Clomittaret 2012

0emppu0: Onpa kiva kuulla, että miehen simppatesti oli hyvä! On se kuitenkin helpottavaa tietää, ettei miehessä ole ongelmaa, niin mahdollisuudet paranee huomattavasti :) Toivottavasti keskiviikon ultrassa olisi kivoja uutisia ja follikkelit olisi kasvaneet hyvin!

Mitä mieltä olette muuten siitä, että mulla sanottiin YTHS:llä että on PCO-tyyppiset munasarjat, erityisesti oikealla, mutta julkisella pco:ta ei nähty..Oon lueskellut täältä, että monilla muillakin on diagnosoitu pco tai pco-tyyppiset munasarjat yksityisellä, mutta julkisella ei olla nähty viittauksia pco:hon.. Mun mielestä tuo diagnoosien vaihtelevuus on vähän hämäävää ja tulee vähä sellanen olo, että halutaanko yksityisellä sysätä pco-diagnoosin varjolla lisää kalliita testejä, jotka ei välttämättä ole tarpeellisia ongelman löytymisen kannalta..Tämmöstä oon pohdiskellut. Omassa tapauksessa luotan julkisen diagnoosiin enemmän, koska YTHS:llä mua on tutkinut aina perus-gyne, kun taas julkisella tutkimukset on tehnyt lapsettomuuteen erikoitunut lääkäri.

on: Täällä on ilmeisesti pp10 ja r-testi oli tänään puhtaasti negatiivinen. Tässä kierrossa oli ovulaationkin bongaamisessa ongelmia ja luotin testien sijasta omiin tuntemuksiin. Nyt jotenkin tuntuu siltä, ettei tässä kierrossa tärppää, vaikka follikkeleita olikin peräti kaksi isompaa ultrassa. No pää pystyssä uutta pistoskiertoa kohti, vaikka toivoa onkin niin kauan kunnes menkat taas alkaa :)
 
Minnusca mä oon käynyt vain yksityisellä ja mun kohdalla puhutaan pco- tyyppisistä munasarjoista. Mulla muita oireita ei ole kuin hieman liikaa munarakkuloita ja ovulaatiohäiriö eli joka kierrossa ovulaatiota ei tapahdu, kierto epäsäännöllinen siis. Mut ei mua ole juurikaan testattu, muuten kuin ultraamalla. Kaksi kiertoa söin clomeja, jonka jälkeen määrättiin verikokeisiin.
 
rakkuloiden määrä Mulla on molemmin puolin rakkuloita. Joskus muistan kysyneeni paljonko niitä on ja onko se paljon vai vähän. On mulle jotain suuntaa antavaa lukumäärää sanottu, mutta myös se että ei ultrassa näe kaikkia rakkuloita, koska osa jää piiloon väkisi. Itse olen näytöltä niitä laskeskellut ja päässyt 20 kieppeisiin ennen kuin näkymä on vaihdettu. Mulla on diagnoosina pcos. Mulla ei lääkärin mukaan mikään yksittäisistä oireista oli kovin paha, vaikkakin rakkuloita on aika runsaasti. Mulla on myös painoa, liikakarvoitusta ja verikokeet on kaikki viitearvojen sisällä, mutta niiden väliset suhteet on pyllyllään. Lapsettomuusläääkri sanoi että juuri se että hormonien välinen suhde on mitä on vaikuttaa mun ovuloimattomuuteen. Yksittäistä koetta katsoessa voisi kuvitella että kaikki kunnossa.

Lisäksi sain keväällä endometrioosidiagnoosin vihdoin ja viimein. Vuosia sitä on epäilty, mutta nyt se vahvistui kun selkeitä nystyröitä löytyi emättimen takaseinästä ja ultralla näkyy munasarjassa 2 cm endometriooma. Lisäksi lääkäri epäili mun oireista että mulla on koko kohdun ulkopinta endokasvustolla. Myös eräs verikoe kertoi että endo löytyy. Se verikoe otetaan yleensä munasarjasyövän selvittelyssä, mutta kuulemma näytttää myös endon. Endometrioosin ollessa kyseessä lukema on kohonnut, mutta ei lähellekään sellaisia lukemia kuin syövässä olisi.

Clomeja olen syönut vain 1 tbl/ vrk. Kehoni onneksi reagoi herkästi hormoneihin.

Täällä alkoi menkat keskenmenon jälkeen. Jei! Ensi viikolla lääkäri ja sitten tiedetään miten edetään.
 
minnusca: Luulen että kyse on enemmän siitä että PCO-tyyppiset munasarjat voivat olla täysin harmiton sivulöydös jos niihin ei liity PCOS-syndroomaa, jossa on lisäksi näitä hormoniarvojen heittelyä ja muita oireita. Esim. itselläni munasarjat ovat erään lausunnon mukaan "vain hieman PCO-viitteelliset" mutta PCOS on kuitenkin selkeä ja ovulaatiohäiriö näyttää vastaavan ainakin clomiin huonosti.

Itsellä olisi myös epävarma olo jos esim. verikokeita ei olisi tehty. Toki tutkimusten määrää rajoittaa julkisella raha, mutta näen sen enemmän niin päin että julkinen karsii tutkimuksia rahan säästämiseksi kuin että yksityisellä teetettäisiin turhaan. Ja olen kyllä aivan samaa mieltä tuosta että luotan hurjasti enemmän lapsettomuuteen erikoistuneen kuin tavallisen gynen arvioihin.

Millaisilla lääkityksillä minnusca menet?

Harmillinen toivounelma tuo endo, mutta tietysti hyvä että diagnoosi varmistui jos sitä on jo pidempään epäilty. Kiva että olette pääsemässä taas jatkamaan yritystä.
 
Viimeksi muokattu:
Testasin negan perjantaina ja tunti sen jälkeen aukes hanat ihan kunnolla, joten nyt ompi kp3/17-52, yk11 ja nyt se 4. ja viimeinen clomikierto

Perjantaina polilta soitti hoitaja ja sanoi lääkärin suostuneen munatorvien aukiolotutkimukseen ja mies täytyy ottaa kuulemma mukaan, jotta voidaan sitten keskustella jatkosta. Maanantaina soitan uudestaan polille ja varaan sen ajan..
Jotenki helpottava tunne jälleen, että alkavat tutkimaan, mutta meillä tuli nyt viikonloppuna vuosi täyteen yritystä.. :'( Ja kaikki ympärillämme sikiävät..

Parin viikon päästä meillä on muutto uuteen asuntoon - kolmioon, jossa olisi vauvalle oma huone. Haikeaa, mitä sille huoneelle nyt jaksais keksiä... Kaipa me laitetaan koirille sinne oma huone..



Hienoja uutisia emmpu! :)
 
Ilmeisesti pcos voi olla eri asteisena ja oireet voi vaihdella. Sillon kun ensimmäisen kerran YTHS:llä havaittiin pco:ta vuoden yrittämisen jälkeen, niin näin monitorista itsekin, että rakkuloita oli, en muista kyllä montako. Sen jälkeen rakkulat on ilmeisesti vähentyneet, koska niitä ei nyt sitten julkisella kolme vuotta myöhemmin enää niinkään havaittu eikä YTHS:lläkään, kun olen käynyt normaalisti gynellä tarkastuksessa. Ota nyt tuosta selvää.. Mulla on silti kiertohäiriöitä, mutta ei enää oikeestaan muita pco:hon viittaavia oireita.

Tällä hetkellä lääkityksenä on puregon-pistokset, 50 yksikköä kerralla. Mulla on ollut kanssa clomit kaksi kiertoa käytössä silloin vuonna 2009 ja hoitovaste oli melko huono.

pamsku: Hyvä, että pääset aukiolotutkimukseen, niin tietää sitten varmasti, että siellä on virtaukset ok. Kannattaa ottaa särkylääke ohjeen mukaan, koska itse otin lääkkeen liian aikaisin ja tutkimus otti kipeetä. Tutkimuksen jälkeistä verenvuotoa ei kannata säikähtää. Oon kuullut huhuja, että aukiolotutkimuksen jälkeen mahdollisuudet raskautua olisi suuremmat kun torvet on auki :) Tiedä sitten..Oon melko varma, että itelläkin tuli kemiallinen raskaus siinä kierrossa kun tutkimus tehtiin, mikä oli jo voitto sinänsä kun ei tämän neljän vuoden yrittämisen aikana ole ollut ikinä mitään raskauteen viittaavaa.
 
Rakkuloista munasarjoissa en osaa lukumäärällisesti sanoa mitään, yksityisellä gyne totesi että näyttäis olevan, ei itekään laskeskellut kauempaa. Ylipainoa on melkein 30 kiloa, nyt oon koittanut ottaa itteäni niskasta kiinni. Karvaisuudesta olin aatellut, että kaikki naiset on omasta mielestään liian karvaisia. :) Iho on ollut ihan ok.
Tosiaan maaliskuussa jätin pillerit pois, kerran on ollut luomumenkat ja nyt gyne määräsi clomi+terot raskaushaaveisiin. Eli epäsäännölliset kierrot on.
Ei muita lisätutkimuksia (aukiolotutkimuksia tai edes verikokeita), etteivät ainakaan mun rahoja halunneet. ;)
 
Heippa!

Olen seurannut ketjua ja tuntunut mukavalta kun monilla odotus on palkittu plussalla testissä. Tulisin mielelläni mukaan sakkiin. Minulla on nyt toinen clomi kierto menossa ja jännittävät päivät juuri menossa. Miehen simpat on tutkittu ja minulla aukiolotutkimus tehdään tämän kierron jälkeen ellei nyt sitten tärppää. Yritystä meillä on takana noin 1,5 vuotta. Minulla on kolme lasta mutta uudella miehelläni ei lapsia vielä ole joten yhteistä lasta toivoisimme. Nyt menossa kp 23/28-30 ya 04/2011 2.clomit+luget ja siis dpo 11.
 
Karvaisuudesta olin aatellut, että kaikki naiset on omasta mielestään liian karvaisia. :) Iho on ollut ihan ok.
Se on totta että suurin osa naisista varmasti ajattelee että on liian karvainen tai liian lihava.Myös esim. tummatukkaiset ovat usein karvaisempia tai ainakin karvat näkyvät helpommin kuin vaaleat. Mutta liikakarvoituksessa on mielestäni kyse siitä että karvoja kasvaa niin sanotusti vääriin paikkoihin, miestyyppisesti. Esimerkiksi partaa, viiksiä, rintakarvoja tai hävystä napaa kohti olevaa karvoitusta.

Minun sukuni naiset ovat tummia ja karvaisia. Olin sopeutunut siihen että säärikarvoja on enemmän kuin miehelläni, mutta sitten kun alkoi parta kasvaa ja se on tummaa ja kovaa - koko leuan alunen täynnä; siinä on oikeasti vitsit vähissä. Vielä navanaluskarvatkin meni, mutta tuo parta on ollut kova paikka ja sitä yritän ahkerasti pitää piilossa leikkaamalla, nyppimällä. Mutta aika epätoivoista se on kun se kasvaa tosi nopeasti.
 


keskiviikko 12.9





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

Kassiopeia..........kp60/31-33...........ya8/2010.......................tauko
Linneat...............kp48/?.........ya 09/2011................2.clomi+metut
PikkuJellona........kp45/28...............ya9/10.........................tauko
DjaP.................kp37/28-34............................... 5.clomi+terot+metut
Tilli84...............kp26/32-36............ yk11..........................2.clomi
another.............kp25/32-53...........yk9/ya1/11.......................5.clomi
10kaks...............kp25/42...............yk5..............................4.clomi
Sarppa-71.........kp25/28-30...... ya 04/2011.............. 2.clomit+luget
Sanzu...............kp24/28-42.............................................4.femar
Dana-..............kp21/28.................yk15................. ..........3.clomi
Töpöhäntä...... kp20/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Tikkerituu.......kp18/31-37.....ya08/11............6. clomi + metut + terot
rimpatti...............kp15/26-28.............yv2/yk23...............4.clomi
Slartibart.............kp13/?............ yk 1/ya3/2012............clomit + terot
0emppu0..........kp13/25-50......... yk 8, ya 12/2011......3.clomi+metut
Amalia89.......... kp11/28............ ..ya11/10................ 5.clomi+primo
nellustiina..........kp10/28..............ya kesä2010..................6.clomi
Auppis...............kp7/28-34..........ya2007..................jonotus tauko
Ambrosia85.........kp6/26-32.........ya10/10/yk21.................tauko
Pamsku..............kp5/17-52..............yk11.....................4.clomi
skorppari82.........kp4/??..............yv1,5.............................2.femar

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
Inkeri84, toiveuni83, Ansku83, Pettunia, Lilleri82


Piinailijat
Sarppa-71 dpo 13


Ghostbusters


PLUSSANNEET

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
heipparallaa taas :wave:
oottepas olleet ahkeria kirjoittajia vkl aikana :) en nyt ehdi kommentoimaan kaikkea!

listaa päivitetty
monella päivällä kerralla, joten huikatkaahan taas jos päivävirheitä ilmenee!! yhteenlaskut ei oo mun vahvin osa-alue ;)

tervetuloa sarppa-71! :wave: lisäilin siut jo listoille! toivotaan pikaista tärppiä teillekin!

Pahoitteluni uuteen kiertoon joutuneille!!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Sarppa-71 ja toivotaan ettet viivy pitkään!

Mulle voisi päivitellä tuonne listaan lääkityksiin 6. clomi + metut + terot. Tästä kun tuli hukkakierto niin ei noita muita tarvittu :|

Harmi skorppari82 ja Pamsku että jouduitte uuteen kiertoon, jospa se pian teillekin koittaisi SE kierto. Meilläkin oli vuosipäivä yrittämistä tässä hiljattain, enpä olisi silloin vuosi sitten arvannut miten suuri juttu tästä yrityksestä tuleekaan. Kiva kuitenkin Pamsku että pääset tutkimuksiin, siitä saa aina jotenkin uutta intoa jaksaa kun jotain tapahtuu.

Mitkäs DjaPin ja Tilli84:n kuulumiset ovat?
 
En oo kerennyt tänne ollenkaa päivittelee, enkä tiedä pitäskö mun pysyä listoilla vai ei, kun nyt alkoi se odotus Naistenklinikalle?
Mut jos saan listoilla tauon ajan hengailla, niin tässä olis tiedot keskiviikolle 12.9.
DjaP.....6/28-34.....Ya 2007......jonotus tauko

En vielä tiiä mitä lääkkeitä vetelen tässä odotellessa. Lääkäri soittaa niistä ens viikolla, mut luulempa, että Teroilla ja Metuilla mennään.
Ihmettelen, ettei fiilikset oo tän pettyneemmät... Kai tähän oli jo henkisesti niin varautunut |O
 
Minulla oli ekassa clomi kierrossa seuranta ultra ja silloin limakalvo oli ok ja follikkelit oli kasvaneet sopivasti. Kahdella clomilla siis mennään. Nyt toisessa kierrossa tikutin oviksen to 30.8. ja silloin oli kyllä todella kovat oireet. Koko alavatsa oli muutaman päivän niin kipeä että istuminen ja käveleminen ei meinannut onnistua. Kaikenlaisia vihlasuja yms oli runsaasti. Ennen ei moista tunnetta ole ollut eli heti tuli mieleen että ei kai vaan ole ollut kasvamassa liikaa follikkeleita.

Vahvasti on ollut tunne että nyt ollaan raskaana. On jatkuva vilu ja hivenen huono olo, sitten rinnat on todella kosketusarat ja painavat eli juokseminenkin tekee kipeää. Alavatsaa on kyllä alkanut vihlomaan tässä viimepäivinä joten kaipa se täti sieltä ilmestyy viikonloppuna. Olin hätäinen ja tein testin tänään aamulla ja negaahan se näytti. No testi ei kyllä ollut kovin herkkä mut jotenkin olisi toivonut että jotain olisi tikkuun ilmestynyt. En vielä ole heittänyt toivoa eli sunnuntaina testaan uudestaan ellei täti ole sitä ennen tullut.

Ärsyttää kun nuo pillerit vaikuttaa tuntemuksiin niin paljon ettei koskaan voi olla varma että mikä johtuu niistä ja mikä mahdollisesta raskaudesta. Minulla oli vuosi sitten syksyllä keskenmeno vko 7 ja silloin raskausoireita oli oikein kunnolla eli tiesin jo hyvissä ajoin että nyt on tärpännyt. Ilotsin vielä varhaisultrassa kun kaikki oli ok mut samana päivänä alkoi vuoto ja kahden päivän päästä kohtu sitten tyhjentyi. Syksystä asti on sitten yritetty uudestaan ja monena kk ei ovista tainnut tulla kun en sitä saanut pongattua. Siksi sitten sain avuksi clomit ja luget kun alkoi olemaan ennen menkkoja pientä alku tiputtelua. Mulla on ikää niin paljon että tuntuu kun kello kokoajan tikittäisi korvassa siksi suunnitelmissa onkin että tarkistetaan vielä nuo munanjohtimien aukiolot varuksi ja ehkä uudelleen miehen simpat kun siitäkin jo melkein kaksi vuotta. Pian kun pitää sit siirtyä järeempiin keinoihin ettei aika lopu kesken.

Plussatuulia kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, minä voisin tänne myös ilmottautua, kun gyne minulla viime viikolla pco:n totesi. Clomit todennäköisesti menee seuraavaan kiertoon, eli vielä reilun kuukauden päähän.

Heti aluksi minulla olisi kysymys teille, kun teitä on varmaan paljon ultrailtu:
Onko kenellekkään koskaan käynyt niin, että gyne sanonut loppukierrosta ultralla, ettette ole ovuloineet ja kuitenkin verikokeesta (tai muulla tavoin on käynyt ilmi että olettekin ovuloineet)?

Gyne sanoi, etten ole ovuloinut tässä kierrossa, mutta nyt sainkin toisen viivasen testiin. Viikko sitten puhdas nega. Voiko gyne erehtyä? Tänään kp 42 tai kp 2. Olen tuhruttanut pari päivää, muttei selkeää vuotoa ole ollut. Aina on normaalisti alkaneet kunnon kuukautiset samantien.
Mitään lääkkeitä ei ole käytössä tällä hetkellä.
Tässä vielä kuvat testeistä:
Aijaa.com - 10884271

Toivottavasti joku osaa auttaa.
 
miramei miulla nyt viime gynekäynnillä lääkäri sanoi ettei ultrassa nähnyt ovulaation tapahtuneen, vaan siellä näkyi vielä kypsyvä folli, kuitenkin samana päivänä verikokeen tein, ja ilmeisesti siinä ovis näkyy (tuloksia en ole siis soittanut vielä, ollut kiirettä) koska menkat alkoi normaali ajassa..
 
^^ LH-hormonia voi olla hiukan veressä myös muulloin kuin ovulaation aikana, jolloin testiin voi ilmestyä haalea viiva. Ovulaation aikana viivojen tulisi olla yhtä tummat tai testiviivan jopa tummempi kuin kontrolliviivan. En tiedä, mitä testiä käytit, mutta mielestäni tuo ei ole vielä ovisplussa. :/
 
Auppis kyseessä on apteekin oma raskaustesti.. siitä minkä minä oletin olleen ovis on 14 päivää.. gyne vain sanoi viikko sitten ultrassa ettei tässä kierrossa ole ovista tapahtunut. Oireiden perusteella laittaisin melkein pääni pantiksi, että on ollut ovulaatio..ja raskausoireitakin vähin on.
 
  • Tykkää
Reactions: Auppis
Miramei, täällä pidetään peukalot pystyssä että viiva tuosta vahvistuu. Ihmisiähän ne gynetkin on, jos erehtyisivät joskus. ;)

toivounelma, tiedän nyt mitä se tarkoittaa. Partakarvoja ja viiksiä saa olla joka päivä nyppimässä. :( Ja kun karvat on oikeasti paksuja ja mustia, hentoinen nukka olis vielä asia erikseen!
 
Viimeksi muokattu:
Miramei onnea plussasta. Toivottavasti sinulle tuli maailman pikaisin visiitti tälle palstalle ;)

toivounelma, hyvin tiivistit tuon "vääriin paikkoihin" asian. Mulla ei ennen pillereiden lopettamista ollut ainakaan tässä määrin tätä kiusallista ongelmaa. Nyt karvoja hurjasti alavatsalla, reisissä, kiusallisesti ylähuulella ja ohutta partakarvaakin... Ihan kuin näissä muissa oireissa ei olisi riittämiin :whistle:

Huominen gyne-käynti jännittää kamalasti... Ovistestit näyttää ehkä haaleampaa viivaa kuin koskaan. En voi kuvitellakaan hyviä uutisia ovuloinnin suhteen, mutta pelkään silti niitä huonoja :/ Vielä 17,5 tuntia ja oon viisaampi...
 
Ei oo oikein mitään uutisia :) odottelua :) Mulle vois oikeastaan päivittää kierron pituudeksi 32-36 päivää, koska sitä viimeisimmät kierrot ovat olleet.

Onnea miramei!

Tsemppiä 0emppu0 ja toivottavasti saisit kuitenkin hyviä uutisia!
 

Yhteistyössä