Clomittaret 2014

Heips.

Mut saa siirtää taustalle nyt toistaiseksi..

Ei ollut tässä kierrossa menopur kasvattanut kunnollista follia. Maanantaina kävin ultrassa ja silloin oli vähän kasvanut oikeanpuoleisessa munasarjassa ollut folli, vasemmalla puolella ei. Mulla sit nostettiin menopur 1,5 kertaiseksi ja tänään kun kävin ultrassa niin oikealla puolella oli hyvin vähän kasvua mut vasemmalle puolelle olikin ilmestynyt 3 follia lisää.. Eli se menopur oli jostain syystä lähtenyt niitä kasvattelemaan eikä johtofollia.. Lääkäri ei yhtään tiennyt mikä tohon voisi olla syynä mut kuitenkin päätti et nyt terot kehiin ja ens kierto taukoa.

Ensi kierron alussa pitäisi käydä verikokeissa kun multa ei oo pitkään aikaan otettu mitään kokeita et jospa sieltä löytyis jotakin syytä miks toi menopur toimi nyt tolleen erikoisesti...

melodylle voimia... <3
 
minulla alotettiin clomit helmikuussa aloitus annos oli 5tabl. ja sen seurauksena ultrattiin maaliskuussa ja oli puhkeemassa neljä munasolua tuli ehkäsy käsky, vähennettiin annosta 3tabl.ultrattiin huhtikuussa oli tulossa 2 munasolua kummaltakin puolelta yks tästä kierrosta saatiin yritys käsky ovis oli 13.4 eli nyt jännitetään että saatasko plussa vappuaattona
 
Palailen taas tänne eilisen poliajan jälkeen :) Verikokeiden kuulumiset tosella hyvät, ihanteelliset arvot. Ainoastaan LH on koholla. Eilen aloitin letrot 2tbl ja niitä viisi päivää ja ens ke ultraan. Eilen iltavuorossa rupes jomottamaan munasarjoihin niin, että en meinannut unta illalla saada. Tänään jotakin tuntemuksia, ei ainakaan niin voimakkaita.

Plussa tuulia kaikille :) !!
 
niin eka söin ne 5 tablettia sit harvennettiin niin että otan 3,5,7 päivä ja nyt jos en raskaudu niin harvennetaan vielä eli otan 4,ja 6 päivä eli vaan 2tablettia mulla määrättiin clomit että kasvattaisin limistä kun oli viivamainen ja nyt näytti ultrassa olevan 8mm ja kiitos kannustuksesta
 
olen kuullu samaa mut mun kohalla auttoi ja ovis sattu 13.4 jotakuinkin ja oli irtoomassa kummaltakin puolelta yks eli lekuri painotti kaksosten mahollisuutta mut vappuaattoa odottelessa jos tulis se kuuluisa plussa
 
Hei, täällä olisi yksi mukaan liittyvä lapseton 30+ naishenkilö. Lapselle annettu lupa tulla kesällä 2012 ja nyt ensimmäistä ovulaationinduktiokiertoa vietetään. Alkuun lapsettomuutemme näytti toivottomalta, ensimmäinen tuomio oli että, ilman luovutettuja siittiöitä ei onnistu, sitten oli ISCI ainut mahdollisuus, mutta nyt kuitenkin miehen tulosten parannuttua "kevyemmissä" hoidossa, onneksi. Katsotaan miten pitkä polku tästä tulee... Itsellä siis PCO-tyyppiset munasarjat (labrat kuitenkin ok) ja tämän myötä epäsäännöllinen kierto, miehellä oli alkuun alhainen testo ja ei juuri ollenkaan siittiöitä. Nyt mies "parantunut" ja itsekin tässä toivon mukaan "parannun" hoidoilla. Nyt ensimmäinen letrozol-kierto, lääkitys kp 5-9, 2 tbl/pv (oma kierto yli 40 päivää). Seurantaultra oli 14.4 (kp14) ja tänään 17.4 (kp17) digitesti hymyili ensimmäisen kerran koko vajaan kaksivuotisen historian. Nyt siis viettämään pääsiäistä makuuhuoneen puolelle ja jännäilemään tulevaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mari1980
Tervehdys. Mahtuuko mukaan 40v toista lasta yrittävä vanhus? Ekaa lasta tehtiin 8v kunnes sitten tuli luomuna. Toista lasta yritetty 3v ja nyt tästä kierrosta tuli clomit kuvioon, ja toiveet on pilvissä. Clomit syön kierron 2-6 päivinä 1tbl päivässä. Nyt menossa kolmas tabu. Kierto on noin 27-30 ja menkat kestää 7vrk. Ovuloin ja clomit on määrätty tehostamaan omaa ovista, seurantaa ei ole, ja lekuri sanoikin ettei kaksoset ole varmaan kauhistus, ja jos enemmän olisi tulossa niin ratkotaan vasta sitten ja mietitään miten edetään. Ei siis pitänyt kolmosiakaan kauhistuksena. :D Toiveet on korkealla jotta pääsee pilvi linnoista rytinällä alas ku menkat alkaa. Mitään vikaa ei ole meistä löytynyt joten tiedä sitten miksi ei tärppää. Clomeista ei näin kolmen päivän jälkeen ole ollut mitään oireita, mutta ehkä sitten vikan tabun jälkeen maataankin kaksinkerroin lattialla. Sitten kysymyksiä... Onko normaalia että menkat hiipuu kun syö clomeja? Nyt kolmas päivä ja verta tule enään nimeksikään, vaikka normaalisti vaihdettais sidettä tunnin välein. Entäs sitten minä päivinä voin alkaa odotteleen ovista? Ohjeessa oli että 5-10 päivän kuluttua viimeisestä napista joka minulla on siis sunnuntaina. Mutta voiko se tulla heti menkkojen jälkeenkin??? Ikinä kun mitään ovis oireita ole ollut niin mistäs sitä sitten tietää??
 
Tervetuloa kaikille uusille! Ja hyvää pääsiäistä kaikille!
Ihana saada tänne lisää porukkaa! :) mulla oli eilen lääkäri ja sain ekaa kertaa hyviä uutisia! Labrakokeet oli mulla hyvät. Lääkäri sanoi, että nyt on taidettu löytää mulle lääke mikä toimii eli vaihto clomeista letrozoleen oli hyvä juttu. Ultras näkyi toisessa munasarjassa yksi iso ja muodoltaan hyvä rakkula, joka voisi mahdollisesti hedelmöityä. Mittoja en muista ku olin niin hämmästynyt että voiko olla totta että siel olis joku hyvä rakkula :) limakalvo oli rakenteeltaan hyvä, mutta vissiin hieman ohuehko, mutta lääkäri sanoi että se ehtis viel paksuuntua. Sain pregnylin lisäksi. Pitäis lauantaina pistää ja sunnuntaina kovat petihommat.. Olen iloinen, mutta yritän etten innostuisi liikaa vielä. Toiveikas olen kuitenkin :) terolutit jätän nyt hetkeksi pois.. Jännittää ekaa kertaa vähän :)
 
Tervetuloa uusille!

Ärripurri40, jännä miten eri lailla lääkärit suhtautuu, mulla oli tässä kierrossa letrozolien kontrolliultrassa kypsynyt kolme follia ja vaihtoehdot oli ehkäisy oviksen yli tai yhden follikkeli reduktio, mikä sitten tehtiinkin. Olin tosin itsekin ehdottomasti kolmosia vastaan, kun miehen suvussa on vielä identtisiä kaksosia suoraan ylenevässä polvessa. Oviksen bongaukseen suosittelen ovistestejä, jos tuntemuksia ei ole. Tsemppiä!

Haaveilija0 onnea ovisplussasta! Hieno tunne =) minä sain ekan oikean ovisplussa viime kuussa myöskin clomeilla, ekastaei tärpännyt mutta toivottavasti tästä tokasta lääkekierrosta... Peukuy pystyssä molemmille!

_inessalle :hug: ja tsemppiä!

caro87 onnea hienoista tuloksista ja hyvästä ensikäynnistä! Kuulostaaoikeasti lupaavalta, toivotaan että korotettu lääkeannos saisi sullekin sen kaivatun oviksen ja sitä kautta plussan aikaiseksi =)

Täällä DPO 7 eikä mitään oireita. Viime kierrossa oli palelin oviksen jälkeen ja mittasinkin lämpöjä, tässä kierrossa en ole viitsinyt mittaria käyttää kun ei ole yhtään sellainen olo että lämmöt olisivat koholla. Ovisplussasta ja kivuista yms olen kuitenkin aika varma että ovis oikeasti tapahtui, mutta viikon päästähän se selviää.. Aika hyvin olen osannut olla miettimättä tätä asiaa, mutta varmaan tämän seuraavan viikon aikana ajatukset harhailee taas enemmän. Onneks nyt on kuitenkin loma, hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Clomittaret 2014

Sunnuntai 20.4.


Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta

Chiligail.........31/29...........ya08/2012........mp+pr+l.........siit.häikkää,35v.
Ricardina.......24/32..........ya11/2013........1.lz+lu.............pco.1.lapsi,30v.
Caro87: ........22/?.............ya09/2013........lz...................pco,26v. 1.lapsi
mymosa........21/??............ya 12/2013.......1.c............ pco/4.lapsi/km 2/14/31v
Inessa...........20/34...........ya01/2012.......mp+pr......pco, keliakia,2.lapsi,28v.
Ellie_88.........15/26-27........ya02/2013........t+df+lz............1.lapsi,pco
Mintikka........14/30-38........ya11/2012.........tk...................1.lapsi
Äiti74............11/28.............ya05/2012........5.c+l................2.lapsi,40v.
Hannuliini.....5/30-40......ya08/2011.........m+lz+mp........pco, 1. lapsi,25v.
Yritys10........5/27-30......ya11/2012........4.c+l...............1.lapsi,30v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Hipsunpöpsy,Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Chiligail...................dpo 21 ............12.04
Ricardina................dpo 09 ............26.04


dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:

Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Näin aamutuimaa tuli toi lista päivitettyä toivon mukaan kaikki on oikein. 3 päivä jo noita letrotzoleja takana ja vielä ei oo tullut mitään sivuoireita, nyt pitää palata takaisin ruotuun tässä on tullut pari päivää syötyä ja turvotus sen mukainen suklaata ym on tullut tässä syötyä. mä vähän miehelle eilen illalla sanoin et tässä olisi 2 kk juhannukseen ja jos koko tämän ajan elis ihan täysin herkuttomasti ja kattois sit uudestaa et kuinka pitkään jatkais tätä herkuttomuutta..
 
mymosa
Tiistaina ois verikoe.. onkohan siinä muuta kuin se keltarauhasarvo vai mikälie.. Jos se kertoo, että ovis tapahtunut niin ostan kasan r-testejä, että voin ainakin pari päivässä kusasta :D Jos ei kerro oviksesta niin sitten niitä o-tikkujakin, koska km-kierrossa ovis on ollut kp20 jälkeen vasta.
 
Hei. Onkos muilla ollu clomikierron ja ovulaation aikoihin melkeen koko ajan ns. kuukautismaisia kipuja? Itellä alamahaa juilinu ja nyt dpo 3, tuntuu hieman nännitkin aroilta :). En muista yhtään mitä o.i edellisellä kerralla, kun clomeja söin. Pari viikkoo pitäs vielä ootella, että voi testailla, jos ei siis kuukautiset ala.
 
Viimeksi muokattu:
Apuuuuva! Vika clomi syöty eilen, eilen puuhailtiin iltasella jos onkin aikanen ovis eli siellä olis kaverit valmiina hyökkäämään kimppuun. Mutta mitenkäs kun mulla ei ole minkään näköistä oiretta?! Pitääkö tässä nyt odotella limoja, kipuja, vihlontaa vai puuhailla joka ilta?! Aikasen oviksen puolesta puhuis mun kierto 27-30 (menkat kestää 7vrk) ja söin tabuja 2-6 päivinä. Tuntuu ettei nuo mitään ole auttanut kun missään tunnu mitään!
 
Hyvää alkavaa arkiviikkoa kaikille!

Tervetuloa uudet, Haaveilija0 ja Ärripurri40. Oliko joku muukin uusi.... :O tervetuloa vaan siis.

Ärripurri, mulla kierto aika sama kuin sulla, clomit kyllä vedän kp3 alkaen, ja on ovis vaihdellut kp12-kp15 välillä (nytkin näköjään kp14). Ihan hyvä jos ootte jo alkanut talletukset. Simppojen laatu tosin saattaa huonontua, jos joka päivä ja monta päivää putkeen hommailee, siksi tuo kannattaa kyllä ovista koittaa bongata ja hommailut keskittää sen ympärille. Ja kyllä ne munikset kasvaa siellä ilman mitään hälytysmerkkejä, mutta aika outoa jos ei sulla ole ultraa, kun jos nuo lääkkeet ei toimi olleskaan niin pelkkää rahan ja ajan haaskausta?? :headwall:

Hillevi80, kuulostaa ihan normi clomioireilta :)

Ovisplussa testattu aamulla, eilen aloitettu jo puputtelut ja tänään pitää jatkaa. Ehkä hieman huono juuri se, että pari päivää putkeen, mutta toivotaan, että ne laadukkaat simpat siellä pääsee apajille. Kohta pitää alkaa noi Luget (jäk).

Yritän vaikka päivitellä listaa, muistakaa päivityspyynnöt punaisella tai puhelimella vaikka loppuun.
 
Clomittaret 2014

Tiistai 22.4.


Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta


Ricardina.......26/32..........ya11/2013........1.lz+lu.............pco.1.lapsi,30v.
Caro87: ........24/?.............ya09/2013........lz...................pco,26v. 1.lapsi
mymosa........23/??............ya 12/2013.......1.c............ pco/4.lapsi/km 2/14/31v
Haaveilija0.....22/<40.........ya06/2012.......lz.....................1.lapsi,pco,30+v
Hillevi80.........18/27-28.......ya04/2014........1.c................2.lapsi,33v
Ellie_88.........17/26-27.......ya02/2013........t+df+lz............1.lapsi,pco
Mintikka........16/30-38.......ya11/2012.........tk...................1.lapsi
Äiti74............13/28............ya05/2012........5.c+l................2.lapsi,40v.
Chiligail............9/29...........ya08/2012........mp+pr+l.........siit.häikkää,35v.
Ärripurri40......8/28.............ya04/2011........1.c..................2.lapsi,40v.
Hannuliini........7/30-40........ya08/2011.........m+lz+mp........pco, 1. lapsi,25v.
Yritys10..........7/27-30........ya11/2012........4.c+l...............1.lapsi,30v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Hipsunpöpsy,Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna, Inessa



PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Chiligail..................dpo 23 ............12.04.
Ricardina................dpo 11 ............26.04.
Mari1980................dpo 09 ............27.04.
Hillevi80.................dpo 04 .............02.05.??
Haaveilija0..............dpo 04 .............02.05.??
Äiti74.....................dpo -1 .............04.05.


dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:

Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Tänään aamulla lämmöt 35.1.. epäilen että mulla kuitenkin on kilppareissa jotain vaikka arvot ok.. Mittasin vielä 2krt varmuudeksi.

Tänään kävin verikokeessa.. jokohan ne tulokset ois tänään valmiit..
 

Yhteistyössä