Clomittaret vuonna 2011!

ainiit kun mä en ota tosta selvää... nyt puhu et mä löydän paremman miehen jostain ja hän ei oo mun arvonen, eli jotain tunteita on kai edelleen... 36v on.

mistäköhän muuten mahtaa johtua että mulla on ovistesti näyttäny yli 1,5vrk vahvaa viivaa... eiks sen pitäis aika nopeesti haalistua?
 
vauvaton Josko tää pitkä odotuksen odotus käy vaan miehisyyden päälle? Koita osoittaa miehelles ettet haluu ketään muuta. Ovistestiin liittyen oon luullut et ne näyttääkin muutaman päivän sitä vahvaa viivaa??
 
Vauvaton, mun mies täyttää ensi viikolla 35v (ei hän ole vanha) ja ollaan oltu yli 12v yhdessä.

Lapsettomuus varmasti repii suhteen äärimmilleen. Kuitenkin on muistettava että teidän parisuhde on alkanut jostain ihan muusta. Lapsen tarve on valtava, ymmärrän. Meidän kolmannen pojan kuoleman jälkeen. On vauva ollut järkyttävän suuri päämäärä. On pakko eihän tästä muuten selviä. Kuitenkin minulle on tärkeemmäksi tullut oma mies, hän on vielä kaiken paskan jälkeen vierelläni. Onhan meillä 2 elävää poikaa ja erittäin onnellinen. En pysty tietämään miltä tuntuu ettei ensimmäistäkään lasta "kuulu".

Itseäni suuttuttaa että sanotaan et vielähän kerkeätte ym. Kun on kuitenkin 1,5v odotettu kierrosta toiseen ja ei sitä plussaa testiin tule...Se tuntuu tosi ahdistavalta.

Päivä kerrallaan eteenpäin, enin "into" on laimentunu. Jos ei niin sitten ei. Lapsia kun EI TEHDÄ vaan niitä saadaan, pitää täysin paikkansa

Jaksuja ja JUTTELE miehesi kanssa kovasti, vakavasti ja ymmärryksellä.Hän tuntuu olevan nyt pahasti "hukassa". :hug:
 
Viimeksi muokattu:
päivi1980 hän on enemmän ku hukassa, mutta ei suostu keskustelemaan eikä ota mitään mun tarjoamaa apua vastaan. ehkä kun hän saa rauhassa märehtiä asioita joskus pystyy jo puhumaan. mä alan oikeesti kallistua siihen et tää lapsettomuus on sille pahempi pala ku mulle :/
 
mymosa
Katie, ylihuomenna poksahtaa 16+0 käyntiin :) Eilen illalla kuuntelin kotona sykettä ja pieniä liikkeitä on alkanut tuntua silloin tällöin.
NT-ultrassa kaikki oli hyvin, turvotusta oli 0,5mm eli olematon. 4vkon päästä rakenneultra ja sitten voisi jo kertoo lapsille vauvasta.

Meillä tosiaan ei tehty muuta, kuin mulla todettiin liian korkeet sokerit ja pco ---> sain metut ja terot. Sitten n.6kk kuluttua tutkittiin saiko nämä ovista aikaan, ei saanut ja äitipolilla määrättiin uudet terot ja clomit.
Ei ollut miehen tutkimuksista mitään puhetta, vain siitä, jos clomit ei nyt toimi ja tuplataan, sitten on vaihtoehtona lähtee lapsettomuushoitoihin.

Tuttua tuo miehen käyttäytyminen.. exä oli sellanen, että sen mielestä suhteessa kuuluu olla yhteinen lapsi. Ja aiempienkin lasten ois pitänyt sanoa häntä isäksi. Joten myös se, ettei yhteistä lasta onneksi tullut repi suhdetta muiden ongelmien lomassa.
Sitten tämä nykyinen, jolle yhteinen lapsi oli toiveissa, mutta sanoi, ettei se meidän välejä riko vaikkei tulisikaan. Me ollaan hänen perhe, aina.

Voi siis sanoa, että mua repi enemmän meidän 18kk kestänyt "yrittäminen", mies jaksoi olla positiivinen, kun mulla loppui toivo.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
heippa kaikille.

vielä kyselen tosta ovistestistä et mitä ihmettä mulle tapahtuu kun viime to-pe ja nyt myöskin to-pe ollut ovistesti positiivinen... nyt alkaa vähän haalenemaan mut limaa aina ajoittain ihan pulpahtelee... alavattalla tunne et olis menkat... vas. munasarjaa viiltelee. onko joku ihmeen tuplaovis viikon välein mahdollinen??? muistan lukeneeni jostain et ovis+ saattaa enteillä myöskin raskautta ennen ku raskaustesti näyttää mitään... nythän se olis just kiinnittyny jos ekasta ovisplussasta olis tärpänny. kauheesti seikkailee asiat mielessä, varsinki kun on kotona tilanne mikä on. olis aika outo tilanne jos nyt ilmoittaisin et vauva on tulossa... toiveajattelua/pelkoa tää varmaan vaan on. stressi tekee jälleen kepposet :) mä oon nyt ihan hämilläni kuitenkin tästä kaikesta. Voiko clomit vaikuttaa noin?
 
Uusi clomitar ilmoittautuu. Toinen Clomikierto meneillään ja samalla ivf-jonossa ollaan, jos Clomit eivät toivottua tulosta tuo tullessaan.
Eilen munasarjassa, oikealla tuntui poksahdus. Mitä ihmettä? Onko kenelläkään muilla clomien syönnin yhteydessä tapahtunut????? Eilen oli kp 11/28.
 




tiistai 15.11.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo


Juudith.........kp32......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp27......28v......11/08......1.lapsi.....4.clom

kaktuspiikki...kp22......28v......01/10......2.lapsi.....välikierto

Katie85.........kp10......26v......06/10......1.lapsi......välikierto

magda..........kp26......24v.......06/10......2.lapsi.....välikierto

Päivi1980.....kp9........30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali...........kp58......33v.......11/10......3.lapsi......1.clom

RäsyNukke....kp28......28v.........01/10......2.lapsi......5.clom

AnnaE..........kp19.......26v.......10/10......2.lapsi......3.clom

Aniit.............kp17......26v.......09/10......2.lapsi......1.clom

Ronja76........kp6.......35v.......02/11......1.lapsi......1.clom

Rouva Rimpula..kp15.....30v.....03/10.....2.lapsi.....2.clom







:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:

Vauva haaveissa.....25v.....02/11.....1.lapsi.....2.clom.....+15.10.+



 
Viimeksi muokattu:
mymosa - Voi vitsi, onnea! Pääsispä itsekin joskus tohon tilanteeseen :)

Rouva Rimpula - Tervetuloa! Ilmoitatko vähän lisää tietoja jos haluat listalle? Mulle clomit teki vaikka minkälaisia alavatsatuntemuksia. Onks teillä muuten joku syy miksi mennään suoraan clomeista ivf:n? Yleensähän siinä on ymmärtääkseni inssit välissä.
 
Kiitos!
Kp 12, yritys alkanut 03/2010, ikää 30, 2.lapsi. 2.clomikierto.

Sperman laatu on niin hyvä, ettei inssi ole sen parempi kuin clomitkaan. Niin sanoi hoitava lääkäri. Inssi olisi kuulemma "ajanhukkaa" meidän kohdallamme. En osannut tuota päätöstä kyseenalaistaa millään tavalla. Että näillä nyt mennään. Ellei clomit tuo tulosta niin ivf suoraan edessä.

Onko teillä clomit ennenaikaistaneet ovista?
 
Tervetuloa Rouva Rimpula ja Ronja76!

Täällä ovistesti näytti (ehkä) plussaa eilen, kaksi yhtä vahvaa viivaa ilmestyi, mutta en tiedä ilmestyivätkö ne "sallitussa" (30min) ajassa, kun unohdin katsoa tuloksen ennen kuin menin nukuttamaan tyttöä... Eli noin tunti testauksesta ehti vierähtää ennen kuin pääsin tulosta ihmettelemään. Tänään sitten selkeä oviskivut ja inhottavat tuntemukset. Oli miten oli, niin menetetty kierto tämä joka tapauksessa on, mies töissä, ellei sitten torstaista asti ole joku sinnikäs pikkukaveri selvinnyt hengissä... Jotenkin on mieli maassa, vaikka vähän piristikin tieto että sain opiskelupaikan ja tammikuussa alkaa opinnot.

Joku mainitsi että clomifen kertyy elimistöön, tietääkö kukaan mitä se käytännössä tarkoittaa? Kasvaako kenties tuplaraskauden mahdollisuus joka kuukausi, jos edelllisistä kuureista on aina elimistössä rippeet jäljellä kun uusi satsi aloitetaan? Vai näkyykö se vaan siinä että oireet lisääntyvät useampien kiertojen myötä. Minulla ei onneksi mitään pahoja oireita ole ollutkaan, kuumia aaltoja vaan ja nyt tässä viimeisimmäss ajoittaista, lievää päänsärkyä.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :heart:

Katie mulle ei tehty mitään muuta tutkimuksia kuin tuo ultraus, jossa gyne havaitsi lievää PCO:ta. Kierrot on mulla olleet aina säännööliset ja suht. lyhyet 25-27 päivää (ja mieluummin yleensä tuon lyhyemmän mukaan).

Milloinkas teille on tehty seurantaultra clomien aloituksen jälkeen, siis minä kiertopäivänä? Mulle gyne suositteli kiertopäiviä 10-11, joista molemmat osuu viikonlopulle. Mitenkäs olisikohan parempi tehdä ennen vai vasta viikonlopun jälkeen. Mulla on soittopyyntö gynelle vetämässä, mutta kärsimättömyyttäni kyselen ;)

Entä sivuvaikutukset? Tänään nappasin 3. clomin, eikä toistaiseksi ole ollut minkäänmoisia sivuvaikutuksia. Toisaaltahan se on hyvä juttu, mutta sitten mieleen hiipii epäilys, että mitenkähän ne mahtaa toimia... Olisin AnnaE:n tavoin kiinnostunut myös tuosta clomien kertymisestä elimistöön.
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille Clomittareille! :wave:


Katie85:Mulle voi listan päivityksen tehä: ikä 33, muut asiat ei oo muuttunut :)
Sen verran positiivista että niin kun arvelin, käynnistetään taas Primolutilla kuukautiset ja tänään viimeinen primo otettu. Nyt odotan koska vuoto alkaa ja sit lähtee toinen clomi-kierros käyntiin. Toivottavasti tehokkaampi ku ensimmäinen ;)
 
Ronja - Mulle on sanottu et seurantaultran pitäis olla kp10-12. Eli sun tapauksessa oon samaa mieltä mymosan kanssa ja koittaisin saada ajan maanantaille.

Riinali - Korjattu on ja synttärionnet! :) Nostetaanko sulle annosta tähän toiseen kiertoon?
 
Tervetuloa Ronja!

AnnaE harmi ettei mies oo nyt just paikalla. Pöh!

ON: ei mitään uutta. Tikuttelu ei oo tuottanu tulosta ja päädyinki tänään tilaan niitä digitestejä. Huono olo on nyt ollu parina päivänä. Mietin et voisko ne clomit nyt aiheuttaa tämmöstä etovaa oloa?

Mitähän kuuluu kirjoittajalle vauvaton?
 
Heippa vaan.

Tervetuloa uusille clomittarille munkin puolesta :)

ainiit kiitos kun kysyit, olin aika yllättynyt että joku jaksaa kysellä tällaisen rutisijan perään ;)
Mulle kuuluu tällä hetkellä sellasta,että ihmettelen tuon miessukupuolen edustajien ajatusmaailmaa... meillä asioita selvitelty ja syyksi käytökseen löytyi lapsettomuus... ajatusmaailma vaan kovin mustavalkoinen ja minua syyllistävä asian suhteen.

fyysinen vointikin on ollut outo. valkkari ei oo loppunu, muuttanut vaan koostumustaan, menkkakipujen oloisia tuntemuksia koko ajan ja ruoka tulee aika vauhdikkaasti toisesta päästä ulos, mikään vatsatauti tää ei kuitenkaan tunnustais olevan... huonoa oloa ja huimausta. kai noi clomit taas aiheuttelee mulle näitä kivoja oireita tässä vaiheessa kiertoa. :(

nyt pitäis vaan miettiä että alotanko ens kiertoon clomit vai en. nyt on menny taas hyvä kierto hukkaan ton ukon temppuilujen takia... ens kierrossa tuskin ovuloin vaikka söisinkin clomit... ja en viittis niitä syödä jos toi yks taas kehittää jotain. en enää yhtään kuuria aio turhaan napostella :mad:
 
Nyt meni hermot. Hoitavalta paikallissairaalan lääkäriltä tuli kirje jossa toteaa että seuraava kontrolli on sitten huhtikuussa 2012. Eli ei meinaa ollenkaan ultrata nyt clomien aikaan, muusta puhumattakaan. Nyt kyllä raivostuin ja meinaan mennä yksityiselle.
 
Aniit - Jatka vaan sitä tikuttelua, voihan olla et sulla on myöhäinen ovis tulossa. Tai sit sun clomiannos ei oo vielä riittävä ja tää kierto on ovuloimaton. Eiks se sun lääkäri antanu mitään ohjeita siihen tilanteeseen ellet tällä annoksella saa plussaa ovistestiin? Aika oudolta kuulostaa. Tota ultraahan ei kaikilla oo, mut kyllä sitä nyt jollain pitää kontrolloida tuleeko se ovis jos kerran lääkkeitä käytetään!

vauvaton - Mäkin oon sitä mieltä et pitäisin välikierron. Voisitteko mennä jonnekin ammattilaiselle juttelemaan miehesi kanssa? En ihan ymmärrä hänen pointtiaan siinä että pihtaa seksiä ovisaikaan jos kuitenkin ongelma on se että hän haluaa lapsen sun kanssasi?? Lapsettomuushan on jonkinasteinen kriisi joka parisuhteelle ja vaikka joskus sen nyytin varmasti saattekin niin nyt vois olla kuitenkin hyvä hetki ottaa aikalisä jos suhde alkaa olla vaakalaudalla lapsiasian vuoksi? Vai miltä susta itsestä tuntuu?

ON: Ei erikoista, tikuttelu aloitettu tänään ja piuhdas negahan se :D Tää on tietty lääkkeetön kierto, et aika pessimisti oon ton ovulaation suhteen muutenkin mut hyvähän se on tikuttaa jos vanhoilla clomeilla olis vaikka vielä jotain vaikutusta :)
 
Heippa vaan.

Tervetuloa uusille clomittarille munkin puolesta :)

ainiit kiitos kun kysyit, olin aika yllättynyt että joku jaksaa kysellä tällaisen rutisijan perään ;)
Mulle kuuluu tällä hetkellä sellasta,että ihmettelen tuon miessukupuolen edustajien ajatusmaailmaa... meillä asioita selvitelty ja syyksi käytökseen löytyi lapsettomuus... ajatusmaailma vaan kovin mustavalkoinen ja minua syyllistävä asian suhteen.

fyysinen vointikin on ollut outo. valkkari ei oo loppunu, muuttanut vaan koostumustaan, menkkakipujen oloisia tuntemuksia koko ajan ja ruoka tulee aika vauhdikkaasti toisesta päästä ulos, mikään vatsatauti tää ei kuitenkaan tunnustais olevan... huonoa oloa ja huimausta. kai noi clomit taas aiheuttelee mulle näitä kivoja oireita tässä vaiheessa kiertoa. :(

nyt pitäis vaan miettiä että alotanko ens kiertoon clomit vai en. nyt on menny taas hyvä kierto hukkaan ton ukon temppuilujen takia... ens kierrossa tuskin ovuloin vaikka söisinkin clomit... ja en viittis niitä syödä jos toi yks taas kehittää jotain. en enää yhtään kuuria aio turhaan napostella :mad:
Kamalaa tollanen syyllistäminen :/ Koittaako hän pahoittaa sun mielen vai mikä pointti tollasella on? Eihän se lapsettomuus sun vika ole... Kuitenkin se lapsen tekeminen on yhteinen juttu ja jos sitä ei kuulu ni ei siinä mitään syyllisiä kuulu etsiä vaan yhdessä mennään sitten hoitoihin jos tarve jne. Mä ite lopettaisin kyl koko yrittämisen ihmisen kanssa joka ei ole siinä samalla lailla mukana, tai ainakin pitäisin just taukoa kunnes mies on taas omasta tahdostaan hommassa mukana. Menee sulla aikaa ja rahaa hukkaan jos turhaan niitä clomeja joudut syömään toisen pihtaamisen takia :/ Toivottavasti saatte asiat kuntoon!!
 
  • Tykkää
Reactions: Katie85 ja Aniit
Katie85 joo, mä uskon et on myöhänen ovis jos on ovista ollenkaan. Vaikutti kyllä se lääkärin kirje niin tympeeltä etten kyllä perään enää soittele vaikka miehen mielestä vielä olis kannattanu. Jännää, kun keväällä sama lääkäri ei kirjottanu mulle clomeja kun on niin suuri riski monikkoraskauteen ja nyt ei oo ollenkaan kiinnostunu ultraamaan! No, väestöliitossa oli tosi ystävällinen nainen luurin päässä. :) Ja vielä tuosta sun tilanteesta, niin kyllä mäkin tikuttaisin, eihän sitä koskaan tiedä. ;)
 
Aniit: Kuulostaa kyl aivan pöyristyttävältä tuo, et sulla ei oo yhtään seurantaultraa clomien aikana! Mitä järkeä vetää niitä kalliita lääkkeitä jos ei oo mitään tietoa, onks annostus oikea ja tapahtuuks siel yhtää mitää.. :O Must sä teit ihan oikeen ratkasun, ku soitit heti yksityiselle ja meet sinne huomenna. :) Voiha se olla, et ei ookaan liian myöhästä, jos tosiaan onkin tulossa myöhänen ovis. Ite ovuloin tos plussakierrossa vast kp 19 tai 20. Tai sit jos tää kierto meni sit pipariks, ni ainakii jatko menee sit paremmi, ku annostukset saahaa kohillee ja seurantaultrat tehää ajallaa. Ja et ne oikeesti sit tehää. Must se seuranta on kuitekii aika tärkeetä. Kallistaha yksityisellä on, mut ainakii hommat hoituu ja ite muistan aina hehkuttaa omaa kokemustani Felicitaksesta, jossa lääkärit hois kyl hommansa iha vimpan päälle hyvi. :)

vauvaton: Mä oisin kans vähä sil linjalla, et nyt kantsis pitää ainakii yks välikierto ja miettiä sun miehen kanssa iha rauhassa, et mitä työ ja lähinnä just se haluaa. Oon ymmärtäny sun kirjotuksista, et sitä kiristää just se lapsettomuus, mut toisaalta taas herää kysymys, et haluaaks se kuitenkaa sitä lasta, ku aina oviksen aikaa se kehittää jotain riidan aihetta, ettei tarvis harrastaa seksiä ja mahikset onnistua ois mahollisimman nollassa. Onkohan sun mies alkanu epäröimää, et mitä haluaa, mut toisaalta, oottehan työ jo yrittäny nii kaua, et tuskin nää asiat mitenkää liian nopeesti on tapahtunu. On ollu kyl aikaa sulatella sitä, et mitä jos tärppi tuliskin ja hänestä tuliskin iha oikeesti joku päivä isä. On tuo kyl tosi rankkaa varmasti ollu teille molemmille, ku yritystä on nyt takana ilmeisesti jo 3 vuotta! En osaa kuvitellakaa, miten hajalla noin pitkän yrittämisen jälkee voiskaan olla.. Ei siis mikää ihme jos parisuhdekii alkaa rakoilla, vaik ei se munkaa mielestä oo todellakaa oikei, et sun mies syyllistää sua täst ongelmasta. Tarpeeks vaikeeta varmast muutenkii, ni saatikka sit jos tärkee tukipilari ja puoliso asettuu vastapuolelle. Vaikeita juttuja.. Toivottavast saatte jonkun ratkasun aikaseks nopeesti. :hug:
Ajattelitko nyt testailla joku päivä? Saitko oviksen bongattua täs kierrossa?
 

Yhteistyössä