Costa del sol

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me oltiin helmikuu Fuengirolassa pari vuotta sitten. Tuon kuukauden aikana satoi aika paljon varsinkin alkukuusta, loppukuusta saatiin sitten jo näin suomalaisen mittapuussa rantapäiviäkin, ja jopa paikalliset uskaltautuivat jo rannalle (vaikkakaan eivät uimaan). Merivesihän ei hurjan lämmintä ole, mutta kyllä siellä uida/pulahtaa voi. Turisteja ei hirveästi näkynyt, ehkä sitten loppukuusta jonkin verran.

Olen täällä juuri nyt. Joka päivä paistaa aurinko, mutta ainakaan itse en missään biksuissa tarkene. Tosin kyllä tapaamani oululaisneitoset olivat kuukauden verran ruskettaneet itseään lähes päivittäin rannalla etsimällä jonkun paikan johon tuuli ei sovi.

Lenkkeilyyn ja pyöräilyyn säätilan on mitä sopivin. Hintataso on myös näin keskellä talvea edullisimmillaan, joten shoppailukelitkin ovat siinä mielessä suotuisat. Monet turistirysät ovat toistaiseksi vielä kiinni ja avaavat ovensa vasta noin kuukauden kuluttua. Kevät alkaa täälläkin: mantelipuut kukkivat, monet kasvit alkavat saada kukkia ja lehtiä. Joinakin päivinä tuulee kovasti.

Jos on lähdössä vaan lyhyelle esim. viikon reissulle, niin voi sattua huono sää. Voi myös sattua hyvä sää. Se on ihan arpapeliä, toisin kuin kesällä jolloin on varmemmin aurinkoa.

Mutta kyllähän siellä tekemistä on kuitenkin, oli sää mikä tahansa. Tai no kaatosateella ei viitsi kauheasti ehkä liikkua. Mutta Malagaan ostoksille, Fuengirolaan eläintarhaan, Benalmadenaan muuten vaan pällistelemään ja Torreen kiertelemään. En muista, onko härkätaisteluita tähän aikaan vuodesta missä määrin, mutta Torressahan on areena jos se kiinnostaa. Renfellä (paikallisjunalla) pääsee kulkemaan kätevästi ja edullisesti Fuengirolan ja Malagan välillä (johon mahtuu siis Benalmadena ja Torremolinos).

Yleisesti ottaen mua on Aurinkorannikolla häirinnyt enemmän espanjalaisturistit kuin ne haukutut suomalaisturistit. Ehkä kuitenkin mainettaan parempi paikka nykyään. Ja tähän aikaan ei tosiaan ole haitaksi asti minkäänlaisia turisteja.

Mun isä vietti tuolla talvet. Tekemistähän siellä riittää, mutta en kyllä lähtis tuohon aikaan vuodesta aurinkokohteeseen. Mitä haette lomaltanne? Paikka on hyvinkin tuttu, eli maisemia voi tietty katsella ja kierrellä vuokra-autolla. Muualle menisin.

Yhteistyössä