Cytotec suun kautta/synnytys -> millaiset lähitunnit tiedossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rosaleena

Vieras
Just äsken sain cytotecin suun kautta vauhdittamaan synnytystä... Kevyitä supistuksia on jo ollut aamusta lähtien, mutta vauhditetaan vähän lisää ison painoarvion (n.4200g) ja raskausviikkojen rv41+5 vuoksi.

Millaisia kokemuksia on kyseisestä lääkkeestä?

Iloista uutta vuotta kaikille! Saa nähdä kumpi poksahtaa aikaisemmin.. Minä vai raketit.. :D

Mun eka raskaus käynnistettiin 38+6, suuren koon vuoksi (4200g sama kuin sulla) cytoteceillä, aamulla eka murunen suun kautta, päivän mittaan sai lisää, siten että iltaan mennessä oli saanut yhden kokonaisen pillerin. Mulle ei tullut kuin kivuttomia supistuksia (olin pari senttiä auki, mutta supistuksia ei ollut kun menin käynnistykseen). Seuraavana aamuna klo 4 meni vedet, jonka jälkeen supistukset alko hiljalleen tuntumaan, lapsi syntyi puolilta päivin. Mun kokemukset on hyvät ja kivuttomat.

Mulla toi ei juurikaan tehnyt mitään. Keskenmenot on saatu loppuun tuon avulla.

Ekan kanssa vetelin tota sairaalassa 4 vrk ennenku laittoivat tipan ja alkoi tapahtumaan.

Just äsken sain cytotecin suun kautta vauhdittamaan synnytystä... Kevyitä supistuksia on jo ollut aamusta lähtien, mutta vauhditetaan vähän lisää ison painoarvion (n.4200g) ja raskausviikkojen rv41+5 vuoksi.

Millaisia kokemuksia on kyseisestä lääkkeestä?

Iloista uutta vuotta kaikille! Saa nähdä kumpi poksahtaa aikaisemmin.. Minä vai raketit.. :D

Mulla ekan cytotecin jälkeen 2 vuorokauden päästä 4,6kg syntyi 4,5 tunnissa. KOhdunsuu oli lähtötilanteessa kiinni. Ilman kivunlievitystä voin sanoa, että oksensin ja olin varma, että tästä ei selvitä, mutta hienosti meni ja ihana poika syntyi :).

Mä sain Cytotec-kapselin suun kautta noin klo 11 aamupäivällä, supistukset alkoivat noin klo 14, saliin joskus seitsemän aikaan illalla, ja lapsi oli sylissä vähän ennen puolta yötä.

Lapsi oli esikoinen, viikkoja 42+1, painoa 4300 grammaa ja kaikki meni leppoisasyi. Lääkäri harkitsi Cytotecin sijasta myös karvojen puhkaisua, koska minulla oli kohdunsuu riittävän auki siihenkin, mutta sanoi sitten että Cytotecilla käynnistyy lempeämmin. Lääkkeellistä kivunlievitystä en tarvinnut.

Mulle annettiin tuollainen suun kautta, kun supistukset harvenivat, kohdunsuu oli jo tosin 10cm auki ja kalvot puhkaistu, mutta vauveli viihtyi liiankin hyvin masussa ja mulla vissiin liian leppoisa olo, kun kätilö iski tuon suuhun. Sanoi, ettei se mikään räjähdys tabletti ole, kun epäröin sitä ottaa. 20min ja vauva päätti tulla vauhdilla, kätilö ei edes ehtinyt laittaa hanskoja käteen, kun sanoin, että vauva tulee nyt. Kopin sai kuitenkin, lastenhoitaja ei ehtinyt paikalle eikä isäkään, joka oli just autolla käymässä :)

Mulle ehdittiin antaa 2 puolikasta, iltapäivällä ja illalla. Synnytys käynnistyi puolenyön jälkeen, melko kivuttomasti meni koko homma, ilokaasulla pärjäsin. Aamupäivällä oli vauva sylissä.

Okei... Eli voi olla, että saattaa raketit poksahdella ennen minua :D Olen muuten synnyttämässä toista lastani ja edellisestä raskaudesta on 1,5-vuotta aikaa. Mulla esikoisen kohdalla synnytys kesti 48 tuntia, joten osittain tästä syystä nyt annetaan potkua tähän alku jahkailuun. Ekassakin kun varsinainen homma käynnistyi niin rytinällä mentiin nopeasti loppuun saakka.

Kyllä nämä aika napakoita supistuksia jo on.. En tiedä voiko johtua jo tuosta lääkkeesstä vai oma kroppako se jo kiihdyttää vauhtia...

Mä sain cytotecin puolen päivän aikaan, koko päivänä ei juuri tuntemuksia ja kolmannen cytotecin sain vissiin seiskan aikaan illalla. Jos ei olis alkanu mitään tapahtumaan niin kotiin oltaisiin laitettu yöksi. Kolmas kuitenkin teki tehtävänsä ja supistukset alkoivat ja ysin aikaan siirrettiin saliin missä vielä vauhditettiin tipalla. Lapsi syntyi puoli neljän aikaan yöllä. Mulla käynnistettiin 38+6 vesien menon takia.

Okei... Eli voi olla, että saattaa raketit poksahdella ennen minua :D Olen muuten synnyttämässä toista lastani ja edellisestä raskaudesta on 1,5-vuotta aikaa. Mulla esikoisen kohdalla synnytys kesti 48 tuntia, joten osittain tästä syystä nyt annetaan potkua tähän alku jahkailuun. Ekassakin kun varsinainen homma käynnistyi niin rytinällä mentiin nopeasti loppuun saakka.

Kyllä nämä aika napakoita supistuksia jo on.. En tiedä voiko johtua jo tuosta lääkkeesstä vai oma kroppako se jo kiihdyttää vauhtia...

Tsemppiä viime metreille :)! Ehkä olisi lapsen kannalta kuitenkin parempi syntyä vasta puolenyön jälkeen, mutta yleensähän häneltä ei kysytä :D!

Mä söin niitä kaks päivää maksimiannoksella eikä tapahtunut mitään. Mutta sitten kun tapahtui niin rysähti kerralla..supistukset oli tosi paljon rajummat kuin synnytyksessä joka käynnistyi itsestään.

Varmaan raketit poksuvat ennen sua, niitähän saa alkaa ampumaan jo klo 18 :)

Mutta silti veikkaisin sulle vuoden 2012 lasta.

Eka minulla käynnistettiin kanssa jollain tableteilla rv.42+1, mutta pieni syntyi sektiolla rv.42+3 ( oli tulossa ulos väärässä tarjonnassa ja lisäksi synnytys ei vauhdittamisesta huolimatta ollut edennyt yhtään )

Saa nähdä millainen reissu tästä toisesta on keväällä tulossa. Itse epäilen vahvasti, että kyllä tämä reilusti kesäkuuhun menee, ennenkuin hän on maailmassa. Mies sen sijaan veikkaa, että kyllä se lasketun ajan tienoilla syntyy ( LA 30.05).

[QUOTE="Tiina";27789123]Tsemppiä viime metreille :)! Ehkä olisi lapsen kannalta kuitenkin parempi syntyä vasta puolenyön jälkeen, mutta yleensähän häneltä ei kysytä :D![/QUOTE]

Kiitoksia! Minä vähän luulen, että jos meinaa syntyä viittä minuuttia ennen puolta yötä, niin silloin ei tule ajateltua lapsi paran kohtaloa ja pidettyä jalkoja ristissä, vaan se puserretaan ulos kerta on tullakseen just silloin.. ei tämä synnyttäminen niin herkkua ole, että tätä jaksaisi fiilistellä ja pidentää "nautintoa" :D

Kiva kuulla muilta, että isommatkin vauvat ovat tulleet mukavilla fiiliksillä ulos. Esikoinen painoi 3350 g ja nyt painoarvion kilo lisää siihen pisti mulle jo tuossa pupun pöksyyn..

Mulla cytotecit auttoi heikosti, kohdunsuu aukesi 2 päivässä 2 cm jonka jälkeen saatiin kalvot puhkaistua. Vieläkään ei tapahtunut mitään, joten sain oksitosiinia, jonka jälkeen n. 10 tunnin päästä tyttö syntyi. Syynä käynnistykseen oli raskausmyrkytys.

[QUOTE="Tiina";27789080]Mulla ekan cytotecin jälkeen 2 vuorokauden päästä 4,6kg syntyi 4,5 tunnissa. KOhdunsuu oli lähtötilanteessa kiinni. Ilman kivunlievitystä voin sanoa, että oksensin ja olin varma, että tästä ei selvitä, mutta hienosti meni ja ihana poika syntyi :).[/QUOTE]

Melkein täsmälleen samat sanat, paitsi että 3-kiloinen poika syntyi 7 tunnissa. Mutta siis kahden vuorokauden kuluttua ekasta cytotecista. Ja sain epiduraalin kyllä.

Eli ei sittenkään ihan samat sanat :D

[QUOTE="vieras";27789175]Melkein täsmälleen samat sanat, paitsi että 3-kiloinen poika syntyi 7 tunnissa. Mutta siis kahden vuorokauden kuluttua ekasta cytotecista. Ja sain epiduraalin kyllä.

Eli ei sittenkään ihan samat sanat :D[/QUOTE]

:). Minäkin sain epiduraalin, mutta se ei jostain syystä toiminut :(. Tosin ei mulla toiminut toisenkaan synnytyksessä, joka käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Enää en synnytä, alkaa olla jo sen verran pahoja vaurioita, sekä henkisiä, että fyysisiä :).

Sain Cytoteciä, tosin kohdunsuulle. Aamulla aloitettiin, illalla lopetettiin yöksi. Tosin klo 23 aikaan lähti kuitenkin käyntiin ja poika syntyi 6 jälkeen aamulla.

Mulla tosin käynnistettiin yliaikaisuuden 42+2 ja vauvan koon takia (arvioitu 4,5 kg) Painoi 3,2 kg syntyessään...

Voi kun teillä muilla on tehonnut hyvin. Minulla käynnisteltiin 10 päivää cytoteceillä ja siinä ajassa aukesin huimat 2cm. Tosin kävin kerran myös synnytyssalissa noiden päivien sisällä tipalla ja palasin takasin osastolle, kun senkään avulla ei käynnistynyt. Eli näinkin voi käydä.

Se on ainakin varmaa, että vuoden 2013 vuoden vauva tämä on... Mutta se minkä päivän ja kellon ajan on edelleen mysteeri. :D Eilen sain cytotecia 1x50 mg.. Aiheutti supistelua ohan mukavastikin, mutta tästä aamusta lähtien ei ole ollut mitään havaintoja edes supistuksista. Kolmisem tuntia sitten sai cytototecia 75 mg annoksen ja parin tunnin päästä vielä toisen samanlaisen, jos ei näytä edistyvän. Edelleen ilman supistuksia täällä odottelen.....

Eilen illalla ajeltiin Kyssin ohitte ilta-ajelulla. Tulis rosaleena mieleeni. Hassua ajatella että siellä sinä tuntematon ihminen vauvaa odottelet ja mieleeni tulit. Mietin jokohan olit vauvan saanu syliisi, piti ihan tulla ketju etsimään että kuulumisesi saisin selville. :D Hyvää Uutta Vuotta koko paketille ja molemmille sitten erikseen kun erkaannutte :D

Ohoh, kylläpä sielä vauva viihtyy sitkeesti yksiössään :) Toivotinkin sinulle jo eilen tsemppiä synnytykseen.. kun nyt saisitte sen kunnolla käyntiin! Varmaan kyllä lapsen kannalta mukavampi syntyä ihan alkuvuodesta, kun ihan loppuvuodesta :)

Yhteistyössä