Clomittaret 2014

Heippa kaikille! En oo aikaisemmin kirjottanut tähän ketjuun mutta nyt tarttisin vähän neuvoja kokeneemmilta clomien käyttjiltä. Taustalla siis lievähköä monirakkulaisuutta. kolme kiertoa mennyt teroilla ja nyt tässä kierrossa lisäks clomit. Kysyisin että onko muilla tullut kovia kipuja munasarjoihin clomeista? Täällä juilii niin inhottavasti että mietin että onko enää normaalia. Kerran mulla on vuosia sitten puhjennut munasarjakysta niin ikävästi että mentiin sairaalaan asti. Nyt sit pelkään että kasvaako tuolla joku hirviömöntti joka odottelee puhkeamista. Clomit kp 5-9 nyt kp 14. ovistesti näytti ainakin tänään vielä negaa. viime kierroissa ovistuntemuksia ollut kp 15-16 tienoilla. Varmasti tuolla kipuilee koska munasia kypsyy mut kyllä tekee ilkeetä! :( Ekaks jomotti vaan oikealta, nyt molemmilta puolilta. Gyne käski ultraan vasta toisella clomikierrolla.

Oisko ajatuksia/kokemuksia/neuvoja?
 
Heipat kaikille!

inessa onnea hienoista ultrakuulumisista! Nyt sit vaan kaksosia puuhaamaan :)

mymosa mun ekassa ja ainoassa clomikierrossa tuntui kyllä alavatsalla follikkelin kasvukipuja, mut rinnat oli normaalit ovikseen asti, sen jälkeen nännit vähän arat.

hillevi lämpimästi tervetuloa!

yritys10 kiitos rohkaisevista sanoista ja huuu miten jännät paikat sulla alkaa olemaan käsillä! Ihanaa jos saisitte parhaan joulupaketin :heart:

äiti74 toivotaan, että viides kerta toden sanoo! Plussatuulis sinullekin roppakaupalla!

bumpy mä olen niin pelkuri, etten varmaan uskaltais olla menemättä kontrolliultraan. Tässäkin (tosin letrozol) kierrossa oli kypsymässä kolme follia ja miehen puolelta vielä rasite identtisiin kaksosiin... Mä en halua koko joukkueellista kerralla =)

mut voi lisätä piinailjoihin, tänään lauantaina DPO1 ja testipäivä 26.4. Ovisplussa tuli toissailtana ja eilen illalla kivut, joten eiköhän ne päivät nyt näin mene. Ehdin pistää Luverikset ti-to, mutta Pregnyliä en nyt sit pistänyt kun plussa tuli itsekseen. Talletukset on tehty, nyt taas odotellaan..

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Illalla loppuu tero kuuri sit jäädänkin odottamaan menkkoja toivon mukaan alkaa sitten alkuviikosta niin saadaan sitten lisä ohjeistusta noita letrozoleja varten kun reseptissä lukee vaan et ohjeen mukaan. Millä ohjeistuksella on muilla on mennyt toi lääke samalla mietityttää se menopur et mahtaako se alkaa ennnen ensimmäistä kontrolli ultraa vai vasta sen jälkeen. Mulla on yleensä ollut kontrolli aika joskus kp 10 paikkeilla. Olis hienoo jos mekin päästäisiin vihdoin ja viimein piinailijoihin ja sitä kautta tekemään sit sitä r-testiä.
 
hannuliini toivotaan että menkat alkaa!! Mulle määrättiin ekaan kiertoon letrozol kp2-6 aamuin illoin, sillä kypsyi kolme follia joten ensi kiertoon vaan yksi tabletti päivässä. Koska ens kierrossa miehen 4 päivän reissu osuu just oletetun oviksen kohdalle, kysyin voinko aloittaa vasta myöhemmillä kiertopäivillä, ja sain luvan laskea itse, koska aloitan, mutta mielellään viimeistään kp4-8. Pistokset aloitettiin vasta kontrolliultran jälkeen, mutta Menopur ei oo mulle tuttu lääke niin en osaa sanoa. Soita ja kysy tarkempia ohjeita?
 
Suru-uutisia täältä päin.. Meidän pikkuinen ei jaksanut enää pitää kiinni ja mulla alkoi spontaani keskenmeno rv 8+0. Kivut ovat olleet menkkakipumaisia mutta ainakin vielä toistaiseksi siedettäviä. Töissä sinnittelin itkukurkussa koko viikon, mutta nyt alkuviikosta pidän luultavasti pienen suruloman yhdessä miehen kanssa.

Olihan tähän merkit nähtävissä, hidas kiinnittyminen, liian pieni alkio varhais-ultrassa, oireiden vähäisyys ja heittely.. Mutta tottakai sitä yritti toivoa parasta.

Suru on tällä hetkellä suuri, mutta elämä jatkuu ja kovasti uskomme että vielä jonain päivänä saamme pienen ihan syliin asti.

Minä vetäydyn hetkeksi hengähtämään taustalle, mutta palaan varmasti kun pääsemme jatkamaan hoitoja.

<3:llä Melody
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Ei näy ovis+.. Eli ilmeisesti ei tule ovista tai sitten taas myöhään.. muutenkin rankka päivä.

Ei edes limaa tule, ehkä ihan vähän, mutta sekin voi olla miehen tuotosta. Alamaha on turvonnut ja välistä nippailee muniksiin vissiin.
 
Melody89, olen tosi pahoillani :hug: Voimia.

Ricardina, kiitos, toivottavasti myös sinunkin piinasi päättyisi hyvin :)

bumpy, kyllä minäkin ihmettelen, että sulla ei ultrata ekalla lääkekierrolla!!? Toisinaanhan clomit tuottaa jopa kolmekin suurta follia jopa minimiannoksella, joten olisi kai tärkeää heti aluksi tietää miten oma kroppa antaa lääkkeelle vastetta.
Mulla oli sellainen viiltävä kipu sen puolen munasarjassa, jossa tuota kasvua tapahtui (ekalla clomikierrolla 2 johtofollia). Kipu tuntui vain liikkuessa. Silloin otin siis clomit aamupäivällä sen jälkeen muutin ajankohtaa lääkkeen otolle. Jos et jo muuten, niin voit koittaa ottaa clomit illansuussa, jolloin nukut vatsakipujen ohi (jos siis johtuvat clomeista)
 
mymosa
APUA.. omaa napaa..

Mulla on tänään ilmeisesti limat lisääntynyt, mahaan sattuu ja viiltää alakertaan ihan helvetisti.. Oiskohan ovista pian tiedossa??

Ja mikä oudointa, fertility friends:in mukaan mulla olis nyt menossa DPO 3 :D Eli lämpöjen mukaan toi menee.. Toki toi vissiin sattuis siihen miten mulla tuli se kamala kananmuna-klöntti.. Mutta ei mulla kyllä yksikään testi ole ollut ovis+ vielä.

Nyt sitten sanoin miehelle, että mennään pääsiäiseen joka toinen päivä.. Nyt onkin ollut 2-3pvän välein clomien loputtua.

Melody, pahoittelut :(
 
Clomittaret 2014

Maanantai 14.4.


Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta
Hannuliini.....43/30-40......ya08/2011.........m+lz+mp........pco, 1. lapsi,25v.
Yritys10........26/27-30......ya11/2012........3.c+l...............1.lapsi,30v
Chiligail.........25/29...........ya08/2012........mp+pr+l.........siit.häikkää,35v.
Ricardina.......18/32..........ya11/2013........1.lz+lu.............pco.1.lapsi,30v.
Caro87: ........16/?.............ya09/2013........lz...................pco,26v. 1.lapsi
mymosa........15/??............ya 12/2013.......1.c............ pco/4.lapsi/km 2/14/31v
Inessa...........14/34...........ya01/2012.......mp+pr......pco, keliakia,2.lapsi,28v.
Ellie_88.........9/26-27........ya02/2013........t+df+lz............1.lapsi,pco
Mintikka........8/30-38........ya11/2012.........tk...................1.lapsi
Äiti74............5/28.............ya05/2012........5.c+l................2.lapsi,40v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Hipsunpöpsy,Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Chiligail...................dpo 15 ............12.04
Yritys10.................dpo 13 ............15.04
Ricardina................dpo 03 ............26.04


dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:

Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. Tänään aloitin testailun :p. Hieman näkyi jo testiviivaa, joten voipi olla, että loppuviikosta pärähtää plussaa :). Hieman on mahaa juilinu.

Lueskelin tuossa nuista teidän kontrolleista, itse kysyin nyt kun toisen kerran sain nämä napit, että pitääkö käydä ultrassa tai verikokeissa. Lääkäri meinasi, että ei tarvi, kun huomattu että viimeksi kaikki meni ok eikä ylimääräsiä munia kypsyny ja oviskin tapahtu.
 
Pientä tuhrua havaittavissa, toivon mukaan ens yön aikana sitten aukeavat hanat niin vois sitten huomenna soitella jatkoa. Varmaan huomenna pitänee hakea letrozolit apteekista tai viimeistään keskiviikkona. Tänään pitäis mennä vielä jumpalle vähän tuulettamaan tätä päätä. Mul on tällä hetkellä sellainen olo et kaikki on vähän pakko pullaa ihan seksistä lähtien. Onko jollain muilla joskus samanlainen olo et seksi tuntuis jotenkin ahdistavalta tän kaiken muun lisäksi?
 
Melody89: Sanat eivät riitä osoittamaan pahoitteluitani. Niin väärin, mitä olette joutuneet kokemaan. Paljon voimia sinne ja sydämeni pohjasta roppa kaupalla onnea tulevaan :hug:

ON: Täällä dpo 12 (su) testattu nega ja nyt dpo 14 kovat menkkakivut... Eli se riivatun täti on tuloillaan joko tänään tai huomenna. Ei auta muu... Lähdetään nyt miehen kanssa lämpimään lomalle, joten jättäydyn sivuun 2 viikoksi.

Tsemppiä kaikille!!
 
Vieläkään ei oo täti tullut kunnolla kylään. Olis ihan kivaa et toi vuoto alkais kunnolla voimistumaan niin pääsis muuttamaan itselleen uuden kierron. Yritin tänään jo soittaa tyksiin jatkosta mut en päässy linjan läpi huomenna sitten uusi yritys. Täytyy alottaa vaa sitten ajoissa soittelu sinnepäin jos vaikka pääsis sitten linjan läpi. Tänään kävin sen verran apteekista kotimatkalla et hain ne letrozolit valmiiks odottamaan uusia ohjeita onks tää normia et voi tulla monta päivää tuhrua ennen kuin alkaa kunnolla vuotamaan? Ja jännästi on tänään ollu noita kipuja et kyl ne menkat tulee kylää jos vaikka huomenna sit alkais kunnolla mä laskin et voi mennä vappu viikolle ennen kuin on se seuranta ultra.
 
Clomittaret 2014

Keskiviikko 16.4.


Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta

Chiligail.........27/29...........ya08/2012........mp+pr+l.........siit.häikkää,35v.
Ricardina.......20/32..........ya11/2013........1.lz+lu.............pco.1.lapsi,30v.
Caro87: ........18/?.............ya09/2013........lz...................pco,26v. 1.lapsi
mymosa........17/??............ya 12/2013.......1.c............ pco/4.lapsi/km 2/14/31v
Inessa...........16/34...........ya01/2012.......mp+pr......pco, keliakia,2.lapsi,28v.
Ellie_88.........11/26-27........ya02/2013........t+df+lz............1.lapsi,pco
Mintikka........10/30-38........ya11/2012.........tk...................1.lapsi
Äiti74............7/28.............ya05/2012........5.c+l................2.lapsi,40v.
Hannuliini.....1/30-40......ya08/2011.........m+lz+mp........pco, 1. lapsi,25v.
Yritys10........1/27-30......ya11/2012........3.c+l...............1.lapsi,30v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Hipsunpöpsy,Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Chiligail...................dpo 17 ............12.04
Ricardina................dpo 05 ............26.04


dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:

Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Hyvä hannuliini! Kiitos päivityksestä. Päivämäärä on vaan jäänyt vaihtamatta: lukee maanantai 14.4. :)

Menkat alkoi eilen illalla, joten tulin vielä ennen lomalle lompsimista ilmoittamaan, että minulle saisi päivittää:

Yritys10........1/27......ya11/2012........4.c+l...............selitm.1.lapsi,30v
 
Hyvää lomaa Yritys10 eli jätä stressi kotiin ja viettäkää ihana rentouttava loma!

Kävimme eilen klinikalla yhdessä miehen kanssa, eikä kovin suuria toiveita herätelty sielläkään, edes ivf:n onnistumisesta (vain n. 5% luokkaa mahdollisuus raskautua). Tänään viimeiset clomit ja sitte metsästämään ovista. Toiveet ei oo korkeella, mutta ihmeitä tapahtuu.
 
mymosa
Mites teillä on ollut noita tuntemuksia tuolla alakerrassa? Kun en tiiä mistä nää johtuu, onko clomeista vai..

Nippailee, juilii, kirvelevää tunnetta muniksessa, nivusiin vihloo ja häpykumpuun.. Ei oo tullut vahvaa ovistestiä sitten maanantain..
 
Mulla menee nyt sitten kp 3-7 letrozoli 3 kappaletta päivässä ja ne oli siel tyksistä sitä mieltä et ne voi ottaa yhtä aikaa ettei tartte sitä mitenkään jakaa kun sitä kysyin. ja kp 8-12 menopur 75 yksikköä. Millä annostuksilla teillä on mennyt mennyt menopur taikka toi letrotzoli ku mun mielestä toi vaikuttaa jotenkin isolta lääke määrältä ja kun ultra on vasta kun toi koko koktaili on syöty ja pistetty.
 

Yhteistyössä