CRP-arvo 19, onko ihan normaali?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulehdus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulehdus

Vieras
Mulla ollut pitkään kaikennäköistä pientä vaivaa ja verikokeissa oli paljonkin pielessä. Yksi mihin lääkäri EI ottanut kantaa oli crp-arvo. Se oli 19. Eikö tuo kuitenkin ole koholla?

Hiukan koholla. Mulla oli aikoinaan töihintulotarkatuksessa 34 eikä mitään vaivaa, kävin sit kk päästä kontrollissa niin oli laskenut 19 ja asian annettiin olla.
Alle 10 on normaali.

No, crp-arvo ei välttämättä tarvitse olla iso, vaikka oliskin jotain pielessä, kuten minulla oli ensin vähän reilu 20 ja 2 vrk päästä tästä n. 40. Arvasin, että minulla keuhkokuume, koska tyttäreni makasi sairaalassa samaisessa taudissa. Keuhkokuumehan se sitten löytyi vasemmasta keuhkosta. Ei edes keuhkoja kuuntelemalla lääkäri kuullut. Itse sen tunsin, kun kyljellä makasin, niin korina kuului keuhkosta. Mykoplasman aiheuttama ja voimat kyllä vei pitkäksi aikaa, että ei jaksanut kävellä kovin pitkään, kun oli pakko pysähtyä huilaamaan. Enpä haluaisi moista toista kertaa, olipa aika hyvä tarttumaan perheen sisällä.

Minulla nyt keuhkokuume ja CRP oli yli 200 ennen antibiootin aloitusta. Kolmen päivän jälkeen oli 120, joten hoito on tepsinyt. Vielä yksi labra tästä viiden päivän päästä ja sairasloma loppuu siitä neljän päivän jälkeen, eri asia sitten olenko työkykyinen vielä siinä vaiheessa.

Yhteistyössä