Clomittaret 2012

heippa kaikille.

Tultiin tyyppien kanssa lukemaan teidän kuulumisia :) Täällä mennään rv 21+5, töissä puurran edelleen ja kaikki on hienosti. maanantaina olis 4d ultra, josko siellä toisenkin sukupuoli selviäis, toinen (a) on ainakin poika :heart:

ihana huomata paljon plussauksia sen jälkeen kun itse täältä "pääsin" pois.

Ja ambro & djap usein se vika kierto clomeilla on se millon tärppää. en tiedä mistä johtuu, mutta epäilen että jollain tavalla on luovuttanu siinä vaiheessa ja kattoo jo eteenpäin ja miettii tulevia hoitoja... meillähän pitkitettiin jostain syystä clomeja ja oisko ollu 6s tai 7s kierto, viimenen joka tapauksessa, lähete keinohedelmöityksiin oli jo vireillä, millon sit napsahti =)

kaikille kovasti tsemppiä ja plussatuulia :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: another
Tervetuloa uusille!
Ja onnea raita12, mahtavaa kun täällä jollain onnistaa!
Tsemppiä Tikkerituu piinailuun!

Mieleeni tuli yksi käsittämätön juttu. Milloin teillä on viimeistään tullut ovulaatio clomikierroissa? Tai onko teillä ollut jotain seuraavaa: Minulle gyne sanoi, että kp 17 jälkeen ei tarvitse enää testata, koska ei se ovis sen jälkeen enää tule. Kp 25-30 jtn (en merkannut ylös kun luulin, että kuukautiset alkavat) maha turposi, rintoja koski, valkovuoto oli ihan älytöntä - luulin pissanneeni housuihini, yök. Onko mitenkään mahdollista, että tämä olisi voinut olla ovulaatio..? En testannut ovista ainakaan päivittäin silloin, ehkä kerran negan. Ja siis kuukautiset alkoivat vasta nyt kp 44/45. Kaikkea sitä miettiikin... Ja toivoo, aina vaan.
 
Tikkerituu turha syödä kuulema pelkkiä clomeja pidempää jos ei ne tuo raskautta 4-6yrityskierron aikana.
Lääkärit ei siis määrää clomeja enempää vaan sitten pitää kokeilla jotain muuta. Ainakin mun kohdalla :)
Mutta koska tuolla ei oo valmiuksia enempiin "hoitoihin" niin siksi en saa mitään kivaa mixiäkään :) vaan ne tulee sitten naikkarilta.
Itse oon kyllä jo täysin valmis soittaa polille et lähete naikkarille kiitos. En jaksa enää pelkkien clomien avulla :/

Tänään testattu täydellinen nega!
 
Paljon onnea Raita :flower:
Mulle lääkäri sano, että turhaa popsit enempää ku 5 kiertoa Clomeja, koska kyllä se ois jo tärpännyt, jos ois niillä tärpätäkseen...
Täällä ei myöskään mahiksia noihin kunnon lääkecoctaileihin, kun vasta sitten naikkarilla.

Tosin musta tuntuu hullulta odotella pääsyä naikkarille se about 6kk ja olla syömättä mitään lääkkeitä! Tytyy ehkä kysyä, jos lekuri kirjottas kuitenkin clomeja ainakin pariks kuukaudeks vielä eteenpäin ja sitten jatkoon Teroja, ettei hoitojen aloitus venähdä sit sen takia, ettei tätiä ilman lääkkeitä näy.
Juuri niinku vauvaton, niin miks ei joku muukin vois plussata 6. tai 7. clomikierrolta? Kai se on epätodennäköistä sitten?

Mä en osaa emppu oikeen tohon sanoa... Mulla on ollu ovis aina suht normaaliin aikaan, mutta olen mun mielestä kuullut, että se voi olla paljon myöhemminkin. Eikö joku muuten plussannu täältäkin tosi myöhäsellä oviksella?? Vai muistanko ihan väärin?

Juuh, Ambro Naikkarilla varmaan nähdään :D Eikös meillä oo kp:tki suht samoissa aina, niin ties vaikka oltais samaa aikaa :) Käydää kahvilla, jos niikseen käy :D
 
Unohtu äskösessä kysäistä, että tietääkö joku täällä yksityisen puolen inseminaatiomaksuista? Tai nehän varmaa löytyy netistä, mut enemmänkin se, että paljon niihin lääkkeisiin yleensä palaa kk:ssa?
Koska sitäkin mietin, että voiskohan välissä harpata yksityiselle hoitamaan ne inseminaatiot pois alta ja palata sitten taas kunnalliselle, jos ja kun koittaa koeputkien aika?
Mulla kun on tuota ylipainoakin jonkin verran, niin en tiedä saanko pudotettua niin paljoa, kun Naikkarilla vaativat... :stick:
 
Pahoittelut JeNski :(

Milloin teillä on viimeistään tullut ovulaatio clomikierroissa? Tai onko teillä ollut jotain seuraavaa: Minulle gyne sanoi, että kp 17 jälkeen ei tarvitse enää testata, koska ei se ovis sen jälkeen enää tule.

Mulla tosiaan ekassa clomikierrossa ovis oli kp 20 ja samoin kolmannessa, tai silloin saattoi olla jopa hieman myöhempäänkin :O

Ja vielä sellainen kysymys, onko täällä paljon muita sellaisia, joilla ei ole mitään seurantaultria? Itse olen siis hoidoissa Turun Naistenklinikalla ja sieltä sanottiin, ettei seurantaultraa tarvitse. Se vähän masentaa, ettei saa varmistusta siitä, toimiiko tämä annostus nyt varmasti..

Aika jännä jos sitä seurantaa ei ole ollenkaan, joillekin kun on ilmeisesti lääkärit sanoneet et se olis tärkeetä seurata melkeinpä joka kuukausi! Mulla itselläni on ollut vasta yksi seurantaultra (kolmannessa clomikierrossa) ja vielä yksi edessä (kuudes ja ilmeisesti/toivottavasti sit se viimeinen clomikierto).

Mulla olis kysymys teille kenellä on jo useampi clomikierto takana: Onko teillä menty koko ajan samalla annostuksella? Mietin et olenkohan ainut jolla annostusta ei ole nostettu eikä tulla nostamaan, eli tällä samalla (1tbl päivässä) mennään puoli vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Amalia89 mä oon nyt viis kiertoa mennyt tolla 1tbl/vrk annoksella.
Ekassa kierrossa oli seurantaultra + verikoe eikä sen jälkeen oo ollutkaan puhetta nostosta tai seurannoista.
Mutta kai mulla oli sen verran ideaalit lähtökohdat ekalla kierrolla jo etteivät nähneet tarpeelliseksi nostoa.

DjaP joo aika samoilla mennään :D
Kyllä mä aikalailla oon nyt varmistunut siitä että jahka se täti tulee niin soittelen polille ja pyydän että laittavat lähetteen eteenpäin. En jaksa odotella enää kerta ei nää pelkät clomit tehoa :(
Ja itse oon miettiny myös tuota yksityistä. Netistä löytyy hintoja ja varmasti soittamalla saa parhaiten selville että tartteeko millasia tutkimuksia suorittaa vielä yksityisenkin puolella ja mitä ne tulee suunnilleen kustantamaan.
Lääkekuluthan lienee samat - oli sitten resepti yksityiseltä/julkipuolelta :)

DjaP ajattelin samaa kysyä hoitavalta taholta et otanko teroja nyt sitten että kierto pysyy kurissa vai mitä häh.. hölmöltä tosiaan tuntuu olla lääkkeittä pahimmassa tapauksessa puolivuotta jossa saa todennäköisesti samat napit :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Soitinkin jo eräälle klinikalle ja sieltä kerrottiin seuraavaa:
Eli on täysin mahdollista siirtyä välissä yksityiselle ja palata sitten julkiselle puolelle.
Ensimmäinen käynti tällä klinikalla omavastuu n.330€, joka siis sisältää itse inseminaation ja folliultran.
Jatkossa, jos ovistestit on toimineet aiemmin, ei seurantaultraa välttämättä tarvita, jolloin hinta itse inseminaatiolle on n.220€ Jos ultan kuitenkin haluaa, on se silloin tuo 330€. Mitään muita testejä ei tarvitse tehdä, paitsi miehelle hepatiitti ja HIV, jotka kustantaa 60€.
Lääkkeet tietysti tähän päälle ja lääkekatto vuodessa about 700€.
Puhelimessa ollut henkilö oli sitä mieltä, että mulle ei todennäköisesti lisättäis lääkitystä??!! Vaan Clomeilla jatkettais ihan normisti... Kuullostaa aika turhalta!?

Täytyy nyt laittaa harkintaan tää homma....
 
Pahoittelut JeNski, voimia!

Onnea Raita :heart: :flower:

Tervetuloa uudet :wave:

Mä käyn Mehiläisessä ja siellä lääkäri painotti seurantaultrien tärkeyttä kp 11-14. Tämä siksi että nähdään millainen vaste annostuksella on. Korosti monikkoraskauden kohonnutta riskiä clomien kanssa. jos siis isoja munarakkuloita kolme tai enemmän -> yhdyntäkielto ja annostuksen pienentäminen. jos taas ovulaatiota ei tapahdu -> annostuksen suurentaminen.

Hassua ohjeistaa ettei kp 17 kannata enää ovista bongailla, kun itse ovuloin (jos ovuloin) kp 18-19.

En uskaltanutkaan vielä testata vaikka niin suunnittelin. en haluisi taas pettyä. ei oo tuntemuksia et menkat alkais, muttei et olisin raskaanakaan!! :D
 
Hei,
eka kerta kun kirjoittelen tänne ja toinen clomikierto menossa. Minulla on myös ollut annostuksena 1 tabletti kierrossa. Ensimmäisellä kerralla tuli yksi follikkeli ja nyt toisella kierrolla kaksi. Lääkäri korosti, että minun on hyvä käydä ultrassa jokaisella kierrolla ettei käy niin että follikkeleita tulee liikaa. Clomifenin vaikutuksethan voivat vaikuttaa vielä seuraaviinkin kiertoihin, eli tällä samalla annostuksella niitä voisi tulla jossain vaiheessa liikaakin eli silloin tulisi kyseeseen annoksen pienentäminen puolikkaaseen tablettiin.

Suosittelen seurantaultrissa käymistä, se on antanut minulle ainakin myös mielenrauhaa kun tietää että siellä jotain tapahtuukin.

Ja minulle tuli viimeksi ovis kp 18/19 eli ihan hyvin voi tulla kp 17 jälkeen. :)
 
).( Follikkeli ultrassa käyty.. Ei kasvaa mikään sielä... Eli lääkkeet ei tehoa. Ei ovulaatiota... Lekuri sano et voit syödä sen 6:nen clomikuurin JOS haluat mut ei siitä mitään hyötyä oo. Kysyin et voisko annostusta nostaa niin luki siitä helkutin kirjasta ja siinä luki et 1-2tbl niin totes et ei hän uskalla nostaa. Et erityislääkärit voi nostaa.. Sano et seuraavaksi siirrytte Avaan tms tai keväällä uudestaan :( Mut mainitsi myös et ei kannata lopettaa yritystä et tässäkin kierrossa kannattaa peitot heilua ;)
Ja mikä parasta koko päivässä mun veli ilmotti et niille tulee toinen helmikuussa :O Jumalauta kuinka kliseestä touhua. Oon tosi ilonen niiden puolesta alkushokin jälkeen :D Ei oo multa pois mut kyllä se pikkasen kirpas.
Uskallanko itte vaan ottaa seuraavassa kierros 3tbl?? Oonko hullu jos sen meen tekemään?
 
Moikka.
Mulle sais laittaa dpo0. Yllättäen femarit toimii!!! ja kierron pituus 28-42. Miten iloinen voi ihminen olla kun kuulin että siellä möllötteli 22-23mm folli.
Mä en ymmärrä tota, että eivät ultraa follia joillakin ollenkaan. Mulla on ultrattu joka kerta: kahden clomikierron ajan ja kolmen femarin ajan. Ja jossakin kierrossa kaksikin kertaa, kun on haluttu nähdä lääkevaste. Juuri näiden ultrauksien avulla on saatu mentyä eteenpäin: annostuksen nosto clomissa heti ekan yrityksen jälkeen ja sitten siirtyminen femariin. Samoin nyt ultrauksessa varmistui, että folli on kasvamassa ja että nyt kannattaisi tällä jatkaa edelleen. Eli mulla ultraus on ollut ehdoton. Jos ei oltais ultrattu olisin syönyt turhaan clomeja 1 tabl. koko ajan.
Olen naikkarilla ja erittäin tyytyväinen toimintaan- tosin lääkäri vaihtuu aina ja se on aika liukuhihna meininkiä. mutta musta siellä yritetään oikeasti saada tuloksia.

Naikkarilla tosin ei saa mitään lääkecoktaileja- jos ei clomit ja femarit toimi niin siirrytään kokonaan piikkeihin. Eli mitään clomi ja irrotuspiikki- mahdollisuutta ei siellä ole. Mulla ainakin nyt hoitosuunnitelma hyvä- näillä nyt muutama kierto yritellään kun annos ja lääke vihdoin on kohdallaan (?) ja jos ei mitään tapahdu 2-3 kiertoon niin sit piikitellään. Mutta toi, kuinka kauan clomeja/femareita syö on musta ihan riippuvainen siitä, mikä on lääkkeen vaste.

Ja tosiaan mulla on ollut ovulaatio vielä joskus kp21 kohdallakin, että kyllä se voi tulla...tosin silloin ilmeisesti eivät ole mahdollisuudet raskautua ihan yhtä hyvät- olen näin ymmärtänyt. Nytkin kp 17 eli ei se nyt niin aikaisessa ollut taaskaan..mutta nyt sit jännäillään.
 
nellustiina harmi etteivät folliultran tulokset olleet kovinkaan hyviä.
kolme tablettia on kyllä aivan hurjan paljon, etenkin ne kerrannaisvaikutuksetkin on isoja, niin kyllä mie sinuna kyllä jatkaisin kahdella jos sulla kaks on aiemmin ollut.
aika pitkällä muuten on se raskaus jo sillä sun veljen perheellä jos helmikuussa jo syntyy ;) mutta hyvä että ehdit asiaan tottua ;) alkushokki se on aika niin kamalaa!

sanzu hienoja uutisii kyllä siulla ultrasta :) peittojen heiluttelua nyt vain ;)

ambrosia pahoitteluni että uuteen kiertoon jouduit :(

pahoitteluni että täti löysi tiensä myös lillerin luo :(
 
Viimeksi muokattu:
another Sitä mietinki et oontyhmä jos omin päin rupeen lisäämään tablettien määrää.. Juu veljen avokkion nyt rv 12 ja oli tänään ollut varhaisultras. Onhanse ihanaa ja varmaan on tuleva kummilapsi ;):D mut näillä eväillä se vaan on mentävä eteenpäin.

ambrosia Ikävää että jouduit uuteen kiertoon. Samoin lillerille
 


lauantai 11.8





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

10kaks...............kp55/42...............yk4..............................clomit
Ansku83............kp54/30-49..........yk16/ya11/10..................terot
minnams..........kp43/33.................yk13...........................2.clomi
Tilli84...............kp36/27-?............ yk10..........................1.clomi
Kassiopeia..........kp28/31-33...........ya8/2010.......................tauko
Auppis...............kp25/33....................................................5.clomi
another.............kp24/32-53...........yk8/ya1/11.......................4.clomi
Pettunia..............kp23/28-36..............yk21.....................4. lezorol
Tikkerituu.......kp21/31-37.....ya08/11.....5.clomi+metut+pregnyl+luget
Sanzu...............kp19/28-42.............................................3.femar
Linneat...............kp16/26?......ya 09/2011................2.clomi+metut
PikkuJellona........kp13/28...............ya9/10.........................tauko
nellustiina..........kp13/28..............ya kesä2010..................5.clomi
rimpatti...............kp9/26-28.............yv2/yk23................tauko
skorppari82.........kp7/??..............yv1,5.............................1.femar
Pamsku..............kp6/17-52..............yk10.........................?
0emppu0..........kp6/25-50......... yk 7, ya 12/2011............ 2.clomi
Amalia89.......... kp6/28............ ..ya11/10................ 4.clomi+primo
DjaP.................kp5/28-34............................... 5.clomi+terot+metut
Ambrosia85.........kp4/26-32.........ya10/10/yk20.................6.clomi
Lilleri82..............kp4/28-32............yk7............................4.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
Inkeri84, toiveuni83


Piinailijat
tikkerituu dpo 4
sanzu dpo 3

Ghostbusters


PLUSSANNEET

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
Me olemme käyneet aina yksityisellä lapsettomuustutkimuksissa ja hoidoissa. Hinnat ovat tietty nousseet enkä niitä enää edes muista. Laskettiin, että reilun tonnin-puoltoista kaikkineen maksoi yksi inssi. Siihen kyllä sisältyi 3xseurantaultra, laajat tutkimukset ja lääkkeet.
Inseminaatiossa lääkkeenä oli clomix2, irrotuspiikki ja luget. Irrotuspiikki ei muistaakseni paljon maksanut. Meillä inssi ei onnistunut vaikka kaksi folliakin oli ja sperma hyvälaatuista. Kotiyritys toi tuloksen "hoitotauolla".
Nykyinen lääkärini, eri hoitopaikassa oli sitä mieltä ettei inseminaatio välttämättä tuota tuloksia kovinkaan paljon enempää kuin kotiyritys. Itse en osaa asiaan kommentoida
 
Meidän aloittaessa hoitoja Väestöliitossa, niin meille ei suositeltu inssejä ollenkaan. Sain sitten puhuttua, että haluamme kevyemmän aloituksen ja aloitimme insseillä. Sovimme kahdesta inssistä ja sitten olisi ollut jo vuorossa IVF tmv.
Ensikäynnistä muuten ei mennyt kuin tutkimuskierto ja seuraavaan jo tehtiin inssi. Syyskuussa oli ensikäynti ja tammikuussa olin raskaana. Nopeasti asiat lähtivät onneksi rullaamaan ja tuottamaan tulosta neljän "turhan" odotteluvuoden jälkeen.
Itse en jaksaisi jonotusta ja odotusta ja siksi valitsimme tämän yksityisen puolen.
 
JeNski91 pahoittelut ja jaksamisia sinne.

Halaukset niitä tarvitseville, harmi kun monella uusi kierto alkanut.

Ja onnittelut Raita12 plussasta.

Tuntuu typerältä tulla kertomaan tänne omia hyviä uutisia, mutta toivottavasti tämä antaa jollekkin toivoa. :/ :) Niin kovasti teille kaikille plussaa toivon ja luen teidän kirjoittelua oikeastaan päivittäin.

Mutta täällä on kaikki hyvin, yksityisen varhaisultrassa käytiin 6+2 ja silloin jo näkyi pienen syke. Ensimmäinen neuvola myöskin takana ja sielläkin sai ihailla sykettä. Sikiöseulonnat seuraavaksi edessä, nt-ultra parin viikon päästä. Vointi on ollut hyvä, rintojen kipuilua ja väsymystä lukuunottamatta. Pelko nostaa kyllä jatkuvasti päätään, saako tätä nyyttiä koskaan syliinsä?

Plussatuulia kaikille, käyn välillä täällä teitä "katsomassa" :)

minttu & kääpiö 9+2
 
minttu89 hienoja uutisia lukee aina mielellään :kiss: ihanaa odotuksen jatkoa sinulle :) tulehan aina välillä kertoileen kuulumisia!

10kaks on kyllä jännä miten lääkäreillä on eriäviä mielipiteitä miten asioiden pitäisi mennä, onneksi kuitenkin saitte sanottua että halautte edetä vähän hitaammin, niin se oli mahdollista!
on lohdullista kuulla ettei inseminaatio välttämättä ole niin tuottavainen kuin muut vaihtoehdot, aika kallishan se nimittäin on, niin mieluummin ainakiin edullisemman konstin yrittäisin löytää ;) noh, nyt pitäisi ensin vain saada se ovulaatio tapahtumaan!
 
Mikäli muuten kiinnostaa, niin Yle Puheella tuli tänään keskustelua lääkäreistä ja julkisista palveluista. Erittäin mielenkiintoisia ja hämmästyttäviäkin asioita ohjelmassa puhuttiin. Muunmuassa siitä, miten yksityinen ja julkinen hoito eroaa, riippuen mikä on kannattavaa lääkärille ja mikä ei.

Another. Juuh, mielipiteitä on liiankin monia! Julkisella meitä ei olisi edes hoidettu bmi:n vuoksi. Yksityisellä taas "rahalla saa", joka on suurella skaalalla ajateltuna surullista!
 
Ps. Mietin eilen, että minkäköhän ihmeen vuoksi en ole aloittanut teroja :D yksi kierto olisi lisää hoitoja.
Keskenmenon kokeneet: onko teillä km jälkeen ajateltu kuinka kauan jatkaa clomeja? Onko ns. aloitettu kiertojen määrä alusta? Tosin, ei vaikuta meillä ollenkaan, kun tästä ei enää edetä.
 
Hellou Clomittaret!

Meillä kävi tämän toisenkin raskauden kanssa ikävästi. Keskenmeno todettiin rv 15+2. Eilen on tyhjennetty kohtu lääkkeellisesti. Hyvästelin lapseni jonka kehitys oli loppunut 12+5. :'( Pikkuinen poika oli meille tulossa mutta syystä tai toisesta häntä emme elävänä syliin asti saaneet.

Nyt odotellaan että kroppa palautuu raskaudesta ja keskenmenosta. Sitten yhdet tavalliset menkat ja varmaan sitten taas aloitellaan lääkehoitoja ovulaation aikaansaamiseksi.

Elämä on julmaa ja epäoikeudenmukaista. Mutta yritän ajatella että jokin tarkoitus tällä kaikella on ja luontoäidin mielestä lapsi ei olisi ollut elinkelpoinen. Helpostihan sitä jää miettimään mitä teki väärin, mutta en usko että sellaista on, koska yritin elää mahdollisimman oikein.

Uskon nyt kuitenkin että meille suodaan lapsi vielä 2013 aikana. Aloitetaan siis neljäs yritysvuosi esikoisen eteen.

Toivounelma tulevaisuuden haave edes yksi lapsi.
 

Yhteistyössä