Cymbalta kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jajajaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jajajaja

Vieras
Kenelläkään kokemuksia Cymbalta lääkkeestä?

Kauanko tämä järkyttävä väsymys oikein kestää,
koko ajan haukottelen ja päiväunia miltein joka päivä pakko ottaa,
vaikka ikinä ennen unia en ole tarvinnut, yötkin nukun kunnolla.

Onko tämä edes normaalia?

mulla oli käytössä aikoinaan tuo ja koko sen käytön ajan olin kuin zombi ja nukkua olis voinu koko ajan. Sain onneks lopetettua sen mut useempi kuukaus siihen meni, kun ei tajunnut ja jaksanut mitään tehä... :/

Hei!
Olen ollut Cymbaltan käyttäjä jo kuusi vuotta, oireet kestävät alussa noin kolme viikkoa ja sitten niiden pitäisi alkaa helpottamaan.
Tietysti toisilla voi kestää pidempäänkin tai lääke ei auta ollenkaan.
En tiedä mihin vaivaan sitä käytät, mutta itselläni hoidetaan hermovauriokipuja ja tulokset ovat hyvät.
Lääkkeessä on mukana piristävä vaikutus.

Jospa väsymys tosiaan helpottaisi ajan kanssa, reilu viikon verran olen Cymbaltaa syönyt. Myös ahdistus tuntuu osittain pahentuneen, ja muka kuristava tunne kurkussa tuntuu satunnaisesti edelleen pahempana. Ehkä kuitenkin oman mielen harhaa, ja taitaa ahdistuksen paheneminenkin olla ominaista näille lääkkeille?

Minulla oli myös alkuun väsymysta ja pahaa oloa. Meni kuitenkin ohi n.kolmessa viikossa. Nyt olen syönyt kyseistä lääketta jo pari vuotta. Kipuun määrättiin ja onhan siinä ahdistukseen ja mielialaankin vaikutusta. Kivut eivät ole kuitenkaan koskaan kokonaan hävinneet, mutta niiden kanssa olen soputunut elämään. En tiedä syönkö lääkettä turhaan, mutta en ole uskaltanut niitä lopettaakaan.

olen käyttänyt 5 viikkoa.ja ahdistus lähti heti,mutta väsynyt olen koko ajan,olen alkanut ottaa lääkkeen iltaa kohden jos se veisi suurimman väsymyksen että jaksaa töissä käydä.kokeilen vielä vähän aikaa,mutta jos ei uupumus kohta lähde niin pitänee vaihdattaa lääke.

Itse olen syönyt lääkettä nyt 8pv hermokipuun, edellinen lääke Mirtazapini ei enään tehonnut, alku pahoinvoinnit hävinneet, pään puutumista ja huimausta on ja yö unet kadonneet tyysti, nukun yössä 2-4h ja töissäkin pitäisi käydä :( lääkäri määräsi Diapameja yötä vasten 10mg ja ei auta yhtään.Annostus nyt 30mg piti nostaa tällä viikolla mutta työmatkan takia en uskalla nostaa.

Toinen päivä menossa ja väsyttää simona. Kurkkua tosiaan kuristaa ja paha olo, mutta se johtuu suun kuivumisesta jne, eli edellä kirjoittaneella ei ole sen suhteen ainakaan "päässä vikaa", ihan normisettiä. Itse sain kuukautisoireisiin, eli syön vain viikon kuukaudessa. ON ollut parempi, en ole edes meinannut murhata ketään, elämä on kivaa :D Olen ollut joka kuukausi viikon kuukaudesta hirviö, kunnon natsimonsteri, ja sanoin, että se on lääkitys tai avioero. Siispä aloitin nyt viikkoa ennen menkkoja Cymbalta ja tosiaan, meillä on mukavaa eikä suklaanhimokaan vaivaa. Mutta kuten sanottua, pahaolo muuten ja väsymys - mutta mielummin viikon kuusta vähän "pihalla" kuin kohta kokonaan taivasalla ilman perhettä :D

Yhteistyössä