Sen toisen lääkkeen nimi oli Pentasa. Oikeestaan en ees tiiä mikä lääke se on, mutta ilmeisesti sitä joutuu sit syömään pitemmän aikaa...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Laura08098:Mulla lääkkeenä asacol, käsittääkseni sitä käytetään sekä crohnissa että CU:ssa. Löytyisköhän mulle joku lääke joka toimis noihin molempiin, niin ei tartteis nivelreuman takia alkaa enempää popsimaan nappeja?
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:Alkuperäinen kirjoittaja Laura08098:Mulla lääkkeenä asacol, käsittääkseni sitä käytetään sekä crohnissa että CU:ssa. Löytyisköhän mulle joku lääke joka toimis noihin molempiin, niin ei tartteis nivelreuman takia alkaa enempää popsimaan nappeja?
Luin tuolta SCD-sivulta, niin aika samoja lääkkeitä käytetään... Kortisonia, Salazopyriiniä, Azamunia...
Onkos Crohn autoimmuunisairaus? Kuulostais siltä, kun "elimistö tulehduttaa itsensä" tavallaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:Kyllähän kortisoni tehoaa nivelreumaankin, mutta ei tee pidemmän päälle hyvää syödä sitä ainakaan isommilla annoksilla. Mulla ei ole kumpaakaan näistä vaan SLE reumatauteihin sekin tosin kuuluu...
Autoimmuunisairaukset näyttäisivät jollain tavalla herkistävän toiselle autoimmuunisairaudelle, niin minulle kastroenterologi sanoi. Minulla on Colitis ulcerosa ja kilpirauhasen liikatoiminta. Eli kaksi autoimmuunisairautta. Vaikea sanoa kumpa altisti toiselle sairaudelle. Kilpirauhasen liikatoiminta uusiutui, se hoidettiin kymmenisen vuotta sitten. Heti tämän sairauden alussa alkoi mainittu suolistotulehdus oireilemaan.
Semmoinen muistutus, että kannattaa välttää matkustelua sellaisiin maihin, jossa helposti voi saada suolistotulehduksen tartuntana. Se on aika hankala juttu, jos jo entuudestaan on krooninen tulehdus. Myös jokin särkylääkkeessä oleva aine voi pahetaa suolistotulehdusta, en muista mikä, mutta joka kerta kun särkylääkkeitä syö tämä kannattaa tarkistaa.
Onko vielä joku joka ei ole lukenut tätä 2004 julkaistua artikkelia? Ei taatusti ole.
Mitään kipulääkettä ei herkkä maha kestä. Onko niitä käytössä, ei selviä tuostaJuu ne mahakivut on oikeesti aika hirveitä. Peittoaa helposti synnytyskivut, ainakin mun kohdalla.