crago quattro matkarattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
eli onko teillä kokemuksia näistä rattaista.
ja onko kätevä juttu se, että cragon turvakaukalon saa kiinnitettyä niihin? mitä huonoja ja hyviäpuolia olette huomanneet..

tässä linkit kyseiseen rattaaseen. toivottavasti toimii.

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/gr06_quatro_earth_mother.jpg

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=101&valikoimaid=5

kiitos kaikille vastanneille :flower: :flower: :flower:

Ovat isot ja massiiviset, joten ainakaan matkarattaiksi en niitä suosittele! Vai ainoiksi rattaiksiko ajattelit? Pienellä ovat hyvät ja suojaisat, mutta matkarataskäytössä (sellaisethan ne oikeasti ovat) ovat isot.
Niitä vaivaa myös gracojen perusvika eli kitisevät pyörät.
En siis niitä ostaisi, jos olisin matkiksia ostamassa.

ajattelimme niitä oikeastaan ainoiksi rattaiksi. kotikäyttöön on sitten hankittu ilmakumipyörällä olevat jotta pääsee koiran kanssa liikuskelemaan..
saa ne kyllä aika massiiviset olla.. mutta noi renkaat sitten alko jo heti mietityttään..
hmm.. pitänee sitten vielä harkita noita... onkos jollain hyvää sanottavaa??

meillä on kyseiset rattaat ja olen kyllä tykännyt kovasti, vertailuna voin sanoa että meillä on ollut aiemmin kahdet halpismarkarattaat jotka on kyllä olleet ihan kauheita rimpuloita. Yhdyn muihin kirjoittajiin siinä asiassa että rattaat on melko painavat ja kookkaat verrattuna muihin matkarattaisiin, mutta kuitenkin huomattavasti kevyemmät kun yhdistelmät.

Halusin rattaat jotka menevät kasaan näin että istuin jää sisään, kun monissa rattaissa taitettaessa istuinosa jää ulkopuolelle. Halparattaissa Meillä ainakin löysty nivel josta rattaat taittuu, ja se ärsytti minua kun aisa hemppu sen jälkeen ylös alas. Näissä ei ongelmaa ole ollut kun taittuu eri tavalla. Meillä ei kylläkään pyörät kitise ja rattaat on olleet meillä nyt 1,5 v, olen aika ajoin pessyt ja voidellut niitä silicon spraylla, tämä onglmahan on yleinen kaikissa muovipyöräisissä rattaissa kun hiekkaa menee muoviosien väliin.

Säilytän rattaita aina autossa mukana, ja meidän farmarin takaluukkuun menee hyvin ihan miten vaan mutta säilytän niitä aina kyljellään pystyssä nojaten seinää, eikä ne ole koskaan kaatunut, näin jää tilaa muillekin tavaroille ja tarvittaessa koiralle.

Alas laskettava tavarakorin reuna on kätevä kun lapsi nukkuu ja nyt kun lapsi on isompi niin kätevä on myös "turvapöytä" edessä jonka voi nostaa ylös niin lapsi voi itse kiivetä kyytiin. Vauva kaukalosta meillä ei ole kokemusta kun meillä oli britax baby safe mutta välillä laskin senkin rattaisiin kun en viitsinyt vauvaa irrottaa, se ei kylläkään oikeen mahtunut kunnolla rattaisiin. Hyvä asia on myös että selkänoja menee kokonaan lepoasentoon elikkä voi laittaa jo vastasyntyneenkin rattaisiin nukkumaan, kun monissa kevytrattaissa selkänoja ei taitu alas asti esim brio.

Meillä myös on nuo rattaat ja olen tykännyt paljon. Aika massiiviset ne on mutta riippu ihan mitä hakee. On meillä ollut Gracon Miracletkin ja niitä en kyllä suosittele kenellekään. Ne vielä meni kaukalon kanssa kauppareissuilla, mutta ei niillä kyllä muuten paljoa tehnyt mieli pihalla työnnellä kuin autolta kaupan sileille lattioille. Nuo Quattrot on aika pitkäikäiset eli menee sitten sen kaukalovaiheen jälkeenkin vielä pitkään.
Onhan niitä tietysti paljon muitakin kivoja rattaita, meilläkin on tällä hetkellä yhteensä kuudet erilaiset ja kaikki eri merkkiset, joten sen suhteen en ole mikään vannoutunut Gracon käyttäjä :)

Yhteistyössä