. Mutta hyvä että tiedetään nyt sekin, että niitä on hyvä antaa, ja tietenkin niitä annetaan, jos vaan pystyy.

No se siitä.

Edelliselle: Ikuisesti ei ole tippoja annettukaan, mutta aikoinaan oli riisitautia. Opiskeluaikoinani sanottiin, että riisitauti ei ole vieläkään poistunut Suomesta. Ja tästä ei ole kuin 3 v aikaa.

Jos joskus näet vanhemmilla ihmisillä vääristyneitä jalkoja eli ns. lassojalkoja on se perua d-vitamiini puutoksesta koska aikoinaan niitä ei annettu.

Mulle neuvolassa sanottiin, että he eivät suosita tippojen poisantamista!

Samaa mieltä äidin ja LTO kans. Ja varsinkin näin kesällä lapsi saa auringosta d-vitaa. Mein pojan vatsa ei kestä tippoja.Pidin 2vkon paussin ja annoin 2 tippaa Jekovitia,ja sen hän kesti sit. Teen niin edelleen. Joskus olen nii kamala äiti että aivan unohdan joka pv antaa tippoja..hrr.. .Enivei,mein jätkän masu kestää sen pari tippaa ja that's it. D-vitamiini voi jopa herkemmille aiheuttaa vatsatulehduxen..joten 5tippaa voi ol aix rankkaa monillekin.. Maalaisjärkeä on muutenki hyvä käyttää,pitä vaan uskaltaa käyttää sitä..

Samaa mieltä äidin ja LTO kans. Ja varsinkin näin kesällä lapsi saa auringosta d-vitaa. Mein pojan vatsa ei kestä tippoja.Pidin 2vkon paussin ja annoin 2 tippaa Jekovitia,ja sen hän kesti sit. Teen niin edelleen. Joskus olen nii kamala äiti että aivan unohdan joka pv antaa tippoja..hrr.. .Enivei,mein jätkän masu kestää sen pari tippaa ja that's it. D-vitamiini voi jopa herkemmille aiheuttaa vatsatulehduxen..joten 5tippaa voi ol aix rankkaa monillekin.. Maalaisjärkeä on muutenki hyvä käyttää,pitä vaan uskaltaa käyttää sitä..

Ostakaa apteekista Deetipat nimistä tippatavaraa. On hyvää maultaan ja hyvää vatsalle. Jos vatsanväänteitä Deetipoista tulee ne ovat kuitenkin ehkä kymmenesosa muihin tippoihin verrattuna.

Ovat kalliimpia, pullo kestää 30 pv, maksaa joitakin euroja. Annetaan 1ml päivässä (rintamaitolapsille), näppärä pipetti jossa mitta valmiina on pullossa mukana.

Suosittelen.

Yhteistyössä