D-vitamiini ja neocate

06.12.2006
116
0
16
Te joiden vauvat syö neocatea, niin paljonko annatte d-vitamiinia lisäksi. Meillä vauva juo nc:ä noin litran päivässä välillä enemmän välillä vähemmän, enkä tiedä pitäisikö hälle antaa d-vitamiinia vielä vai ei?

Mä olen kuullut niin montaa eri versiota d-vitamiinien annosta pelkästään jo neuvolasta että netistä, että olen ihan sekaisin...

Mä sain aikoinaan vahingossa neuvolatädin sekaannuksen vuoksi kaksi ohjetta neuvolasta. Niistä vanhemmassa oli viittauksia korvikkeen määrän vaikutukseen d-vitamiinin antamiseen. Uudessa ohjeessa (v.2005) ei ollut mitään korvikkeen määrän vaikutuksesta. Usein kyllä ainakin näillä keskustelupalstoilla viitataan tuohon 1 litran rajaan (?)...

D-vitamiinin ohjeet on muuttunu viime vuosina aika tiuhaan, siitä sekavat ohjeet.
Vantaalla jaetaan vuonna 2006 tehtyä ohjetta, jossa tuo 1 litra/vrk korviketta raja ettei D-vitamiinia tartte antaa. Löytyskö STM:n tms. sivuilta viralliset ohjeet?

Kiitos Luppis! Meidän "neuvolatäti" Vantaalla antoi keväällä 2007 mulle vuoden 2005 ja jonkun vielä vanhemman ohjeen (en muista enää miltä vuodelta, kun heitin pois) Jestas sentään tätä neuvoloiden toimintaa...
:laugh: :laugh:

No, meillä ei koskaan mennyt litran raja rikki, joten ei olla annettu "liikaa" d-vitskuja :/

Yhteistyössä