D-vitamiini ja sikainfluenssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KiiajaVille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuolla on näköjään 25µg/11 panokiloa. http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602-3180.html kannattaa lukea koko 200 sivua ja sitten miettiä annostus.

älä vaan raskaana ota liikaa d-vitamiinia. jossain äskettäin (vauva tai kaksplus-lääkäri palstalla)
Oli että liika aiheuttaa sikiölle mentaalisia ja fyysisiä haittoja. kyseessä oli muistaakseni määrä 57 ug. tai siis voi auheuttaa. Tarkemmin voi kaivaa kys. lehdestä. En jaksa alkaa selaamaan itse

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
älä vaan raskaana ota liikaa d-vitamiinia. jossain äskettäin (vauva tai kaksplus-lääkäri palstalla)
Oli että liika aiheuttaa sikiölle mentaalisia ja fyysisiä haittoja. kyseessä oli muistaakseni määrä 57 ug. tai siis voi auheuttaa. Tarkemmin voi kaivaa kys. lehdestä. En jaksa alkaa selaamaan itse

Kuka oli tehnyt tutkimuksen johon tuo väite perustuu?

Tämä kiinnostaa, koska rokotettakaan en tahtoisi ottaa ja D-vitamiinia kovasti suositellaan. Mutta miten paljon sitä uskaltaa raskaana ottaa? Onko D3 samaa ainetta kuin auringon tuottama d-vitamiini? Siitähän tulee päivässä jo yli 200ug.

Hassua että esim. tätä d-vitamiinijuttua ei kyseenalaisteta samalla tapaa kuin rokotetta, vaikka ihan samalla tapaa noi tohtori toloset ja muut tekee tuotteillaan rahaa kuin ne rokotekehittelijätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpönassu:
Tämä kiinnostaa, koska rokotettakaan en tahtoisi ottaa ja D-vitamiinia kovasti suositellaan. Mutta miten paljon sitä uskaltaa raskaana ottaa? Onko D3 samaa ainetta kuin auringon tuottama d-vitamiini? Siitähän tulee päivässä jo yli 200ug.

Höpönassu, nostin tuon toisen D ketjun. Siellä on tietoa raskaana olevan saannista.

Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Hassua että esim. tätä d-vitamiinijuttua ei kyseenalaisteta samalla tapaa kuin rokotetta, vaikka ihan samalla tapaa noi tohtori toloset ja muut tekee tuotteillaan rahaa kuin ne rokotekehittelijätkin.

ei tossa suositella nimenomaan sen valmistetta, ainakaan mä en huomannu.

Ja tätä ei varmaan kyseenalaisteta niin paljon siks kun tota d-vitamiinia muodostuu ihossa niin paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja **:

Ja tätä ei varmaan kyseenalaisteta niin paljon siks kun tota d-vitamiinia muodostuu ihossa niin paljon?

no ei just sitä valmistetta, mutta tuskin on olemassa mitään kaupallista d-vitamiinivalmistetta josta ei sen kehittäjä saisi rahaa. ei varmaan mikään firma jaa niitä ilmaiseksi ympäri kyliä. ja totta kai noilla sivuilla puhutaan vaan niistä eduista, ei ollenkaan d-vitamiinin haitoista esim. yliannostustapauksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja **:

no ei just sitä valmistetta, mutta tuskin on olemassa mitään kaupallista d-vitamiinivalmistetta josta ei sen kehittäjä saisi rahaa. ei varmaan mikään firma jaa niitä ilmaiseksi ympäri kyliä. ja totta kai noilla sivuilla puhutaan vaan niistä eduista, ei ollenkaan d-vitamiinin haitoista esim. yliannostustapauksissa.

Yliannostus tulee vasta yli 250µg päiväannostuksella!! Sairaat ja vanhukset voivat tilapäisesti ottaa enemmänkin.

d-vitamiini, on rasvaliukoinen, joten reippaasti pienemmällä kuin 250µg saa kyllä vähän pidemmällä käytöllä myrkytytilan aikaan. Lisäksi on melko epäloogista vetää d-vitamiinivalmisteita, jos vastustaa lääkkeitä, sillä d-vitamiini on itse asiassa hormoni, joten d-vitamiinivalmiste on synteettistä hormonia..

Alkuperäinen kirjoittaja kertyy:
d-vitamiini, on rasvaliukoinen, joten reippaasti pienemmällä kuin 250µg saa kyllä vähän pidemmällä käytöllä myrkytytilan aikaan. Lisäksi on melko epäloogista vetää d-vitamiinivalmisteita, jos vastustaa lääkkeitä, sillä d-vitamiini on itse asiassa hormoni, joten d-vitamiinivalmiste on synteettistä hormonia..

No minun pitäisi olla varmaan kuollut, kun olen10kk syönyt 100-140µg. Kesällä vähän vähemmän. 10µg päivässä ei saavuteta optimaalisia Dee tasoja yli 100nmol/L.

Alkuperäinen kirjoittaja kertyy:

Höpönlöpöä. Lähde, kiitos :D

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Kliinisiä tutkimuksia on tehty 50ug asti. Sitä suurempien määrien vakutuksista ei tiedetä juurikaan. Itse otan 50ug/vrk ja sen verran voi raskaanakin ottaa.

Niin ehkä on Suomessa tehty, mutta maailmalla on tehty suuremmillakin määrillä.

Minä en ainakaan lääkkeitä vastusta, mutta vastustan sikiöni altistamista rokotteelle, jota ei ole yhtään ainutta kertaa tutkittu raskaana olevalla (vaikutukset sikiöön). D-vitamiinia sentään saa ihan luonnosta. Kesällä suomesta ilmaiseksi nätillä veneilyilmalla ja talvella sitten vähän maksamalla vaikka matkasta thaimaaseen. Töiden vuoksi en millään pääse matkalle tällä haavaa, joten siksi se D-vitamiini purkista kiinnostaa. Kaikista kunnolla testaamattomista lääkkeistä vaan tulee mieleen esimerkiksi suomessakin tuhojaan tehnyt Talidomi-lääke, jota käytettiin raskauspahoinvoinnin helpottamiseen. Lapset vaan syntyivät kädettöminä ja jalattomina. Eikä siihen tarvittu kuin kaksi pientä pilleriä oikeaan aikaan. Yritän vain olla vastuuntuntoinen äiti. Kiitos tuosta linkistä, siinä on paljon asiaa D:stä.

käykää mittauttamassa Dee pitoisuus, niin ei tartte spekuloida saatteko tarpeeksi Deetä. Kas tässä lomake jonka voi tulostaa (jos lekuri on niin pihalla ettei tiedä ) Deen mittaus on aika harvinaista, mutta SEN PITÄISI OLLA TÄRKEÄÄ! Mittaa kiertävän D-vitamiinin:

http://www.tyks.fi/store/tykslab/ohjekirja/1220.html

sii svoisko JOKU VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA: Koko perhe syödään d3 vitamiinia yks tabu päivässä. Purkissa sanotaan että 1 tabl= 10 mikrogrammaa. Voidaanko me nyt epidemian aikana kaikki syödä noita 2 päivässä? eli 20 mikrogrammaa? Lapsetkin? 3 ja 5 v.

Alkuperäinen kirjoittaja kiiissa:
sii svoisko JOKU VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA: Koko perhe syödään d3 vitamiinia yks tabu päivässä. Purkissa sanotaan että 1 tabl= 10 mikrogrammaa. Voidaanko me nyt epidemian aikana kaikki syödä noita 2 päivässä? eli 20 mikrogrammaa? Lapsetkin? 3 ja 5 v.

Kyllä voi syödä.25µg/11 painokiloa.Osta mielummin öljypohjaisia luontaistuotekaupasta, imeytyy paremmin.

Yhteistyössä