Clomittaret 2012

Täälläkään ei mitään uutta. tänään testasin taas negan. eiköhän sitä ole uskottava et raskaana ei olla.. mutta missä mun vuoto? Viikko viimeisestä terosta. miten kauan teillä, jotka teroja syö, on pisimmillään kestänyt vikasta tabletista vuotoon?

Täällä ollaan! Monen muunkin tavoin pitänyt vähän hiljaiseloa.. :)

pahoittelut pettunia negasta :hug:

Nyt on niin paljon kaiken maailman lääkkeitä, joten valaiskaa tyhmää!
Mitä on luget, terot, puregon ymym? Ja mitä muuta kaikkea nainen joutuu syömään yrityksen aikana??

Minä kävin tänään ultrassa. En aloittanut sitä tämän kuun clomikiertoa, kun olin niin puhkipoikki yrityksen suhteen. Ilman clomeja alkoi kuitenkin alavatsakivut ja turvotus ja lääkäri halus vilkasta paikkoja.
No, tuomio oli seuraavanlainen ((ja huom. ilman clomeja ollaan menossa))

Kohdun limakalvo 4mm, mutta kerroksinen (mikä kenties ok asia??), kiertopäiviin nähden ok? Eikä ole esteenä raskautumiselle. Oikealla useita folleja n. 5-8mm, vasemmalla kaksi isompaa johtajatarfollia, joista isompi 11mm*12mm, kiertopäivään 11 verraten hyvä koko, ovulaatio n. 3-4 päivän päästä, sikäli mikäli ovulaatio tapahtuu. Näillä näkymin siltä näyttää.
Vuoto on kadonnut kohdun takanta melkein kokonaan (ja ainahan pientä nestettä siellä pitää ollakin liukasteena).

Antoi hieman puhtia hommiin, jos kroppa kerta toimii itsestäänkin. Viime ultrassa (dpo15??) munasarjat elivät hiljaiseloa ja olivat "tyhjät", nyt siellä oli selvästi elämää.
Nyt oli eri lääkäri kuin edellisillä kerroilla, mutta tämä mieslääkäri tutki rauhallisesti, keskusteli, kyseli, kertoi mitä tekee, minkä kokoisia folleja siellä on. Otti minut huomioon ihmisenä, ei massapotilaana tms.

Hauskaa viikon jatkoa armaat clomittaret! :)

Jaksamisia negan saaneille :hug:

Tilli Mulla kesti 10 päivää edellisistä teroista ennen kuin vuoto alkoi.

Pamsku hienoa että folleja on alkanut kasvaa ilman lääkitystäkin! Limakalvon kuuluu olla (kolmi)kerroksinen ultraäänikuvassa. Mulla limakalvo ainakin paksuuntui 2,5->7mm kp9->13 viime kierrossa joten eiköhän se sinunkin ole päiviin mahden ok kun aika ovikseen kuitenkin on vielä. 7mm on mun gynen mukaan minimipaksuus että raskaus voi onnistua.

Tero= Terolut eli keltarauhashormoni jolla aikaansaadaan vuoto jos ei muuten kierto pelaa ja sitä voinee myös käyttää tukemaan alkuraskautta. Luge = Lugesteron, joka on keltarauhashormonia, laitetaan emättimeen kuurina tukemaan mahdollista alkuraskautta. Itsellä lisäksi Metu eli Metformiini, joka parantaa solujen glukoosinottoa, on siis diabeteslääke, jolla on hyödyllisiä vaikutuksia PCOS-potilailla. Tässä kierrossa mulle laitettiin vielä Pregnyl eli irrotuspiikki, koska en saanut ovisplussaa päivään 16 mennessä. Puregonista olikin tuossa juttua eli se taisi olla pistettävä follikkelia stimuloiva hormoni, jota käytetään jos follit ei suostu clomeilla kasvamaan.

tikkerituulle kiitos selkeästä lääkkeiden kertomisesta :)

pamsku
miekin uskoisin et tilanne siulla on hyvä, vaikket lääkkeitä vielä aloittanutkaan. meinasitko nyt tikutella ovista sitten jos parin päivän sisällä tapahtuu? ajattelinkos ensi kuussa sitten aloittaa clomeja vai menettekö edelleen ilman lääkkeitä?

pettunia kurjaa että se testi näytti negaa tänään jos se edellinen oli niin outo testi kerta.. :/ ehdn jo kuvitella selkeää plussaa siulle, mutta jospa se vielä sieltä ilmaantuisi.

tilli
pahoittelut negasta :( se on kyllä kurjin tunne kun testiin ei kahta viivaa ilmesty :/

linneat odottavan aika tosiaan on pitkä, mutta jospa pari viikkoa sujuisi nopeeta ja sitten saisit komean plussan testiin :)

on: voi bläh mun pitäis jaksaa mennä iltavuoroon töihin.. ei oikein nappaa!

Tikkerituu kiitos vastauksesta! Pää menee ihan pyörälle enkä ikinä muista, että kuka söi ja mitäkin ja mihin nuo kaikki vaikuttaa! :D

another: tsemppiä iltavuoroon, täällä on vähän samat suunnitelmat. Vuoro alkaa tosin vasta viideltä (ja klo22 saakka), mutta ehkä mää selviän! :)
Lääkäri kehoitti kyllä tikuttelemaan, mutta en tiedä sitten, miten nuo tikut ehtivät tulla huomseksi, tikutus, kun pitäs alottaa huomenna). Tilasin raskauskeijusta ovistikkuja ja ovisdigin varmistamaan.
Tän kierron jälkeen otetaan se viimonen clomikierto ja sitten folliultra jälleen kp11. Ja sen jälkeen vasta tutkitaan munajohtimet ja miehen sperma.

Pistän miehen alko-ostoksille. Saapi hakea punkkua mulle. Nyt yritetään kasvattaa limakalvoa :)

Pahoitteluni toivounelmalle :'(

).( Jatketaan samaa rataa kuin ennenkin eli eilen oli ovistesti plussalla, samoin kuin tänäänkin. Talleteltu on. Soittelin klinikalle, kun aukesivat kesätauolta. Syyskuussa tehdään tarvittaessa vielä yksi clomikuuri+inssi, mikäli ei tärppää niin alkaa myöhemmin syksyllä ivf-hoidon suunnittelu.

Dpo 0 voipi päivitellä :)

maanantai 20.8

Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

10kaks...............kp64/42...............yk4..............................clomit
minnams..........kp52/33.................yk13...........................2.clomi
Tilli84...............kp45/27-?............ yk10..........................1.clomi
Kassiopeia..........kp37/31-33...........ya8/2010.......................tauko
Tikkerituu.......kp30/31-37.....ya08/11.....5.clomi+metut+pregnyl+luget
Sanzu...............kp28/28-42.............................................3.femar
Linneat...............kp25/26?......ya 09/2011................2.clomi+metut
PikkuJellona........kp22/28...............ya9/10.........................tauko
nellustiina..........kp22/28..............ya kesä2010..................5.clomi
rimpatti...............kp18/26-28.............yv2/yk23................tauko
skorppari82.........kp16/??..............yv1,5.............................1.femar
Pamsku..............kp15/17-52..............yk10.........................?
0emppu0..........kp15/25-50......... yk 7, ya 12/2011............ 2.clomi
Amalia89.......... kp15/28............ ..ya11/10................ 4.clomi+primo
DjaP.................kp14/28-34............................... 5.clomi+terot+metut
Ambrosia85.........kp13/26-32.........ya10/10/yk20.................6.clomi
Lilleri82..............kp13/28-32............yk7............................4.clomi
Auppis...............kp9/33....................................1.anstrozol+puregon
another.............kp2/32-53...........yk9/ya1/11.......................5.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
Inkeri84, toiveuni83, Ansku83, Pettunia

Piinailijat
tikkerituu dpo 13
sanzu dpo 12
rimpatti dpo 5

Ghostbusters

PLUSSANNEET

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit

Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjä: another (ja Ansku83)

Viimeksi muokattu:
Hei,

Olipas surullista lukea keskenmenoista. Ihan vierähti kyynel jos toinenkin. Kovasti jaksamisia teille!

Ja omaan napaan. Aloitin parin taukokierron jälkeen taas clomit, nyt siis viides clomikierros. Ensi kuussa päästään hedelmättömyysklinikalle, mutta ajattelin, että tässä odotellessa voisi vielä syödä clomeja, kun niitä on. Ultra kun näytti, että mitään vahinkoa ei ole tapahtunut ja tilanne ennallaan. Eikä clomitauko ollut limakalvoa paksuntanut, niin kuin olisin toivonut.

Nyt kp 4 ja tulin eilen kipeäksi. Koski päähän, alamahaan, alaselkään ja niveliin ja illalla nousi kuume. En tiedä onko mitään tekemistä clomien kanssa, flunssaakin kun on ollut liikenteessä (no alamahakipu oli kyllä selvästi hormonaalista!).

Tässä on kyllä taas niin tottunut kipuiluun. Viime kierto venähti ilman clomeja ja kp80 paikkeilla aloitin Terot. Mulla tuo kierron venyminen saa aikaan sen, että koskee alamahaan joka ikinen päivä ja turvottaa ihan kauheasti. Päätinkin nyt, että vedän mitä tahansa lääkkeitä, mutta en kyllä enää päästä kiertoa venymään. Onko kellään muulla vastaavanlaisia kokemuksia vai olenko ainoa?

Jännityksellä odotan, että minkälaista hoitosuunnitelmaa meille sieltä hedelmättömyysklinikalta tarjotaan ja pelolla odotan, että saadaanko me koskaan lasta.

Toivounelmalle ja Pamskulle suurimmat pahoittelut :(

tikkerituullekiitos tiiviistä tietopaketista!

Kävin itse tänään gynellä vähän huonoissa uutisissa. Kp11 siis menossa kahden clomin kierrolla ja ei juuri mitään vastetta ole tullut. Lääkäri sanoi, että on todella vahvasti pco-tyyppiset munasarjat, ei yhtään johtofollia, suurin taisi olla noin 7mm. Kohdun limakalvo oli hieman kuitenkin paksuuntunut ollen nyt n. 7mm.

Aloitan nyt samantien metforminin ja ensi kierrossa KOLME (!!) clomia sekä terot loppukiertoon. Seuraavassa kierrossa sitten taas ultrataan, kivaa niin ei tarvitse kotona yksin arpoa. Miehen pitäisi myös kiikuttaa spermanäyte reilun 100km päähän toiseen kaupunkiin omin pikku kätösin... Saimme lähetteen julkiselle, joskin lääkäri sanoi, että tuskin ihan heti sinne kutsuvat, ehkä kuitenkin syksyn -12 aikana. Itkettää. Olen kateellinen teille kaikille jotka ovuloitte. Eipähän tarvitse pissata tikkuun tässä kierrossa...

Onko teille tullut kovasti sivuoireita metuista, onko auttanut painonhallinnassa? Syökö kukaan kolmea clomia ja onko siitä ollut mitään iloa?

Tsemppiä kaikille ja aurinkoisia päiviä, vielä on kesää jäljellä!!

Tsemppiä Empulle toivotaan, että kolme tabua kasvattaa follit!

ON: olen hiukan ihmeissäni, testasin ihan huvin vuoksi tänään vielä ovistikulla, se näytti vieläkin positiivista...kolmatta päivää peräkkäin eihän sen pitäisi olla edes mahdollista?

Voi 0emppu0, olipas harmillisia uutisia! Kyllä niitä 3 clomin syöjiä on ja itsekin saatan siihen joutua seuraavan kierron jälkeen jos ei munasarjat reipastu. Mulla metut on aiheuttaneet muutamana päivänä lievähköä pahoinvointia mutta ei häiritsevässä määrin. Verensokeri on varmaan jollain tapaa tasaisempi niiden kanssa, koska mulla on ainakin sellainen tuntuma että näläntunne olisi vähentynyt.

Ihana miten jaksat tsempata meitä muita vaikka uutiset oli sulla masentavia :hug: Kyllä se ovulaatio vielä sullekin jollain saadaan!

pamsku no OHO! aikamoinen uutinen kyllä!!! miten noin pitkälle sai pidettyy salassa??
siullapa on muuten nuori anoppi :D

rimpatti oon mie kyllä täällä jossain palstalla lukenut et muillakin on ollut positiivisii tuloksii useemman päivän ajan, jospa se ei mikään huono merkki olis, vaan päinvastoin :)

0emppu0
:hug: pahoittelut huonoista gyneuutisista, jospa noi metut tilanteeseen auttaisi, ja sen kolme clomia. onhan se kyllä aika iso annos, mutta tuskin mahdoton.

inkeri84 pitkää malttia oli siullakin kun noin kauan maltoit ootella ennen terojen aloitusta!
hienoa että pääsette hoitoihin pian :) ja totta, samahan se on lääkkeitä vielä käyttää odotellessa kun niitä kerta on ;) haluatko muuten takaisin kp-listoille tähän kiertoon?
nyt kun tuosta turvotuksesta sanoit, niin miullakin oli kyllä samainen ongelma tuossa viime kierrossa joka venyi 53 päiväiseksi, siinäkin turvotti siis massua ja oli muutenkin vähän kipuja mahan puolella.

Halit neganneille ja ovuloimattomille :hug:

Mulla Metut aiheutti pariks päiväks aikamoisen ripulin. Kauhean pitkälle vessasta ei uskaltanut liikkua, mutta ainokin putosi heti rytinällä niinä parina päivänä muistaakseni 1,2kg, joten jotain "iloakin" siitä vessassa kökkimisestä oli :D
Muuten mulla ei oo tullu metuista mitään negatiivista! Tuntuu toisaan mullakin, ettei ole niin nälkä ku aina ennen, eikä tee edes mieli syödä oikeen silloinkaan, kun nälkä on. Vaikkei ole mitään huonoa oloa, niin silti ei ruoka maistu niinku ennen!? Voi olla mun omassa päässäkin, mutta ihan sama, jos kerta toimii :) Painoa pudonnut nyt -5,7kg, joista 4kg jo ennen metujen aloittamista.

Mä oo nonnistunut aika hyvin tässä kierrossa "unohtamaan" tän projektin. Kai sitä on niin luovuttanut... En oo taaskaan edes tiennyt mikä kp mulla on menossa, ellen ole täältä tai kalenterista kurkannut! Se on ihanan vapauttavaa, kun ei koko ajan mieti tätä hommaa! :) Tuskin jaksan edes ovista testailla tässä kierrossa!

Saitko Ambro muuten jonkun lääkityksen tähän Naikkarille odottelu ajalle?

DjaP enpä saanut.. teroja mulla on että varmaan niillä sitten ylläpidän kiertoa?
Saitko sä mitään ohjeistusta odotusajalle?

Mä en metuista saanu oikein mitään sivuoireita kun otin ne ruokailun yhteydessä (aamupala/iltapala). Sit kun alotin ne uudelleen (olin parin kk:n tauolla et saatiin otettua pitkäsokerirasituskoe) ja en ottanu ruokailun yhteydessä niin tarkasti nin oli pientä pahoinvointia ja vatsavääntöä muutaman päivän :)

pamsku aikamoinen ylläri :O
Me kun anopin kanssa juteltiin, niin kertoi kun oli viimeksi muutama vuosi sitten ollut gynekologilla niin gyne oli muistuttanut ehkäistystä että paikat on sen verran hyvässä kunnossa että raskaus anopin puolelta onnistuisi kevyesti.. Mammalla kuitenkin ikää reippaasti yli 50..

ambrosia kunnon super-anoppi teilläkin :D
kyllä se on tosiaan niin yksilöllistä miten toiset "säilyy" parempikuntoisina tuollakin alueella. meillä ei kyllä meidän äitillä eikä miehen äitillä tuommosii mahdollisuuksia ole.

djap sehän on todella hienoa että olet onnistunut vähentämään stressiä tästä asiasta, jospa se ei luovutusvoittoa tosiaan tarkoita.

on: miullapa taitaa kierto jäädä ennätyslyhyeksi :O on nimittäin jo merkkejä ruskeasta havaittavissa ja massuakin nipistelee..
aloitin muuten eilen gelee royalin syönnin :) jos siitä jotain apua ois. mutta saa kyllä olla viimenen poppaskonsti mitä kokeilen. greippimehu kun on ollut ainoa jolla havaittu positiivisia vaikutuksia.

Another: Kiitos kysymästä, mutta mä voin pysyä taustallakin. On niin heikot odotukset tähän kiertoon, että tuskin jaksaa jännäillä :) Harkitsin jopa, että olisin oma-aloitteisesti nostanut annoksen kolmeen tablettiin, mutta en sitten jotenkin viitsinyt.

Mitä hyviä vaikutuksia sä olet huomannut greippimehusta?

Mä söin aikaisemmin tänä vuonna verigreippiä lähes päivittäin, mutta enää en ole jaksanut. Mehua en ole viitsinyt juoda, kun siinä on sokeria. Nyt oon tosin lipsunut tuosta vähähiilihydraattisuudesta (valitettavasti), joten kaipa sitä voisi kokeilla.

inkeri84 mie vahvasti uskon (valion) greippimehun limiksii parantaviin vaikutuksiin, ainakin valkkarit muuttuu paremmaksi ja runsaammiksi kun sitä malttaa aamuisin tai iltaisin lasin litkiä. oon juonu sitä n. kp4-10. uskon kyllä että itse oikeella greipilläkin on sama vaikutus :)
harmi jos ei oo vhh-ruokavalio pitänyt, ymmärrän kyllä, kyllä sitä aikansa jaksaa, mutta sitten kyllästyy :D nimimerkillä kokeiltu on, huonolla menestyksellä.

Yhteistyössä