Clomittaret 2012

Tuplaonnittelut kirille ja tsemppiä jatkoon!

Sinuna en vielä heittäis kirvestä kaivoon, Kassiopeia! Onhan toi tissikipukin yks raskausoire, siitä mä ainakin arvasin, et nyt on kyl tärpänny, ku menkkoja ei kuulunu ja tissikipu vaan jatku. Vielä peukut pystyssä! Mut tuttu tunne on tuo epäonnistumisen tunne ja se kateus kyllä nostaa päätään, kun joillain se vaan hups keikkaa tärppää heti! Ja Pettunialle haleja kovasti, jospa tuhru jäisikin vain tuhruksi?!

Onnea ovisplussasta skorppari, nyt vaan ovista hyödyntämään! Ja joo, onhan se vähän koomista, että tällaisesta asiasta, joka pitäisi tosiaan tapahtua ihan luonnostaan, niin hypitään kattoon, mutta meidän tilanteessa se tosiaan menee näin. Voin kertoo, et se plussan saaminen raskaustestiin on kyl ehdottomasti yks huikeimmista tunteista, mitä voi kokea!

Voi Ambrosia täällä kovasti toivon, et noi sun kipuilut johtuu iloisesta uutisesta!

DjaP joo hohhoijaa noita varmoihin päiviin luottajia, se on vaan joillain niin helppoa. Ja hienoahan se on, mut eipä jaksa paljon itse iloita tässä tilanteessa!

minttu-89 kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. Itse kkm:n läpikäyneenä itkin, surin ja murehdin asiaa todella paljon, toki se vieläkin pyörii silloin tällöin mielessä, mut on jo helpottanu pahin suru. Mä en oo kyl kokenu sen enempää väsymystä, kun normaalistikaan, mutta jokaisellahan tuollainen ikävä tapahtuma vaikuttaa eri tavalla. Ja joo voi että mulla nousee niin savu korvista, kun joku ääliö kyselee justiin tuohon tyyliin, et sehän on ihan ehdottoman selvää, että niitä lapsia nyt vaan sikiää ihan sormia napsauttamalla ja tuosta vaan kaikilla. Ihmiset ei todellakaan tajua, kuinka kipeä tällainen asia on! Onneks noi utelut on meidän kohdalla nykyään aika vähissä, kun molemmman suvut tietää tilanteen ja onhan meidän häistä elokuussa kaks vuotta. Tsemppiä sinulle kovasti ja halaus!

Tänään on muuten Satu Taiveaho ja Antti Kaikkonen Inhimillisessä tekijässä haastattelussa koskien heidän lapsettomuuttaan. Heillähän toki tilanne on eri kuin meillä ja toivottavasti kukaan meistä ei joudu noin kauan odottamaan, mut silti mua kiinnostaa toi keskustelu. Toki tuota lätkää tulee vahdattua, et täytyy tallentaa kyseinen ohjelma.

Onnea Toiveuni!!!

Ja tuplaonnea Kiri!!!

Muille haluan tänään toivottaa hyvää lapsettomien lauantaita!! :heart:

Sinua en tunne,
vain hiljaa aavistan.
Sen täydellisen ihmeen,
sen lahjan valtavan.

Sinua en tunne,
vaan tunnen kuitenkin.
Luot sydämeeni valon,
kuin tähti loistavin.

Sinua en tunne,
vaan valtaat maailman.
Et arvaa kuinka paljon,
sinua odotan.

Hei kaikille!

Ja kiitos, kun jaksatte kysyä kuulumisia!

Mulla ei valitettavasti ole kauheasti raportoitavaa. Tästä kierrosta tulikin oikeastaan välikierto eli olen syönyt ainoastaan Metformiinia. Miehellä on pitkä työreissu ja aika turha syödä niitä clomejakaan (vaikkei mahdollisen oviksen ajankohdasta nyt niin varma voi ollakaan).

Nyt on myös aika epävarma olo tulevasta. Hankkiuduin paikalliseen terveydenhoitojärjestelmään ja toivottavasti saan jotain hoitoa. Ihan jo oman hyvinvointinikin kannalta, sillä en todellakaan voi olla ilman mitään lääkkeitä (kaikki pcos-oireet pahenee...). Onneks lääkkeitä löytyy vielä kaapista.

Täällä käytäntö kuitenkin on se, että ennen kahden vuoden yritystä ei julkinen terveydenhuolto tarjoa minkäänlaista lapsettomuushoitoa, ei edes lääkkeellistä (näin lääkäri minulle ainakin asian selvensi). Meillä yritystä takana "vasta" vuosi. Tilanne on tietysti vähän poikkeuksellinen, kun Suomessa lääkitykset jo aloitettiin, joten jotain toivoa on, että jatkoakin olis edes jossain muodossa tiedossa. Ollaan menossa miehen kanssa nyt yhteiselle lääkärikäynnille kuulemaan, että miten voidaan edetä vai voidaanko. Ja ainakin pitäis saada mies tutkittua, jota ei Suomessa ehditty tekemään. Katsotaan miten käy.

Ei mulla sinänsä mikään kiire ole ja yritän olla stressaamatta asiaa, kun ei se mitään auta. Kunhan nyt jonain päivänä sitten pääsis ihan oikeisiin hoitoihin.

Tää oli nyt vahvasti oma napa -postaus. Oon tuon välikierronkin johdosta vaan taustaillut viime aikoina.

Vielä lisäyksenä muuten..

Sairaanhoitajan kommentti ensimmäisellä käynnillä tuntui aika pahalta ja jäi pyörimään mielessä ihan joksikin aikaa. Kerroin, että mulla on PCOS ja kärsitään lapsettomuudesta. Sairaanhoitaja katsoi mua päästä varpaisiin ja sanoi, että hän ei kyllä näe mitään merkkejä pcos:stä. Siis ihan avoimesti alkoi epäillä, että valehtelen! Tuntui jotenkin tosi pahalta. Vaikka toki sitten lohduttelin itseäni sillä, että onhan se hyvä, jos en näytä siltä. Mut kaikenlaista sitä saakin kohdata.

Lääkärille iskinkin sitten heti pöytään ultrakuvat ja lääkärin potilaskertomukset, vaikka en tiedä olisko hän epäillytkään..

Hyppään takaisin tänne. Tosin en ihan vielä clomeja mutta hetken päästä niitäkin.
Ambulanssikyytien ja sairaalassa makaamisen jälkeen tuloksena oli keskenmeno ja lähes tyhjentynyt kohtu. Eilen oli vielä rv 6+4 joka vaihtui tänään kp1:ksi. Eilen sykki vielä sydän mutta tänään oli jo kuivunut kasaan ja jo melkein vuotanut ulos. Sain zytotecejä, jotta kaikki tulisi ulos. Tosiaan eilen löydettiin munasarjoista outo mötikkä, joka vuosi. En sitten tiedä mikä km sai aikaan, kun eivät kuulema liity toisiinsa.
Nyt ainakin tämä vuoto taukoa. Pitää soitella vielä tarkemmin gynelle, et voiko seuraavassa kierrossa aloittaa..

voi 10kaks :( pahoitteluni että joudut tänne palamaan ja kun olet joutunut moista surua kokemaan :(
haluatko olla taukokierron ajan vain taustalla, vai haluatko itse listoille kp:itä laskemaan?

inkeri84 kurjia kyllä tuommoset sairaanhoitajat jotka ei usko edellisien lääkärikäyntien tuloksia.
missä päin maailmaa muuten asutte tällä hetkellä?

mites muuten meidän piinailijoilla pettunialla ja kassiopeialla menee?

Viimeksi muokattu:

sunnuntai 13.5.

Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

JeNski91............kp100/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp94/32-33..........ya1/10...........................
minttu_89..........kp42/26-28..........yk4................................tauko
Katrina86............kp33/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Inkeri84.............kp30/??..............yk7................................4.clomi
Ambrosia85.........kp30/26-32.........ya10/10/yk16...................2.clomi
Kassiopeia..........kp30/??...............ya8/2010.......................3.clomi
Raita12..............kp25/??...................ya8/10.......................5. clomi
undercovergirl.....kp25/30..............ya6/10/yv2.....................tauko
rimpatti...............kp25/28.............yv2..............................1.clomi
Pettunia..............kp25/28-36..............yk18......................2.lezorol
magda................kp23/28-30..............ya6/10...................2.letrozol
toivounelma.....kp21/29-48...ya 5/2009/ yk29... 3.clomi+GonalF+Pregnyl
another.............kp18/32-?.........yk6/ya1/11.......................2.clomi
skorppari82.........kp17/??..............yv1,5.............................2.clomi
Ansku83............kp13/30-31..........yk15/ya11/10..................tauko
PikkuJellona........kp11/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
DjaP..................kp6/??...............ya2007.........................2. clomi?
Minttu_89...........kp3/??...............?...................................?
10kaks...............kp2/??...............?....................................tauko
Sanzu...............kp2/34................yv1.............................2.femar
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku, Aniit

Piinailijat
Kassiopeia dpo13
Pettunia dpo11

Ghostbusters

PLUSSANNEET

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit

Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjä: another (ja Ansku83)

Viimeksi muokattu:
Vielä on aivan liian aikaista iloita ja suunnitella tulevaa, koska menetyksen pelko on todella suuri. Positiivisin asentein ja odottavin mielin siirryn pois tästä ketjusta, toivottavasti lopullisesti.

Meillä siis plussattiin raskaus perjantaina ja tänään viiva on vahvempi kuin silloin, joten jotain varmasti on meneillään. Minut voi siirtää plussanneisiin seuraavin tiedoin :
tinksu, 11.5., kp 28/29, yk 4, 3.clomi

Toivon kaikille hyvää onnea ja suuren suurta plussatuulta. :heart:

10kaks :'( Olen todella pahoillani. :hug:

Mulla ei siis oo ollu vielä tuulimunan jälkeen menkkoja. Ihmeellisiä kipuja on ollu parin viikon aikana, oksetusta, lämmöt on koholla. Miks mun kropan täytyy toimia näin? Tuntuu hyvin samalta kun viimeks ennen plussausta. :(

10Kaks mitä suurimmat pahoittelut :hug: tosi ikävä uutinen. Paljon voimia sinulle

minttu89 sinulle myös suuuuuuri voimahali :hug:

:heart: tinksulle enkeleitä tulevaan matkaan mukaan roppakaupalla :kiss:

Ansku83 ihana runo, kertoo kaiken oleellisen :kiss:

Pettunia me sit vaan jaksetaan tuhrutella : / tulis kunnolla jos kerta on tulollaan :headwall: kunpa tällä kertaa se tarkoittais jotain hyvää ;) toivon sitä todella sulle :heart:

on: Kiitoksia kaikille tsemppaamisesta tässä piinavassa ajankohdassa. oon nyt tuhrutellu kolme päivää ja tänä aamuna laitoin tulpan, katotaan josko tulis jotain enemmänkin, vaikka menkkakipuja ei oo (mulla tosin alkaa kivuitta). taidan hakea raskaustestin ihan silläkin kiusalla, että menkat alkais ja pääsis uuteen kiertoon syömään clomeja. mun onnella käy just noin :( ehkä maanantaina sit uuteen kiertoon.

Pahoittelut jälleen tämä omanapailu. otan teidät kiinni kunhan ehdin paneutumaan missä kukin menee. tässä on ollu aikas haipakkaa tämä elo, hyvä niin.

Viimeksi muokattu:
Nyt valitettavasti tulee vaan omaa napaa... harmittaa, masentaa ja ärsyttää... ja mitä vielä. Uskaltauduin tänään viimein aamulla testaileen (CB:n digillä testasin) ja pakko vaan taas hyväksyä, että "ei raskaana"han siinä luki. :( Eli täti on jälleen kerran vaan päättänyt olla tulematta, vaiks ei tuollaista ihanaa syytä siihen olekaan. Ekan teron vetäisin aamulla nassuun, että etenis taas tääkin homma. Kyllä osaa syödä naista tämä, kun ei oma kroppa vaan toimi! :headwall:

Voimia 10Kaks, todella ikkävää kuulla. :(

Onnea tinksu! :)

Tsemppiä Katrina, se on kyllä todella turhauttavaa kun kroppa ei toimi!!

Kiitokset ovisbongausonnitteluista! :) vihlomisesta päätellen ovis oli pe, ja tästähän se jännäily tosiaan vasta alkoi..koitettiin kyllä hyödyntää ovis, kun kerrankin semmoinen tod näk tapahtui! :)
Aika jännä muuten, että mulla ilmeisesti ainakin on aika lyhyt se lh-huippuaika, jos olisin tehnyt ovistestejä vain kerran päivässä niin olisin missannut huipun: tein torstaina n. klo 15 ja testi näytti negaa. Sitten jostain kumman syystä tein vielä samana iltana n. 4 h edellisestä testin niin se olikin plussa. Mielenkiinnosta tein pe-aamulla, jolloin vielä plussa, mutta taas pe-iltaväivällä klo 15-16 jo negaa. Eli jos olisin tehnyt vain sen kerran päivässä aina samaan aikaan niin ohi olisi mennyt. Hyvä tietää jatkoa ajatellen ettei tuo kerran päivässä ohjeistus riitä mulle.. Otteko muut testaillut huvikseen kuinka pitkään ovistesti näyttää plussaa?

10kaks olen todella pahoillani ja kovasti toivotan sinulle voimia!

Onnittelen tinksua ja toivon paljon onnea matkaan!

Olipa todella tökeröä käytöstä sairaanhoitajalta sinua kohtaan inkeri84! Toivottavasti saisitte jatkettua hoitoja siellä missä ikinä asustelettekaan!

Pahoitteluni Katrina86 negasta! Kyllä tässä on tullut monta kertaa tuskastuttua oman kropan toimimattomuuden kanssa. Tsemppiä sinulle!

Nyt vaan sit peukut pystyyn skorpparille ja tsemppiä piinaviikoille!

on tää viikonloppu on ollu kyllä henkisesti aika raskas. Oon ollu yksin kotona, kun mies on ollu viettämässä viikonloppua muualla. Mulla on kyllä ollu koko ajan tekemistä, kun oon tehny kesää kotiin ja koulujuttujakin, mutta silti tää lapsettomuus on pyöriny koko ajan mielessä. Oon kuitenkin tossa ikkunoita pestessä ehtiny märehtimään tätä meidän tilannetta ja vaipunu taas todelliseen epätoivoon. Sitä vaan miettii, että miksi ei meille, aina vaan muille.... Tää äitienpäivä ja kaikki ne fb-hehkutukset ei kyllä oo yhtään helpottanu oloa. Omaa äitiäkään en päässy moikkaamaan, kun vanhemmat asuu monen sadan kilometrin päässä ja viikonlopuksi ei oo mitään järkee lähtee, kun matkustamiseen menee päivä. Eli kova ikävä häntäkin on.

Ei oo niin mitään oireita ja odottelen jo tätiä saapuvaksi kylään. Flunssakin on kestäny kohta viikon. Mä epäilen, että kun oviksen aikoihin aloitin kesätyöt ja muutenkin vähän liikaa stressiä tässä ensimmäisessä kkm:n jälkeisessä kierrossa ollu, etten oo välttämättä ees ovuloinu. Eli kohti uutta ja stressittömämpää kiertoa!

Sori nyt tuli negatiivista tekstiä, mutta eikös tänne saa välillä ihan huolella avautuakin?!?

Mitä tässä voi enää tehä? Ihminen on niin loppu. Vuoto alko lisääntymään ja huomenna hanat aukee kunnolla. varmaan huomiselle voi laittaa mulle kp1. nyt on niin paha olla. miks?! miks?! miks?! miks?! :'( yritin mennä juoksee, mut mun piti ottaa spurtti kotiin ku ei voi ku itkee. sori, ei oikein oo ketään muuta kelle avautua :ashamed:

voi kassiopeia :( *halaus* :hug: sinulle!
se on välillä niin toivotonta tää itsesääli ja itsensä syyttely :(
kyllä kaikki vielä järjestyy murunen!

raita12 niinpä, äitienpäivät on rankkoja näin lapsettomalle vauvasta haaveilevalle.
onneksi tää päivä on kohta ohi ;)

jäi vielä sanomatta: tässä vihje niille, jotka haluavat, että menkat alkaa: ajatelkaa tekevänne raskaustesti tai käykää ostamassa sellainen tai tehkää r-testi. varmasti hanat alkaa aukeamaan samantein. seuraavassa kierrossa voin jo ajatella ottavani testin yöpöydän laatikosta pois, tänään kävin sen ostamassa...oliko edellisessä kierrossa kun olin jo tekemässä testiä...? olenko katkera? kyllä.

another Kiitos :heart:

voi Katrina tiedän tuskasi!

Täällä ei tätiä näy, mutta on (sentään) menkkajomoja-oloja. Ahdistaa ja masentaa se, että pelkää että kroppa alkaa (taas) kränäämään vastaan.
Eka clomikierto kun oli niin unelma-kierto kun vuoto tuli melkein kun ohje-kirjan mukaisesti.

Tein testin (löytyy blogistani Haaveet, suuret toiveet ) ja väitän haamun tuolla olevan. Mies ei näe, mutta sehän ei tarkoita kuin että on puusilmä (lue: realistinen).
Koska kuitenkin menkkaoloja on, niin oletettavasti täti kurvaa viimeistään yön aikana paikalle.. kerpele!

Onneksi täällä oli iloisiakin uutisia; onnittelut tinksulle!

Pahoittelut muille tädin kohdanneille ja tänne palanneille.

Äitienpäivä ei onneksi ollut niin rankka kun pelkäsin.. Aika aikansa kutakin - ehkä joku toukokuun sunnuntai minäkin olen äiti :heart:

Mulle saisi laittaa kp2 tälle päivälle. Ovista ei löytynyt, mutta kierto näytti pysyvän nyt edes jossakin raameissa...femaria siis huomenna nassuun- ja tupla-annoksella...ja jos ei nyt siis kunnon vastetta niin tää hoitomuoto oli sit tässä.
Ikävää, että nyt niin monille on ottanut takapakkia tai joutunut jälleen pettymään. Yritetään jaksaa!

Voi Kassiopeia täydet sympatiat täältä. Tiedän, että en ole enää samassa asemassa kanssasi, mutta olen ollut tuolla paikalla ja kokenut pitkän lapsettomuuden. Tällä hetkellä suruusi ei varmasti mikään lohdutus auta, mutta ihan varmasti teillekin se vauva vielä suodaan. Ihan varmasti. Ja toivotaan, että se hetki, kun plussa tuohon onnettomaan raskaustestiin ilmestyy, onkin jo ihan pian käsillä. :hug:

10kaks kovasti voimia toivottelen sullekin menetyksen johdosta.

Paljon onnea odotukseen Tinksu.

(.) Tuhruttelua tasaisen varmaan tahtiin. Tätiä odottelen paikalle torstaina tai siitä muutaman päivän sisällä. Eka lääkkeellinen kierto venyi tavanomaista pidemmäksi.

Yhteistyössä