Clomittaret 2014

Heips.

Enpä olekaan ehtinyt hetkeen täällä käymään vaikka kaikenlaista onkin tapahtunut..

Folliultrissa olen käynyt viime pe, kp 10, jolloin ei näkynyt yhtäkään selkeää follia ja limiskin oli surkeat 3mm, mutta eilen, maanantana, kp 13, löytyi 11mm johtofollikkeli + useita pienempiä, ja limis oli lähes 10mm! Koko ajan olen siis pistellyt menopuria 75 iu kerran päivässä (tänään 10. piikki - huh!). Mulla toi menopur toimii jokseenkin hitaasti, mutta ainakin toimii! :) Huomenna onkin sit seuraava seurantaultra ja todella toivon, että olis toi johtofolli nyt sit kasvanut tarpeeksi! Jos (ja kun ;)) näin on käynyt, pääsen vuorostaan pistelemään pregnyliä. :)

Mikähän vauvauni-buumi kaikille on iskenyt? :) - itsekin siis kuulun samaan porukkaan. Näin viime yönä unta, jossa pitelin sylissä vauvaa, josta kukaan ei tiennyt kenen vauva on kyseessä. Päättelin sit että kai se sit on mun vauva, vaikka siinä unessa yritin muistella et missä vaiheessa mä oon ollut ees raskaana, et voisko olla mahdollista että se olis mun. :) kaikenlaista sitä unissaan näkee.. :D


Mä palailen huomenissa toivottavasti hyvien ultrakuulumisten kera :D *wish me luck*


Tsempit piinailijoille!
 
majlen onnea, ihanaa! :heart: :heart:

caro87 mä söin clomeja kp3-7 yhden tabletin ja kp8 oli 10mm folli joka viikossa on kasvanut tuohon 18mm. Ensi kiertoon (jos nyt ei tärppää) aloitetaan Letrozol 2,5mg kahdesti päivässä kp2-6. Se mietti ääneen, että riittäisköhän yks päivässä, mutta päätti lopulta et laitetaan kaks. Varmaan siks ku clomeilla folli on kasvanut niin hitaasti. Pregnyliä on reseptillä 3kpl varuiksi jos tarttee irroittaa tulevissa kierroissa. Oon kyllä tyytyväinen että vaihdoin hoitopaikkaa, tänäänkin tuli sellainen olo et se lääkäri tosiaan tietää mitä tekee =)
 
Voi Onnea Onnea Majlen... nyt toivotaan kovasti et matkalainen pysyy mukana. Hienoa! Oletko tehnyt tänään aamulla uudestaan, tuliko vahvat viivat, kuvia?? :heart:

Hyvä kun näytät tietä niin me muut voitas sit tulla perässä, tosin...
ON: Jo eilen huomasin et tissi kipu loppuu sitä samaa myötä mitä pregnyl poistuu kehosta eli tämä tissi kipuilu johtuis siis vain pregnylistä. Aamulla testasin Ovistestillä mitä tulee niin haaleaaki haaleempi viiva tuli testi vivan viereen ja luulis et ovis testi näyttäis voimakkaalta jo tässä vaiheessa (dpo 10) mut teen R-testin sit pe/la paikkeilla varmistan sillä et voin lopettaa Luget ja odottaa tätiä kylään.
Eli ei siis tästäkään kierrosta :( :ashamed:
 
Inessa: toivottavasti saat hyviä ultrakuulumisia..:)

Maljen83: Onnea sullekkin!! juu laita kuvaa jos jaksat ku meillä samat dpot ja samat lääkkeetkin ollut näyttävästi :)

Chiligail: Harmitukset jos kiertos nyt päättyy negaan,:/ vielä on silti pieni toivo?;)

Mie oottelen viivojen vahvistumista vaan,(dpo13) voi olla et se on inasen vahvistunut mut ei kyl pal suuremmin. ja eikai viel kuulukkaan? *oottelee oottelee*
On kyl aika epätodellinen olo:confused:
 
Ihan kuin tässä sekundalapsettomuudessa ei olisi tarpeeksi surua ja ressiä, niin eikun lisää hönkää pönttöön.
Viime kierrossa todettu kysta möllötti tämän päivän ultrassa täysin yhtä hehkeänä vasemmassa munasarjassa, ei mitään meininkiäkään pienentyä.
Alkaa pikkuisen rassaamaan että mitähän seuraavaksi.
Jos se olisi nyt pienentynyt, tai häipynyt, oltaisiin voitu aloittaa OI, nyt vaan taas odotellaan, lääkärin mukaan pari kuukautta,minkä jälkeen taas ultra.
Että mua jaksaa ärsyttää.
 
Hipsunhöpsy Pahoittelut huonosta käynnistä :hug:

ON. Jooh kontrolli ultra takana :headwall:

Eipä siellä kovinkaan kummoisia ole tapahtunut :( Kohdunlimakalvo oli ohut, vähän kasvanut kylläkin n.4mm, kolmikaikuinen jos jotain hyvää haluaa hakea. Ei johtofollikkelia kirjoitti epikriisiin, mutta löysi yhden vähän isomman kuin muut 10mm (kp 11) Saattaa vielä kasvaa tai sitten ei, jee.. Kuun loppuun pitää odotella vuotoa, jos ei tule niin 10pv teroja. Niin ja raskuastesti tehdä kanssa. Jos vuoto tulee tai sitten ei niin voin kuitenkin letrozolit alottaa 5mg annostuksella ensi kiertoon.

Sitä ihmettelen, kun tuohon lappuun kirjotti, että molemmat ovariot normaalit? Ei kai ne nyt normaalit ole vai mitähän meinas..

Kysyy vielä joltain lapsettomuuteen erikoistuneelta kolleegalta tarttisko jotain vielä muuttaa. Metuja mietti lähinnä, että josko kokeilis. Ei osannut itse sanoa miten tämmösen hoikan ja normaalipainosen kanssa niin kysyy asiaa.

Sanoi vielä loppuun, että kun lähete jo viimeksi laitettiin julkiselle lapsettomuuspolille niin siellä saan sitten asiaan erikoistuneelta hoitoa. Tuli vähän sellanen fiilis, että ennen sitä ei olis mitää mahkuja.. Nyt masentaa vaikka oli vasta eka kokeilu :(
 
hipsunpöpsy: voi kurjuus sentään,todella turhauttavaa:/ ei siihen sitten sais mitää "lääkettä" et varmasti olis sit poissa ens ultrassa?

Caro87: phoittelut ultrakuulumisista:/ mullakin oli ekaa letrot ja toimi vasta 7.5mg, nekin on vähän sellasii et välil toimii välil ei. sit muutamien kiertojen jälkee pistot mukaa letrojen kanssa.. kaikkihan on yksilöllistä kenellä mikäkin toimii..mulle ei puhuttu koskaan metuista koska oon norm painoinen eikä se välttämättä olis just auttanut. käyn ihan tyksin lapsettomuuspolilla.
 
Tulin vaan tuolta IVF-ketjusta kurkkaamaan vanhaan ketjuuni...

Caro87, pahoittelut huonoista ultrakuulumisista. Mulla on PCO, olen hoikka/normaalipainoinen ja sokerit on ihanteelliset. Oon silti käyttänyt metuja viime kesäkuusta alkaen 1000 mg/pv. Tässä on ollut niin tiivis hoitoputki ja taukoja ei ole juurikaan tullut, joten en ole päässyt näkemään onko ne vaikuttanut kiertoihin jne. Lääkäriystäväni kertoi, että hänen superhoikka kollegansa oli raskautunut niiden avulla. Heillä oli ollut jo vuosi lapsettomuushoitoja takana. Kun hän oli aloittanut metut, niin oli tärpännyt 3 kk päästä.

Hurjasti tärppionnea kaikille ja aurinkoista kevättä! :)
 
caro87 ja hipsu pahoittelut huonoista ultrakuulumisista :( ehkä caro annosta sit isommaks tosiaan, toivottavasti auttaa.

chiligail toivoa on, kunnes täti tulee. Tsemppiä!

kaathy onnea, laita kuva näytille!

).( mä testaan nyt heikkopäisenä ovista. Aamun tokasta pissasta rfsu oli mun mielestä jo plussa,sitä en töissä saanut kuvattua. Kotiin tultuani dippasin kielletyn digin, rfsu:n, pregcheckin ja kaivoinpa kaapista vielä davidinkin :D rfsu oli vähän haaleempi kuin aamulla, digi hymyili ja pregcheckiin ja davidiin tasavahvat, mut silti davidiin en aikanaan noin tummaa oo saanu koskaan. Nyt yritän arpoa, että onko tää pco:ta vai ovista, mitä ootte mieltä (ylhäältä alas: digi, rfsu, pg ja erillisessä kuvassa david)




Ehkä mä silti pistän sen pregnylin, eikös sitä käytetä myös luteaalivaiheen tukemiseen ni tuskin on haittaakaan..
 
Onnea plussanneille ja piinistelijöille tsempit, toivottavasti tärppää. :)

chiligail: Jos sulla on käytössä lugesteronit, niin niistä ainakin tulee tissikipuja. Mut voihan olla, et plussaakin enteilee. Mulla ainakin tissikipu oli vähäistä plussa kierrossa, eikä oikeastaan missään vaiheess raskautta vaivannut.

Ricardina: Voihan tuo merkata ovista tai pco:ta. Mulla näyttää aina testit jonkun näköistä viivaa. Muutaman kerran ihan tasavahvaa tai jopa vahvempaa. Tiedä sitten onko yrittänyt munasolu irrota tuolloin. Tosin Pregnyl ainakin irrottaa solun jos siellä sellainen on kasvanut.:) Et senkun pistät sen ja sitten vaan piinailemaan.

Hipsunpöpsy: Kurjaa tuollainen odottelu. Toivottavasti häviäis sieltä itsestään. Onko kysta nyt niin iso, ettei voida OI:ta yrittää?

Omaa napaa: Tänään saapui kutsu ensi käynnille Tyksiin. Kävin siis 4.3 gynellä, joka laittoi lähetteen. Aika on nyt sitten 27.5 ja noin kuukautta ennen pitää hormonikokeet käydä antamassa. Tosi kiva kun nyt sitten ennen kesätaukoja ehditään ainakin käymään siellä ja ehkä jotain lääkityksiä aloittamaan. Viimeksi tosiaan metforemit aloitettiin heti ensikäynnin jälkeen ja jos nyt se mun prolaktiini arvo on taas korkeella, niin ehkä siihenkin aloitetaan lääkitys (viimeksi söin sitä 9 kk ennen plussausta).
 
Kiitos onnitteluista! Kuvaa testitikusta ei valitettavasti ole, mutta oli taianomainen tunnelma nähdä sen toisen viivan piirtyvän. Tosin muutama yö sitten heräsin supistusmaiseen kohtukipuun, ilmavaivoilta ne eivät ainakaan tuntuneet.

Chiligail: Teillä varmasti inssi tuo avun, sillä sähän ovuloit ilmeisesti normaalisti, uimareille pitää vaan antaa hyvä startti...;-)

Ricardina: tuo pregnyl kuulemma myös tukee kiinnittymistä...

Caro87 ja muut pco-laiset: Pco-tapauksissa ilmeisesti kapasiteettia muniksien puolesta on, mutta liian suuri lh estää kypsymisen. Menopur on fsh: ta, jolloin lh/fsh-suhde antaa munikselle luvan kasvaa. Ainakin mun lääkärin mukaan letrozoleilla ja menopurilla saadaan 100% ovulaatio, ongelmana on se, että ei saa kasvattaa kuin 2 munista max.
 
Viimeksi muokattu:
moikat kaikille.
Tulin nyt vain pikaisesti kirjuuttelemaan ultrakuulumiset: nyt löytyi 14mm folli x 2, eli ei paljoa ollut maanantaista kasvanut. Nyt jatketaan menopurilla perjantaihin, jolloin taas ultra.. Vähän kyllä itseä ihmetyttää se, ettei Menopurin annostusta esim. tuplattu kun noi follit näköjään kasvaa noin hitaasti.. Nyt on kuitenkin menossa jo kp 15, perjantaina 17, et jos pregnyl pistetään esim. pe, niin ei kai se ole "liian myöhään" ? Tietääkö kukaan??
 
kaathy Joo olihan tuo 2,5mg aika pieni annos kuitenkin, että ehkä sitten isommalla tapahtuu enemmän. Oli kuitenkin vähän tapahtunut. Arpapeliä taitaa tosiaan olla, että mikä toimii kellekkin.

Hydrangea Kiva kuulla :) Täytyy varmaan sitten tarkemmin kysellä ens kerralla jos gynestä ei siihen mennessä mitään kuulu. Tai sitten viimestään lapsettomuus polilla jos/kun sinne asti joudutaan. Jonkun amerikkalaisen tutkimuksen löysin eilen ja siinä oli metujen käytöstä hoikilla ja pco:n eroista yleensäkkin. Mielenkiintoista luettavaa ja aika hyviä tuloksia oli ainakin siinä metujen käytössä.

majlen83 Tuo olikin mulle uutta ja mielenkiintosta :) Että viimestään tolla yhdistelmällä pitäs tulla tulosta. On se kyllä ihmeellistä, että miten "vaikeaa" voi olla yhden oviksen aikaansaaminen ja siitä pitäs sitten raskautua.

Miukula Kiva, että tuli mukavaa postia :) Vaikka eihän se koskaan kiva ole joutua lapsettomuuspolille, mutta ainakin asioita saa taas eteenpäin. Meilläkin lähete vetämässä, saa nähdä millon tulee kutsu.

inessa_ Sanoisin samaa, että tuskin vielä tuolloin on liian myöhään, kasvaa vaan hitaasti. Varmaan kyllä olis isommalla annostuksella kasvanu nopeemmin.

ON. Ajattelin tässä vielä muutamana päivänä testeilla ovista, josko se 10mm siitä hitaasti mutta varmasti kasvais :D No joo, ainahan sitä saa toivoa..

Mulla on ollu nyt muutaman yönä tosi tuskasia kuumia aaltoja :confused: Ärsyttävää, kun vaikuttaa unenlaatuun ja muutenkin mulla on univaikeuksia. Voikohan se olla letrozolin vaikutuksia vieläkin vai onkohan mulla estrogeeni vieläkin vähän alhaalla. E-pillereiden jälkeen on vaihtelevasti tollasta ollu, mutta ei aikasemmin mitään yöllä ja noin häiritsevää. Viime ultrassa limis oli kuitenkin suurempi kuin kertaakaan aikasemmin, vaikka ohkanen olikin, mutta letrojen vaikutuksesta kuitenkin hiukan ilmeisesti kasvanu. On tää kropan toiminta välillä ihmeellistä ja ärsyttävää :stick:
 
Inessa : ei ole liian myöhään koska ovulaatio luodaan lääkkeillä ja pregnyl varmistaa irtoamisen. Asia olis eri jos ovuloisit luonnollisesti esim. kp15 niin sit menis ovis ohitse.
Mulla siinä kierrossa jossa raskauduin pisteltiin ja kasvatettiin soluja kp 20 ainakin. Että sillä ei ole merkitystä jos pitkittyy. Niissä kierroissa joissa mun munikset eivät alkaneet kasvaa toivotusti, niin lopetettiin pistely aiemmin ja odotettiin vuotoa. Mut silloin mun munikset olikin alle 10mm.
Sulla kuitenkin solut kasvaa, niin ei huolta. Tietty jos nyt seuraavassa ultrassa ei olis kasvua tullut, niin sit varmaan siirrettäisiin yritystä uuteen kiertoon.
 
Heipparallaa, tulinpa moikkaamaan tännekin pitkästä aikaa! :wave:

Minähän jäin pois listoilta joskut tammikuun alkupuolella ja jäin odottamaan, että taukokierto päättyisi ja päästäisiin taas jatkamaan hoitoja. Noh, monet(?) teistä lukevatkin blogiani, mutta tosiaan, ei se taukokierto sitten ikinä päättynytkään. Tai päättyi toki, mutta ylläriplussaan.

Tosi hienoa nähdä että monet ovat täältä päässeet poistumaan samaa tietä, vauvatoiveinen olikin hetken tuolla lokakuisissa minun kanssa, kunnes kohtalo puutui heillä peliin. :( Ja todella harmillista että jotkut teistä vain saavat huonoja uutisia toisen perään! :hug:

En halunnut tulla hieromaan kellekään suolaa haavoihin ja hekuttamaan omaa plussaani, halusin vain tulla ilmoittamaan itsestäni ja edes vähän omalta osaltani jakamaan tsemppejä. Tämä ryhmä oli kuitenkin pitkään iso henkireikä minulle! :heart: Toivottavasti niin myös monelle muulle.

Pikaisia plussia ja paljon voimia hoitojen keskelle toivottaa
Grill & Täplä 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Chiligail ja kaathy
Mulle tulin eilen kotiin niitä edellisten tyksi käyntien paperit ja ei ollut mitän kivaa luettavaa. Aika niukka sanasesti niihin oli kirjotettu ja sillon kun tuli toi pistämishomma käyttöön niin se lääkäri on ollut sillo sitä mieltä et mulla tiukannäköiset pco-munasarjat. Eli ei oo ihmekkään jos noi hormoonit ei oo tehonnut. Mä oon ollut täsä jo viikon päivät aika niukka hiilihydraattisella ruokavaliolla ja kyl huomaa et kroppa huutaa hiilareita tai ainakin lihakset. Kaipa se tästä pikku hiljaa tasottuu kun kroppakin tottuu tähän. Mä oon jotenkin kauhean malttamaton kun odotan tietoa tyksistä et mikä on seuraava etappi. Vähän tekis mieli soittaa ja kysyä jatkoa. Jos ens viikkoon odottaa ja sit soittaa. Ja kun itellä on se tieto et niiden piti eilen kattoa ne mun labrat. Mä oon niin ku lapsi ku odottaa jouluaattoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille.. sekä ultrassa että lääkäreiltä itseltään :/ tsempit piinailijoille... kyllä me täält kaikki noustaan kathyyn ja maljens perään plussa jonoon...


voisin aikanani kuluks päivitellä listan :)

ON: piinaillaan piinaillaan puolessa välissä.. nännit edelleen arat kosketukselle.. mahaa tänään nippaili/ pisteli sekä oikealt että vasemmalt, myös repäisykivut kaverina töissä.. iltapäivällä nukuin noin tunnin päikyt. heräsin jäätävään vessahätään ja alamaha kipuili sen jälkeen urakalla. ei ees pyykkikoria voinut painaa mahaa vasten. helllitti pikku hiljaa.. elättelen edelleen toivei kierron onnistumisesta ja putoan varmaan lujaa viikon päästä... :/
 
Clomittaret 2014
Torstai 13.03

Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta
Tiuhti^..............35/32-40.....ya10/2011.........tk..........................
Kais...................35/27..........ya2006..............c.......1.lapsi,siitt.häikkää,37
Siiri84................34/25-32.....ya08/2013........tk...............1.lapsi, selitm.,29v
Heluna82...........33/?............ya06/2013.........1.c........1.lapsi, siit.häikkää,31 v
Kaathy..............31/33-?........ya2012.............lz+mp............pcos,27v
Majlen83...........29/30-100....ya06/2013........lz+mp............1.lapsi, pco,30v
Ellie_88.............29/26-27......ya02/2013........t+c..............1.lapsi,ovulaimatt
Äiti74................29/28...........ya05/2012........tk...................2.lapsi,40v.
Chiligail.............22/29...........ya08/2012........mp+pr+l.....siit.häikkää,35v.
Moon stars........22/30-53......ya08/2011........6.c..................1.lapsi,27v
Yritys10............21/27-30......ya11/2012........2.c+l...............1.lapsi,30v
Kuumeilija87....21/36...........ya01/2013........f+pr+l............pco,1.lapsi,26v.
Ricardina..........17/?.............ya11/2013........1.c................pco.1.lapsi,30v.
Inessa..............16/?.............ya01/2012........mp+pr...pco, keliakia,2.lapsi,28v.
Hannuliini.........11/30-40......ya08/2011.........m...........pco, 1. lapsi,25v.
Karmini............09/30...........ya07/2013.............5.c+iui............2.lapsi,26v.
Mintikka............04/30-38......ya11/2012........5f+1.ins+l.......1.lapsi
Caro87: .............?/?..............ya09/2013........lz..................pco,26v. 1.lapsi




c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Hipsunpöpsy


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Mintikka..................dpo 22
Äiti74......................dpo 15
Majlen83.................dpo 14/ 11.03.201plussa
Kaathy....................dpo 14 plussa
Chiligail...................dpo 12 / 15.03.2014
Malla84....................dpo 12
yritys10...................dpo 08/ 19.03
moon stars...............dpo 06/ 20.3
kuumeilija87.............dpo 06

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:

Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Päivittäjät: moon stars, ja Chiligail
 
Heipsan.

Kiitos kaikille vastanneille. Hyvä juttu ettei sit ainakaan mitään haittaa oo. *huh* Kyllähän mä piinailla voin pidempään jos lopputulos vaan olis VIHDOINKIN odotetunlainen ;P

Huomenna olis tän kierron 4. ultra (ja toivon mukaan myös viimeinen.). Toisaalta on ihan hyvä että haluavat pitää tarkasti silmällä noitten munisten kasvua, mut alkaa pikkuhiljaa käymään lompakollekin toi ramppaaminen.. Lääkkeisiinkin mennyt jo lähes 300e ja polikäynnit 29x4 plus sit vielä bensat edestakas (ja pregnyl on sen vajaa 10e vissiin?).. Et nyt tooodella toivotaan et olis follit huomenna siinä mallissa että pääsis sitä pregnyliä pistämään.. Pitäis vielä muistaa lugesteroneista kysyä et tarviisko loppukiertoon vielä niitäkin kokeilla..

Jees, mut sen näkee sit huomenna.. jospas sitä pääsiskin pian piinailemaan :)
 

Yhteistyössä