Costa Del Solilla lomailleet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyttävää

Vieras
Mikä kohde Costa Del Solilla olisi kiva 1-vuotiaan lapsen kanssa? Ilmeisesti kaikissa on ihan hyvät tiet ja helppo kulkea rattaiden kanssa, mutta onko paljon korkeuseroja? Onko kokemuksia esim. Nerjasta? Marbellasta? Olemme lähdössä lomalle toukokuussa.

Kertokaa mullekin, me oltais ehkä lähdössä 4veen kanssa syyskuussa. Onko se ihan ok lomanviettopaikka vai englantilaisörveltäjien paratiisi? Vieläkö syyskuun lopulla tarkenee kesävaatteissa?

Meidän perheellä myös mahdollisena lomakohteena loppukeväästä/alkukesästä. Lapset 2 ja 4v. Ollaan mietitty, että olisko Torremolinos tai Fuengirola kivoja? Ei haittaa niinkään onko jonkun mielestä turistirysiä, kun itsekin turisteja ollaan. Olen lomaillut lapsena itse kerran perheemme kanssa muistaakseni Torremolinoksessa, mutt muistikuvat paikasta ovat vähän hatarat, ja nyt tarttis erilaista näkökulmaa, kun on itse vanhempana lasten kanssa!

Marbellassa ei ole korkeuseroja. Joka paikassa pääsee kulkemaan rattailla. Vanhassa kaupungissa toki on mukulakivikatua, mutta kyllä sielläkin matkiksilla mentiin, meillä tosin on aika tukevat sellaiset.

Rannassa menee kilometrejä pitkä kävelykatu, jota on kiva kävellä ja ihailla maisemia. Ravintoloita löytyy siitä kadun varresta parista keskittymästä sekä sitten paljon myös vanhasta kaupungista.

Paikallisbussilla pääsee kätevästi kaupungin toisella laidalla olevaan ostoskeskukseen, joka on Costa del Solin suurin. Siellä on merkkejä Zarasta ja Mangosta tasokkaampiin. Luksusmerkit löytyy sitten Puerto Banuksesta, joka on se ökyalue vajaa 10km Marbellan keskustasta, jonka elämää Miljonääriäideissä seurattiin.

Marbella on siisti lomailukaupunki, joka kuitenkin tuntuu ja onkin enemmän oikea kaupunki kuin turisteille rakennetulta lomapaikalta. Mitään valtavia turistimassoja siellä ei ole, ei örvellystä eikä sisäänheittäjiä.

Voin suositella ja mennä uudelleenkin mielelläni! Auton voi vuokrata ja liikkua sillä sitten lähikyliin (Ronda, Mijas jne).

toimi ainakin mun mielestä hyvin,lapsemme oli tuolloin 10kk (ei vielä kävellyt,rattailla pärjäsi jotain luolaretkeä lukuunottamatta oikein hyvin. ) kadut toki kapeat mutta ei mainittavia korkeuseroja. kantoreppu pelasti sit hankalammissa paikoissa kuten tippukiviluolassa tms. muista paikoista mulla ei toki ole kokemusta mutta tuo ainakin toimi.

kiitos vastauksista!

Marbella vaikuttaa kyllä kivalta ja meillä olisi sieltä mahdollisuus vuokrata tuttujemme asunto! Se tosin ei ole aivan rannan lähellä, mutta ajattelimme vuokrata auton. Olisi kiva jos löytyy kokemuksia autonvuokrauksesta alueella? Vuokraavat varmaan myös lastenistuimia?

Meitäkään ei haittaa vaikka olisi paljon muita turisteja, niitä kun tosiaan ollaan itsekin ja turisteja nyt löytyy melkein joka kolkasta. Emmekä nyt kaipaakaan sellaista paikkaa, jossa ei ehkä pärjäisi englannilla. :)

Me siis vuokrasimme auton. Istuimia on saatavilla, meillä oli mukana oma kaukalo. Liikenne ei ole kovin paha, kuvittelin olevan vilkkaampaa. Marbellan keskustassa pärjää kyllä, samoin maanteillä. Netissä varoitellaan kovasti huijareista, jotka joko yrittävät saada pysähtymään apua pyytämällä tai sitten puhkovat renkaat liikennevaloissa. Sitten kun pysähdyt niin ryöstävät. No, emme mitään tällaisia kyllä tavanneet, mutta toki tuolla järkeä kannattaa käyttää.

Parkipaikan löytäminen keskustoissa saattaa olla hyvinkin haasteellista ja vaatii hyviä taskuunperuutustaitoja.

Vuoristotiet on todella mutkaisia, joten jos teillä on vähääkään matkapahoinvointia lapsilla, nin ei kannata lähteä yrittämään.

Suosittelen Benalmadenaa. Vähän rauhallisempi ja ylellisempi paikka kuin nuo esim. Torremolinos ja Fuengirola. Metrolla pääsee helposti kulkemaan joka paikkaan :)

Yhteistyössä