Clomittaret vuonna 2011!

Heippa kaikille jälleen.

Nyt olen minäkin virallisesti astumassa Clomittarien joukkoon. parin viikon ihmettelyn ja raskausepäilyjen jälkeen odottelen vuodon alkua (terolutit loppu tänään ja yleensä alk. samana tai seur. päivänä vuoto) ja 3-7kp olis ekat clomit. jännittää, ahdistaa ja vaikka mitä kun ei tosiaan oo vielä noista kokemusta ja nyt tässä (teroluteilla aikaansaadussa) kierrossa ollut tosi voimakkaita oireita jo ihan omasta takaa niin mitähän mahtaa clomeista seurata. normaalisti mulla ei mitään pms oireilua ole ollut... :( töissäkin pitäis pystyä olemaan samaan aikaan 2-3VRK putkia ja täällä on ihan järkyttävän kuuma nukkua muutenkin, saati sitten kuumien aaltojen kera :/

Te viisaat ja kokeneet kertokaa mulle mistä ootte laskenu ekan kiertopäivän. siis onko se eka tiputtelupäivä vai kunnon vuotopäivä? mulla on tänään jo tullut paperiin punasta viirua, ja jos iltaa kohti vielä yltyy niin onko tänään kp1 vai huomenna? tai jos tiputtelutyylinen vuoto jatkuu useamman päivän? en tajunnu/viittiny gyneltä kysyä kun tuo suomenkieli ei meinannut riittää mihinkään muuhunkaan opastukseen :(
 
vauvaton mulle lääkäri korosti et kierron eka päivä on kunnon vuotopäivä, ei tiputtelupäiviä lasketa vielä... Eli ei ainakaan eilinen ollut vielä kiertosi eka päivä... Tsemppiä ekaan clomikiertoon, toivottavasti menee suht kivuttomasti! =)
 
Vauvaton Ensimmäinen kunnon vuotopäivä kuten Juudith sanoikin :) Äläkä huoli, kaikilla ei välttämättä edes tule hurjia oireita clomeista..

Täällä meni sitte viiminen clomikierto harakoille. Peitto heilunu kerran päivää ennen ovisplussaa, joten mahdollisuudet on aika minimaaliset. Skippasin lugetkin kun en jaksa sitä sen aiheuttamaa pahaa oloa ym. ikäviä oireita.
 
Juudith Mulla ne vaikuttaa mm. mielialaan. Ekassa luge kierrossa oli heti ekan pilsun jälkeen niin kipeet tissit ettei mitään tolkkua. Ja sitte mulla tulee semmosia hurjia menkkajomotuksia..Ihan semmonen tunne että menkat alkaa kohta, ja se tunne on koko aika. En tiedä onko yhteydessä lugeihin mutta loppukierrossa tulee yhden kerran sellanen viiltävä kipu vatsaan mikä pistää koko kropan kaksinkerroin..

Onhan sitä naiset ennenkin raskautunu vaan yhden kerran jälkeen. Mutta edelliset kolme kiertoa on menny melkein täysin nappiin ajotuksen kanssa eikä silti tärppiä. Joten en usko ihmeeseen :D
 
Kun oli puhe että osa syö lugeja ja mä teroja niin osaako joku kertoa niiden erosta? Miks mulle on esim. määrätty terolutit ja osalle teille luget? Kai niissä jotain eroja on!?
Mulle terot aiheuttaa tosi paljon mielialan vaihteluita ja menkkamaista jomotusta ja voimakkaita alamaha viiltoja. Ensi kierrossa jätän ne väliin suosiolla. Täällä testattu tänään siis aamulla nega (kp 28) ja nyt jäivät terot jotta vuoto alkais. Varmaan parin päivän sisällä. Itsekään en ihmeisiin usko, sillä jo 3 kiertoa clomeilla menty ja ajoituksen on kyllä osuneet todella tarkkaan ovikseen, mut ei silti tärppää! Huoh, no uuteen yritykseen :) Onnea muillekin!! :)
 
En tiedä onko niillä suuria eroja, molemmat ainakin vissiin ajaa samaa asiaa? Mut siis mä syön teroja samaan tarkotukseen kun Vauva haaveissa.. eli menkkojen "käynnistämiseen" ja lugeja käytän ovulaatiosta testaamispäivään varmistamaan keltarauhashormonin erittymiseen, ellei oma kroppa sitä hoida... Ja jos testi positiivinen lääkäri käski käyttää lugeja ekaan ultraan asti....
 
kai niillä jotain eroa on jos molempia pitää eri aikaan kierrosta syödä? ja miten niin ei saa teroja ja clomeja syödä samaan aikaan? siis meinaatteko samana päivänä vai samassa kierrossa? mulla clomit kp3-7 ja terot 15-24... väärin?
 
mymosa
Niin mulle on sanottu, ettei saa syödä yhtaikaa sekä sairaanhoitaja, että sairaalapuolen gyne. En sitten tiedä miksi, jotkut ovat sanoneet, että terot voivat estää ovuloinnin.

Eli jos ovis olisikin tuolloin kp15 jälkeen niin ei mahdollisesti tulisikaan.
 
itseasiassa oon kuullu samaa että terot jotenkin estäisi ovuloinnin. pitääpä kysellä kun on seurantaultra joskus kp 10 jälkeen... mulla vaan ei ala menkatkaan (jos clomit ei tuota ovulaatiota) ilman teroja. mut eiköhän selviä lääkärikäynnillä :)
 
mymosa
mulla on sama, ettei menkkoja ilman teroja, joten se tässä vähän jänskää.. Huomenna alkais viimeinen terokuuri.. sit se on taas totta 3kk "tauon" jälkeen.. vauvan yritys, vaikkei ehkäsyä ollakaan käytetty koko aikana.
 
Mulle siis määrätty aluks terot käynnistämään menkat ja nyt clomien rinnalla tehostamaan keltarauhas hormoonia, jos satun jäämään raskaaksi. Ne pitää aloittaa aina 2 päivää ovulaatiosta, ei 15 kiertopäivä. Koska just teroja syömällä ei tule ovulaatiota jos se olis tulossa myöhemmin. Mulla ovulaatio tullut kp 17 nyt paris kierros ni kp 20 aloitan terot. Mut siis lääkäreiden määräykset on yksilöllisiä ja itselle sopivia.

Täällä odotetaan edelleen menkkoja, sit alkais 4 clomi kierto!
 
Tervehdys uusille, itse ole ollut taustalla vähän aikaa ja miettinyt muita asioita loman aikana. Viimeksi mietin ovulaatiotestien toimivuutta itselläni kun mulla on PCO ja niinpä taisi tässä kierrossa käydä, että ovulaatio olikin vasta kp 27 (!!!) lämpöjen perusteella ja ei siis mikään ihme etten saanut plussaa kp 12-22 välisenä aikana ovulaatiotesteihin.

Puhuin lääkärinkin kanssa ja sen mukaan on ihan normaalia, että kierrot on eri pituisia. Mulla siis nyt takana 2 clomikiertoa (2 tabl kp3-7) joissa olen ovuloinut, eka oli 30 päivää ja ovulaatio kp 17 ja nyt tämä 36 päivää ja ovulaatio kp27. Yritä tässä nyt sitten ajottaa petipuuhat oikeisiin päiviin, käytännössä on kai paras ottaa käyttöön joka toinen päivä taktiikka koko kierron ajan - saas nähdä miten mies jaksaa ;)

Onko muilla kokemuksia näinkin eripituisista kierroista samoilla clomiannostuksilla?
 
Heippa hei.

No nyt on jo neljäs Clomipäivä menossa, toistaiseksi ei kummempia oireita. jotenkin poissaolevaa oloa ja vähän normaalia kuumempi on ollut ei muuta. menkat loppu ku seinään ekana clomipäivänä, se oli outoa. Nyt sitten ihmetellään onko lääkkeillä ollut vastetta. soitin sovitusti clomit aloitettuani gyn.pkl varatakseni ultra-ajan ja mikä on vastaus... EI OLE LÄÄKÄREITÄ! siis mitä!?! :mad: joo no otettiinhan susta nuo labrat (ennen clomeja) kyllä se riittää että lääkäri kattoo ne... a-h-a... no pitkän vänkäämisen jälkeen sain ajan kp 13, toivottavasti ei menny liian myöhäiseksi... jos siellä nyt mitään on tapahtuakseen. :confused:
 
vauvaton toi kp 13 on hyvä aika mennä ultraan, mun mielestä lääkäri sano mulle et suunnilleen kp 12-15 välisenä aikana... Tänään aamulla testasin vahvan negan :( Ei auta itku markkinoilla, uuteen kiertoon toiveet sitten taas...
 
Täällä kp 27 ja negaa näyttää herkkä testi :( Torstaina on 2 viikkoa ovisplussasta joten voi olla vielä liian aikaista testata, mutta jotenkin en vaan usko kun pms-oireet on jo alkanu... Seuraavassa kierrossa pidän tauon clomeista enkä tiedä jatkanko niitä ollenkaan, elokuussa menen taas lääkärille. Ehkä ois aika kokeilla jotain muuta lääkettä tai nostaa clomien annostusta. Nyt siis takana 5 clomikiertoa ja yli vuosi yritystä...

Juudith: Mikä kp sulla menossa? Toivottovasti se nega muuttuisi vielä plussaksi!
 
magda ei se enää muutu, menkat alko tänään alkuillasta ku lopetin sit luget ku oli nega jo lauantaina, nyt on sitte siis kp32 suunnilleen ja huomen ilmeisesti kp1 taas. Mikä annostus sulla on clomeissa? Onko se ultrattu et se annostus on ollu riittävä ? Mulla kolmas annostus osu vast kohilleen... Mut ei riittäny viel sit ainakaan raskauteen asti.
 
Mun on luvattu käyttää kahdeksan kiertoa clomeja putkeen, mutta taidan nyt neljännen jälkeen pitää tauon. En ole löytänyt ketään, jolla olisi enää neljännen jälkeen plussaa tullut, joten en tiedä, aloitanko enää. Sivuoireet on nykyään niin kovat. Vaste on katsottu kaksi kertaa ultralla ja hyvä on. Kuitenkaan ei ole edes haamulaista testiin tullut. Nytkin taas menkkakivut kolkuttelevat ja tiputteluvuoto alkoi, joten se taas tästä kierrosta.

Hollannikas: Mulla vaihteli kiertojen pituus ennen clomien aloittamista, johtuen todennäköisesti siitä, että e-pillereiden lopettamisesta oli niin vähän aikaa. Nyt kolmen clomikierron pituudet ovat olleet 27,28 ja 29. Tästä neljännestä ei ole vielä varmaa tietoa, mutta taitaa jäädä lyhyeksi, kun nyt jo tiputtelee ja vasta kp 25.
Ovulaatiotestien plussat tulleet aina kp15 tai kp16.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin liittyisin teidän joukkoon.

Yritystä takana n. 2v ja kiertoa koitettu tasata teroluteilla pillerien jälkeen. Kierron tasaantuminen loppui samalla kun teroluttien syöminenkin. Clomit ollu mukana yht. 3 kierrossa, josta kahdessa oikea annostus eli 2 tabl. Tulosta ei ole vielä tullut ja tällä hetkellä on ihan omatoiminen hengähdyskuukausi menossa pillereistä ja tikuista. Keväällä sain laihutettua n.15kg ja vielä pitäisi nuo loput saada pois.
PCO - tyyppiset munasarjat ja ylipainoa n. 10 - 15 kg.
Ikä 26v

Miten teillä muilla onnistuu oviksen pongailu? Mistä hankitte testit? Mitkä testit parhaita?

Sitten kysyisin vielä että miten teillä muu elämä etenee?
Onko kaikki muu pysähdyksissä vai eteneekö asiat (esim. isompi asunto? oopiskelemaan lähteminen? ) Meillä olisi talokuumetta, mutta kannattaako sitä ostaa taloa jos me kahdestaan ollaan. Kun jotenkin tuntuu turhalta kahdestaan asua omakotitalossa jossa olisi tilaa ja pihaa lapsille. Ehkä jopa surullista, niin voimakkaasti liitän nämä kaksi asiaa yhteen.

Toivottavasti mahdun porukkaan mukaan =)
 
Milja tietysti mahdut, tervetuloa =) Kiva saada lisää "kohtalotovereita" tänne kirjottelemaan... En osaa noista ovis-testeistä sanoa mitkä on parhaita, kerran tilasin netistä ja kerran ostin citymarketista, kai ne kaikki ihan suht hyviä on? Joku viisaampi voi kertoa niistä lisää.
Meillä ainakin elämä etenee yrityksestä ja sen tuloksettomuudesta huolimatta, just saadaan taloa valmiiksi ja ens kuussa päästään muuttamaan, opinnot mulla loppusuoralla... En mä jotenkin osaa elää sillä ajatuksella että mitä jos ei lasta tulekaan, kyl viel ainakin usko on vahva et joku päivä tärppää, ehkä yrittämistä ei oo viel niin kauaa (reilu vuos) et olis luopunu jo toivosta. Ei sitä kannata jäädä liikaa murehtimaan et tuleeko vaiko eikö ku sit se ei ainakaan tule jos lakkaa elämästä vauvaa oottaen...
 
Viimeksi muokattu:
Milja: Mä tilasin netistä 15 kpl Herkkiä ovulaatiotestejä ja tuo määrä makso noin 24e. Tilasin aikasemmin myös samasta paikasta Herkkiä raskaustestejä, mitkä oottelee kyl viel kaapissa "oikeaa hetkeä".. Uskoisin, et kyl kaikki testit varmaan iha luotettavia on. Mul on kans pco-tyyppiset munasarjat ja itse asiassa 8 vuotta luulin, et mul on pco. No nyt kuitenkii verikokeista selvis, et kaikki arvot on iha kohillaa eli ei kai mulla sit ookaan pco:ta vaan pco-tyyppiset munasarjat.. Outoa, ettei noita verikokeita ollu otettu koskaa aiemmi vaan diagnoosi oli heti suoralta kädeltä pco.. :confused: No joka tapauksessa, tein pari päivää sitte huviksee yhen ovulaatiotestin, ku olin lukenu, et pcolaisilla se näyttäis normaalia korkeammast LH-tasosta johtuen aina positiivista. Mulla siis LH oli kuitenkii normaalissa verikokeitten mukaa ja negatiivinenha siit testistäkii tuli, eli siis näin ollen ne toimii mulla. :)
 

Yhteistyössä