Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Heipsan keikkaa :wave:

Ehkäpä itsekin tänne palstalle jo uskaltaudun pikkuhiljaa siirtyä. Seuraillut olen ketjua siitä asti kun tein plussatestin. Eipä tätä todeksi meinaa vieläkään uskoa, ja pelko on kova keskenmenon suhteen. Mutta eipä auta kuin mennä päivä kerrallaan.
Eka neuvolakäynti 11.7, tuntuu että siihenkin on vielä ikuisuus. Ehkäpä olen myös kärsimätön :ashamed:

Mitään oireita en oo vielä huomannut kuin että rinnat on mukavasti terhakoituneet :) ja toisinaan huimaa kun nousee ylös. No eiköhän noita oireitakin vielä ehdi tulla.

Onkos kellään mitään hyviä vinkkejä miten olla illanvietossa/ryyppyseurassa, toisin sanoen tupareissa, joissa juotavat tulee talon puolesta? Juhannuksenakin oli suorastaan "kamala" huijata omia vanhempia kun täyttelin karpalomehua karpalolonkerotölkkiin kerta toisensa jälkeen. :D Ja kaiken kukkuraksi tuonne tupareihin ollaan jäämässä yöksi. :D
Kaikki kikkakolmoset ovat siis tervetulleita!

Lunalle tsemppiä huomiseen ultraan!
Muille jaksamisia helteiden kanssa, jos näitä nyt vielä jatkuu

takkuapina..........22.2.14........3.c,26v,1.lapsi,pco

takkuapina 6+1

Tervetuloa takkuapina ja hurjan paljon onnea! :)
Ja voimia alkuraskauteen, se on kyllä yhtä aikaa ihanaa että hurjaa aikaa kun jännittää :/
Aiotko mennä varhaisultraan?
Mä olin yhdissä tupareissa dpo 14, kun olin tehnyt paria päivää aikaisemmin plussatestin. Siellä ei onneksi ollut juomatarjoilua muuta kuin alkuskumppa, jonka sit kaadoin vaivihkaa lavuaariin kun kukaan ei nähnyt. Mukana mulla oli vajaa valkoviinipullo jonka olin siis avannut ja olin vaihtanut sisällön alkoholittomaan valkkariin. Samoin oli pari siideriä joiden sisällön olin vaihtanut alkoholittomaan:) Lisäksi olin sanonu olevani kipee, jotta ei ketään ihmetyttäny etten nyt ihan vetäny viiniä normaaliin tyyliin ja ollu niin baila baila:)
Mutta hankalaa se oli silti:/
Onko sulla siä ketään joka tietää? Se voi helpottaa jos joku on "juonessa" mukana.

Aattelin infota tänne myös välillä että mitä heinäkuussa tapahtuu:)

Tulevia tapahtumia:

Tikkerituu......LA 6.7 :flower:
takkuapina........N 11.7
miss_piggy....N 15.7, NPU 19.7
Hempukkainen..RU 16.7
titiuu85........NL 17.7, N 30.7
Hyy2.............RU 29.7

Ilmotelkaa jos jotain puuttuu ja jos haluutte listalle neuvola-aikoja jne, en niitä automaattisesti välttämättä pistä, jos ei oo kirjotettu punasella fontilla, vaikka tuskin kellään mitään on mitä ei listalle halua eli jos bongaan päivämäärän niin voin kyllä lisätä vaikkei ois punasella:)

Viimeksi muokattu:
Paljon onnea takkuapina ja tervetuloa mukaan! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pelko laantuu kun raskaus etenee!

Tosta salailusta.. Mäkin silloin olin juovinaan ystävien seurassa, mutta kun kukaan ei katsonut, niin mies hörppäsi ykkösellä mun lasit (skumpan+viinin) alas. Heh, jälkikäteen aateltuna aika koomista! :)

Ja ainiin, mulla on myös eka neuvolalääkäri 17.7. Jotenki vähän turhaa kun siellä ei edes ultrata (ta:lla ei siis ole laitetta).. Noh, sen voi lisätä listaan, jos vaan luna jossain vaiheessa ehdit! Kiitos paljon!

Ja iik, mua jännää luna sun huominen ultra, tuu sit heti kertomaan kaikki ihanat yksityiskohdat meille!

miss_piggy
Paras keino on vaan sanoa että en juo ku oon kuskina, tai että vaikka on joku lääkekuuri eikä voi sen takia juoda. Toisaalta, ite en varmaan jaksais alkaa selittelemään juomattomuuttani, ja jos joku sen huomais niin sanoisin vaan että paksuna ollaan ja piste :)

Täällä oireet tosi vähäisiä... Toivottavasti kaikki ok.

8+4

Ei tullu valitettavasti vain hyviä uutisia :'(
Sydämen läheltä löytyi nestekertymiä :( :( Kasvaessaan ne voi kai vaikuttaa sydämen ja keuhkojen kehitykseen.
Joudutaan TAYSsiin jatkotutkimuksiin, kätilö sanoi että varmaan erikoislääkäri ja toinenkin tutkii asiaa. Sit vähintään jatkuu seurannat että kasvaako ne kertymät vai ei. Ne voi kai myös pienentyä ja kadota. Voi kun kävisi niin :(
Jos ne pysyy siellä muttei haittaa kehitystä niin ne leikataan heti syntymän jälkeen. Aivot ja sydän ja koko ym. oli kunnossa, eli toi oli ainut löydös.

Pelottaa niin paljon että oksettaa ja itkettää.
Pelottaa että entä jos joudutaan keskeyttään. Tai entä jos ne kasvaa ja sydän ei selviä tms. Ja kätilö ei osannu sanoa oikeen mitään meiän kysymyksiin.
Pieni mahis kai saada aika TAYSsiin vielä tällä viikolla, mutta saattaa mennä ensi viikolle.
Mä en tiiä miten oikeen jaksan:'(

Niin ja pieni poika sieltä ois ehkä tulossa <3
Voi kun kaikki kääntyisi vielä hyvin, pelottaa :(

Voi Luna! ;( Miksi pitää vielä tollasta joutua jännittämään kun tässä on alkuraskaudenkin saannut olla pelko perseessä... En ihmettele että jotkut lapsettomuushoidoista vuosien jälkeen plussanneet on niin hysteerisiä koko raskausajan vaikkei mitään syytä olisikaan ettei ehdi kertaakaan nauttia raskaudesta. Mutta tälläsiä ylimääräsiä ressin aiheita ei toivo kellekään, vielä vähemmän sellaiselle joka on joutunut niin kovin odottamaan omaa pikkuista. Iso halaus täältä ja toivotaan et ne häviää itestään! Millon teillä on ne tutkimukset? Entä sanoko mitään et kuinka pitkään saa tuloksia oottaa tai ylipäätään missä vaiheessa selviää onko ne hävinneet? Voi kunpa sun ei tarvis olla piinassa pitkään.

Tervetuloa Takkuapina!

Taas vuotelee täällä. Ei paljoa, mutta verta kuitenkin. Mua ärsyttää kun kukaan ei löydä syytä ja lääkäri oli vaan et kaikki hyvin jos ei enempää vuoda mut neuvolan kommentti sit et "harvinaisempaahan se toki on noilla viikoilla". Musta tuntuu et saan kulkee side housuissa läpi raskauden ;(

Hempukkainen 18+5

Ikäviä uutisia luna! Jos on kuitenkin mahdollisuus että katoaisivat nesteet vielä kokonaan. Mutta ymmärrän ahdistuksesi :hug:

En usko että varhaisultraan ollaan menossa. Kun tällä viikolla ei oikein oo aikaa ja ensviikolla on jo se eka neuvola niin jos sais sieltä jotenki kinuttua aikaa ultraan. Mulla tässä vikassa clomikierrossa oli meinaa 2 johtofollia, niin ei edes tiiä jos siellä oliskin vaikka 2 kellimässä.:whistle: Itseasiassa en edes tiiä onko meijän kuntayhtymällä ultraa vai meneekö lähetteellä yksityiselle. Naapurikunnassa ainakin tekevät niin.

Itse mietin nyt että miten en tajunnut juhannuksena täyttää sidukkapulloja, piti tölkeillä pelata ja niitä kun ei voi kuljettaa uudelleentäytettyinä. No nyt on taas viisaampi:D Niin ja ei tästä salaisuudesta tiiä muut ku minä ja mies. Ehkäpä tuosta miehestä saisi rikostoverin alkoholia vastaan :saint:

Voi Luna! <3 Oli pakko kesken lomareissun tulla kurkkaamaan miten oli mennyt. En oikein taas tiedä mitä sanoa, kuin että täällä toivotaan parasta ja pidetään kaikkia sormia pystyssä (ja varpaita) jotta pikkuisella olisi kaikki kunnossa ja ne nestekertymät häviäisivät!
Ilmoittelethan sitten kun saatte itsekin tietää. Ja toivottavasti pääsette tällä viikolla vielä asiantuntevalle lääkärille!

Voimia sinulle ja pikku herralle <3

(.) pikkuhuolia taas (varsinkin tänään...) vähän hävettää, mutta pakko purkaa.
Mä eilen säikähdin, kun noin 20kg koira hyppäs mun mahan päälle ihan yllättäen. Tassuille kun paino tuli, sattui niin vietävästi. Mulla vielä istukka edessä ja johan luin googlesta kauhutarinoita istukan repeämisestä yms. Huh. Toivottavasti mitään ei käynyt.

Neppu: Mun koira pomppii jatkuvasti syliin ja painaa sen 45kg eikä toistaiseksi ainakaan oo käynyt mitään ;)
Aika jännä että sulle on voitu jo noilla viikoilla sanoa tarkka istukan paikka. Mulle sanottiin että vasta rakenneultrassa katsotaan tarkemmin. Niskapoimu-ultrassakaan ei kantaa asiaan otettu. Epäilen kyllä, että edessä on täälläkin koska liikkeitä ei tunnu ja en tiedä voisiko vuodot osaksi johtua siitä. Toivottavasti rakenneultrassa selviää asia.

Voimia luna_82! Toivottavasti pääsette jatkotutkimuksiin pian ja asiaan tulee selvyys ja kaikki kääntyy parhain päin! En edes osaa kuvitella miten paljon huolta tuollainen aiheuttaa.

Minullakin muistaakseni istukan paikkaa kommentoitiin jo np-ultrassa ja itseasiassa näkyyhän se melko selkeäati se istukka siinä ultrakuvassa. Merkitystä sillä ei kai noin aikaisin kovasti ole koska voi siirtyä vielä.

Tervetuloa Takkuapina! Meillä myös juhlissa vaihdeltiin miehen kanssa laseja ja yksissä sanoin olevani kuskina. Tosin kyllä yksi ihminen kekesi heti tästä kuskin roolista mistä on kysymys ja kailotti asiaa varmana tietona kaveriporukalle. Ärsytti aika tavalla kun itse olin tosi peloissani että kesken menee enkä sitten kyllä kommentoinutkaan asiaa mitenkään ennenkuin rv13 tienoilla.

Tikkerituu 39+3

miss_piggy
Lunalle tsemppiä!

Mulle vois tieten päivittää että Neuvola 15.7, Nt-ultra 19.7, RU 27.9..
Jos nyt noin pitkälle päästään... Tuliskohan tänään hyvällä tuurilla mun doppleri postiin. Pääsis jo leikkimään.

Piggy 8+5

Aika jännä et mulle ei oo kommentoitu istukan paikkaa mitenkään, vaikka on ultrattu kolme kertaa ja eri lääkärit (plus alkuraskauden ultrat). Sanottu vaan, että sitä nyt on vähän siellä täällä ympäriinsä tai et ei voi vielä sanoa?! Eikä mun npultrakuvissa ainakaan näy sitä istukkaa.

Mä en ruvennu huijaamaan et oisin juonu, sanoin et mulla on lääkekuuri mikä estää juomisen. Musta se oli niin selkeempää, oisin kuitenki paljastunu muuten...

Hempukkainen 18+6

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
luna, voi ei, olen niin pahoillani! :'( :hug: Onneksi kuitenkin olet hyvässä hoidossa ja seurannassa. Nykyään lääkärit pystyy suorastaan ihmeisiin. Tsemppiä. Yritä pärjäillä. :hug:

Neppu, hienoa, että parvorokkoepäily osoittautui aiheettomaksi ja kaikki oli loistavasti ultrassa. Toivottavasti säästyisit loppuraskauden muilta inhottavilta jutuilta ja pääsisit nauttimaan kunnolla. :)

Moi taas ja kiitos kauheesti kaikille lohduttavista sanoista <3

Tänä aamuna soittelin äitiyspolille ja ne soittelikin sitten takaisin kun olin päässyt töihin. Tai ilmeni että ne soittelikin lähetteen vuoksi, eivätkä olleet vielä nähneet mun soittopyyntöä.
Hoitaja/lääkärinainen (olin puhelun alussa niin sumussa etten muista kumpi oli) kertoi tosi hyvin että mistä on kyse ja päästään onneks lääkäriin jo huomenna aamulla! Varmaan koska meillä ois se matka Italiaan perjantaina. Sanoin kyllä että se matka kyllä perutaan jos tarve vaatii (eilen jo selviteltiin matkan perumista).

Mutta siis puhelu huojensi oloa suuresti. Kyseessä on CAM-löydös (esim. http://www.patient.co.uk/health/congenital-cystic-adenomatoid-malformation). Se on suht yleinen kai (tai ainakin nainen sanoi että niillä on tänään käynyt yksi siitä ja eilenkin) ja sitä esiintyy "terveilläkin" vauvoilla. Kyse on kystista jotka kasvaa lähellä keuhkoja. Useimmin ne häviää tai pienenee laskettuun aikaan mennessä. Niitä kuitenkin seurataan kuukauden välein. Hyvin harvoin, mutta joskus, voi käydä niin, että ne lähtee kasvamaan ja silloin ne on riski mm. pienen sydämelle. Jos huomataan että ne kasvaa niin raskaus saatetaan "purkaa" aikaisemmin, jotta asialle voidaan tehdä jotain. Nainen kuitenkin sanoi että se on hyvin harvinaista. Eli raskausaikana harvoin tulee ongelmia, mutta jos ne kystat ei katoa syntymään mennessä, vauva joutuu synnytyksen jälkeen tarkkailuun keskolaan ja jokatapauksessa otetaan keuhkokuvat. Yleensä hengityksessä ei ole heti syntymän jälkeen ongelmaa mutta kystat leikataan pois noin 2kk iässä, ettei ne muutu pahanlaatuisiksi (nyt ne ei ole pahanlaatuisia).

Huomenna saadaan tietää lisää, siellä tutkitaan kaikki uudestaan. Nyt pitää vain toivoa että sieltä ei löydy mitään muuta lisäksi, koska yksinään tuo löydös on kai vaarattomampi. Ja harvoin viittaa yksinään kromosomiongelmiin. Eli huomenna kai selviää tarvitaanko mitä kaikkia tutkimuksia, vai riittääkö 1kk välein seurannat.

Olo on helpottanut heti kun sai tietää mistä on kyse. Eilisen jälkeen kun tiedettiin vain että nestekertymiä on, jotka kasvaessaan voin haitata keuhkojen ja sydämen kehitystä, mutta että ne voi myös pienetä ja kadota. Ja kun siellä eilen kysyin että voidaanko raskaus joutua keskeyttämään niin kätilö sanoi että "Ei ainakaan heti". Mikä oli aika hurjasti sanottu.

Huominen jännittää paljon mutta nyt ainakin tietää että kaikki voi mennä vielä hyvinkin.

Eilen oli tosi pelottava tunne. Mä mietin kaikkea, esim. sitä että oliko vain tarkoitus ettei mun munasolut lähe kasvamaan. Mietin myös listeriaa, sitä juonko vettä liian vähän, sitä miks oon toivonu ylimääräsiä ultria että näkisin pienen jne jne jne. Lisäksi oli kamalaa huomata miten paljon mun mieskin pelkäs:(
Ja se ettei voinut iloita siitä tiedosta että meille tulee ehkä pieni poika, eikä illan pikkuliikkeistä, koska pelotti että entä jos se otetaan kohta meiltä pois :(

Hempukkainen sanopa muuta, miksi tarvitsee olla kaikkea mikä pistää pelkäämään että onni jonka on vihdoin saanut, viedään pois :(

Neppu ymmärrän sun säikähdyksen! Uskon kanssa että kuitenkin pieni on siellä tosi hyvässä suojassa:)

Istukan paikasta mulla ilmeni eilen että se on edessä, mikä kätilön mukaan selittää sen ettei liikkeet oo tuntunu vielä selvästi.

luna 20+2

Kirjoittelinkin tuonne toisaalle Lunalle. Mutta täällä toivotaan parasta ja olen aivan satavarma, että saatte pienen pojan syliinne! <3

Hempukkainen: kiitos vastauksestasi! Se koira oli myös parikyt kiloinen (kysyin mieheltä arviota, hyvä minä) mutta kommenttisi sai mut rauhoittumaan ja taas tajuamaan, että panikoin turhaan! <3
Hyd: Kiitos! <3 Olenkin käynyt lukemassa clomittareissa sun kuulumisia. Voimia ja jaksamista! Tuuhan pian tänne <3

Huomenna sokerirasitus. Iik. Vihaan piikkejä!!

Viimeksi muokattu:
Huiii. Ompa teitä luna koeteltu eilen kun kätilö ei ole pystynyt kertomaan tilanteesta enempää. Voih, suuren suuri voima- ja tsemppihali teille! Ihana kun pääsette niin pian kuitenkin tutkimuksiin ja saatte vielä lisää vastauksia huoleenne.. Ja toivottavasti pääsette Italiaan kaikki kolme perjantaina!

Ja poika :heart: !! Ihanaa! Paljon onnea pienestä pojasta masussa! Ihan varmasti kaikki menee hyvin ja poika pääsee maailman parhaimpaan syliin marraskuussa tai tarvittaessa hieman aiemmin!

Paljon tsemppiä huomiseen lääkärikäyntiin ja toivottavasti saatte sieltä paljon energiaa ja luottamusta siihen, että kaikki menee vielä hyvin! :heart:

istukansijaintikeskusteluun: mullekin sanottiin np-ultrassa, että silloin sitä ei vielä näe.. nähtiin se sitten vkolla 15 vai 16 kun kipujen takia mentiin yksityiselle lääkärille (missä se myooma sitten todettiin).. Edessä se on täälläkin ja vaimensi varmasti alussa hieman potkuja..

Neppu, uskoisin, että meidän masut on niin suojaavat, että kaikki on koiran pompun jäljiltä kunnossa.. Ja tuosta istukan repeytymisestä.. Jos se repeytyisi niin varmasti kyllä tuntisit asian.. Kaikki ihan varmasti hyvin! Tämän masun päälle on pomppinut vain 2,5 kiloinen koira, joten en pysty paljon sillä vissiin lohduttelemaan? :LOL:

Muoks, Nepulle vastaus: kysyin sillon asiaa ja sen yhden lasin saa juoda sen 12h:n aikana, ei muuta. Näin mulle ainakin sanottiin kun kysyin asiasta neuvolasta!

Tikkerituu, vieläkin yhtenä! :heart:

Ihanaa viikkoa mammoille! Tuokoon loppuviikko pelkkiä hyviä uutisia!

t.titiuu+neitonen 25+3

Viimeksi muokattu:
Aamuinen käynti ei mennyt hyvin :'(
Näillänäkymin edessä on raskauden keskeytys, nestekertymä/kysta on isoin mitä osastolääkäri oli nähnyt ja sanoi että näkymät on todella kurjat, se on melkein koko toisen keuhkon kokoinen ja painaa jo sydäntä:'(
Ensi keskiviikkona seuraava käynti, tilannetta voidaan lääkäreiden mukaan seurata vielä pari viikkoa koska Valviralta pitää keskeytys anoa ennen 24+0.

Ollaan niin rikki :'(

NiQ
Lunalle iso halaus! :hug: Ei näin vaan saa käydä kenellekään! :'( Oliko tämä nyt joku kunnon spesialisti vai kuinka? Olisiko sittenkin mahdollista että kysta olisi vain vaaraton :(

ON: Meni nyt ajatukset ihan sekaisin Lunan huonoista kuulumisista. Meillä oli tänään nt-ultra, kaikki ok. Oon edelleenkin ollut niin väsynyt etten oo jaksanut yhtään kirjoitella, sorry palstakamut.

NiQ & Orvokki 12+3

Voi ei Luna, Olen tosi pahoillani uutisista joita tänään saitte :'(

Haleja tuhannesti, olette mielessä! :heart:

Toivotaan vielä, että ensi keskiviikkona tilanne olisi muuttunut. Jos saisin nyt toivoa mitä vaan, niin toivoisin, että pienen pojan kroppa sun masussa poistaisi tuon nestekertymän / kystan! :heart:

Voimia!

En löydä muita sanoja..

luna, olen niin kovin pahoillani. Sanat ei edes riitä lohduttamaan. Voi kunpa vielä joku ihme parempaan suuntaan tapahtuisi. On niin väärin jos joudutte luopumaan pikkuisesta. Voimia muru suuren surun keskelle. Olet ajatuksissani ja hiljaisissa toiveissani.

Luna: Miten epäreilua. Toiset suree väärää sukupuolta ja raskauskiloja kun toisilla on oikeasti vähän isommat huolet. Olen niin pahoillani. Oliko mitään toivoa siitä, että vauva voisi vielä selvitä? Edellisessä viestissä kun kirjoitit, että jos sen pystyisi leikkaamaan kun vauva on syntynyt. Jos pikkuinen kasvaisi vielä vähän...Muistan ainakin lukeneeni, että 24 viikolla syntyneitäkin on selvinnyt. Seuraavatko ne nyt sen kystan kehittymistä/kasvua sen pari viikkoa? Eikä löydöksistä ollut merkkiäkään np-ultrassa? Itkettää. Ottakaa miehen kanssa toisistanne kiinni, lapsettomuusasiat olivat yhteisiä kuten raskauskin ja toinen on toista varten niin hyvinä kuin huonoina hetkinä <3

Täällä taas veristä vuotoa, tai pikemminkin ruskeaa (vanhaa verta) ja seassa ihan pieniä hyytymiä (limakalvon paloja?). En jaksa lähteä äitiyspoliklinikan päivystykseen jonottamaan saadakseni kuulla ettei vuodolle näy syytä. Laitoin säpoa minua hoitaneelle lapsettomuushoitoihin+synnytyksiiin ja naistentauteihin erikoistuneelle lääkärille, toivottavasti vastaa. Eihän mitään voi näkemättä sanoa, mutta saisin edes tietää olisiko aihetta käydä näytillä. Vaikka sitten yksityisellä. Rakenneultraankin on vielä melkein kaksi viikkoa.

Hempukkainen 19+0 poks!

Ensin ultrauksen teki erikoislääkäri joka tutki aivot, sydämen, munuaiset, nilkat, navan, reisiluun jne jne ja kaikki rakenteet olivat kunnossa. Sitten hän katseli sitä nestekertymä/kysta-esiintymää ja mietti painaako se jo vähän sydäntä. Hän pyysi toisen lääkärin mielipidettä ja paikalle tuli toinen lääkäri. Hän katsoi tilannetta ja totesi että kyse ei ole monesta kystasta vaan että ne kaikki ovat samaa massaa. Ne väin näyttivät eri palleroilta kaikujen vuoksi tms. Kun maanantainahan kätilö mittasi suurimman olevan 1cm niin nyt se olikin sitten hurjasti isompi kun kaikki kuuluivat samaan ja niitä oli koko toisen keuhkon alueella. Yleensä CCAMmiin kuuluu useita kystia jotka voivat pienetä jne ja jos niin olisi niin tilanne olisi se mitä lääkäri eilen kuvaili, eli ennuste olisi hyvä.

Todettuaan kystamassan olevan isoin mitä hän on nähnyt, lääkäri sanoi että näkymät ovat todella kurjat ja vaikka kaikki menisi niin hyvin kuin mahdollista, lopputulos olisi vain lähellä tyydyttävää ja alkoi puhumaan keskeytyksestä. Ennen sitä kysyi onko tämä ensimmäinen lapsemme:(
Todennäköisesti jos keskeytystä ei tehdä niin tapahtuu niin että keuhkot eivät kehity koska niillä ei ole tilaa ja kasvauma painaa sydäntä ja aiheuttaa sille komplikaatioita ja muutenkin kaikki sen alueen elimet kärsivät. Ensi keskiviikkona on uusi ultra osaksi kain siksi että saadaan sulatella asiaa ja toisaalta jäi tunne että meidän surkean olemuksen vuoksi sanoivat että voidaan ensi viikolla vielä varmentaa onko nestekertymä/kysta laajentunut ja tilanne pahentunut tms, tai että voidaan siis varmentaa keskeytyspäätöstä, nyt kun on vielä muutama viikko aikaa sitä hakea.
Sekin on hurjaa että nyt vauva voi vielä ihan hyvin, siellä se pyöri ja mukelsi, mutta pikku hiljaa kysta alkaisi haitata sen oloa enemmän ja enemmän:(

Kauheasti sitä ihmettä toki toivoo, mutta lääkäri ei antanut siihen mitään toivoa. Ja mieskin sanoi että älä kauheasti mieti sitä ihmettä, ettei sattuisi sitten vain enemmän lisää:(
Mieskin on tietenkin ihan rikki, itketään vuorotellen. Oon ollu raskauden aikana onnellisempi mitä ikinä oon ollut, ja nyt näyttää siltä että edessä on kamalimmat asiat mitä ikinä oon elämässä kokenu:(:(

Tuntuu kurjalta kun potkujakin tunnen nyt enemmän, eikä niistä voi iloita:(:(

Kiitos kaikille sanoistanne, olette tosi tärkeitä, ja toivon teille niin paljon hyvää
kuin ikinä vain voi.
Kyllä me tästä selvitään, pelottaa kyllä paljon tulevat viikot:(

Yhteistyössä