Crosstreinaajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bmw
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen vasta aloittelija tuossa crosstreinaamisessa, laite ollut mulla 2 viikkoa. Salattujen Elämien ajan poljen sillä joka arkipäivä....mittariin kertyy tahdista riippuen 6-7 km. Tottakai siitä on laihduttamisen kannalta hyötyö, jos vaihtoehtoisesti et tekis mitään. Mä lasken sen johonkin kävelyn ja hölkän välimuodoksi rasittavuudeltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta laiskana:
Mä olen vasta aloittelija tuossa crosstreinaamisessa, laite ollut mulla 2 viikkoa. Salattujen Elämien ajan poljen sillä joka arkipäivä....mittariin kertyy tahdista riippuen 6-7 km. Tottakai siitä on laihduttamisen kannalta hyötyö, jos vaihtoehtoisesti et tekis mitään. Mä lasken sen johonkin kävelyn ja hölkän välimuodoksi rasittavuudeltaan.

Harrastatko muuta liikuntaa?

Alkuperäinen kirjoittaja bmw:

Pyöräilen tai kävelen töihin. Mutta mulla töitä vaan parina-kolmena päivänä viikossa, ja matkaa noin 3km/suunta

Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta laiskana:
Alkuperäinen kirjoittaja bmw:

Pyöräilen tai kävelen töihin. Mutta mulla töitä vaan parina-kolmena päivänä viikossa, ja matkaa noin 3km/suunta

Niin ja noina päivinä, jos olen mennyt töihin käellen tai pyörällä, en polje trainerilla, tai jos poljen niin puolet tavallisesta määrästä.

Itse teen salilla suurella vastuksella 100-120 step/min tahtiin, jolloin 12 minuutissa ehtii polttaa n. 150kcal. Esim juoksumatolla saa juosta aika kovaa (yli 10km/h) tai jyrkällä ylös saadakseen saman kalorimäärän poltettua. But but tää siis edellyttää, että vastus on sellainen, että lähes maksimisyke on saavutettu tuolla tahdilla viimeistään 2min kohdalla. Jos käyttää kevyttä vastusta ja 120-150 step/min tahtia, kaloreita kuluu samassa ajassa vaan puolet. (Eli kyseisessä crossissa säädöt on 1-20 kaltevuus ja 1-20 vastus, itse käytän 16 ja 15 säätöjä)

Alkuperäinen kirjoittaja kriisi:
Itse teen salilla suurella vastuksella 100-120 step/min tahtiin, jolloin 12 minuutissa ehtii polttaa n. 150kcal. Esim juoksumatolla saa juosta aika kovaa (yli 10km/h) tai jyrkällä ylös saadakseen saman kalorimäärän poltettua. But but tää siis edellyttää, että vastus on sellainen, että lähes maksimisyke on saavutettu tuolla tahdilla viimeistään 2min kohdalla. Jos käyttää kevyttä vastusta ja 120-150 step/min tahtia, kaloreita kuluu samassa ajassa vaan puolet. (Eli kyseisessä crossissa säädöt on 1-20 kaltevuus ja 1-20 vastus, itse käytän 16 ja 15 säätöjä)

Mut kasvaaks tossa taas lihaksia paljon? jos on isompi vastus meinaa?
mitäs sitä kaloria pitäs polttaa sit jos tarvis kiinteytystä jonkin verran?

Lihakset kuluttaa aina enemmän eli avustavat siinä laihdutuksessa. En usko, että crossilla tai edes ahkerilla salikäynneillä naisihminen näkyviä lihaksia saa. Ja rasvaprosentinkin saa vetää aika alas ennenkuin alkaa lihaksisto erottua. Itse vedän crossin lisäksi jalkatreenin n. 1h viikossa esim. prässissä 155kg:llä eikä mulla totisesti mitään lihaksia näy :saint: Tiedä sitten olenko kiinteytynytkään tuolla ohjelmalla. No nyt on kyllä rv 25+2 menossa ja sokeridieetti eli paino putoaa n 0,5kg vko että saas näkeä alkaako niitä lihaksia vaikka ilmaantua.

Niin ja siihen kiinteämmän näköiseen ulkomuotoon auttaa tietääkseni lihakset enemmän kuin painon pudotus. Pelkästään näännyttämällä tietääkseni tulee semmoinen "sharpei nahka", mutta korjatkaa, jotka enemmän tietää, jos olen väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja kriisi:
Niin ja siihen kiinteämmän näköiseen ulkomuotoon auttaa tietääkseni lihakset enemmän kuin painon pudotus. Pelkästään näännyttämällä tietääkseni tulee semmoinen "sharpei nahka", mutta korjatkaa, jotka enemmän tietää, jos olen väärässä.

Niin totta :D kunhan ei ala pullottaa reisilihakset... :laugh:

Yhteistyössä