Clomittaret 2012

Kiitti kaikille tsempeistä! Kyllä se minustakin selkeä plussa on, mutta uskonpa vaan, että tulen täällä tovin viipymään. Sen verran paljon verta tulee. Eli täti-ihminen kylässä. Jos tästä huolimatta olen raskaana niin ihme on!! Ensi viikolla gynelle. Ja aattelin mie varmistustestin tehä huomenna.
 


maanantai 17.9





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

Linneat...............kp53/?.........ya 09/2011................2.clomi+metut
PikkuJellona........kp50/28...............ya9/10.........................tauko
Auppis.. kp37/40..ya8/2011..metut+anstrozol+puregon+pregnyl +luget
Tilli84...............kp31/32-36............ yk11..........................2.clomi
another.............kp30/32-53...........yk9/ya1/11.......................5.clomi
10kaks...............kp30/42...............yk5..............................4.clomi
Sarppa-71.........kp30/28-30...... ya 04/2011.............. 2.clomit+luget
Sanzu...............kp29/28-42.............................................4.femar
Dana-..............kp26/28.................yk15................. ..........3.clomi
Töpöhäntä...... kp25/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Tikkerituu.......kp23/31-37.....ya08/11............6. clomi + metut + terot
rimpatti...............kp20/26-28.............yv2/yk23...............4.clomi
Slartibart.............kp18/?............ yk 1/ya3/2012............clomit + terot
0emppu0..........kp18/25-50......... yk 8, ya 12/2011......3.clomi+metut
Amalia89.......... kp16/28............ ..ya11/10................ 5.clomi+primo
nellustiina..........kp15/28..............ya kesä2010..................6.clomi
DjaP..................kp11/28-34...............Ya2007..............Jonotustauko
Ambrosia85.........kp11/26-32.........ya10/10/yk21.................tauko
Pamsku..............kp10/17-52..............yk11.....................4.clomi
skorppari82.........kp10/??..............yv1,5.............................2.femar
Toivounelma.........kp3/28-32...........Ya 5/09..................tutkimustauko

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
Inkeri84, toiveuni83, Ansku83, Pettunia, Lilleri82


Piinailijat
Sarppa-71 dpo 18


Ghostbusters


PLUSSANNEET

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
Miramei Voi ei.. Onpas kurja tilanne. Toivottavasti saat jotain selvyyttä siihen seuraavalla gynekäynnillä.

ON Mä olin jo heittämässä hanskat nurkkaan tän kierron suhteen, kunnes eilen alko ihme mahakivut ja tänään ne vaan paheni. Tein sitten ovistestin ja testiviivasta tuli kyllä niin tumma ettei epäilystäkään onko positiivinen. Kierto on kyllä jo aika pitkällä, joten toivottavasti tää ovis olis nyt ihan kunnollinen. Ainakin on kauan kypsynyt :D
Tänään olin just verikokeessa jossa katottiin keltarauhashormoonin määrää. Reilu viikon päästä lääkäri soittelee tuloksista, mut ainakin voin sitte sille sanoa oviksen tapahtuneen, jos verikoe ei anna toivottua tulosta..
 
Miramei, mun lapsettomuuslääkäri sanoi että ovulaation 'jälkien' näkeminen ultralla on sattuman kauppaa. Ei siis ole mitenkään varmaa että munasarjassa näkyy kovin pitkään jälkeä ovulaatiosta vaikka sen tiedettäisiin tapahtuneen.

Slartibart "kiva" että on kohtalotovereita tällä parrakasnainensirkuksesta kategoriassa.

Danalle kovasti onnea ovikseta :) Nyt vaan vielä peittoja heilutteleen.

Tänään oli km:n jälkitarkastus ja hoitosuunnitelman tekoa. Me mennään nyt kromosomi ja hyytymistekijä kokeisiin, koska takana on nyt kaksi keskenmenoa ja tämä toinen myöhäinen. Jos kokeissa tulee jotain 'tavallisuudesta' poikkeavaa mietitään mitä jatko tuo tullessaan. Jos kokeet ns. 'puhtaat' niin sitten jatketaan vanhalla reseptillä (eli Clomit+Gonal-F+Pregnyl). Mutta siihen asti ollaan hoitotauolla. Luomusti saa puuhastella jos haluaa eikä haittaa jos raskautuu luomusti :). Näin sanoi lääkäri. Marraskuun kierrosta (jos/kun se tulee) voidaan sitten aloittaa lääkkeet.
Listoille voisi laittaa jotain tämän tyyppistä?

Toivounelma.... ?/28-32....Ya 5/09...tutkimustauko
 
*tähän poikakuorolaulua ja urkujen soittoa*

TÄÄ EHKÄ OVULOI!!! Jee! En olisi ikinä uskonut "vain" näillä kolmella clomilla ja metuilla saataisiin aikaan jotain niin ihmeellistä kuin oikealla möllöttelevä 20mm follikkeli. Gynekin oli ihan innoissaan ;) Mulla on toki myös virtsatieinfektio, jotta touhuilu olisi mahdollisimman hirveää ja vähän kivuliasta, mutta ihan sama... Mä ajattelin muuten olla yksi juuri niistä kakkapäistä, jotka tulee raskaaksi "ekasta" kierrosta :D Yhdessä mielessä mulla on nimittäin nyt sellainen.

Yhtä paljon onnea, iloa ja tsemppiä kaikille teille kuin mulla on nyt :heart:
 
Another: Sulla on mennyt ohi mun päivitys ja itse oon niin bimbo, etten osaa muokata :D
Eli huomenna perjantaina 14.9. seuraavat tiedot:

DjaP....8/28-34....Ya2007....Jonotustauko

Tämä siis, jos saan hengailla täällä jonotuksen ajan :) Lääkitykset ilmoittelen myöhemmin, kunhan ne saan vaan tietooni :)
 
Djap sori :D nyt oot listoilla oikein taas :)
jännä nähdä miten siulle taukokierrolla käy ;)

0emppu0
hienoa että gynekäynti meni nappiin :) nyt vain ahkeraa peittojen heiluttelua niin saat rauhassa pari viikkoa piinailla ;)

toivounelma hienoa kuulla että tutkivat asiaa nyt tarkemmin että mikä keskenmenot aiheuttaa :/ toivotaan nyt kuitenkin että tulokset ois hyviä eikä pahoja!
 
auppis ja skorppari soriiiiiii :D mitähän mie oon taas sekoillut tuon listan kanssa :D :D täytyisi varmaan hommata paremmat silmälasit ;)

millonkas auppis oot aatellu testata r-testillä?

mitäs kuuluu muille listan yläpään tyypeille??
etenkin ois kiva kuulla kassiopeiasta pitkästä aikaa! miten on taukokierto siis sujunut?
 
No problem! Näitä sattuu. :) Mä en halua testata ennen alkuviikkoa, ettei mene koko viikonloppu pilalle. :D Olen siis melko varma negasta, koska mulla ei ole oikein mitään niistä oireista, mitä olen lukenut monella olevan ennen plussaamista. Flunssa taitaa olla selätetty jo, mutta palelen silti jatkuvasti. Tänään ja eilen olen mitannut lämmönkin ja se on ollut 37,1°-37,2°C, kun normaalisti lämpö pysyy noin 36,4 asteessa. Luin kyllä, että lämmönnousu on normaalia kierron loppuvaiheessa. Lisäksi alavatsa jomottelee ja nippailee välillä, mutta luget pitää huolen, että menkat ei voi olla alkamassa ennen ens viikon torstaita tai perjantaita.
 
Noh. Ehkä edellinen oli jo vähän liian aikaisin riemuittu. Gyne vaan sanoi ihan kuin faktana, että ovulaatio tulisi lähipäivinä.. Ovistestit näyttävät ihan haaleaa vaaleaa viivasta ja olen testannut joka päivä/ilta suht laimeasta pissasta. Mulla olisi teille viisaammille kysymyksiä...

- Voiko ovulaatio jäädä tulematta vaikka ultrassa näkyisi lupaava follikkeli (20mm)?
- Millon se voi vielä tulla jos folli oli keskiviikkona 20mm?
- Voiko olla, että folli irtosi jo silloin eikä siksi näy "enää" testeissä? (tein kyllä negan myös edellisenä päivänä...)

Kiitos jos joku vaivautuu näihin perusasioihin vastaamaan...

Auppis tsemppiä loppupiinailuun. Jospas se kuitenkin tärppäisi :)

Ihanaa, aurinkoista syysviikonloppua naiset :)
 
- Voiko ovulaatio jäädä tulematta vaikka ultrassa näkyisi lupaava follikkeli (20mm)?
- Millon se voi vielä tulla jos folli oli keskiviikkona 20mm?
- Voiko olla, että folli irtosi jo silloin eikä siksi näy "enää" testeissä? (tein kyllä negan myös edellisenä päivänä...)


Ikävä kyllä ovis voi jäädä tapahtumatta vaikka folli olisi kasvanut 'kypsään kokoonsa'. Hormonia ei vaan ole jostain syystä elimistössä tarpeeksi irrotamaan munasolua. Yleensä tällaiset puhkeamattomat follit kutistuvat pois, joskus ne voi jatkaa kasvuaan, jolloin niistä voi muodostua kystia. Näin esim mulla on käynyt muutaman kerran.

Follikelit kasvaa 1-2 mm vuorokaudessa. Ovulaatiokypsä folli voi kooltaan vaihdella 19-25 mm (ainakin) joten koko ei aina kerro koko totuutta milloin ovis tapahtuu. Mutta esim tuo 19 mm on sellainen koko jolloin lapsettomuuslääkäri on sanonut että nyt pitää heti pistää irrotuspiikki. Eli mulla ovulaation induktiohoidoissa on käytetty irrotuspiikkiä (Pregnyl) jotta varmistutaan siitä että munasolu lähtee liikkeelle. Koska se tosiaan voi jäädä lähtemättä.

Ja kyllä, ovulaatio on voinut tapahtua. Toisilla lh-huippu on tosi lyhyt ja jos testiä ei onnistu tekemään silloin niin plussaa ei välttämättä saa. Ystävälleni on käynyt näin aina kun hän on yrittänyt testata ovista. Siitä huolimatta hän on raskautunut.
Periaatteessa ovistestit pitäisi ovulaatiotestin jälkeen aina nopeasti näyttää negaa, mutta meillä joilla on pco voi testi näyttää viivaa pitkäänkin ennen ja jälkeen ovista. Pitää vaan oppia tulkitsemaan niitä haaleita viivoja toisistaan. Mulla ainakin näkee selkeästi viivoissa trendin tummuu vähitellen ja sitten alkaa vaaleta. Vaikka siis varsinaista plussaa en joka kerta olekaan saanut. Tosin Pregnyl-kierroissa se plussa on ollut niin komee että oksat pois.

Tämä on minun tietämykseni ja kokemukseni asioista näin lyhyesti.
 
Eipä mitään Another, nyt on kohdillaan päivät. Kiitos kun jaksat päivitellä!! :)

Oletko emppu testannut siis vain kerran päivässä vai päivällä ja illalla? Mulla meinaan on LH-huippu niin lyhyt, että voi hyvin jäädä näkymättä, jos testaa vaan kerran vuorokaudessa, siis reilusti alle 24 h. Näin ainakin molemmilla historiallisilla kerroilla, kun olen ovisplussan saanut. OLen siis ihan tietoisesti testaillut tosi usein, että opin miten usein on pakko, jos ovisplussan haluan bongata. :)
 
Pakko tulla hehkuttamaan, kun testasin aamulla ovisplussan! Jes! Eli kiertopäivä 16 on menossa, eilen otin ekan teron. Isäntäkin innostu aamulla niin että heiluteltiin peittojakin ennen töihin lähtöä. :) Katsotaan saanko vielä jotain ovistuntemuksia, vai alkaako vaan mielikuvitus laukkaamaan kun tietää että ovis pitäis tässä kierrossa olla.

Täällä pidetään peukkuja ja isovarpaatkin on pystyssä kaikille joilla on jotain jännitettävää. :)
 
toivounelma tuhannet kiitokset todella perusteellisesta vastauksestasi! En jotenkin löytänyt tästä aiheesta tietoa netistä nopealla surffailulla. Ihmetyttää miksi gyne antoi vähän virheellistäkin informaatiota siitä, että ovulaatio todella tapahtuisi.

skorppari82 olen testannut vain iltaisin ja silloinkaan en ole pystynyt kovin montaa tuntia virtsatieinfektion vuoksi panttaamaan, joten näyte on ollut aika laimea ensimmäisinä testipäivinä. Ei oikein aika ja mahdollisuudet riitä tiheämpään testailuun. Ei varmaan auta kuin odotella ja heilutella peittoja. Tämä asiahan selviää varmuudella kuitenkin jos satun saamaan spontaanit menkat (ekat niinkun ikinä...)

Slartibart, jee! Onnea ja menestystä!!
 
Moikka moikka. olin niin kaukana tästä kaikesta, ei enää pää kestäny. ja nyt kun jatko on selvää tulin vielä kerran moikkaa.

another kiitokset kysymästä. vetäsin kaks taukokiertoo tuossa välissä ja nyt sit mennään kp1. clomit ei auttaneet ja aloitan tässä kierrossa sit itseni piikittelyn. sitä mennään sit joka toinen kierto, kolme kiertoo eli puol vuotta. gonal ja sit joku irrotuspiikki tuli mukaan (vitrille tai jotain sinnepäin, en oo kauheesti vielä tutkinu asiaa...). pelottaa niin saakelista!!!! saakelin kalliitkin vielä: 150 e. mahkut onnistua on 20% luokkaa lääkärin mukaan joten luotto onnistumiseen ei oo suuri :'(

ei kai tässä muuta kuin kohti seuraavia pettymyksiä :( mut voi varmaan poistaa tältä listalta kokonaan ku en enää clomejakaan syö...

Ai niin. lääkäri sano, et tiputtelu enne kunnon menkkoja on merkki ovulaatio-ongelmista (miten en ollu tätä ite millään lailla ajatellu, tyhmä minä). tiedoksi teille muille...3 piikittelykiertoo vastaa yhtä keinohedelmöitystä...mitäs muuta tässä on oppinu...hmmmm....

Toivotan kaikille teille parempaa onnea clomien kanssa. Älkää vaan seuratko mua piikitteyyn ;) Tsemppiä ja hurjasti plussia teille d:)b
 
Viimeksi muokattu:
Voi että Kassiopeia sun ikäviä uutisia! Jos haluat niin voit toki jatkaa täällä vaikkei clomit enää sun lääkityksiin kuulukaan. Olen itse valitettavasti myös alkamassa piikittelyt seuraavaan kiertoon (Menopur, ja tämä maksoi melkeen 300€...). Mitä tarkoitti tuo että 3 pistoskiertoa vastaisi yhtä IVF:ää?
 
voi sinua kassiopeia :( kurjaa ettei clomit siulla toimineet, ja ei oo kyllä kiva varmasti tietää tilastojakaan jos noin pienet luvut piikeilläkään onnistuu :/
jospa kuitenkin nää uudet lääkkeet toisi teille plussan nopeammin kuin osaatte odottaakaan :)
mutta tosiaan jos haluut niin voit tällä palstalla jatkaa, mutta poistan jo toki siut listoilta omasta toiveestasi!
niin ja kamalaa kyllä kuulla jos tiputtelu ennen kuukautisii kertoo oikeesti ovis-ongelmista! täytyy kysyä tuota kyllä vielä omaltakin lääkäriltä.. miullahan siis ei oo varmasti koskaan alkanut menkat suoraan vaan aina tulee ensin tiputteluu 1-2 päivää..

tikkerituu huh no onpas menopurillakin hintaa :O
 
Heippa kaikille!
Piti nyt tulla kirjottaan kun taustalla teidän kuulumisia luen. :)
Mullahan oli Menopur-piikit ja muistaakseni ne jäi maksamaan jotain 150e kelan korvauksen jälkeen. Sit mulla oli pregnyl irrotuspiikki joka makso vaan jotain 5e mut tuo Ovitrelle (muistaakseni) onkin paljon kalliimpi kuin tuo toinen. Mähän söin aina alkukierron clomeja kolme tbl kerralla ja 5-7pvää pistin ja sit ultrattiin jossain vaiheessa. Laskettiin tuossa että meillä hoitoihin lääkärikäynteineen meni n. 1700e puolen vuoden aikana.

Omaa napaa sen verran että huomenna on rakenneultra. Se jännittää kovin mut elossa tuolla ainakin ollaan kun kovasti liikutaan. :)

Aniit 20+4
 
emppu, kai se kuitenkin on yleisempää että ovulaatio tapahtuu jos folli kasvaa tietyn kokoiseksi, mutta ainakin PCO vaivaisilla voi jäädä tulematta.

Kassiopeia mullahan on Clomit + Gonal-F piikit ja irrotukseen Pregnyl. Ovitrelle jota sulle on määrätty on kalliimpaa kuin Pregnyl ja Ovitrellea ei Kela korvaa ollenkaan. Ihmettelen että miksi sulle on se määrätty. Keväällä Pregnylistä oli pulaa välillä ja silloin lääkri sanoi että huonossa tapauksessa joutuu määrään mulle Ovitrellen, mutta jos vaan löydän jostain Pregnylin niin ota se, koska säästää paljon rahaa. Ovitrelle maksaa jotain 50 euroa kun Pregnyl taas 7 egee ja siitä vielä kelat pois.
Mä laskin juuri että mulla lääkkeet maksaa per kierto noin 200 euroa + lääkärikäynnit päälle.

Tiputtelu ennen menkkoja, kertoo sen että keltarauhanen ei tuota keltarauhashormonia riittävästi. Tavallaan kertoo ovulaatio ongelmista, mutta oikeammin kertoo sen että keltarauhanen ei toimi kunnolla. Sitä voi tukea esim. Lugesteronilla... mä käytin sitä rv 10 asti tukemaan raskauden alkua. Ja tosiaan se pitää myös tiputtelun pois ennen menkkoja.

Kassiopeia mitä tarkoitat että 3 piikittelukiertoa vastaa yhtä keinohedelmöitystä? Sitäkö että raskautumis mahdollisuudet on yhtä suuret silloin vai?

Mullehan lääkäri sanoi juuri että meille ei koeputkihedelmöityksestä ole 'mitään' hyötyä koska Ovulaation iduktiolla tapahtuu kyllä. Eli siis ei saada keskenmenojen välttämisen kannalta mitään lisäarvoa vaan päin vastoin.

Täällä alkoi vihdoinkin menkat joten nyt päästään tasaileen kiertoa ja käydään verikokeissa joissa tutkitaan ettei löytyisi mitään selitystä sitä kautta keskenmenoille. Nyt pidetään kirtoa tasaisena Terolutilla ja sitten marraskuussa hoidot - ellei sitten luomua tule sitä ennen.

Toivounelma.........2/28-32...........Ya 5/09..................tutkimustauko
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä